Aantal startcoupons per set verkleind

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:20

Zo voel ik me effe belazerd door KNHS. Ik heb 2 weken geleden 3 x 16 besteld ivm voorraad ook voor 2012. En €52,-- armer.(geld kloppers) Jammer dat KNHS niet even vermeld wat de ideen zijn. (of iedergeval aangegeven mw het is verstandig om even 1 set. nader info kan ik pas in oktober vermelden) Dan had ik maar 1 setje betaald. (waarom 3 sets. omdat je ook adm kosten moet betalen.) :(

Oke het idee is prachtig

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:02

heb vanmorgen de volgende mail van de KNHS gehad;

Geachte mevrouw/heer,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u hiermee graag nader over het mogelijke besluit om de startcoupons per 1 januari 2012 af te schaffen en over te gaan naar de startpas. Om deze reden verkleinen we het aantal startcoupons per set. Nu zitten er zestien startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er zes zijn. De prijs per set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85.

Startcoupons over?

Heeft u startcoupons op voorraad en verwacht u deze niet te gebruiken dan kunt u deze per complete set aan ons retourneren. Het aanschafbedrag wordt dan gecrediteerd. Hiervoor moet uw startkaart in 2012 nog wel actief zijn. Losse startcoupons kunnen we helaas niet terugnemen.

Waarom de startpas?

Met de nieuwe startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl u zich wilt inschrijven voor een wedstrijd. Daarnaast kunnen wedstrijdsporters met deze paardgebonden startpas multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. De startpas betekent ook een versnelling en vereenvoudiging van het inschrijfproces voor wedstrijden en meer gemak voor wedstrijdorganisaties. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd. Meer informatie over de startpas volgt aansluitend.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u toch nog vragen, neem dan contact op met de KNHS servicedesk: 0577-408300 of servicedesk@knhs.nl.

Met vriendelijke groet,

Angela Joosten

Medewerker Servicedesk

Afdeling Ledenservice

Talishe

Re: Aantal startcoupons per set verkleind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:04

Nou, prima toch! Iedereen die te veel heeft besteld krijgt gewoon het geld terug. Heel netjes van de KNHS.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:24

wel jammer dat ze niet aangeven hoe de inschrijving dan zal gaan..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:27

Losse startcoupons worden niet geaccepteerd om terug te sturen.
Laat ik er nou net maar 2 van de nieuwe set nodig hebben en de rest dus niet meer gebruiken voor 1 januari...

Ik vind digitalisering een goede stap vooruit. Maar het is wel een beetje jammer dat ze er zo laat mee komen en geen overgangsregeling van bijvoorbeeld een (half) jaar beide opties hanteren.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:04

Amanda, kun je toch 'n nieuwe set van 6 bestellen die andere set van 16 retourneren ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:07

Ik heb er al 2 gebruikt voor mijn wedstrijd van september, dus dat gaat helaas niet meer.
2 weken geleden opgestuurd, voor dit bekend werd gemaakt.
Helaas...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:06

Jeuh dan stuur ik mooi 1 set terug :j

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:06

oke had je hun een mail gestuurd? Ik heb namelijk ook vorige week 3 sets gehad

pitbullgup schreef:
heb vanmorgen de volgende mail van de KNHS gehad;

Geachte mevrouw/heer,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u hiermee graag nader over het mogelijke besluit om de startcoupons per 1 januari 2012 af te schaffen en over te gaan naar de startpas. Om deze reden verkleinen we het aantal startcoupons per set. Nu zitten er zestien startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er zes zijn. De prijs per set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85.

Startcoupons over?

Heeft u startcoupons op voorraad en verwacht u deze niet te gebruiken dan kunt u deze per complete set aan ons retourneren. Het aanschafbedrag wordt dan gecrediteerd. Hiervoor moet uw startkaart in 2012 nog wel actief zijn. Losse startcoupons kunnen we helaas niet terugnemen.

Waarom de startpas?

Met de nieuwe startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl u zich wilt inschrijven voor een wedstrijd. Daarnaast kunnen wedstrijdsporters met deze paardgebonden startpas multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. De startpas betekent ook een versnelling en vereenvoudiging van het inschrijfproces voor wedstrijden en meer gemak voor wedstrijdorganisaties. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd. Meer informatie over de startpas volgt aansluitend.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u toch nog vragen, neem dan contact op met de KNHS servicedesk: 0577-408300 of servicedesk@knhs.nl.

Met vriendelijke groet,

Angela Joosten

Medewerker Servicedesk

Afdeling Ledenservice

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:56

Ja anders anders mailen ze mij niet ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:58

Volgens mij ben ik de enige die er wel blij mee is. :P Heb nog 1 setje liggen, die heb ik voor oktober. Dan kan ik 1 oktober mooi een setje van 12 bestellen en dan red ik het waarschijnlijk net (of met twee over) voor 1 januari. :D

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:25

elke 2 weken krijg ik een standaard mail van de KNHS. En dan had ik hem ook moeten krijgen :D Ik ga maar effe bellen hihi
pitbullgup schreef:
Ja anders anders mailen ze mij niet ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:30

Mellis86 schreef:
Nou nou wat een gespeculeer weer. Er staat (nog) nergens dat het duurder wordt en er staat ook nergens dat de oude coupons niet meer geldig zijn. In de meeste veranderingstrajecten zitten overgangfases, dus ik kan me niet voorstellen dat per 1 januari ineens alle startcoupons niet meer geldig zijn (mocht het systeem er uberhaupt wel komen per 1 januari). Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.

