Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quir schreef:Je noemt dan ook wel 1 van dé OOSeven nakomeling!![]()
Ik ken (helaas) wel erg veel OOSeven's die luchtzuigen en dat is écht geen roddel, ook die gewoon weinig op stal staan en veel afwisseling krijgen. Mijne is ook een luchtzuiger, maar staat maar heeeeel weinig op stal en krijgt veel afwisseling en heeft ALTIJD hooi. Groot gedeelte is dus gewoon echt erfelijk, 007 zelf is ook een luchtzuiger.
Overigens zou ik zó nog een 007 kopen en wil ook ontzettend graag met mijn merrie fokken.
Hier (Zweden) is overigens de enige 007 KWPN goedgekeurde hengst ook dé populairste hengst van alle warmbloed hengsten.

heel koel in dr koppie.
meish schreef:Ik moet toch even iets kwijt. Ik ken Ooseven goed, heb er lang bij op stal gestaan. Het is echt een schatje! En ja, hij is inderdaad een paard waar veel mee gedaan moest worden, want hij vond het snel beetje saai (vandaar soms luchtzuigen? Niet altijd) Ik ken Imke, en die had ook veel op met de hengst. Zij heeft hem zelf opgeleid, en inderdaad veel overwinningen tot in de Lichte Tour behaald. Zijn sportcarriere kende veel pieken, en door blessures ook dalen. Joyce heeft daarna met veel geduld Ooseven weer goed gekregen om er Grand Prix mee te starten. Ik ken de vorige Eigenaresse Isabel (en Rian) heel goed, ze heeft altijd bij haar op stal vele Ooseven nakomelingen gehad en die waren stuk voor stuk allemaal zeer makkelijk te rijden en GEEN EEN is of was een luchtzuiger. Nu ken ik er ook nog steeds geen eigenlijk die het doen... Dus ik vind dat luchtzuigen echt zo'n roddel! Je moet elk paard wel genoeg beweging en afwisseling geven natuurlijk, en dat gebeurde bij haar ook. Het mooie aan Ooseven is dat hij superfijne paarden fokt, ik ken er zo veel en met een uitzondering ofzo allemaal makkelijk. Ze zijn ook allemaal bloedmooi. Ze zijn gemiddeld van een mooie maat. Ik ken er zoveel omdat ik zelf een Ooseven nakomeling heb en er dus een beetje mijzelf in verdiept heb. Mijn paard heet U2. U2 loopt nu Inter 1 met Mischa Koot en heeft al veel succes in de Lichte Tour: afgelopen week de 2e plaats gehaald in de Lichte Tour Kur bij Outdoor Brabant met 73,2%. Hij kent nu alle GP oefeningen. U2 is een echte Ooseven: SUPER braaf, altijd positief ingesteld en mee willen werken, leert alle hoge dressuur oefeningen heel makkelijk (vooral zijgangen zoals hiervoor gezegd). Hij heeft altijd een goed humeur, en is lief voor mensen, kinderen en andere paarden. Ook is hij ontzettend nuchter in zijn hoofd. Hij staat elke dag in de wei, en krijgt veel afwisseling in zijn dagelijkse leventje. Het enige wat je kan zeggen, wat veel Oosevens ook wel hebben, is dat hij een binnenvetter is. Maar dat zie ik niet als negatief: ik heb liever dat, dan eentje die als een bom onder je vandaan schiet! Ik rijd zelf niet veel door mijn werk, en ben met paarden voorzichtig. Maar ik rijd wel graag op U2. Volgens mij zou hij het ook goed doen als politie paard.... En op Ooseven zou ik ook durven! Veel nakomelingen doen het bovengemiddeld goed in de dressuur, met gemiddelde tot top ruiters en amazones. (kijk anders eens op http://www.ooseven.nl? dan zie je alle resultaten van veel nakomelingen netjes bijgewerkt).
Kortom: ik zou meteen weer een Ooseven kopen, of mee fokken. qua karakters van nakomelingen, de aanleg voor dressuur en de uitstraling van de paarden ken ik echt geen betere hengst! Hopelijk dat we nu hij naar Australie gaat er nog veel van gaan horen. En ik hoop dat mensen nu eens stoppen met dit geweldige paard te "zwart" maken, dat verdient hij niet, en zijn nakomelingen ook niet.
Trouwens, als je een succesvolle Ooseven wilt zien: U2 schittert met Mischa, en met Imke met Tanirma in de jubileum show van Horse Event aanstaande Zaterdag en Zondag 9 en 10 September met begeleiding van Trijntje Oosterhuis! Dus kaartjes kopen en genieten dus!
. Heb er dus nu ook nog 2 zeer fijne jaarlingen van, waar ik heel zuinig op ga zijn
.
Chavalli schreef:Ik sta met mijn oren te klapperen over de negatieve dingen die hier gezegd worden over de nakomelingen van 00seven.
Wij hebben een merrie van 00Seven die net ingereden is. Wij hadden helemaal geen ervaring met zelf een paard inrijden, maar onder begeleiding van haar instructeur wilde mijn dochter het toch gaan proberen. De instructeur had nog nooit zo'n makkelijk en braaf paard meegemaakt, na een paar keer longeren kon m'n dochter er al op, en nooit heeft het paard geprobeerd om haar eraf te krijgen. En ze pakt alles fantastisch op. Luchtzuigen doet ze tot nu toe ook nog niet (hopelijk blijft dit zo). Misschien hebben wij wel gewoon geluk gehad
gelukkig zie ik ook alweer genoeg reacties waar deze geweldige hengst beter tot zijn recht komt. Jammer dat hij zo ver weg verhuisd, maar lijkt me een mooie kans voor hem en hij zal het er vast goed gaan doen!
het is een ontzettend fijn dier; qua aanleuning wat lastig (vast door mijzelf), maar in de cross is het zo'n fantastisch fijn paard, zo veel lef en moed. ik zou zo weer een oosven willen. hopelijk kan ik nog jaren van deze zoon blijven genieten