Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:49

Wuis schreef:
Alsof er uberhaupt iemand anders te vinden is die er op wil _O- _O- _O-

Ik zoek nog een wedstrijdpaard :')

Amandavd

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:58

Alle respect voor de heer MAR, je moet het toch maar durven om een gigant als Toot te rijden. Ik moet wel zeggen dat ik het stiekem wel verdiend vond dat meneer niet bij de eerste drie zat in de laatste twee proeven. Niet omdat ik hem wil afvallen of dat ik vind dat hij het niet kan, maar puur omdat het niet verdient was. Misschien dat het hoog van de toren blazen nu eens ophoudt, en alle rotzooi er om heen zoals merchandise en kleding met Totilas. Dat arrogante gedoe van de Duitsers begon mij behoorlijk te irriteren, misschien leert PS nu dat je met geld niet alles kopen kan.

Ik gun het MAR van harte, maar niet als dat met een ego moet van 3 stoelen breed.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:58

Getup schreef:
Vind t nogal wat..."tegenvallende resultaten"...Een paard ( combinatie) wat altijd wint, kan alleen nog "verliezen". En na pas een paar maanden en combinatie te vormen met Totilas, vind ik dit nog helemaal geen slecht resultaat. T is alleen dat je nu niet meer automatisch in de top 3 staat met een dikke 80 % klassering.
Weet niet,of er uberhaupt een ruiter is die er meer uit zou kunnen halen.

Als je als combinatie nog niet klaar bent om te starten waarom dan wel Aken en EK starten? Voor de winst? Druk vanuit de pers? Gewoon wachten tot je er klaar voor bent zoals Anky met haar nieuwe paard doet..

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:02

totilas loopt ook niet zo als bij edward, daar kreeg je gewoon kippenvel van :j ik vind het wel heel knap van rath dat hij met zoveel druk op zich gewoon even zo'n kur rijd _/-\o_ en niet te vergeten dat ze nog maar 9 maanden bij elkaar zijn
Laatst bijgewerkt door kwpener op 22-08-11 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_kell

Ik vond het zo jammer dat omdat het niet goed ging er geen lachje meer vanaf kon... Er waren meer ruiters die fouten maakten maar vervolgens wel het paard goed beloonde en toch nog konden lachen..Niet iedereen heeft altijd een goede dag toch?

Vind het wel grappig dat je op de tribune allemaal commentaar hoorde, alsof ze het zelf beter konden! :=

'smorgens werd Totilas getraind en dat zag er zoveel beter uit! Veel meer rust en ontspanning, zal wel kijken of ik er een foto van kan plaatsen. Kan me ook wel voorstellen dat je erg onder druk staat wanneer je met dit paard de ring in rijd...ik doe het hem zeker niet na! :=
Als ze samen meer trainen zal het vast wel goed komen...het bewijst alleen wel weer dat hoe goed een paard ook kan zijn, je als ruiter ook moet kunnen rijden en er moet zeker een klik zijn met het paard.

rien10

"Mama, ik wil een nieuwe pony, deze doet het niet."

"Mama, ik wil weer een nieuwe pony, deze doet het ook niet. En bij die andere deed 'ie 't wel."

Oh bah, dit is helemaal niet netjes en ook niet eerlijk van mij. Maar ik krijg soms wel dat gevoel erbij. Klopt niet, weet ik, maar ook ik ben maar een mens.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:06

shirleyp schreef:
Ayasha schreef:
Gelukkig reed Edward hem zo losjes vanvoren _O-
.

Daar heb ik geen idee van, reageer alleen op wat ik gisteren heb gezien. Ik vond Carl Hester vriendelijk rijden, weinig druk op de stang. Kittel is geniaal, hoe subtiel! Becholzheimer vond ik verschrikkelijk qua inwerking, kreeg er zelf een zere mond van...

Mee eens, die Becholzheimer was qua inwerking van de hulpen niet om aan te zien... tenenkrommend! Kittel was een verademing, net als Carl Hester. Adelinde terecht nummer 1. Ik heb moeite met het feit dat Schockemohle eigenlijk gewoon de gouden medaille heeft willen "kopen". gelukkig werkt dat zo niet. Van Rath mogen we op dit moment niet meer verwachten, en wellicht in de toekomst ook niet. Maar er wordt wel een enorme druk op hem gelegd, zo van: je zit op het beste paard ter wereld, dus je ziet maar dat je wint jongen! Totaal onrealistisch, zelfs met zo'n goed paard.

Ik vind Uthopia overigens een beter paard, maar dat is persoonlijk....

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:07

Ik vind het schandalig hoe erover gesproken wordt. Na 9 maanden combinatie te zijn komt hij op een 5e plek op het EK in een zeer sterk deelnemersveld. Dat is niet slecht gereden, dat is heel goed presteren! Geen van ons had dit nagedaan. Zelfs in de basis kost het je minimaal een jaar om een combinatie te worden en op dit nivo nog langer.

Het grote gros welke meedeed op het EK zijn al veel langer een combinatie en die scoorden een stuk lager dan hij.

