Bretton Woods verkocht naar Schockemöhle/Linsenhoff

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:09

yevs schreef:
Jammer, nu maar hopen dat ie 't goed gaat doen daar in de sport :)
zal mister Rath hem ook gaan rijden? lijkt me wel toch ?

tja het zou zo maar kunnen, maar zijn vorige toppaard heeft ie toch ook verkocht om zich volledig op totilas te kunnen concentreren/ te focussen? :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:13

Ketaki schreef:
yevs schreef:
Jammer, nu maar hopen dat ie 't goed gaat doen daar in de sport :)
zal mister Rath hem ook gaan rijden? lijkt me wel toch ?

tja het zou zo maar kunnen, maar zijn vorige toppaard heeft ie toch ook verkocht om zich volledig op totilas te kunnen concentreren/ te focussen? :)

Maar nog een topper van NL bodem jatten zou hij vast wel grappig vinden ~~}> geintje ;) heb niets tegen Rath

yevs

Re: Bretton Woods verkocht naar Schockemöhle/Linsenhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:52

Ik denk dat 'ie voor een soort van tweede Totilas wel een uitzondering maakt hoor haha.
Nouja, we zullen zien! Ben wel benieuwd..

SylvieG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:34

En weg was Bretton Woods, hij is zojuist afgeleverd op zijn nieuwe stal. Zonde zonde!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:37

ben benieuwd of MR hem gaat rijden..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:19

Ik heb er geen probleem mee :n
Hoeveel jonge Duitse paarden zijn er ondertussen naar Nederland verkocht?

SylvieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:31

Hopelijk zijn er nog genoeg jonge talenten om de opvolging te kunnen verzekeren!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:21

Tweede Totilas? Toppaard? Mogelijk toppaard misschien, maar eerder te vergelijken met Sandro sHit dan met Totilas. Beetje realistisch blijven hoor.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:33

Tjaa, het is misschien zonde. Maar er loopt hier echt nog wel genoeg rond, ook zonder OCD!

Flimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:09

Jammer maar hij krijgt natuurlijk een goed nieuw huis ! Ik had er eerder ook al over gehoord ja ! Wel zonde eigenlijk ...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:17

Heb em nog kunnen zien in Verden afgelopen weekend, tis gewoon een geweldig paard!

Een groot comliment voor de NL fokkerij dat de duitsers graag met "onze" goede paarden aan de haal gaan.

Ik verwacht volgend jaar april een veulen van em, ben blij dat ik er nog mee gedekt heb, dekgeld zou nu wel eens flinkt kunnen stijgen!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:42

wel echt jammer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:10

Knavia schreef:
Totilas is kort, Bretton Woods erg lang gelijnd. Op de kleur en het commerciele koppie na lijken ze helemaal niet op elkaar.

O?
Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 08:11

tiger27 schreef:
Totilas heeft ed op geleid,

Zo kun je nog eens van paarden leren. :D

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:15

Hij heeft geluk met zijn stelten, anders was er niks bijzonders aan. Toen hij nog 3 was, was er iets mee, was hij ook afgewezen ofzo?! Ben een tijdje geleden naar een clinic geweest van emmelie en stal witte en toen zette ze hem zo in het zonnetje, en toen ze vertelde dat hij de 2e Totilas was lachtte de hele zaal hun uit. Toen kwam Charmeur de ring in, die ze gewoon presenteerde en die liep naar mijn idee 100x mooier en makkelijk als BW, Iedereen die ik achteraf heb gesproken vond BW tegenvallen. En Charmeur de eyecatcher van de avond! BW is zeker uitgegroeit tot een mooi paard, en heeft enorme benen, die hij goed gebruikt, maar wat er nou ontzettend bijzonder aan hem is.....

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:46

Paul wil gewoon een mooie pas de deux opzetten met BW en Totilas :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:57

Tassie89 schreef:
Hij heeft geluk met zijn stelten, anders was er niks bijzonders aan. Toen hij nog 3 was, was er iets mee, was hij ook afgewezen ofzo?! Ben een tijdje geleden naar een clinic geweest van emmelie en stal witte en toen zette ze hem zo in het zonnetje, en toen ze vertelde dat hij de 2e Totilas was lachtte de hele zaal hun uit. Toen kwam Charmeur de ring in, die ze gewoon presenteerde en die liep naar mijn idee 100x mooier en makkelijk als BW, Iedereen die ik achteraf heb gesproken vond BW tegenvallen. En Charmeur de eyecatcher van de avond! BW is zeker uitgegroeit tot een mooi paard, en heeft enorme benen, die hij goed gebruikt, maar wat er nou ontzettend bijzonder aan hem is.....

