Waardig afscheid van dressuurmerrie Exquis Nadine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaRcIaNo

Re: Waardig afscheid van dressuurmerrie Exquis Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:09

Het afscheid van Nadine was echt heel erg moe en emotioneel.. ik moest even een traantje weg pikken..
En zijn kur! super ,,

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:06

En HP kan het komende jaar nog lekker genieten van het aftrainen en langzaam afscheid gaan nemen! Hopelijk kan ze lekker genieten van haar komende pensioen, een paard met haar prestatie-lijst heeft dat zeker wel verdient! En fokmerrie zielig, nou ik denk dat ze het dan beter heeft dan een hengst met pensioen want deze kan lekker met een veulen en mede merries de wei op!

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:16

Fijn voor nadine dat ze lekker een rustig leventje kan leiden :)

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:38

wat zit iedereen zo op zijn kap! :(

1( de mep) paardrijden is niet altijd rozengeur en manenschijn!
2( fokmerrie) fokmerrie zijn is nu niet bepaald vermoeiend als je ziet hoe ze ervoor moest werken!

het wass een prachtige proef dus petje af voor HP en Nadine :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 06:44

Sansje schreef:
Het is een prachtige merrie, die ons prachtige momenten heeft laten zien. Ik had kippenvel na het afgroeten van de kur. De tranen van HP kwamen bij mij op de tribune goed binnen. Het rondje achteraf vond ik mooi. Niet te gek... Geen toeters en bellen, maar gewoon even een klein moment. We kunnen alleen maar hopen dat de merrie mooie nakomelingen zal brengen.

De foto is geniaal Sjoert.. Lekker gek bekkie.

Ja had zelf er moeite mee te geloven dat het haar laatste wedstrijd was. Om dan zo'n geemotioneerde Happie te zien ja dat was er even teveel aan voor mij. Moet eerlijk zeggen dat ik zo'n simpel afscheid van de sport erg goed vind. Haar echte afscheid was die spetterende kur die ze liep.

Verder zou ik als eigenaar van deze merrie goed gek moeten zijn om er niet uit te fokken. Een veulen zelf dragen en misschien een of 2 spoelbeurten. :j

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:48

Super dat ze zon mooi afscheid kreeg! En denk toch echt dat fokmerrie zijn een heerlijk leventje betekent voor Nadine!
Over het losrijden: ik heb het niet gezien, maar moet zeggen dat ik wel vaker combinaties zie losrijden waarbij ik toch even moet slikken (Lotje Schoots is daar een heel goed voorbeeld van). Tja schijnbaar hoort het erbij... Al kan ik er sympathie voor opbrengen.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:16

Het was een prachtig afscheid. Eerst die heerlijke kür en daarna nog een rondje langs het publiek. Ik heb gisteren van haar genoten. Mooi om te zien hoeveel het Hans Peter en Edward deed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:25

Mooi afscheid en te prijzen in HP en de eigenaar om haar terug te trekken uit de sport. Top dat ze op zo'n hoogtepunt afscheid kan nemen. En zeer waarschijnlijk zal er wel ET toegepast gaan worden bij zo'n merrie. Ze zal vast ook wel een keer een veulen krijgen maar ik denk dat er binnen een aantal jaren meerdere baby-nadienetjes rondlopen. Zo'n merrie krijgt een topleven verder.
Bedankt Nadine voor alle successen!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:04

willem_roxan schreef:
wat zit iedereen zo op zijn kap! :(

1( de mep) paardrijden is niet altijd rozengeur en manenschijn!
2( fokmerrie) fokmerrie zijn is nu niet bepaald vermoeiend als je ziet hoe ze ervoor moest werken!

het wass een prachtige proef dus petje af voor HP en Nadine :)

Ad 1: misschien is dat nu juist hetgeen waar mensen moeite mee hebben. Misschien zijn er wel mensen die vinden dar paardrijden wel altijd rozengeur en manenschijn hoort te zijn. Maar dan komen we in een andere discussie terecht. Ik heb dat losrijden niet gezien, degene die de eerste reactie post kennelijk wel en die zegt daar iets over. Volgens mij is dat niet verboden. Sterker nog: als een ruiter een paard flink afslaat (in het algemeen dus) dan lijkt het me niet meer dan normaal dat daar een opmerking over komt.

Verder vind ik dat Nadine het super heeft gedaan. Ze verdient uiteraard een mooi afscheid. Wat mensen onder een mooi afscheid verstaan, dat zal uiteenlopen. Je kunt er een heel circus van maken, maar Nadine zal het worst wezen. wat mij betreft is het afscheid mooi nu ze in volle gezondheid het veld kan verlaten... Dat is ook niet alle paarden gegeven.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:07

Fijn dat nadine nog leuk kan genieten van haar leven met een veulen en hij zou wel moeilijk vinden! Snap ik best!