Er wordt hier gedaan alsof het zo lekker makkelijk is om zo ff een proefje te rijden.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:09

Active schreef:
Ik vind het schandalig hoe erover gesproken wordt. Na 9 maanden combinatie te zijn komt hij op een 5e plek op het EK in een zeer sterk deelnemersveld. Dat is niet slecht gereden, dat is heel goed presteren! Geen van ons had dit nagedaan. Zelfs in de basis kost het je minimaal een jaar om een combinatie te worden en op dit nivo nog langer.

Het grote gros welke meedeed op het EK zijn al veel langer een combinatie en die scoorden een stuk lager dan hij.

Er wordt hier gedaan alsof het zo lekker makkelijk is om zo ff een proefje te rijden.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:10

Active schreef:

Ben ik niet met je eens. Ik denk dat PS dit juist dacht. Maar blijkt maar weer dat dat, helaas voor hem, toch niet zo eenvoudig is.

gummie

Ayasha schreef:
Hij houdt hem niet strakker dan Gal :+ Dat is het hem net. Maar Gal zou nog wel goed gepraat worden als hij er achterstevoren op zat. :+

wat je er ook van vindt, onder Edward Gal werden de oefeningen beter uitgevoerd en was Totilas krachtiger van achteren. Zie nu alleen nog een hoop voorbeen in het uitstrekken, de achterbenen staan nog op stal. En ongeveer de helft van de proef liep Totilas niet alleen te eng in de hals, maar ook nog eens achter de loodlijn. In de piaff ging ie zelfs bijna achterwaarts!

Gal reed hem ook op druk, maar als ik nu naar Totilas kijk, vraag ik me af hoe hij nog kan ademhalen.

Anoniem

Active schreef:

Idd helemaal mee eens! En 'hij moet maar meer loslaten van voren en dan loopt Toot wel?' Gosh heeft half bokt er zelf opgezeten dan? Vanaf hier is het allemaal zo makkelijk roepen.. Alleen tijd zal uitwijzen wat Mathias met Totilas gaat bereiken ;)

Tendance

Ayasha schreef:
Gelukkig reed Edward hem zo losjes vanvoren _O-

Tafje: hij zegt toch dat Rath het niet kon veranderen? Daarmee stelt hij dus dat Rath de shuld is van de tegenvallende prestaties.

Juist! Voor sommigen is goed lezen moeilijk, maar afgeven op iemand niet zo moeilijk!

Ingeltje

Blijf het raar vinden om een ander op Totilas te zien.. Had gisteren geen enkel kippenvel moment. Dat had ik bij Edward en Totilas wel altijd. Dat was gewoon sprookjesachtig als die twee in de baan kwamen. Nu is het; oh, daar is Totilas, dat geweldige paard!! met Rath. Hmm, oke. Puntjepuntjepuntje. De combinatie heeft tijd nodig, dat snap ik. Maar zoals het met Edward was, zo wordt het denk ik nooit weer.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:12

Ein reiterhof gefühl ist night zu verkaufen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:13

Ik was geen fan en zal nooit een fan worden van Toot.
Van Adelinde en Parzival.... Ja daar krijg ik kippenvel van!!!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:13

Citaat:
Mee eens, die Becholzheimer was qua inwerking van de hulpen niet om aan te zien... tenenkrommend! Kittel was een verademing, net als Carl Hester. Adelinde terecht nummer 1. Ik heb moeite met het feit dat Schockemohle eigenlijk gewoon de gouden medaille heeft willen "kopen". gelukkig werkt dat zo niet. Van Rath mogen we op dit moment niet meer verwachten, en wellicht in de toekomst ook niet. Maar er wordt wel een enorme druk op hem gelegd, zo van: je zit op het beste paard ter wereld, dus je ziet maar dat je wint jongen! Totaal onrealistisch, zelfs met zo'n goed paard.

Wat 'n gedoe hier.. dit is nog maar 'n jonge combinatie en ze zullen zeker nog meer naar elkaar toegroeien. Of Totilas ooit weer zo zou gaan lopen als dat hij bij Edward deed weet niemand.
Het is geen ''feit'' dat Schockemohle eigenlijk de gouden medaille wil kopen, hij heeft niet voor niks de sportrechten verkocht aan de moeder van MaR.
'T is maar goed dat alle bokkers hier zo een 90% kunnen gaan rijden met Totilas :z
Laatst bijgewerkt door Illusion op 22-08-11 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:14

Tafje schreef:
Getup schreef:
Vind t nogal wat..."tegenvallende resultaten"...Een paard ( combinatie) wat altijd wint, kan alleen nog "verliezen". En na pas een paar maanden en combinatie te vormen met Totilas, vind ik dit nog helemaal geen slecht resultaat. T is alleen dat je nu niet meer automatisch in de top 3 staat met een dikke 80 % klassering.
Weet niet,of er uberhaupt een ruiter is die er meer uit zou kunnen halen.