Helemaal mee eens!
Ik heb ze toen ook beide in assen gezien, iedereen was vol lof over BW want dat was toch echt wel een heel bijzonder paard.... Maar hij viel mij toch wat tegen eerlijk gezegd.
Tuurlijk hij is zwart, hoogbenig, heeft heus wel talent en echt wel knap om te zien. maar ik zag toch véél liever Charmeur dat was pas een echte charmeur :D

Iig wens ik ze er veel geluk mee :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:13

Roane schreef:
Paul wil gewoon een mooie pas de deux opzetten met BW en Totilas :')

idd!
Maar ik vind BW geen tweede Totilas...al zou Paul dat wel willen denk ik?
(maar BW is wel net zo als Totilas een toppaard!!!)

marscha22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:03

Zondezondezonde.
Super beestje. Zo lief maar toch hengst. Heb gelukkig nog standfoto samen met bretti :)

Hunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 03:08

Totilas-Nachfolger in Holland gekauft
zuletzt aktualisiert: 15.08.2011 - 16:52

Mühlen/Rotterdam (RPO). Paul Schockemöhle hat der königlich-niederländischen Pferdezucht schon wieder einen Schlag versetzt. Der Mühlener lotste gemeinsam mit Ann Kathrin Linsenhoff den hochbegabten Hengst Bretton Woods als Nachfolger von Totilas nach Deutschland und sorgte damit kurz vor den Europameisterschaften in Rotterdam für Gesprächsstoff.

Er hat es wieder getan. Paul Schockemöhle hat dem Erzrivalen Niederlande erneut ein hochbegabtes Dressurpferd weggeschnappt. Knapp ein Jahr nach dem Totilas-Coup holte Europas größter Pferdehändler gemeinsam mit Ann Kathrin Linsenhoff den Hengst Bretton Woods nach Deutschland. Wieder sollen Millionen im Spiel sein. Wieder sollen Zucht und Sport die Summe refinanzieren.

"Bretton Woods ist auch eine ähnlich tolle Erscheinung wie Totilas", sagte Schockemöhle. Der Hengst galt in den Niederlanden als eines der hoffnungsvollsten Dressurpferde und belegte jüngst bei den Weltmeisterschaften der fünfjährigen Pferde Rang drei. "Er ist sehr jung, es kann viel passieren. Aber Talent ist da", sagte Schockemöhle.

Eine Investition in die Zukunft
Der Deal ist ein Kauf mit Weitblick. Der vierbeinige Neuzugang soll in einigen Jahren Totilas als Dressurpferd Nummer eins ablösen. Reiter wird wieder Matthias Rath. Dessen Familie mit Stiefmutter Ann Kathrin Linsenhoff war maßgeblich am Kauf beteiligt. "Er hat große Qualitäten", sagt der WM-Dritte Rath, der den jungen Vierbeiner bereits getestet hat.

Damit dürfte die Karriere von CHIO-Champion Rath langfristig abgesichert sein. Sollte Totilas - wie angedacht - nach Olympia 2016 ausscheiden, steht Bretton Woods als Nachfolger bereit. Die Aufgaben sind wie bei Totilas verteilt. Schockemöhle kümmert sich um die Zucht, die Familie Rath/Linsenhoff ums Sportliche. "Wir sind Freunde geworden", sagt Schockemöhle über die erfolgreiche Besitzergemeinschaft.

Bron;http://www.rp-online.de

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 05:53

Sorry als ik het verkeerd heb, mijn Duits is namelijk niet zo goed.
Maar maak ik hieruit op dat Rath hem gaat rijden?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 06:04

Neem aan van wel als ik het correct vertaal met mijn schoolduits :+
Ruiter wordt weer Matthias Rath

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 06:17

Oh hahah bedankt! :o

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:03

anneliesdj schreef:
Knavia schreef:
Totilas is kort, Bretton Woods erg lang gelijnd. Op de kleur en het commerciele koppie na lijken ze helemaal niet op elkaar.

O?
Afbeelding

O ja inderdaad. En dat heb ik niet van een foto op een website, maar van beide IRL bekijken en zien bewegen. Denk dat iedereen die ook maar half kaas van exterieur beoordelen heeft dit kan beamen.
Overigens is dit ook terug te zien in hun nafok. Op een gemiddelde merrie geeft Totilas korte gedrongen veulens, die zich wel in beweging enorm opwaarderen. Bretton Woods geeft lang gelijnde nakomelingen, die redelijk tot goed bewegen.