Regiokampioenschappen Overijssel, Brabant & Limburg afgelast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Re: Regiokampioenschappen Overijssel, Brabant & Limburg afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:20

Tis allemaal heel zuur.

Ik blijf erbij: Kampioenschappen zijn een momentopname. Moet allemaal dan gebeuren. Zelf vind ik het ook geen slecht idee om de beste ruiters van het gehele seizoen nav de 6 selecties door te laten gaan naar het NK. Dan bewijs je dat je over het gehele seizoen sterk en constant bent.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:57

Het zou geen slecht idee zijn, 6 selecties, maar hoe ga je dat verwerken?
In Limburg hebben we 3 kringen in de meeste klasses mogen er 2 door naar Ermelo, welke kring laat je dan vallen? En bij een gelijke stand, wat doe je dan? Je hebt altijd meerdere ringen (in de meeste klasses dan), dus maar 1 persoon er op uit sturen is dan ook niet helemaal realisitisch. Je kunt er wel meer naar Ermelo sturen, maar dan kunnen ze het daar nooit verwerken. Dan heb je minimaal 45 starts per klasse in Ermelo en dan mag er dus maar 1 per kring gaan.
6 selectiewedstrijden per regio lijkt me ook niet echt te doen, want dan moet je alle leden uit de regio de kans geven om op die wedstrijd te starten, hoeveel ringen heb je dan nodig? Geen enkele vereniging die dat verwerkt krijgt lijkt me zo. Met onze eigen wedstrijd hebben we vaaak van de klasses B-L1-L2 al 2 ringen en dan komt daar nog niet eens hele kring noord op af. Heb je wel een mega terrein nodig en een grote vereniging om zoiets rond te krijgen. Denk dat er dan niet veel selecties meer worden verreden.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:55

En dan nog niet gesproken over het indoor seizoen waarbij een goede locatie nog moeilijker te vinden is..

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:49

SaskiaKur schreef:
Tis allemaal heel zuur.

Ik blijf erbij: Kampioenschappen zijn een momentopname. Moet allemaal dan gebeuren. Zelf vind ik het ook geen slecht idee om de beste ruiters van het gehele seizoen nav de 6 selecties door te laten gaan naar het NK. Dan bewijs je dat je over het gehele seizoen sterk en constant bent.

Dat is opzich wel een goed idee!

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:50

SaskiaKur schreef:
Tis allemaal heel zuur.

Dat is opzich wel een goed idee!

Maar daarnaast begrijp ik de reactie van Sabertje ook wel hierop...

Aan de andere kant heb ik zoiets, laat het gewoon zo gaan zoals het nu al jaren gaat.