OO Seven verkocht naar Australië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: OO Seven verkocht naar Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:39

Tja mijn instructeur heeft er ook eentje gehad die lucht zoog en dat was geen OO seven nakomeling. Luchtzuigen doen de meeste paarden omdat ze teveel op stal zijn en zich vervelen of omdat ze maagklachten hebben.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:41

en het is erfelijk.. ken 1 merrie die lucht zoog deden alle nakomelingen ook
Laatst bijgewerkt door newt op 06-09-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:41

Alleen uit zijn eerste jaargang lopen er nu al 9 Lichte Tour volgens paardenfokken, vind ik zo slecht nog niet :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:44

Ik tel 15 Lichte Tour, 1 ZZ-Zwaar en 22 ZZ-Licht paarden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:50

De oudste jaargang is dan ook pas 10 jaar oud, ik denk dat zeker qua sportprestaties 007 zeker geen slechte hengst is!! Vooral een erg goed vaderdier.

25% van de paarden zuigen lucht, maar bij de OOSevens ligt dat percentage toch wel een heel stuk hoger.

meish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:53

Ik moet toch even iets kwijt. Ik ken Ooseven goed, heb er lang bij op stal gestaan. Het is echt een schatje! En ja, hij is inderdaad een paard waar veel mee gedaan moest worden, want hij vond het snel beetje saai (vandaar soms luchtzuigen? Niet altijd) Ik ken Imke, en die had ook veel op met de hengst. Zij heeft hem zelf opgeleid, en inderdaad veel overwinningen tot in de Lichte Tour behaald. Zijn sportcarriere kende veel pieken, en door blessures ook dalen. Joyce heeft daarna met veel geduld Ooseven weer goed gekregen om er Grand Prix mee te starten. Ik ken de vorige Eigenaresse Isabel (en Rian) heel goed, ze heeft altijd bij haar op stal vele Ooseven nakomelingen gehad en die waren stuk voor stuk allemaal zeer makkelijk te rijden en GEEN EEN is of was een luchtzuiger. Nu ken ik er ook nog steeds geen eigenlijk die het doen... Dus ik vind dat luchtzuigen echt zo'n roddel! Je moet elk paard wel genoeg beweging en afwisseling geven natuurlijk, en dat gebeurde bij haar ook. Het mooie aan Ooseven is dat hij superfijne paarden fokt, ik ken er zo veel en met een uitzondering ofzo allemaal makkelijk. Ze zijn ook allemaal bloedmooi. Ze zijn gemiddeld van een mooie maat. Ik ken er zoveel omdat ik zelf een Ooseven nakomeling heb en er dus een beetje mijzelf in verdiept heb. Mijn paard heet U2. U2 loopt nu Inter 1 met Mischa Koot en heeft al veel succes in de Lichte Tour: afgelopen week de 2e plaats gehaald in de Lichte Tour Kur bij Outdoor Brabant met 73,2%. Hij kent nu alle GP oefeningen. U2 is een echte Ooseven: SUPER braaf, altijd positief ingesteld en mee willen werken, leert alle hoge dressuur oefeningen heel makkelijk (vooral zijgangen zoals hiervoor gezegd). Hij heeft altijd een goed humeur, en is lief voor mensen, kinderen en andere paarden. Ook is hij ontzettend nuchter in zijn hoofd. Hij staat elke dag in de wei, en krijgt veel afwisseling in zijn dagelijkse leventje. Het enige wat je kan zeggen, wat veel Oosevens ook wel hebben, is dat hij een binnenvetter is. Maar dat zie ik niet als negatief: ik heb liever dat, dan eentje die als een bom onder je vandaan schiet! Ik rijd zelf niet veel door mijn werk, en ben met paarden voorzichtig. Maar ik rijd wel graag op U2. Volgens mij zou hij het ook goed doen als politie paard.... En op Ooseven zou ik ook durven! Veel nakomelingen doen het bovengemiddeld goed in de dressuur, met gemiddelde tot top ruiters en amazones. (kijk anders eens op www.ooseven.nl? dan zie je alle resultaten van veel nakomelingen netjes bijgewerkt).

