Paard springt door voorkant van paardentrailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:59

Sybriich schreef:
Wow! echt heftig.

Mijn paard is ook wild op de trailer, maar ik hoop echt nooit dat ze dezelfde gedachtes krijgt als dit paard!
Wat zal de eigenaar/bestuurder ook geschrokken zijn...

@Lecytiker: Het filmpje is niet erg om te zien hoor! dit paard moest er ook zo wel uit anders hadden ze hem er niet uitgekregen ben ik bang!

Van mij ook, gister nog maar staat toch altijd vrij kort vast in de trailer waardoor zoiets -zonder het touw f halster te breken- nooit mogelijk
was geweest .. Snap ook niet hoe dat paard over de stang die voor het paard hort te zitten iis gekomen.. Vaag verhaal en wat een schrik ..

lautje28

Re: Paard springt door voorkant van paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:01

ik denk dat de auto er voor weg is gehaald. als je je paard zo ziet hangen dan haal je die er toch echt voor weg. En ik ken deze mensen, het is ook niet op de plaats gebeurd waar deze mensen wonen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:01

ik denk dat een auto ervoor gevaarlijker was geweest.
Het lijkt wel een paard wat voor het eerst van zijn leven van het land is afgehaalt....met onverzorgde hoeven en nieteens transportbeschermrs om....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:03

Wat een vreemde opmerking over die auto, juist heel slim om die weg te halen, dan kan je er goed bij!

Eerlijk is eerlijk, het blijven vreemde wezens..... vanuit stilstand springt ie over de trailer deur.... en even later durft hij niet de stoep op te stappen...... Enge hoge opstap?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:05

Als je ziet zoals die uit de trailer komt, misschien maar goed om de auto weg te hebben gezet.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:05

'handig' paard, gelukkig is hij er goed uit gekomen, ongelukje zit in een klein hoekje.

idd. rare reactie, Altijd eigen veiligheid voor!

@ geerke, ik vind de hoeven nog mee vallen, en hoezo transportbeschermers? dit is echt niet altijd nodig. mijn paarden staan ook zonder transportbeschermers o.i.d. op de trailer.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:14

Sjezuss,wat moet dat schrikken zijn als je in je spiegeltje kijkt en je paard zo ziet hangen!!
En inderdaad auto weghalen anders had hij waarschijnlijk door de achteruit gekomen vrees ik!
Hopelijk zijn de eigenaren al met de schrik vrijgekomen en mankeert het paard niks?!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:22

geerke schreef:
Het lijkt wel een paard wat voor het eerst van zijn leven van het land is afgehaalt....met onverzorgde hoeven en nieteens transportbeschermrs om....

die hoeven vallen wel mee toch? en hoezo transportbeschermers? het zijn paarden hoor, geen porseleinen theepotten...

Roxx_Berber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:24

bij ons op de praktijkschool waar wij met school altijd heen gaan vertelde die man tijdens de ehbo les wat hij had meegemaakt met trailers en paarden. een friese merrie was over de stang voor haar gesprongen en was daarna vast komen te zitten op een hele rare manier, het bloed kwam al uit haar neus dus die man was ook helemaal in paniek. maar dat paard leeft nog steeds en loopt ook zonder problemen weer op de trailer!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:28

Wauw, dat filmpje maakt ook indruk. Ik geloof het meteen dat paarden niet zien hoe groot zo'n ruimte is en denken dat ze er doorheen kunnen, maar ik heb er moeite mee...het lijkt mij dan een soort verstandsverbijstering van zo'n dier: figuurlijk oogkleppen om en gaan met die benen. Was er ook niet enkele jaren geleden een paard dat recht in een spiegel sprong die in de binnenbak hing? Ook zo'n ongelooflijk verhaal, al kan je je bij zo'n spiegel je nog voorstellen dat een paard denkt dat het een raam is dat open staat.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:39

suuzepuus schreef:
geerke schreef:

die hoeven vallen wel mee toch? en hoezo transportbeschermers? het zijn paarden hoor, geen porseleinen theepotten...

