'Probleempaarden' voor Horse Event bekend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:51

Afbeelding

Patrice van Chantalhaf

Het probleem van Patrice is dat ze overal bang en nerveus van wordt. Heel veel geluiden, heel veel bewegingen en heel veel voorwerpen kunnen dit al oproepen, maar het zijn vooral veranderingen waar ze niet tegen kan. Patrice is een echte vluchter en sprint zo de andere kant op als ze iets eng vindt. Dit doet ze zowel onder het zadel als aan de hand. Op de foto zie je de reactie van Patrice als ze merkt dat de hooibak waar ze al twee maanden lang uit eet één meter verplaatst is.

Als ik dit zo lees. Kan een paard ook autisisch zijn.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:00

Deugenietje schreef:
Afbeelding

Patrice van Chantalhaf

Het probleem van Patrice is dat ze overal bang en nerveus van wordt. Heel veel geluiden, heel veel bewegingen en heel veel voorwerpen kunnen dit al oproepen, maar het zijn vooral veranderingen waar ze niet tegen kan. Patrice is een echte vluchter en sprint zo de andere kant op als ze iets eng vindt. Dit doet ze zowel onder het zadel als aan de hand. Op de foto zie je de reactie van Patrice als ze merkt dat de hooibak waar ze al twee maanden lang uit eet één meter verplaatst is.

Als ik dit zo lees. Kan een paard ook autisisch zijn.

Nou zo noemen we haar ook vaak!!!--> AUTIST

Mallootje

Re: 'Probleempaarden' voor Horse Event bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:16

Ik hoop dat jullie allemaal geholpen worden!

Vind vooral het verhaal van Tamara bijzonder, zo plots helemaal niet meer willen.. Die van mij wil nu ook wat minder graag dan 2 maand geleden maar hij doet het nog wel, hoop dus dat we niet in hetzelfde straatje terechtkomen!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:30

iedereen die op whauw gestemd heeft heel heel erg bedankt. ik ga zeker uitgebruid verslag uitbrengen met foto's ed

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:38

Gefeliciteerd hoor voor de uitgekozen kandidaten! :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:40

Gulpje schreef:
Sonja schreef:
Ben benieuwd hoe die onderste 2 op HE komen...

:+

Sorry, moest hier even om lachen!

Anders ik wel _O-

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:50

Gefeliciteerd voor de uitgekozen paarden! Hopelijk wordt het probleem nu verholpen. :D

2 vd 3 paarden waar ik op gestemd had, zitten erbij. :j

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:56

Ik vind dat gedeelte van 'geen training plaatsvinden' wel een beetje humoristisch hoor. Ook al laden de meeste paarden makkelijker op de vrachtwagen, dan nog zal er best wel wat positieve training plaatsvinden. Ach ja, beter dat als dat ze erin worden gemept.

En over alle mensen die gereageerd hebben op de opmerking van 'ben benieuwd hoe ze daar komen', nu weten we het wel ;-).

/Edit: wel gefeliciteerd aan iedereen die door is naar HE! Ik ben benieuwd naar de verslagjes, het trailerladen oefenen (hoe moeilijk het ook kan zijn als je het zelf moet doen!! Dus begrijp me niet verkeerd) ken ik nu wel (haha die van mij heb ik nu aangeleerd dat hij met een longeertouw zelf naar binnen loopt :):) ), maar de rest van de problemen vind ik erg interessant!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:09

Kimmej schreef:
Ik vind dat gedeelte van 'geen training plaatsvinden' wel een beetje humoristisch hoor. Ook al laden de meeste paarden makkelijker op de vrachtwagen, dan nog zal er best wel wat positieve training plaatsvinden. Ach ja, beter dat als dat ze erin worden gemept.

Dat lijkt mij idd ook. Ik mag toch aannemen dat ze ze niet eerst thuis met grof geweld de vrachtwagen in meppen om dan pas op HE met positieve benadering/ervaringen maken te beginnen.