Kortom: ik zou meteen weer een Ooseven kopen, of mee fokken. qua karakters van nakomelingen, de aanleg voor dressuur en de uitstraling van de paarden ken ik echt geen betere hengst! Hopelijk dat we nu hij naar Australie gaat er nog veel van gaan horen. En ik hoop dat mensen nu eens stoppen met dit geweldige paard te "zwart" maken, dat verdient hij niet, en zijn nakomelingen ook niet.

Trouwens, als je een succesvolle Ooseven wilt zien: U2 schittert met Mischa, en met Imke met Tanirma in de jubileum show van Horse Event aanstaande Zaterdag en Zondag 9 en 10 September met begeleiding van Trijntje Oosterhuis! Dus kaartjes kopen en genieten dus! :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:00

Je noemt dan ook wel 1 van dé OOSeven nakomeling! :D
Ik ken (helaas) wel erg veel OOSeven's die luchtzuigen en dat is écht geen roddel, ook die gewoon weinig op stal staan en veel afwisseling krijgen. Mijne is ook een luchtzuiger, maar staat maar heeeeel weinig op stal en krijgt veel afwisseling en heeft ALTIJD hooi. Groot gedeelte is dus gewoon echt erfelijk, 007 zelf is ook een luchtzuiger.

Overigens zou ik zó nog een 007 kopen en wil ook ontzettend graag met mijn merrie fokken.
Hier (Zweden) is overigens de enige 007 KWPN goedgekeurde hengst ook dé populairste hengst van alle warmbloed hengsten.

meish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:09

Quir schreef:
Je noemt dan ook wel 1 van dé OOSeven nakomeling! :D
Ik ken (helaas) wel erg veel OOSeven's die luchtzuigen en dat is écht geen roddel, ook die gewoon weinig op stal staan en veel afwisseling krijgen. Mijne is ook een luchtzuiger, maar staat maar heeeeel weinig op stal en krijgt veel afwisseling en heeft ALTIJD hooi. Groot gedeelte is dus gewoon echt erfelijk, 007 zelf is ook een luchtzuiger.

Overigens zou ik zó nog een 007 kopen en wil ook ontzettend graag met mijn merrie fokken.
Hier (Zweden) is overigens de enige 007 KWPN goedgekeurde hengst ook dé populairste hengst van alle warmbloed hengsten.

Ja ik ben ook blij met onze U2! :)

Ik vind het wel vreemd want bij ons op stal stonden er echt 30 OOsevens ofzo, en geen een was een luchtzuiger. Dus ik ken er behalve Ooseven die het af en toe deed, geen een. Op deze stal staan ze wel in wei, in stapmolen, en word eten over de hele dag verdeeld. Dus zijn ze hele dag bezig. Deze paarden zijn misschien gevoeliger voor stress en saaiheid dus als je ze een stressloos leven geeft, ze het niet doen of minder gaan doen (zoals Ooseven zelf)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:08

Mijn Ooseven is/was een luchtzuiger. Sinds ze 24/7 buiten staat doet ze het niet meer. Dat is nu sinds een maand of 3. Ook als ik haar op stal zet een dag en haar daar voer, doet ze het niet meer.

Mijn merrie is geen beginnerspaard, maar ook niet super lastig. Het is gewoon mijn paard, ze is heel eenkennig en vooral dominant. Heeft bloed zweet en tranen gekost maar heb nu echt een heel fijn paard wat echt graag voor me werkt.
Hoe hoger de klasses, hoe meer plezier ze in het werk krijgt. Ze test me nog regelmatig uit maar goed...daar kan ik mee leven.

Ze heeft een matige stap, een spectaculaire draf en een goede galop.
Matige stap, komt dat van Ooseven af? Ben ik wel benieuwd naar.

