Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leukepret

Re: Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:34

Wat Ed en Toot hadden, dat hebben Rath en Toot helaas niet.
Maar ik ga toch kijken, is en blijft een lust voor het oog die Toot.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:34

Naar mijn mening heeft Edward hem zo bijzonder gemaakt, die man tovert elk paard om tot een topper zo een beetje!

Ik blijf het een machtig paard vinden ,maar indd, zoals al gezegt,op deze manier word er wel een beetje een marketing hype van gemaakt.. zonde.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:40

Ik vind het sowieso belachelijk hoe er met hem wordt omgegaan. Een box met matrassen er in, niet naar buiten zonder dat hij compleet is ingepakt, of gewoon niet naar buiten. Laat dat paard lekker paard zijn, en geen kermis attractie. De sport in, prima. Maar buiten de ring moet hij lol hebben met vriendjes, spelen, gek doen.
Dat kan al niet eens meer zonder dat de media op de stoep staat :roll:

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:00

aisie schreef:
Toen Edward hem nog reed vond ik het wel heel bijzonder maar nu vind ik het niet zo spectaculair meer om te zien. Vind het ook jammer dat het paard nu een soort kermisattractie is geworden.

Daar heb ik niks meer aan toe te voegen :)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:07

Ik zie eigenlijk nog maar een logische vervolgstap....
Edward Gal die de Duitse nationaliteit aanneemt om 'zijn' Toot weer te kunnen rijden! *\o/*

Ik stem voor het woord van 2011, Tootmoe (ipv doodmoe... :') )

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:07

Frodo hengsten met elkaar laten spelen kan niet ze slachten elkaar af. Ooit wel eens van Veron gehoord nou die kwam een soortgenoot tegen. Je had die kop moeten zien daar was niks mee van over. Hengsten moeten solitair staan anders is het snel afgelopen met de Hengstenstapel. Ik ben wel een voorstander van afgezet stuk gras waarop ze kunnen rennen maar met een paard van zoveel waarde mag je wel wat voorzichtiger omgaan als een normaal jong dier.

Frodo zelfs jonge hengsten is moeilijk bij elkaar te houden al twee keer meegemaakt dat een kampioen bij de veulens vervolgens op drie jarige leeftijd bij de slager stond omdat ze in elkaars nek waren gesprongen en er zich atactie door kwetsuur had voorgedaan. Lekker bij elkaar zetten erg verstandig.

Het klinkt allemaal vriendelijk maar en dier is een dier en dat moet je niet vermenselijken en tegen zichzelf in bescherming nemen dat is onze taak omdat zo goed mogelijk uit te voeren en over na te denken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:38

Senja_x schreef:
Frodo hengsten met elkaar laten spelen kan niet ze slachten elkaar af. Ooit wel eens van Veron gehoord nou die kwam een soortgenoot tegen. Je had die kop moeten zien daar was niks mee van over. Hengsten moeten solitair staan anders is het snel afgelopen met de Hengstenstapel. Ik ben wel een voorstander van afgezet stuk gras waarop ze kunnen rennen maar met een paard van zoveel waarde mag je wel wat voorzichtiger omgaan als een normaal jong dier.

Frodo zelfs jonge hengsten is moeilijk bij elkaar te houden al twee keer meegemaakt dat een kampioen bij de veulens vervolgens op drie jarige leeftijd bij de slager stond omdat ze in elkaars nek waren gesprongen en er zich atactie door kwetsuur had voorgedaan. Lekker bij elkaar zetten erg verstandig.

Het klinkt allemaal vriendelijk maar en dier is een dier en dat moet je niet vermenselijken en tegen zichzelf in bescherming nemen dat is onze taak omdat zo goed mogelijk uit te voeren en over na te denken.

je bedoeld veron vdl zeker :)

[VN] VDL Veron door tragisch ongeval plotseling overleden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:40

Lusitano schreef:
Edward Gal die de Duitse nationaliteit aanneemt om 'zijn' Toot weer te kunnen rijden! *\o/*

Het zal je vast niet verrassen, maar dat heeft hij dus serieus overwogen om nog te doen ook :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:55

Cayenne schreef:
Lusitano schreef:

Het zal je vast niet verrassen, maar dat heeft hij dus serieus overwogen om nog te doen ook :+

[VN] Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:57

Senja_x schreef:

Ja dat weet ik toch allemaal niet?
In onze kudde staan ook 2 hengsten, gewoon rustig naast elkaar te grazen.
Sorry hoor, ik ben ook geen professional }:0

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:27

wahahaha, dat meen je niet!
ik volg het dus niet helemaal blijkbaar.... :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 19:29

Lusitano schreef:
wahahaha, dat meen je niet!
ik volg het dus niet helemaal blijkbaar.... :-)

Ach, het laat tenminste zien hoe graag hij Totilas wilde blijven rijden :j

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:05

In bit stond onderlaats bod gevraagd op totilas veulen.
Dat was een bruin hengst veulen,de moeder was ook moeder van inspecteur.
Maar het is echt meer zon marketinghype.
Je leest onderhand niks anders meer in de paarden bladen.
Ik heb zoiets van ja we weten het nu wel weer hoor. :O

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:10

aisie schreef:
Toen Edward hem nog reed vond ik het wel heel bijzonder maar nu vind ik het niet zo spectaculair meer om te zien. Vind het ook jammer dat het paard nu een soort kermisattractie is geworden.

Mee eens! Het was echt een magische combinatie, maar nou bind ik Totilas ook niet zo speciaal meer. Het blijft een mooi paard om naar te kijken, maar eerst vond ik het er toch mooier uitzien!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:21

Onze grote vriend Toot is net verslagen door Engeland.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:26

moelly schreef:
Onze grote vriend Toot is net verslagen door Engeland.

Aah ;(

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:31

Totilas is niet onverslaanbaar meer.. zo een beetje 20% minder dan edward en toto ooit hebben gereden,vind ik toch een aardig groot verschil om eerlijk te zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:56

Onze grote vriend Toot is nog eens verslagen door Adelinde.... Ik moest me vanmiddag toch een glimlachje vol leedvermaak van het gezicht af persen voor mijn Duitse buren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:57

horseyfries schreef:
Onze grote vriend Toot is nog eens verslagen door Adelinde.... Ik moest me vanmiddag toch een glimlachje vol leedvermaak van het gezicht af persen voor mijn Duitse buren ;)

Sportieve instelling! :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:08

Het was héél gezellig en sportief vandaag! Heb zelfs nog gezellig met de eigenaresse van Toot gekeuveld.... ;) (Echt waar! )

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:21

Je kunt heel duidelijk zien wat de kwaliteit van Totilas is. Op alle punten waar er meer technisch gereden moet worden gaat het mis. Als Totilas piaffeert is die piaffe nog steeds subliem, maar in de overgangen bijvoorbeeld zie je wel heel duidelijk dat MAR hem narijdt. Rond de ring zie je hem ook bijv. iets "piaffe-achtigs" doen met vervolgens een overgang eruit waar hij duidelijk gewoon de weg kwijt is en dan maar gaat stappen. Hij had hem vandaag wel het beste voor elkaar van de wedstrijden die ik tot nu toe van het duo gezien heb.

Van mij had Valegro ook nog wel boven Totilas mogen eindigen. Het is immers een GP en geen Pavo Cup en hoewel de kwaliteit van het paard wel een rol speelt in het cijfer gaat het toch om de kwaliteit van het gereden zijn.