Best jammer dat mijn eerste opmerking vooral als :+ gezien wordt trouwens, wat zo was 'ie niet bedoeld. Ik ben ECHT benieuwd hoe ze dat gaan lappen met die paarden. Ben ook benieuwd of ze dat dan bv ook filmen ofzo en dat ook op HE laten zien, als soort van 'referentiepunt' bij aanvang oplossing probleem ofzo.

kellymeup84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:14

Whauw super gefeliciteerd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:18

sonja ik ga mee met je laatste zin...ben ook wel benieuwd of ze het "ervoor" ook beetje laten zien idd dmv filmpje ofzo...maar ben zoiezo heel benieuwd naar de paarden en welke op zaterdag word gedaan door annemarie

zalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:18

Hoe komen de paarden met trailerproblemen op het terrein???

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:21

zalin schreef:

Even teruglezen ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:31

Sonja schreef:
Kimmej schreef:

Dat lijkt mij idd ook. Ik mag toch aannemen dat ze ze niet eerst thuis met grof geweld de vrachtwagen in meppen om dan pas op HE met positieve benadering/ervaringen maken te beginnen.

Daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb zelf ook een paard dat al jaren niet meer laadt in een trailer. (Die kan zo mee met de beschrijving van de paarden die hier staan :+ En als je haar erop krijgt, vliegt ze er achterwaarts uit, onder de stang door...)
Maar op een vrachtwagen loopt ze zo op. Dan kan je haar laden midden op een 80km/u-weg.
Als ik haar vervoerd wel hebben, bel ik tegenwoordig van die internationale transporteurs die paard dan wel even een stukje meenemen op hun route. Paard reist blijkbaar graag in stijl :+
Maar haar laden op een vrachtwagen verandert dus niks aan het trailerprobleem. ;)

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:21

papagroom schreef:
iedereen gefeliciteerd.....en in het geval van slecht laden,is aan sluitend een rijcursus ook aan bevelenswaard

Jij zegt het, ik dacht het.

Cursus hoe rijd ik het beste met mijn paard in de trailer en is mijn combinatie wel veilig genoeg is zeker aan te raden voor de mensen met lastig te laden paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:23

gefeliciteerd winnaars :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:49

Active schreef:
papagroom schreef:
iedereen gefeliciteerd.....en in het geval van slecht laden,is aan sluitend een rijcursus ook aan bevelenswaard

Jij zegt het, ik dacht het.

Cursus hoe rijd ik het beste met mijn paard in de trailer en is mijn combinatie wel veilig genoeg is zeker aan te raden voor de mensen met lastig te laden paarden.

vooral als het paard bij een vorige eigenaar wel goed te laden was.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:20

Super zeg! Ik had op Roco gestemd :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:26

zalin schreef:

Die worden er onder de man heen gereden, als het ver weg is vertrekken ze morgen al en overnachten onderweg een paar maal. :Y)

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:52

iedereen die gestemd heeft: super bedankt!!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:04

Ik hoop dat alle problemen opgelost kunnen worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:13

Hé leuk,ik had op Roco,Patrice & Tamara gestemd :))
Hopelijk kunnen ze de problemen goed oplossen,succes voor de eigenaren!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:49

Alle 3 de paarden waar ik op gestemd heb zitten er bij :D
Gefeliciteerd aan eidereen die er bij zit en veel succes op Horse Event :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:02

heel veel succes iedereen ! ik had op alle 3 de paarden gestemd die erbij zitten, hoop dat jullie er door heen komen met veel succes!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:06

Kimmej schreef:

En over alle mensen die gereageerd hebben op de opmerking van 'ben benieuwd hoe ze daar komen', nu weten we het wel ;-).

/Edit: wel gefeliciteerd aan iedereen die door is naar HE! Ik ben benieuwd naar de verslagjes, het trailerladen oefenen (hoe moeilijk het ook kan zijn als je het zelf moet doen!! Dus begrijp me niet verkeerd) ken ik nu wel (haha die van mij heb ik nu aangeleerd dat hij met een longeertouw zelf naar binnen loopt :):) ), maar de rest van de problemen vind ik erg interessant!!

Wat je zegt klopt absoluut, we gaan natuurlijk niet de paarden bij de eigenaren met veel geweld op de trailer meppen om vervolgens te laten zien hoe je het wel moet doen... Maar ja, als wij ze niet ophalen komen ze ook niet op Horse Event ;-)