eindelijk een zinnig antwoord. Zonder al dat felle gespeculeer. Ik denk idd dat er vast nog wel een overgangsfase in zit. We zullen zien. :D

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:39

Knert schreef:
Mellis86 schreef:
Nou nou wat een gespeculeer weer. Er staat (nog) nergens dat het duurder wordt en er staat ook nergens dat de oude coupons niet meer geldig zijn. In de meeste veranderingstrajecten zitten overgangfases, dus ik kan me niet voorstellen dat per 1 januari ineens alle startcoupons niet meer geldig zijn (mocht het systeem er uberhaupt wel komen per 1 januari). Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.

eindelijk een zinnig antwoord. Zonder al dat felle gespeculeer. Ik denk idd dat er vast nog wel een overgangsfase in zit. We zullen zien. :D

maar stel nou dat dat hele startpas gedoe wel komt op 1 januari?
krijg je dan een nieuw iets toegestuurd of word je startkaart je startpas (ik snap er echt helemaal niks van := )
en dan nog een mooie: 8 januari kringselectie pony's waarvoor ik ingeschreven sta, dus als er een nieuw iets word toegestuurd (startpas dus..) dan is dat er waarschijnlijk niet voor 8 januari? :? |o

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:00

Baleno als je nou eens goed leest, op de KNHS site of hier, dan vind je alle antwoorden ;)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:39

Ik kan alleen niet opmaken of er nou ook een overgangsfase voor de startcoupons is of dat ze ook écht niet meer per 1 januari te gebruiken zijn??

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:44

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:12

Waar zie jij hier staan dan dat er wel of geen overgang is?

Citaat:
KNHS introduceert startpas
De KNHS schaft vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af en stapt over op de zogenaamde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met deze startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl je je wilt inschrijven voor een wedstrijd.

Wat is een startpas?
Met een startpas kun je deelnemen aan officiële wedstrijden. De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Het grote voordeel van de startpas is dat je er onbeperkt mee kunt deelnemen aan wedstrijden. Je zit dus nooit meer zonder startcoupons. Daarnaast kun je met de startpas deelnemen aan meerdere disciplines, namelijk dressuur, springen en eventing. De startpas is paardgebonden en aan te vragen via Mijn KNHS.

Voor combinaties die slechts vier keer per jaar of minder starten is er de mogelijkheid om een gelimiteerde startpas te kopen. Met deze pas kun je maximaal vier keer per jaar starten. De gelimiteerde startpas kan tussentijds opgewaardeerd worden naar een reguliere startpas.

Startkaart wordt automatisch startpas
Alle huidige startkaarten die niet voor 1 december 2011 zijn afgemeld, worden automatisch omgezet in een startpas. Heb je liever een gelimiteerde startpas dan kun je dit voor 7 december wijzigen met het aanvraagformulier. Het ingevulde formulier kun je mailen naar ledenservice@knhs.nl.

Hoe schrijf ik me in voor wedstrijden?
Het inschrijven voor wedstrijden kan vanaf 1 januari 2012 met een KNHS-inschrijfformulier. In de nabije toekomst zal het ook mogelijk zijn om je via Mijn KNHS digitaal in te schrijven voor wedstrijden.

Hoe vraag ik mijn startpas aan?
Je kunt een startpas per paard aanvragen via Mijn KNHS.

Meer informatie
Wil je meer informatie over de startpas en bijbehorende mogelijkheden? Neem dan contact op met de KNHS servicedesk: 0577-408300 of servicedesk@knhs.nl.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:44

MartineC1711 schreef:
Waar zie jij hier staan dan dat er wel of geen overgang is?

Citaat:
KNHS introduceert startpas
De KNHS schaft vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af en stapt over op de zogenaamde startpas.

Daar dus, al in de 1e zin ;)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:49

Ik vind het een prima idee, ik vind alleen dat ze belachelijk laat zijn met informatie en dat het allemaal erg last-minute is zo. Ik sprak gister met een vriendin die is jurylid, die wist nog van niks. Ze vroeg zich af hoe ze dan bijvoorbeeld moeten gaan jureren. Het is toch wel handig dat dat soort dingen bekend zijn en niet pas een maand van te voren...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:56

Communicatie is niet het sterkste punt van de KNHS inderdaad :=

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:29

Ja daar staat dat ze afgeschaft worden. In mijn ogen betekent dat dat ze vanaf 1 januari niet meer verkrijgbaar zijn, niet dat ze niet meer gebruikt mogen worden.
Aangezien ze zo laat met communiceren zijn lijkt het mij geen overbodige luxe de coupons tot bijvoorbeeld 1 april te accepteren.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:31

MartineC1711 schreef:
Ja daar staat dat ze afgeschaft worden. In mijn ogen betekent dat dat ze vanaf 1 januari niet meer verkrijgbaar zijn, niet dat ze niet meer gebruikt mogen worden.
Aangezien ze zo laat met communiceren zijn lijkt het mij geen overbodige luxe de coupons tot bijvoorbeeld 1 april te accepteren.

Is leuk bedacht, maar als de KNHS een nieuw digitaal systeem heeft bedacht, is coupons gebruiken overbodig geworden en als je dan toch aan de nieuwe startpas moet slaat het nergens op om je coupons nog te gebruiken...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:23

Nee maar ook dat is een suggestie zolang het niet door de KNHS wordt beveatigd. Zal er eens een mail aan wagen. Laat wel weten wat ze zeggen :)