Het Friese paard erg succesvol als exportproduct *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:43

Wat een plaatje op de foto! <3

Zidore

Re: Het Friese paard erg succesvol als exportproduct *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 04:18

wat een onzinnige reacties bij zo'n mooi onderwerp! We moeten juist trots zijn dat we zo'n schitterend export-product hebben!! Als ik dat vergelijk met een ras als de groninger (wat ik ook schitterende dieren vind) dan zou ik willen dat daar de populariteit zo hoog was!

Verder vind ik de opmerkingen over wel/niet goed echt bullshit. Kijk naar andere rassen zoals idd KWPN maar ook haflingers. In Nederland lopen schitterende haflingers rond en worden mooie dieren gefokt, maar op elke 'straathoek' zie je ook de huis-tuin-en-keuken-haflinger, die waar iedereen op de manege een rondje op rijd, maar die bouwkundig en stamboeksgewijs nooit de nummer 1 notering zal krijgen... Die 2 dieren ga je toch ook niet met elkaar vergelijken??

Het is maar net wat voor doelstelling iemand met een dier heeft en wat diegene daarmee wil bereiken. Omdat de export voor dit ras groter is, staat dat hier meer in de kijker.

En wat dan nog als de mooiste dieren naar het buitenland gaan? Ik hoef maar 1 naam te noemen en dan weet iedereen genoeg: Totilas.
Alles is te koop, en degene de betaald die bepaald.

In NL willen mensen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En een echte liefhebber van het friese ras wil best betalen voor een dier wat hij vervolgens met zoveel moeite meer naar zijn/haar land neemt... logisch allemaal en daar moeten we niet om zeuren en anders ook die bedragen gaan betalen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 05:17

Mijn schoonvader (heeft helemaal niets met paarden, maar is wel een zakenman) vind ook dat wij later friezen moeten gaan importeren om zo betere zaken te doen in het buitenland. Volgens mij kent hij niet 1 paardenras bij naam, behalve de fries :). het zijn ook prachtige paarden en ik kan me goed voorstellen dat ze zo gewild zijn.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:04

Friezen lopen zo mooi! Ik denk dat dat friezen het nog ver kunnen schoppen in de dressuur. Marc Peter Spahn is een echte top-ruiter bij de frieze paarde, Respect voor hem ;-)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:15

Citaat:
Peter Spahn (Belgische nationaliteit) reed samen met de hengst Adel 357 mee in de internationale Grand Prix, evenals Goffert en zijn amazone dit in Amerika deden (Goffert is in 2007 overleden). Adel is tijdens de hengstenkeuring in Januari 2009 met pensioen gegaan. Met de Adel-zoon Anders 451 rijdt Peter Spahn momenteel internationaal Grand Prix. Eveneens een Adel-zoon is in 2010 doorgedrongen tot de Grand Prix (Hearke met Kristel van Duuren-Bodewes. Ook Tietse en Ielke zijn Grand Prix startgerechtigd. Een steeds groter worden de groep Friezen acteren zeer goed op sub top niveau en zullen eerdaags hun entree maken in de Grand Prix.

van wikipedia

leuk filmpje! ze stond paar maanden geleden ook met heel artikel in de bit

:= lijkt net of ze 'vieze paarden' zegt in het begin :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:40

Wow, wat kan zij lekker rijden zeg!! :oo Wou dat ik zo kon zitten haha! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:11

Ook in Australië en Amerika lopen meerdere Friese paarden op Grand Prix niveau! En in België is nog een combinatie die internationaal start!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:06

Friezen zijn gewoon toppers. :))

Even een voorbeeld: Heb voor een stal 6 Friezen zadelmak gemaakt. Na 2.5 maand waren ze allemaal verkocht. Twee naar Denemarken, één naar Rusland, één naar Tsjechië, één naar Zuid-Afrika en één naar Amerika.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:45

Joolien schreef:
Ik val een beetje over het woord 'exportproduct'... Klinkt zo raar als we het over paarden hebben.

Heb toevallig net een exportdocument van een paard gezien voor buiten de EEG.
Die kwam per email van de exporteur in Belgie en er stond: 'GOEDEREN UITGEGAAN' als titel.
In de PDF stond: "2003 bruin merrie 1 NE - Niet verpakt"
:D Ik zie haar al aankomen verpakt in bubbeltjesplastic... Misschien trouwens best een veilig idee voor zulke lange reizen.

Zidore schreef:
En een echte liefhebber van het friese ras wil best betalen voor een dier wat hij vervolgens met zoveel moeite meer naar zijn/haar land neemt...

_/-\o_
Zoveel moeite + extra kosten! En die kosten lopen (afhankelijk van het land) enorm op.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:50

Wij hebben inderdaad ook al wat verkocht naar:mexico, rusland, guatamala en een fokproduct van ons staat bij rivano op stal hahaha

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:56

Kimberley_ schreef:
Wij hebben inderdaad ook al wat verkocht naar:mexico, rusland, guatamala en een fokproduct van ons staat bij rivano op stal hahaha

En hij IS me toch gaaf!!! :D
Een hele knappe vertegenwoordiger van het ras. (ook in de dressuurring!)

Eva_VC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:16

Een zwarte fries uit het buitenland terug naar hier halen is dat een goed plan?
Kan het oplichterij zijn?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:59

Heb je nog andere kleuren dan? ;)

Wat bedoel je? Er worden ondertussen genoeg paarden over en weer verhandeld, hele goede Friese paarden uit Duitsland, Denemarken, Frankrijk tot zelfs Amerika toe worden geïmporteerd door Nederlanders, die oog hebben voor de kwaliteit van het paard. Waarom zou dat oplichterij moeten zijn?

Eva_VC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:08

Ik vond een zoekertje op een site voor een fries. Ik contacteerde die mensen blijken het mensen te zijn uit het verenigd koninkrijk.. De vrouw is ernstig ziek en kan niet meer zorgen voor het paard..
Ze willen het paard laten overbrengen en willen geen geld van mij tot het beestje hier is..
Alleen de kosten van het transport moet ik nog navragen.. Nu ben ik enorm op men hoede voor oplichting want met de medische problemen nzo dat werkt op je gevoel natuurlijk.. Als de mensen toestemmen om ook de vervoerskosten te betalen kan dit dan nog oplichterij zijn? Ze wilden eerst 1500 euro met vervoer in en dit moest ik pas betalen als het paardje hier is.. Op je hoede zijn kan nooit kwaaf toch?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:28

Omdat dit een oud topic is en er niet echt nieuwe informatie is, hier een slotje.