Ruiter en paard komen in botsing met een motor in Diever

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxOrlando

Re: Ruiter en paard komen in botsing met een motor in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:55

al was dat peerd wel makkelijk te rijden kon het ook nog wel gebeuren , lijkt mij :')

Die van mij is over het algemeen ook heel makkelijk , maar nog heeft hij wel eens eigenwijze trekjes hoor draait 'ie om en gaat 'ie ervandoor. Nouja niks aan te doen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:54

ChelseaII schreef:
*knip*
Maar genoeg hierover... Kreeg net een smsje van mijn vriendin dat de motorrijdster over de ergste schrik heen is en dat alles goed gaat en daar gaat het nu om!!

:D

Dit vind ik nog het beste en belangrijkste nieuws van dit topic! Wat een opluchting!

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:10

GolaGirl schreef:
Het meisje dat mij bij naam kent heb ik hoogstens een keer op school gezien. Alleen als ze mij in t geheim stalkt kan ze weten hoe ik rij xD dat kun je niet aan 5 minuten iemand zien rijden opmaken.

Nou gelukkig doe ik dat niet ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:14

lisaislisa schreef:
Hij pakte het bit vast :)

Tja een bit is geen stuur en geen rem helaas......

Ik moet HC gelijk geven en dit plaatje zal er in vele ogen levensgevaarlijk uitzien (even geleend uit HC's profiel), maar dit is 1000x veiliger dan met een bit buitenrijden

Afbeelding

Hoofdstelloos!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:43

hoezo is dat dan 1000x beter als mét bit ? Ik bedoel als ik zonder hoofdstel ga rijden gaat die van mij niet naar links of rechts al ik dat aangeef ( Nog niet helemaal iig , met hoofdstel kan ik nog kneepje geven.) En hij zal ook niet stoppen zonder hoofdstel , heb ik wel een kneepje nodig :j

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:48

Tsjah, in feite heb ik met het bit ook lang zoveel niet over m'n paard te vertellen dan ik eerst dacht... Heb 'm laatst eens aan een bitloos hoofdstel mee naar buiten genomen en dat ging eigenlijk prima

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:51

De ruiter bij dit ongeval ken ik wel. Had het gelezen op haar hyves.
Volgens haar, stond ze te wachten en nam het paard het bit vast, ja dan ben je wel redelijk machteloos...

Maar wel balen van dit ongeval!

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:16

Oke ik ga niet alle reacties lezen aangezien al die mensen het toch niet snappen
Daarvoor ben ik veel en veel te lui xD
Maar goed ik bereed het Gola monster
Dit is dus het Gola monster
Afbeelding
Ziet er echt heel gevaarlijk uit xD
Wat normaal best braaf is maar soms r bit vast pakt
En de zeven auto's ervoor stond ze gewoon heel rustig tot ze opeens uit het niks besloot r bit vast te pakken en te gaan rennen
Kan k weinig aan doen denk ik zo
En als dat wel kon ben ik wel lekker gewoon een slechte ruiter ofzo
Het maakt me niet zo heel veel uit wat de mensen denken
Zeker niet de mensen hier die me totaal niet kennen
En ja ik rij inderdaad niet meer met rijkleding aangezien ik het helemaal heb gehad met al dat spul
Maar zo'n ramp zijn gympen en een spijkerbroek ook vast weer niet
En ik rij inderdaad normaal heerlijk met m'n handen in m'n zij langs een weg met allemaal vrachtwagens enz
Maar Kjani en Gola zijn gewoon altijd rustig
Echt meer verkeersmakke paarden kan ik me niet voorstellen
Alleen Gola in r eentje wil nog wel eens r bit vastpakken
En dit keer had ik r ook totaal niet aan gedacht want ze was juist zo braaf
Maar goed als jullie het beter kunnen vraag je maar aan Maaike of je r een keer op mag ;)
Alleen komen de meeste van jullie het straatje nog niet eens uit xD
Verder ben ik wel blij dat alles goed met dat meisje van de motor gaat ^^

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:57

@ Arabesk

Is t nu echt nodig om weer een discussie over wel of niet bitloos te gaan voeren?
K word er een beetje moe van..* diepe zucht*..
Laat iedereen gewoon zelf hun keuze maken en dring het niet op, is zeer irritant.

@ mijnponynero

Slechte ruiter? Tja dat kan ik niet beoordelen, ik ken je helemaal niet. Feit is wel dat je je pony niet onder controle hebt (soms). En als je weet dat ze af en toe t bit vast pakt en zoals de eigenaar van Gola al aangaf in dit topic "niet makkelijk te rijden" dan ben je als je op straat bent ten alle tijde op je hoede, lijkt mij. En dat mis ik een beetje in je uitleg.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:28

Ik ken zoë toch best wel goed , alleen vind ik dit eerlijk gezegt best wel 'arrogant' over komen :o
mijnponynero schreef:
Alleen komen de meeste van jullie het straatje nog niet eens uit xD

GolaGirl schreef:
En als je dat wel doet vind ik dat allemaal best grappig en nou ja, dan kom je lekker hier heen en ga je zelf eens kijken hoe gola is om op te rijden. Ik wens je heel veel succes.

