Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikkieee

Re: Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:39

Geef dat arme dier dan verdomme een kogel, jeetje wat een onwetende mensen...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:10

Iris82 schreef:
De keel doorsnijden. Maar wellicht wilden ze neit in contact met het bloed komen ivm hondsdolheid.

Ze hadden het toch de kogel kunnen geven? Geen soldaat of politie agent in de buurt die het verlossende schot wilde geven? Zelfs in de middelleeuwen schoten ze dieren af als ze teveel leden. (Degene die een hart voor dieren hadden tenminste)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:17

Wat een afgrijselijk bericht! Ook al loopt het land achter; iedere halve zool kan toch bedenken dat een geweer of pistool sneller en humaner zou zijn.. En dat er voor hondsdolheid getest kan worden, dat dient dus bekend te worden gemaakt. Arm dier.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:50

mijn hart draait zich om alleen bij het idee al
en mijn maag waarschijnlijk bij het kijken
van de film dus dat doe ik maar liever niet
arm arm ding....

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:16

Ik het filmpje bekeken, puur uit nieuwsgierigheid.
Ik snap waarom ervoor gekozen is dit niet op Bokt neer te zetten,
het is werkelijk shokkerend...
Al die mensen die er gewoon bij staan te kijken alsof het een spektakel is,
ik schaam me zowat dat ik tot het menselijk ras hoor.
In dat soort landen is dit allemaal maar normaal dus.
Er is dus nog heel veel werk te verrichten voor ons westerlingen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:26

Ik zou inderdaad ook de beelden hier niet neerzetten ! Pfff wat een PEEPers...
Eén kogel en je was al klaar, maar nee... En mensen staan erbij en kijken ernaar? zouden ze dit ook
doet als het om 1 van hun dieren of kinderen ging? Er moeten duidelijk meer wetten komen in meerdere landen over dierenmishandeling!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:38

Wat een walgelijke actie, ik word er helemaal misselijk van |( .

Op dit soort momenten vind ik het ook niet grappig dat ik zo visueel ingesteld ben trouwens :o . Ik hoef het filmpje ook echt niet te zien, dan zou ik nachten niet meer kunnen slapen.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:08

Jeetje.. Ik heb het filmpje gezien, vréselijk!
Die mensen hebben echt geen hart, je ziet het arme beest lijden...
Afschuwelijk dat je zoiets wilt en kunt doen..

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:22

Wwooooow wat vreselijk! Heb gewoon tranen van in mn ogen! Ben niet snel geemotioneerd door dit soort beelden (vind het wel erg maar niet snel erom huilen), maar dit vond ik enorm schokkend! Wat bezielen dit soort mensen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:34

Het filmpje ga ik niet bekijken, de woorden roepen al genoeg afschuwelijke beelden op.

Maar als ik alle reacties zo lees, moeten we de daders op zijn minst vierendelen, of wat?

Het is een arme gemeenschap, wij kunnen van achter ons beeldscherm niet zien of er wel of geen geweer/pistool aanwezig was (waarbij trouwens de bewering: met 1 kogel is het ook opgelost, ook niet waar hoeft te zijn... Je moet wel goed schieten uiteraard). Als je deze gemeenschap een financiele straf gaat opleggen, wat leren ze dan? Dat dit niet mag? Deze dieren zijn over het algemeen genomen geen huisdieren, maar werkdieren. Iemand is dus al een bron van inkomsten kwijt. Die laat echt niet voor de lol dit dier doden door een graafmachine...
Zoals enkele anderen al aangeven, voorlichting geven, zoals Brooke Hospital doet, blijft het beste. De meeste mensen in deze arme landen zijn echt niet bewust gemeen. Ze hebben alleen vaak de kennis niet. En als dit dier hondsdol zou zijn geweest, zou het dier een gevaar hebben gevormd voor de gemeenschap. Dat er andere mogelijkheden zijn om zo'n dier dan een humaan einde te geven is voor ons uiteraard duidelijk. Maar dat was blijkbaar in dat dorp niet duidelijk of mogelijk.

Uiteraard vind ik deze gruweldaad verschrikkelijk en heb ik medelijden met het arme ezeltje. Ik veroordeel alleen niet direct deze gemeenschap, voor wat zij hebben gedaan. Het is zo'n andere situatie, als je daar in hun schoenen zou staan, denk ik zo. Met andere woorden, ik vind dat we dit niet moeten veroordelen, maar ook niet moeten tolereren. Voorlichting blijft een belangrijk iets. En daarmee hopenlijk voorkomen dat zoiets ooit weer gebeurt. (Al weet ik van alle berichten van Brooke Hospital, dat gemeenschappen voorlichten iets is dat jaren duurt, vooral omdat de omstandigheden niet veranderen, de armoe gaat er niet mee weg).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:35