Eindelijk iemand die denkt zoals ik. Paard kan echt wel iets hebben hoor.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:42

suuzepuus schreef:
geerke schreef:

En daarnaast, als het paard in dit geval transport ' beschermers' om had gehad wastie er niet zo vanaf gekomen. Filmpje was gruwelijker geweest als zn zogenaamde beschermer blijft hangen aan een van de zovele uitsteeksel en hij op zijn kop naar beneden was gezeild........

Sowieso vind ik het paard nog redelijk rustig blijven voor de capriolen die die net heeft uitgehaald ..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:43

geerke schreef:

Mijne krijgt ook geen peesbeschermer om.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:45

Och, ik voelde me al bijna raar dat ik geen eens beschermers in huis/ stal heb en regelmatig paarden met de trailer vervoer.... halster om en gaan met die banaan!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:47

bello2005 schreef:
W T F,, waarom staat er geen auto voor ?? lekker gevaarlijk..
arm dier..

Hmm, die zou ik ook afkoppelen. Dan kan je er beter bij...

Mijn paarden laad ik ook altijd zonder beenbeschermers. Ik ga inmiddels bijna 30 jaar met paarden om en de enige keer dat we sores hadden op de trailer, was mijn pony over de flos van die beenbeschermers. Verder dus altijd zonder bescherming en nóóit problemen.

Het filmpje vind ik spectaculair. Ik zit plaatsvervangend mee te rillen met degene die hem vasthoudt! En dan die opmerking daarna, dat ie nog gewoon goed loopt. Broodnuchter die miens!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:48

suuzepuus schreef:
Och, ik voelde me al bijna raar dat ik geen eens beschermers in huis/ stal heb en regelmatig paarden met de trailer vervoer.... halster om en gaan met die banaan!

Dus ik ben niet gek? Godzijdank;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:51

volgens mij is dit gewoon een overdreven introductie van dat nieuwe ras.......hoe heet die ook al weer........owja.....
doehetzelfklauterslangenbakbeest.......die kunnen werkelijk alles. :j
Je kan ze overal voor inzetten, zelfs als schauffeur zijn ze bijna geslaagd.
Ik denk er aan er ook 1 te nemen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:56

Quartel: Ik houd er wel van dat mijn paard doet wat ik wil... Dus zo'n doe 't zelver is aan mij niet besteed. Daarvoor heb ik kinderen.. :+

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:59

Ik ben juist gek van paarden en honden omdat die makkelijk trainbaar zijn. Dit ras is ook niet aan mij besteed. Misschien wat voor de katten lief hebbers :P
quartel schreef:
volgens mij is dit gewoon een overdreven introductie van dat nieuwe ras.......hoe heet die ook al weer........owja.....
doehetzelfklauterslangenbakbeest.......die kunnen werkelijk alles. :j
Je kan ze overal voor inzetten, zelfs als schauffeur zijn ze bijna geslaagd.
Ik denk er aan er ook 1 te nemen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:00

Haha t is wel een beetje een raar gezicht en volgens mij is t paard niet zo heel erg over de zeik hoor. Paarden kunnen heus wel wat hebben en heb wel eens ernstigere dingen gezien..

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:03

die vond het vast niet zo gezellig in de trailer! :(:)

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:04

dwars, eigenwijs, dominant, geschrokken en een beetje lomp. dit zijn de woorden die in mij opkomen als ik dat paard zie grapjas :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:06

PussInBoots schreef:
suuzepuus schreef:

Dus ik ben niet gek? Godzijdank;)

ik krijg de indruk dat ik de enige gek ben hier :D
Maakt niet uit....ik blijf ze fijn inpakken,heb teveel ellende gezien bij anderen..
Iedereen doet het gewoon op zijn manier.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:12

Sodeju....!!! :oo

Paard mag ook wel weer eens naar de smid :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:12

Inderdaad, iedereen zijn manier!!Maar in dit geval hadden transportbeschermers echt niet geholpen hoor!!
Als hij goed vast had gestaan had hij toch nooit over de stang kunnen komen??