Gecastreerde KWPN dekhengst Hors La Loi II overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:55

:j ceasario

zijn al een heel aantal goede beesten van ..
onlangs Webster onder Beat Mandli gezien : TOP
je hebt ook Verdi onder Pius schwitzer

lijkt er ook op dat - en - + geeft ..want de betere komen uit merries met een vader waar men ook vaak wat vraagtekens bij heeft :+ Heartbreaker, Lux etc

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:51

en deze foto staat ook beter
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gecastreerde KWPN dekhengst Hors La Loi II overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 15:02

Ben jij de eigenaar van die foto, Besita?

Elvaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:18

Ik heb zelf een Hors la Loi II (x Karandasj, 8 jr) en dit paard is zeer braaf in omgang! Weinig van zijn vader overgenomen!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:10

Prachtig paard, echt zonde...

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:21

Mensen in plaats van alleen maar leugens te vertellen probeer de waarheid te vertellen, en Vooral HEB RESPECT.

Kyra ik weet dat je dit leest, of in ieder geval dit artikel heb gelezen. HEEl veel sterkte. het was een prachtig paard met Karakter. Succes :(:)

Zo zonde. prachtig mooi paard. :(:)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:30

Inderdaad beetje respect voor een paard wat zowel in de sport als fokkerij gepresteerd heeft. Kyra sterkte met dit verlies!

nicole_easy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:22

Ach moet ik tegen me paard vertellen dat zijn vader is overleden !
Ik heb een hors la loi met een super karakter !
Hij is niet makkelijk maar ontzettend werkwillig !!

Double07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:25

Jeetje wat een overdreven respectloze reacties zeg!! ;(

besita schreef:
hij was als jong paard HEEL getalenteerd maar had ook het nodige karakter en zo'n hengst geef je dan een vinger en hij neemt een hele arm ( niet letterlijk :P )en dan moet je eigenlijk een sterke hengstenruiter erop hebben ..en dat was Kyra helaas niet !

Als je iemand niet kent, zeg dan aub niks... :(
Kyra is een super amazone, die heel goed met hengsten overweg kan!! Ik heb haar met Hors La Loi vele parcoursen zien springen en altijd enorm van hun kwaliteiten genoten.

Kyra en alle anderen die Hors La Loi wel waarderen... veel sterke met dit verlies!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:03

ken der goed genoeg dus ik ga mijn woorden niet veranderen !! Hij was gewoon een maatje te sterk en een fractie te slim that's all !! Ik trek nergens haar stuurcapaciteiten in twijfel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:21

Ik heb het duo ook nog wel eens voor de lens gehad.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Zijn dressuurzoon Vorst lijkt echt enorm veel op hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:09

Goh, ja Pipo was een aparte. Rust zacht Pipo.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:32

lekker dan dat het paard je wou bijten als je erop zat, aan de andere kant toch een klein beetje hilarisch :P niet dan?
Wel jammer van het ongeluk in de paddock en ook nog zo jong

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:18

Quote:Kyra is een super amazone, die heel goed met hengsten overweg kan!!

Hier sluit ik mij volledig bij aan! Kyra reed zeker niet de makkelijkste jonge paarden/hengsten, waar menig mannelijke ruiter zich eerst eens achter zijn oren zou krabben alvorens te overwegen er eventueel op te stappen.. Kyra wel, ze heeft lef! En ze heeft feeling voor paarden plus een goed oog voor de sprong.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:28

Niet echt de makkelijkste nee. Maar als je hem laat castreerde heeft hij nog interesse in de merrie's en dat kan soms wel lastig zijn

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:55

Ik heb dit topic gemist.. of nou ja, gemist.. ik ben niet zo vaak op bokt.
Wist uiteraard wel dat de hengst (ruin) er niet meer was.
Maar wat een respectloze reacties hier mensen!! foei foei..

In de tijd dat Kyra pappie (dat was de stalnaam van Hors la loi) onder t zadel kreeg werkte ik voor haar.
En ik kon t mens wel wurgen!! want als bazin was ze niet leuk... Doch.. Als ruiter presteerde ze meer dan menig mannelijk collega.
Ze had feeling en zelden problemen met de hengsten.. Waar Pappie mij de aller eerste keer toen ik hem zag aan de mouw van de jas pakte en alle hoeken van de stal en later nog eens de binnenbak liet zien, liep hij later gezellig als een jong dier met me mee.
Een heerlijke hengst! Het enige wat er mis ging tussen de hengst en de ruiters/grooms wat het gebrek aan respect.. Deze hengst wou respect, hij als je hem dat niet gaf dan dwong hij het wel af. Het is een paard met karakter, een super karakter want zoals Kyra mij toen vertelde (en dit heb ik ook na mijn tijd daar onthouden) 'je moet vriendjes worden met 'm ' en je was dat, dan ging hij door t vuur voor je. Denk niet dat je dat varkentje even zou wassen want dan vrat ie je op idd. Gelukkig heb ik toch al een bloedhekel aan mensen met die instelling dus dat vriendjes worden zat wel goed.

Kyra was(is) een ruiter met zeer veel feeling en respect voor het dier en Pappie was een hengst uit duizenden, ik was dol op die hengt,
gewoon omdat er geen enkele hengst te verglijken valt met hem, in elke karakter test zal hij overal met kop en schouders bovenuit steken. Hij heeft mij veel geleerd en mijn hart gestolen. Wanneer ik me savonds wel eens alleen voelde sloop ik de stallen in (ik woonde in een sta caravan ernaast, echt een barrel, viel zowat van ellende uitelkaar) voelde me alleen en rot en kroop in de stal van pappie erbij.. gewoon om even te knuffelen..

Als hij echt zo levens gevaarlijk was had ik dat als 16 jarig meisje toendertijd niet gekunnen.

rip pappie