Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
momo_lover schreef:Voor menners waarom niet de (ouderwetse) jute zak tussen je lamoenen en dan vang je zo de poep op. In veel landen heel normaal om te hebben en zou ik mennen dan is dat 1 van de eerste dingen die aan de kar komt.
Als ruiter (misschien trap ik nu ook iemand tegen het verkeerde been) maar afstappen en opruimen, aan de kant vegen en niet voor een oprit. (dit alleen voor in de bebouwde kom of als het buiten de bebouwde kom gebeurt op een locatie die druk gebruikt is door andere weggebruikers).
Josien_ schreef:Ik zou het niet erg vinden om de mest even aan de kant te schoppen. Maar het gaat hier over mest binnen de bebouwde kom, daar heb je niet overal struiken of een sloot

Elanor schreef:geerke schreef:wat een onzin....als het voor je stoep ligt pak je een schep en kwak je het tussen je rozen.
Kom zeg, dan schuif je het wel heel makkelijk af. Laat die ruiters dat zelf doen.
Citaat:Ja lekker handig als je een paard hebt van 1,70 en rugklachten waarbij je een krukje nodig hebt om er weer op te komen. (complete aanhangwagen dan maar achter je paard hangen om alles mee te nemen)
Ook handig daar midden op de rijbaan met een paard aan de hand de poep opruimen en dan aan alle kanten de auto's die voorbij vliegen. Dan heb je weer piepende automobilisten die boos zijn omdat ze een paard op de motorkap hebben liggen.
Echt waar maken ze zich in Hulst toch druk om.
.. Lara_Silver schreef:Jezus, wat een hoop ontolerance voor een beetje dierlijk product dat er na een paar dagen niet meer is. Op de stoep ok dat begrijp ik, een beetje nette ruiter gooit dat in het boordje. Maar op de weg, komop zeg net alsof autobanden kapot gaan van het rijden over paardenpoep. Nederland is met alles echt zo een non-dieren land, dat straalt er gewoon vanaf. Hier klaagt er werkelijk niemand over.
Rixt_ schreef:Yucca ben het met jou eens.
In landbouwgebied is het wat anders maar in de bebouwde kom moet je toch rekening met elkaar houden. Wat is het dan voor moeite om de poep even aan de kant te schuiven? Men gaat er ook van uit dat auto's ed rekening met hun en hun paard houden.
En eerlijk gezegd; wanneer je niet zelfstandig op je paard kunt komen, om wat voor reden dan ook, dan lijkt het mij ook niet erg verstandig om alleen buiten te rijden. Wat nu als er iets gebeurd waardoor je er wel even af moet?
alexonline schreef:Lara_Silver schreef:Jezus, wat een hoop ontolerance voor een beetje dierlijk product dat er na een paar dagen niet meer is. Op de stoep ok dat begrijp ik, een beetje nette ruiter gooit dat in het boordje. Maar op de weg, komop zeg net alsof autobanden kapot gaan van het rijden over paardenpoep. Nederland is met alles echt zo een non-dieren land, dat straalt er gewoon vanaf. Hier klaagt er werkelijk niemand over.
Hangt er toch echt vanaf "waar" die weg loopt, binnen de bebouwde kom "not done" buiten de bebouwde kom "lig er niet wakker van".
Maargoed,... auto's hebben er inderdaad weinig last van, motors en mtbérs echter wel.
Leppie schreef:momo_lover schreef:Voor menners waarom niet de (ouderwetse) jute zak tussen je lamoenen en dan vang je zo de poep op. In veel landen heel normaal om te hebben en zou ik mennen dan is dat 1 van de eerste dingen die aan de kar komt.
Als ruiter (misschien trap ik nu ook iemand tegen het verkeerde been) maar afstappen en opruimen, aan de kant vegen en niet voor een oprit. (dit alleen voor in de bebouwde kom of als het buiten de bebouwde kom gebeurt op een locatie die druk gebruikt is door andere weggebruikers).
Maar juist in de bebouwde kom of een locatie die druk gebruikt wordt door andere weggebruikers kan je eigenlijk niet afstappen. lijkt mij best gevaarlijk.
Schangah schreef:Tja houd dus volgens jou in dat iedereen die last van zijn rug heeft en een paard wat te groot is dus maar niet meer mag buiten rijden.
Ik rij al 38 jaar rond in het bos en in die tijd ben ik denk ik maar 2 keer afgestapt omdat ik iets heb laten vallen.
Dus zo vaak komt het niet voor, behalve als je in hulst woont dan...
En voordat je gaat antwoorden dat ik dan maar een klein paard had moeten kopen.
Ik heb haar zelf gefokt uit een merrie van 1,59, kan ik het helpen dat ze 1,70 is geworden. Een stuk van haar benen dan maar afzagen.
LauraLala schreef:Wij moesten ook altijd de poep opruimen als wij door een woonwijk reden, even afstappen en de poep in de goot 'schoppen' en dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Hondenpoep hoor je toch ook op te ruimen??
En hoevaak is het wel niet gebeurt dat ik met mijn scooter bijna onderuit ben gegaan over paardenpoep, nou dan ben ik wel even pissig! Het ligt dan gewoon midden op het fietspad, ik zeg bloedlink..