En zoals Meish zegt, de laatste tijd sinds we echt bezig zijn met oprichting is ze wel wat kijkeriger/schrikkerig, maar anders zou ze ook goed functioneren als politiepaard :j heel koel in dr koppie.
Ben echt gelukkig met haar :+:

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:26

meish schreef:
Ik moet toch even iets kwijt. Ik ken Ooseven goed, heb er lang bij op stal gestaan. Het is echt een schatje! En ja, hij is inderdaad een paard waar veel mee gedaan moest worden, want hij vond het snel beetje saai (vandaar soms luchtzuigen? Niet altijd) Ik ken Imke, en die had ook veel op met de hengst. Zij heeft hem zelf opgeleid, en inderdaad veel overwinningen tot in de Lichte Tour behaald. Zijn sportcarriere kende veel pieken, en door blessures ook dalen. Joyce heeft daarna met veel geduld Ooseven weer goed gekregen om er Grand Prix mee te starten. Ik ken de vorige Eigenaresse Isabel (en Rian) heel goed, ze heeft altijd bij haar op stal vele Ooseven nakomelingen gehad en die waren stuk voor stuk allemaal zeer makkelijk te rijden en GEEN EEN is of was een luchtzuiger. Nu ken ik er ook nog steeds geen eigenlijk die het doen... Dus ik vind dat luchtzuigen echt zo'n roddel! Je moet elk paard wel genoeg beweging en afwisseling geven natuurlijk, en dat gebeurde bij haar ook. Het mooie aan Ooseven is dat hij superfijne paarden fokt, ik ken er zo veel en met een uitzondering ofzo allemaal makkelijk. Ze zijn ook allemaal bloedmooi. Ze zijn gemiddeld van een mooie maat. Ik ken er zoveel omdat ik zelf een Ooseven nakomeling heb en er dus een beetje mijzelf in verdiept heb. Mijn paard heet U2. U2 loopt nu Inter 1 met Mischa Koot en heeft al veel succes in de Lichte Tour: afgelopen week de 2e plaats gehaald in de Lichte Tour Kur bij Outdoor Brabant met 73,2%. Hij kent nu alle GP oefeningen. U2 is een echte Ooseven: SUPER braaf, altijd positief ingesteld en mee willen werken, leert alle hoge dressuur oefeningen heel makkelijk (vooral zijgangen zoals hiervoor gezegd). Hij heeft altijd een goed humeur, en is lief voor mensen, kinderen en andere paarden. Ook is hij ontzettend nuchter in zijn hoofd. Hij staat elke dag in de wei, en krijgt veel afwisseling in zijn dagelijkse leventje. Het enige wat je kan zeggen, wat veel Oosevens ook wel hebben, is dat hij een binnenvetter is. Maar dat zie ik niet als negatief: ik heb liever dat, dan eentje die als een bom onder je vandaan schiet! Ik rijd zelf niet veel door mijn werk, en ben met paarden voorzichtig. Maar ik rijd wel graag op U2. Volgens mij zou hij het ook goed doen als politie paard.... En op Ooseven zou ik ook durven! Veel nakomelingen doen het bovengemiddeld goed in de dressuur, met gemiddelde tot top ruiters en amazones. (kijk anders eens op http://www.ooseven.nl? dan zie je alle resultaten van veel nakomelingen netjes bijgewerkt).

Kortom: ik zou meteen weer een Ooseven kopen, of mee fokken. qua karakters van nakomelingen, de aanleg voor dressuur en de uitstraling van de paarden ken ik echt geen betere hengst! Hopelijk dat we nu hij naar Australie gaat er nog veel van gaan horen. En ik hoop dat mensen nu eens stoppen met dit geweldige paard te "zwart" maken, dat verdient hij niet, en zijn nakomelingen ook niet.

Trouwens, als je een succesvolle Ooseven wilt zien: U2 schittert met Mischa, en met Imke met Tanirma in de jubileum show van Horse Event aanstaande Zaterdag en Zondag 9 en 10 September met begeleiding van Trijntje Oosterhuis! Dus kaartjes kopen en genieten dus! :)

Ik ook een 10 jarige Ooseven en kan me helemaal bij dit verhaal aansluiten. Ik ben er zó tevreden mee dat ik verantwoordelijk ben voor 2 van de 3 dekkingen die hij in 2009 heeft gehad :D . Heb er dus nu ook nog 2 zeer fijne jaarlingen van, waar ik heel zuinig op ga zijn :j .