Ah wat een vreselijke dood zeg |(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:42

Heb het filmpje gekeken, had verwacht schokkendere dingen te zien na de OP gelezen te hebben.
Desalniettemin is het natuurlijk een vreselijke dood.. :(:)

Volgens mij hebben ze trouwens al een ander dier daar doodgemaakt? Halverwege het filmpje lijkt er een zwart dier te liggen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:51

Dat is volgens mij de hond die hondsdol was en die de ezel heeft aangeraakt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:53

Ohja ik lees het, daar had ik eerst overheen gelezen..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:53

ik heb er even over na gedacht en besloten het toch te bekijken. ik werd helemaal koud in mijn lichaam en wilde het uitschreeuwen, maar t dier is al dood. helaas. ik vind dit niet een manier van omgaan.
ik snap de rechter wel die geen geldboete op legt. een kale kip kan je niet plukken, maar ze mogen het wel voelen van mij. zo ga je niet met dieren om.

ik ga niet mee met de discussie ritueel slachten.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:54

Als ze een graafmachine kunnen regelen, hadden ze ook een geweer kunnen regelen.
Dat het arm dorp is, is geen reden.
Zag een keer een documentaire dat ook op het platteland mensen niet meer weten hoe ze met dieren moeten omgaan omdat die traditie niet meer wordt doorgegeven binnen families. Mensen willen geen boeren meer zijn dus de traditie en kennis over het land en dieren wordt gewoon vergeten met dit soort achterlijk acties als gevolg. Is trouwens ook zo binnen Europa. Hoe er moet worden omgegaan met dieren en waar bijvoorbeeld je eten (vlees) vandaan komt zou opnieuw moeten worden onderwezen, ook in Nederland. Dan hebben mensen ook meer respect voor dieren misschien.

Dat mensen gaan staan kijken is gewoonweg walgelijk, had ook niet gehoeven hoor, ook niet als je arm bent. Maar ja vroeger in de middeleeuwen gingen mensen ook met veel plezier kijken hoe een ander mens gevierendeelt werd. Denk dat mensen die helemaal niets hebben dat misschien fijn vinden of zo... leuk verzetje....wel bizar..

Arm dier, gelukkig weet hij er nu niets meer van.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:07

Dit doe je niet , dit is zo dier onterend groos.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:10

Ik heb een heel klein stukje gekeken maar ben er nu al naar van. Arm arm dier.
Kijk, ik snap dat dieren in arme landen een heel andere functie invullen dan dat ze hier doen. En vanzelfsprekend worden de dieren dan ook anders behandeld dan hier in Nederland. Allemaal prima, maar dit gaat gewoon echt heel ver ;( Een simpele schot van een geweer en het was zo afgelopen. Dit is gewoon moedwillig een onschuldige ezel pijnigen, en dat vind ik echt heeeel erg ;(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:18

H_Nalanta schreef:
Heb het filmpje gekeken, had verwacht schokkendere dingen te zien na de OP gelezen te hebben.
Desalniettemin is het natuurlijk een vreselijke dood.. :(:)

Volgens mij hebben ze trouwens al een ander dier daar doodgemaakt? Halverwege het filmpje lijkt er een zwart dier te liggen..

ik zat te denken dat dat het veulentje van de ezel was? aan de grootte te zien en hoe t ezeltje het hoofd erbij houdt ?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:13

Pfff wat een stelletje idioten die stomme mensen daar. Er zijn daar teveel mensen, ook ff de gemeente sturen? ff ze dooddrukken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:15

wat een stelletje idioten leven er toch in deze wereld
schiet het beest dan af of zo

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:38

Mensen zijn vreselijk! Ook hier in ons eigen landje.

heb een tijdje geleden in de Panorama een stuk over een sadist hier in NL gelezen die levende lammetjes doormidden sneed en ze uitstalde op picknic tafels waar mensen met kinderen recreërden. Ik ben daar nogal van geschrokken en heb er vaak aan moeten denken. Ik lees dus eigenlijk liever helemaal niet meer dit soort berichten.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:47

Ongelooflijk wat een volk en wat een gevoelloos persoon moet je zijn om zoiets te kunnen doen.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:59

Hoe kom je erbij om een dier op deze manier om het leven te brengen is wat ik mij afvroeg tijdens dit filmpje... Wordt echt verdrietig van dit soort dingen. Je kunt het gewoon beter niet kijken, maar ik wil dan toch weten waar het om gaat.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:16

Ik vraag me af wat ze gedaan zouden hebben wanneer de bewuste hond ook een mens te pakken had gehad. Zouden ze die persoon dan ook dooddrukken met de graafmachine of zouden ze dan wel een meer wat beschaafde manier hebben om hier mee om te gaan? In veel delen van de wereld woont gewoon achterlijk volk die er beestachtige methodes op na houden.