Als je als combinatie nog niet klaar bent om te starten waarom dan wel Aken en EK starten? Voor de winst? Druk vanuit de pers? Gewoon wachten tot je er klaar voor bent zoals Anky met haar nieuwe paard doet..

Dat was in dit geval geen optie. Totilas is gekocht met oog op de Olympische Spelen van volgend jaar.
Dit EK was een van de selectiemomenten, ook voor de Duitsers. Als Schockemohle wil dat Totilas zich kwalificeert, dan zal Rath hem toch veel in de kijker moeten rijden, of ze daar nou klaar voor zijn of niet.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:14

Tendance schreef:

:)) maar Adelinde rijd ook zo verschrikkelijk respectvol en eerlijk op dat paard, en wat een werk heeft ze erin gestopt. Adelinde is het pennyverhaal dat waarheid is geworden, zelfs Gal komt daar met zijn zoveelste topper niet overheen, IMO :o

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:16

Ach... Edward was ook niet altijd heilig hoor!
Ik denk dat we Rath gewoon de tijd moeten geven. Een combinatie gaan vormen kost tijd. Die tijd gunt neimand hem omdat wij het nog steeds rot vinden dat Toot naar Duitsland gegaan is en de Duitsers omdat ze een paard gekocht hebben met zo (ontzettend) veel nullen!
Er waren meer ruiters/amazones die niet de rit van hun leven hadden gisteren.
Ik denk dat Mistral van Britse Laura zijn kiesjes aan het tellen is geweest toen hij weer op stal stond!
Hopelijk voor het dier heeft ze ze er niet uit getrokken! Wat zat die te trekken zeg! En die PRE van die Spanjaard kon in de uitgestrekte stap even ademhalen voor hij weer met geknikt koppie verder moest!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:17

Je kunt het ook anders zien: Rath was gisteren wel de beste Duitser :)
en zijn score boven de 80% is toch erg knap gedaan.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:19

Cayenne schreef:
Je kunt het ook anders zien: Rath was gisteren wel de beste Duitser :)
en zijn score boven de 80% is toch erg knap gedaan.

True, maar ik vond de proef van Werth technisch wel vele malen beter, allen artistiek was het een beetje vlak.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:19

MLoeser schreef:
Tendance schreef:

:)) maar Adelinde rijd ook zo verschrikkelijk respectvol en eerlijk op dat paard, en wat een werk heeft ze erin gestopt. Adelinde is het pennyverhaal dat waarheid is geworden, zelfs Gal komt daar met zijn zoveelste topper niet overheen, IMO :o

Adelinde is inderdaad geweldig en ook zo normaal gebleven!
Heb met haar een tijdje gewerkt op AOC en ze is niet anders dan anderen.
Ook een jaar geleden, toen ze de school kwam openen. Normaler kan bijna niet meer.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:22

Illusion schreef:
Citaat:

Wat 'n gedoe hier.. dit is nog maar 'n jonge combinatie en ze zullen zeker nog meer naar elkaar toegroeien. Of Totilas ooit weer zo zou gaan lopen als dat hij bij Edward deed weet niemand.
Het is geen ''feit'' dat Schockemohle eigenlijk de gouden medaille wil kopen, hij heeft niet voor niks de sportrechten verkocht aan de moeder van MaR.
'T is maar goed dat alle bokkers hier zo een 90% kunnen gaan rijden met Totilas :z

Ik zeg in mijn tweede deel van de quote toch precies hetzelfde?? Maar goed...., om het maar even in jouw woorden te zeggen: er wordt in mijn ogen te veel verwacht van die jongen op dit moment, het is onrealistisch om te verwachten dat je na 9 maanden goud wint o.i.d. Wellicht dat dat in de toekomst lukt, dat weet niemand. Die druk hadden ze hem niet moeten opleggen. Klaar. En ik hoef geen 90% te kunnen rijden om me te ergeren aan de houding van Schockemolle, die duidelijk teleurgesteld was omdat er geen medaille werd behaald met Totilas, en om iets aan te merken op de proef.

Om maar even op dat "feit" in te gaan: Schockemohle is op zoek gegaan naar een ruiter voor Totilas, het is niet de ruiter die op zoek gegaan naar het paard. Werth wilde niet, Rath wel. Iemand heeft het dus moeten doen. Als het rath niet was geworden, had Schockemohle de sportrechten ook niet aan zijn moeder verkocht, of wellicht helemaal niet verkocht. Of je em als hengst haalt om geld mee te verdienen, of als paard om Duitsland weer op 1 te zetten.... dat is wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door gummie op 22-08-11 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:23

Ik vond de proef op de wissels na heel erg netjes en had ik echt het gevoel dat ze vooruit zijn gegaan.
Wat mij alleen stoorde was het feit dat hij na de proef niet even aan Totilas liet blijken dat hij trots op hem was, er kon met moeite en met een zuur gezicht net een zuinig klopje vanaf.
Als je nou tegen de buitenwereld roept dat je als team nog moet groeien en het zit een keer wat tegen, dan laat je dat toch niet op deze manier blijken???