Joenalie1 schreef:Oke dat is de klik, maar hoe komt het dan dat het makkelijkste paard van stal in een oogwenk veranderd als ik em uit handen geef....
Ik ben een rustig type, een beetje te lief maar kan ook ontzettend veeleisend zijn, of laat ik het zo zeggen, ik vraag en wil antwoord, dit wil ik niet schreeuwend doen maar rustig en kalm, fluisterend zeg maar....
In dat vragen en antwoord willen krijgen ben ik zo consequent mogelijk en toch zie ik dat mijn vader, mijn broer en zijn kameraad veel meer moeite moeten doen om het zelfde voor elkaar te krijgen bij het zelfde paard....
Terwijl ik toch duidelijk veel minder ervaring heb met paarden, ik rij nog maar 1,5 jr serieus, ik ben ziekenverzorgende en kan soms maar moeilijk ontspannen(als ik veel last heb van stress stap ik ook niet op een paard)mijn broer heeft in de Deurne de drafen rensport richting gevolgd en heeft de papieren om een iegen bedrijf te starten en mijn vader zit al jaren in de paarden....hoe kan dat!?
Hoe kan een paard zo veranderen bij een ander mens???
Uitstraling. Omdat jij waarschijnlijk minder ervaring hebt kom je minder "dwingend" over. Mannen hebben sowieso vaker een arrogantere en dominantere uitstraling dan vrouwen.
Plus dat je waarschijnlijk duidelijker vraagt wat je wilt, en het paard wel de kans geeft om antwoord te geven
Ligt dus niet aan het paard, maar de mensen die hem behandelen.