Die van mij is ook heel zo makkelijk te rijden als het lijkt ,iedereen kan en mag er mee weg rijden als ie dat wilt maar soms heeft ie zo zijn eigen wil...
& 't kan gebeuren en dat dat beesie schrikt tsja het is en blijft een dier....

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:55

Gelukkig dat het goed gaat met het meisje en paard!
Ik moest wel even schrikken, wij zijn nu al 2 jaar achter elkaar in de zomervakantie met ons paard een week naar Drenthe gegaan voor buitenritten. Dat was in Wapse, een heel klein dorp naast Diever. Ik heb zelf ook te paard de Ten Darperweg overgestoken, dus ik kan me de setting helemaal voorstellen. Geen hele prettige weg idd.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:57

Haha ja maar ik ben toch ook gewoon arrogant xD
En dat beest is echt zo eenkennig als de pest :P
Toen Maaike op vakantie was en ik met Jeltje (nichtje Maaike) ging rijden kwam ze de straat ook niet uit
Als die beesten je niet kennen pakken ze gelijk hun bit vast en rennen terug naar huis
Dat heeft niks met arrogant te maken :P
Maar meer met eenkennige paarden..

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:41

Rosa__ schreef:
Gelukkig dat het goed gaat met het meisje en paard!
Ik moest wel even schrikken, wij zijn nu al 2 jaar achter elkaar in de zomervakantie met ons paard een week naar Drenthe gegaan voor buitenritten. Dat was in Wapse, een heel klein dorp naast Diever. Ik heb zelf ook te paard de Ten Darperweg overgestoken, dus ik kan me de setting helemaal voorstellen. Geen hele prettige weg idd.

Hee daar woon ik :j
Maar om even ontopic te blijven.
Bleef je op je paard zitten? Als het zo druk is stap je toch gewoon af? Of is dat nou dom bedacht van mij?

GolaGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:25

nou frodo, kun jij mij dan eens uitleggen hoe je aan de informatie komt dat wij zo "onverantwoord" rijden? Ik bedoel, misschien spaced mijn paard wel helemaal als je teveel contact hebt met de mond? En wat is er zo erg aan normale kleding op je paard? Dat snap ik ook nooit zo goed. xD

Nou ja, wat t geval is met gola is dat ze een nogal belachelijk grote gebruiksaanwijzing heeft en dat als je er als een dressuur ruiter op gaat rijden je dus sws in de sloot beland omdat dat gwn niet de manier is hoe zij heeft leren rijden. Daarbij heeft ze t sws niet zo op andere ruiters, liever 2 mensen die zo af en toe op dr rijden en ze snapt t niet als je er iemand anders op zet, dan staat ze vrijwel gelijk op je achterpoten. Er is niets arrogantst aan. Dat snapt ze gewoon niet.

Verder is dit alleen maar goed afgelopen omdat zoe toevallig een soort van vaag valles gebeure vroeger heeft gehad en dus wist hoe ze dat paard over haar heen moest trekken (en dat gola dat ook toe liet xD) anders was dit allemaal veel erger afgelopen. Dus wat nou niet veilig? Een paard en ruiter knallen tegen een motor aan met een man en een vrouw er op en niemand heeft iets ergs? Dan is het toch heel goed gegaan? relatief gezien? Ik bedoel, er hadden ook mensen dood kunnen zijn..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:04

mijnponynero schreef:
Wat normaal best braaf is maar soms r bit vast pakt
En de zeven auto's ervoor stond ze gewoon heel rustig tot ze opeens uit het niks besloot r bit vast te pakken en te gaan rennen
Kan k weinig aan doen denk ik zo
En als dat wel kon ben ik wel lekker gewoon een slechte ruiter ofzo
Het maakt me niet zo heel veel uit wat de mensen denken

En ik rij inderdaad normaal heerlijk met m'n handen in m'n zij langs een weg met allemaal vrachtwagens enz
Maar Kjani en Gola zijn gewoon altijd rustig
Echt meer verkeersmakke paarden kan ik me niet voorstellen
Alleen Gola in r eentje wil nog wel eens r bit vastpakken
En dit keer had ik r ook totaal niet aan gedacht want ze was juist zo braaf

Hmmm, ik vind dit nogal erg makkelijk. Je hebt wel andere mensen in gevaar gebracht. Je weet dus dat ze soms haar bit vastpakt als ze alleen is. Dus moet je toch weel meer alert daarop zijn en er niet te makkelijk over denken. En handen in je zij terwijl vrachtwagens langsrijden. Tja... dat gaat 1000 keer goed. Tot de pony toch een keer schrikt en dan zijn je handen niet snel genoeg bij de teugels. Ik vind het gewoon onverantwoord rijgedrag en je brengt jezelf, de pony en andere weggebruikers in gevaar op deze manier.