Cayenne schreef:http://www.pzc.nl
Er moet in de gemeente Hulst strenger worden opgetreden tegen ruiters en koetsiers die paardenpoep op straat binnen de bebouwde kom niet opruimen.
Daarvoor pleiten onafhankelijk raadslid Jos van Eck en Marc de Maat (Progressief Hulst).
In de commissie Algemene Bestuurlijke Zaken (ABZ) zei Van Eck klachten te hebben gekregen van inwoners van met name Sint Jansteen. Daar zijn een aantal wijken en straten nogal geliefd voor rijlessen met koetsjes. Er rijden dan ook meerdere keren per dag koetsen doorheen, met het resultaat dat er regelmatig hopen met uitwerpselen liggen.
Volgens de Maat en Van Eck wordt er slordig omgesprongen met de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV), waarin is opgenomen dat koetsiers zakken onder een paard moeten binden om uitwerpselen op te vangen en dat paardenvijgen op straat moeten worden opgeruimd.
"

thunderking schreef:Tja ik kan best begrijpen dat het voor sommige vervelend is hoor die paardenpoep op de straat. Maar ik moet zeggen dat ik hier zelf ook wel eens schuldig aan ben. Zou veel liever zien dat mijn paard kan poepen op het ruiterpad, maar helaas die zijn hier in geen velden of wegen te bekennen! Dus ben ik wel gedwongen om op de openbare weg te rijden. Vaak is er geen plaats waar je de mest kan neergooien, en nee ik ga geen kmeters lopen met paarden poep in mijn handen. Sterker nog, ik ga helemaal geen paardenpoep opruimen met mijn handen. Schop het in de goot…ja dat is lekker op de eerste plaats blijft het veeeel langer liggen omdat het niet fijn gereden wordt, en is het dan geen kwestie van verplaatsen?? De sloot dan ja dat zou kunnen in sommige gevalen, mits je het dan eerst over een drempel heen moet schoppen schuiven en vervolgens over een stukje stoep! Nee daar knapt het vast van op en sorry hoor, dan ben ik een kwartier bezig voor dat ik alles er overheen heb, althans alles….de helft zal hoogst waarschijnlijk blijven liggen! En terug rijden met de auto om het dan op te ruimen. Tja dan moet je wel een auto hebben natuurlijk! Die heb ik gelukkig wel, maar doe het nooit, ik rij der wel x overheen met mijn wielen dan is het met het volgende buitje weg!!
Nou moet ik wel zeggen dat als er een berm is, ik mijn paard netjes in de berm laat lopen, dus ook poepen. Dat is een kleine moeite, ook al loop ik op de weg en er is berm en hij moet poepen stuur ik hem de berm in. Nou ook nog het volgende, wat als je paard wat nerveus is buiten, en dus vaak en als water poept, hoe moet je dat dan opruimen…bezem mee op het paard?? Een paard poept nou eenmaal. Misschien toch accepteren die handel! Vroeger hoorde je hier nooit iemand over.