Oke het idee is prachtig
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pitbullgup schreef:heb vanmorgen de volgende mail van de KNHS gehad;
Geachte mevrouw/heer,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u hiermee graag nader over het mogelijke besluit om de startcoupons per 1 januari 2012 af te schaffen en over te gaan naar de startpas. Om deze reden verkleinen we het aantal startcoupons per set. Nu zitten er zestien startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er zes zijn. De prijs per set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85.
Startcoupons over?
Heeft u startcoupons op voorraad en verwacht u deze niet te gebruiken dan kunt u deze per complete set aan ons retourneren. Het aanschafbedrag wordt dan gecrediteerd. Hiervoor moet uw startkaart in 2012 nog wel actief zijn. Losse startcoupons kunnen we helaas niet terugnemen.
Waarom de startpas?
Met de nieuwe startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl u zich wilt inschrijven voor een wedstrijd. Daarnaast kunnen wedstrijdsporters met deze paardgebonden startpas multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. De startpas betekent ook een versnelling en vereenvoudiging van het inschrijfproces voor wedstrijden en meer gemak voor wedstrijdorganisaties. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd. Meer informatie over de startpas volgt aansluitend.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u toch nog vragen, neem dan contact op met de KNHS servicedesk: 0577-408300 of servicedesk@knhs.nl.
Met vriendelijke groet,
Angela Joosten
Medewerker Servicedesk
Afdeling Ledenservice
Mellis86 schreef:Nou nou wat een gespeculeer weer. Er staat (nog) nergens dat het duurder wordt en er staat ook nergens dat de oude coupons niet meer geldig zijn. In de meeste veranderingstrajecten zitten overgangfases, dus ik kan me niet voorstellen dat per 1 januari ineens alle startcoupons niet meer geldig zijn (mocht het systeem er uberhaupt wel komen per 1 januari). Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
Knert schreef:Mellis86 schreef:Nou nou wat een gespeculeer weer. Er staat (nog) nergens dat het duurder wordt en er staat ook nergens dat de oude coupons niet meer geldig zijn. In de meeste veranderingstrajecten zitten overgangfases, dus ik kan me niet voorstellen dat per 1 januari ineens alle startcoupons niet meer geldig zijn (mocht het systeem er uberhaupt wel komen per 1 januari). Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
eindelijk een zinnig antwoord. Zonder al dat felle gespeculeer. Ik denk idd dat er vast nog wel een overgangsfase in zit. We zullen zien.
MartineC1711 schreef:Ik kan alleen niet opmaken of er nou ook een overgangsfase voor de startcoupons is of dat ze ook écht niet meer per 1 januari te gebruiken zijn??
Citaat:KNHS introduceert startpas
De KNHS schaft vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af en stapt over op de zogenaamde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met deze startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl je je wilt inschrijven voor een wedstrijd.
Wat is een startpas?
Met een startpas kun je deelnemen aan officiële wedstrijden. De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Het grote voordeel van de startpas is dat je er onbeperkt mee kunt deelnemen aan wedstrijden. Je zit dus nooit meer zonder startcoupons. Daarnaast kun je met de startpas deelnemen aan meerdere disciplines, namelijk dressuur, springen en eventing. De startpas is paardgebonden en aan te vragen via Mijn KNHS.
Voor combinaties die slechts vier keer per jaar of minder starten is er de mogelijkheid om een gelimiteerde startpas te kopen. Met deze pas kun je maximaal vier keer per jaar starten. De gelimiteerde startpas kan tussentijds opgewaardeerd worden naar een reguliere startpas.
Startkaart wordt automatisch startpas
Alle huidige startkaarten die niet voor 1 december 2011 zijn afgemeld, worden automatisch omgezet in een startpas. Heb je liever een gelimiteerde startpas dan kun je dit voor 7 december wijzigen met het aanvraagformulier. Het ingevulde formulier kun je mailen naar ledenservice@knhs.nl.
Hoe schrijf ik me in voor wedstrijden?
Het inschrijven voor wedstrijden kan vanaf 1 januari 2012 met een KNHS-inschrijfformulier. In de nabije toekomst zal het ook mogelijk zijn om je via Mijn KNHS digitaal in te schrijven voor wedstrijden.
Hoe vraag ik mijn startpas aan?
Je kunt een startpas per paard aanvragen via Mijn KNHS.
Meer informatie
Wil je meer informatie over de startpas en bijbehorende mogelijkheden? Neem dan contact op met de KNHS servicedesk: 0577-408300 of servicedesk@knhs.nl.
MartineC1711 schreef:Ja daar staat dat ze afgeschaft worden. In mijn ogen betekent dat dat ze vanaf 1 januari niet meer verkrijgbaar zijn, niet dat ze niet meer gebruikt mogen worden.
Aangezien ze zo laat met communiceren zijn lijkt het mij geen overbodige luxe de coupons tot bijvoorbeeld 1 april te accepteren.