Het mag je dan wel niet boeien, maar daar gaat het niet om. Juist dat je zo onverschillig bent, vind ik het onverantwoord.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:36

onverantwoord van de ruiters als ik lees hoe ze er zelf over denken.

Beseffen hun wel dat het dit keer goed is gegaan, maar dat een motorrijder heel makkelijk veel schade heeft als deze valt? Beseffen hun wel dat HUN schuld hebben aan dit ongeval, dat hun dit veroorzaakt hebben?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:41

De reactie die beide betrokkenen geven op dit ongeluk, komt heel erg arrogant over. Hier wordt iedereen terecht gewezen door hen, terwijl zij zelf geen enkel woord reppen over de gevolgen die het had kunnen hebben en alleen maar ingaan op kleding en hoe hun paard wel niet is!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:43

Dus omdat jullie de pony (af en toe) niet onder contole hebben, moet het maar heel gewoon zijn dat er dingen als dit gebeuren? Vind dit heel onverantwoord om zo andere mensen in gevaar te brengen. Dit maal is het goed afgelopen (godzijdank) maar wat als die pony nou besluit om de volgende keer tegen een vrachtwagen op te lopen? Durf erom te wedden dat het dan minder goed afloopt :n

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:50

Ik word ook wel een beetje stil hiervan... Zoals ik benoemde is de motorrijdster een vriendin van een goede vriendin van mij en zij heeft wel een nacht in het ziekenhuis moeten blijven en ze heeft 'gelukkig' maar een hersenschudding, maar het had zo anders kunnen aflopen...

Zoals ik ook al eerder benoemde zijn het wel levende dieren waar je op zit en kan je paard schrikken, maar als je vantevoren weet dat je pony zulke fratsen uithaalt, zou ik niet langs zo'n weg gaan rijden. Zoek dan eerder rustige plekjes uit...

Maar goed, ik ken je pony natuurlijk niet, maar alsjeblieft, ga wel verantwoord de weg met haar op, want nogmaals, dit had heel anders kunnen aflopen!!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:53

Ik snap zowizo niet dat je zo een tuinkabouter niet de baas kan. Als je zo een ponietje al niet onder controle kan houden dan heb je in mijn ogen al helemaal niks op de openbare weg te zoeken, is het nou een grote logge sterke bok, dan kan ik me nog voorstellen dat die je buiten spel zet

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:55

Als het bekend is dat de pony op sommige momenten het bit vast pakt waardoor ze op die momenten niet onder controle te houden is, dan kun je er dus niet de straat mee op. Nooit. Punt.
Dat is wachten op ongelukken, oh nee, dat hoeft niet meer, dat ongeluk is al gebeurd.
Maar omdat er geen doden of ernstig gewonden bij zijn gevallen was het klaarblijkelijk niet erg.
Vreemde zienswijze. Een soort russisch roulette maar dan met je paard als inzet.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:58

tjoppie schreef:
Ik snap zowizo niet dat je zo een tuinkabouter niet de baas kan. Als je zo een ponietje al niet onder controle kan houden dan heb je in mijn ogen al helemaal niks op de openbare weg te zoeken, is het nou een grote logge sterke bok, dan kan ik me nog voorstellen dat die je buiten spel zet

paardrijden is geen krachtwedstrijd he? Zelfs een shetlander is sterker dan een mens. Dus wat dat betrefd kun je beter niet op een paard gaan zitten.

Daarbij ben ik er toch meer van overtuigd dat als jij een paard op spierkracht moet rijden, je beter les kunt gaan zoeken en moet gaan leren hoe je echt moet rijden.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:00

Ik denk Dilan dat ik je nog heel wat kan leren mbt paardrijden. En begrijpend lezen for that matter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:01

Tjoppie,
Ik moet het zeggen: ik ben het helemaal met je eens. :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:01

tjoppie schreef:
Ik denk Dilan dat ik je nog heel wat kan leren mbt paardrijden. En lezen for that matter.

Ik moet sowieso nog leren wat paardrijden betreft, daarom heb ik les ;)

En wat valt er te leren aan mijn lezen? 'tuinkabouter niet onder controle houden', dat komt op mij over alsof het voor jou meetelt hoe groot een paard is. Nou, ik kan je wel vertellen dat een klein beestje er even hard vandoor kan gaan met je als zo'n grote.