Opnieuw paard omgekomen bij aanrijding met auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silviaklein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:37

nou dit is echt erg...

waurette

Re: Opnieuw paard omgekomen bij aanrijding met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:12

bah wat vervelend....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:15

Wat een vreselijk omgeluk en het zal je maar overkomen. Als het donker is, zie je geen kleuren meer en is alles dus in een grijstint. Hierdoor vallen dingen je minder op. Heb zelf ook een paar keer bijna een fietser zonder licht op mijn dak gehad. Een donkere pony is niet meer dan een donkere vlek. Met een beetje geluk zie je iets bewegen maar anders zie je iets en voor je het beseft zit je er al bovenop. Met 80 km/h is betekend het dat voor je iets ziet, registreert en er beseft, dat je dan al vele meters verder bent. Ik ben er dus van overtuigd dat vrijwel niemand dan op tijd stil staat. En uitwijken is gevaarlijk ivm sloten en bomen. Gelukkig dat het nu voor de bestuurder iig goed is afgelopen, het had nog veel erger kunnen zijn. Het blijft triest voor de pony, vraag me wel af hoe die op de weg is gekomen.

Agnes73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:33

Wat triest, las vanmorgen ook al in de krant dat er een paard in de buurt van Enschede was aangereden. Tijdens een buitenrit de ruiter er afgevallen en paard er alleen vandoor met alle gevolgen van dien. Bestuurder van de auto had geloof ik niks en paard heeft de dierenarts ter plekke moeten laten inslapen..

esmeejonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 02:06

das wel schrikken zeg! ;( ECHT HEEL TRIEST. :(

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:36

Wat verschrikkelijk.......

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:37

Koudbloedkim: Sterkte ook voor jou. Het rakelt voor jou een vreselijke periode op. :(:) Ik heb het één keer bezijden meegemaakt met het paard van de buurvrouw. Ja (gelukkig) ook op slag dood en de auto zag er net zo uit. De jongen had al gas teruggenomen omdat hij een schim in het donker zag en niet goed kon zien wat het was. Als ie had doorgereden op de toegestane snelheid was het ook 80 geweest, maar nu was het ongeveer 50. Mercedes had net zo veel schade. Verder is er op de kruising bij ons vorige huis zo ook een shettie doodgereden.

En idd. wat doe je in een dergelijke situatie? :? Als je er 80 mag rijden en je ziet iets paardachtigs in het donker op je bumper komen, dan kan je als leek echt niet vaststellen of het nou een WPN, Fries of een pony is. Je verwacht een loslopende viervoeter natuurlijk niet op de weg in het donker.

Er zijn inderdaad genoeg redenen hoe een hek open gaat staan. Mijn paard joekelt als het moet gewoon het hek over en onze Prince schuwt het ook niet om onder een draad door te wandelen. Die staan 's nachts wel binnen, omdat het paard het wil. Een paniekreactie kan een paard door alle draden laten schieten. Het is eerder meewerkendheid van het paard dat ie achter het draadje blijft, dan dat wij moeten denken dat we dat kunnen.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:48

Het maakt niet uit hoe het gegaan is, het is ontzettend spijtig dat het gebeurd is :(.
Ik vrees dat we zo'n dingen nooit echt gaan kunnen vermijden. Kan alleen maar hopen dat ik het zelf nooit moet meemaken :s. Heel veel sterkte toegewenst aan de eigenaar en aan de bestuurder. x

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:58

Wat erg! Als ik die automobilist was durfde ik nooit meer te rijden ;(

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:45

Die zal inderdaad nog wel een flink trauma overhouden aan het in het donker rijden ja :(:).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:49

Gewoon zo snel mogelijk weer instappen en gaan. Ik moest, toen ik geprobeerd had met een 106-je een tankwagen achter een tractor voor me uit te duwen ook meteen weer instappen en langs die plek rijden. Dat is 2 x rillen en daarna vergeet je het welliswaar nooit meer, maar ik rijd daar gewoon weer met het verkeer mee.

Zo iets kun je echt niet voorkomen. Er zullen altijd verkeersslachtoffers blijven bestaan. Helaas... Ik geloof dan maar dat zo iets in je lotsbestemming zit. Alles wat je overkomt heeft een reden.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:54

Joenalie1 schreef:
linky schreef:
Een paard (plm. 650 kg) 100 meter meeslepen? Hoe hard rijdt je dan? :?
Veels te hard!
Het lijkt er op dat deze automobilist een slok op had en wel meer dan 1
let wel het is een vermoeden van mijn kant!
Beste aannames weer op bokt _O-

Onderbouw het nu ook eens natuurkundig.

Een Peugeot 207 (zoals op de foto) mag 1770 kg wegen.

Rijd maar eens met 80 echte kilometers per uur tegen een paard van 650 kg aan, reken maar dat dat doorduwt.
De berekening laat ik aan jullie over :D

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:08

Bah. Je hoort niks anders meer.
Zal een rare herinnering blijven voor de bestuurder én eigenaar.

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:09

Vreselijk! :n
Wat een narigheid weer allemaal

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:14

Wow, dat moet schrikken zijn... zo zie je maar, je weet echt nooit wat er op de weg komt te lopen. :n