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:56

Ik ken 3 00Seven's geen van de 3 zuigt lucht. Waarvan wij er 2 op stal hebben staan.

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:39

Ik sta met mijn oren te klapperen over de negatieve dingen die hier gezegd worden over de nakomelingen van 00seven.
Wij hebben een merrie van 00Seven die net ingereden is. Wij hadden helemaal geen ervaring met zelf een paard inrijden, maar onder begeleiding van haar instructeur wilde mijn dochter het toch gaan proberen. De instructeur had nog nooit zo'n makkelijk en braaf paard meegemaakt, na een paar keer longeren kon m'n dochter er al op, en nooit heeft het paard geprobeerd om haar eraf te krijgen. En ze pakt alles fantastisch op. Luchtzuigen doet ze tot nu toe ook nog niet (hopelijk blijft dit zo). Misschien hebben wij wel gewoon geluk gehad ;)

Astrida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:51

Ons paardje een 5 jarige merrie is ook een dochter van OO Seven. Ze is lief, mooi, bomproof en geen luchtzuiger. We zijn heel erg blij met haar. <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:02

Chavalli schreef:
Ik sta met mijn oren te klapperen over de negatieve dingen die hier gezegd worden over de nakomelingen van 00seven.
Wij hebben een merrie van 00Seven die net ingereden is. Wij hadden helemaal geen ervaring met zelf een paard inrijden, maar onder begeleiding van haar instructeur wilde mijn dochter het toch gaan proberen. De instructeur had nog nooit zo'n makkelijk en braaf paard meegemaakt, na een paar keer longeren kon m'n dochter er al op, en nooit heeft het paard geprobeerd om haar eraf te krijgen. En ze pakt alles fantastisch op. Luchtzuigen doet ze tot nu toe ook nog niet (hopelijk blijft dit zo). Misschien hebben wij wel gewoon geluk gehad ;)

Precies, OO staat er om bekend om de fijne en goede karakters van de nakomelingen.
Ik heb geen allemans paard, maar ze heeft natuurlijk ook een moeder! Terwijl ik er een klein kind aan de hand mee op pad kan sturen en iedereen er op kan zetten, zolang ze er maar vanaf blijven. Dus niet aan haar vet willen komen en achter haar vodden aan gaat. Ze was met zadelmak maken wel een extreem lastige. :)

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:38

Citaat:

Dat lijkt mij eerder kopieergedrag dan erfelijke aanleg!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:58

Helaas begon bij ons het luchtzuigen ook pas op ruim 5 jaar oud en het blijkt dat he top alle leeftijden voor kan komen, ik ken zelf diverse 007 die luchtzuigen dus is volgens mij toch wle een bekend probleem.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:17

Thora schreef:
Citaat:

Dat lijkt mij eerder kopieergedrag dan erfelijke aanleg!

ja ok is plausibel.. maar denk niet dat 007 naast de veulens staat toch?.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:29

jammer dat hier weer zo over dat luchtzuigen gezeurd wordt :n gelukkig zie ik ook alweer genoeg reacties waar deze geweldige hengst beter tot zijn recht komt. Jammer dat hij zo ver weg verhuisd, maar lijkt me een mooie kans voor hem en hij zal het er vast goed gaan doen!

Ik heb zelf ook een ooseven, die trouwens géén lucht zuigt :roll: het is een ontzettend fijn dier; qua aanleuning wat lastig (vast door mijzelf), maar in de cross is het zo'n fantastisch fijn paard, zo veel lef en moed. ik zou zo weer een oosven willen. hopelijk kan ik nog jaren van deze zoon blijven genieten ;)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:24

wat jammer dat hij weg ging ;(