Meer dan 140 pony's dood tijdens pelgrimstocht in India

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:16

Cayenne schreef:
De meeste pony's kwamen om het leven doordat ze verstrikt raakten in prikkeldraad dat wegens veiligheidsredenen langs de route was bevestigd.
.

Prikkeldraad wegens veiligheidsredenen??? _-:(

3 veterinaire kampen... Misschien sowieso een idee om er veel meer op te stellen als er elk jaar zoveel pony's overlijden/gewond raken tijdens deze tocht.
Lijkt me sowieso niet de bedoeling van het geloof om zoveel pony's de dood in te jagen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 06:18

@lecytinker jij bent ook een mooie. Omdat het leven daar anders is is het maar geaccepteerd. Dus ik kan vanmiddag weer een goedkoop kinderarbeid truitje gaan kopen omdat het normaal is dat kleine kinderen daar werken.

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:04

zou verboden moeten worden! :(

lecytinker@ het is niet 1 pony die in het prikkeldraad zit het zijn er 143..
snap het niet zo goed...omdat ze een heel ander leven hebben dan wij,is dit een goedkeuring dat dit gebeurd..en als ze dan zo arm zijn kunnen ze dit toch anders aanpakken of zijn ze daar zo stom..
wat doen ze met zoveel pony's? is dat een bron van inkomen of is dat hun eten?

ik ben het met jou eens sylva!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-08-11 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

LecyTinker

Re: Meer dan 140 pony's dood tijdens pelgrimstocht in India

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:35

_O- JJane en Mar... Nee, ik spreek het ook niet goed. Leed is nooit goed te spreken, op geen enkele wijzen.
Ik wilde alleen maar even aanhalen dat mensen minder gevoelig zijn voor dierenleed wanneer ze hungezinsleden of kinderen zien overlijden aan gebrek aan schoon drinkwater, voedsel of medicatie. Dan ga je nou eenmaal de wereld op een andere manier bekijken.
Voor ons zijn dieren een luxe en die luxe hebben we ook om onze dieren gelijk te stellen aan mensen. Maar als je geen luxe hebt dan kan je die ook niet geven. NOu snap ik dat voorkomen dat dieren sterven in prikkeldraad niet als luxe bezien kan worden. Maar ik wilde alleen even aanhalen dat het leven daar echt anders is en dat mensen daar dus ook anders reageren en voelen.
Misschien wordt het overlijden van zo een dier tijdens die toch wel als noodzakelijk offer gezien of zo. Ik weet er het fijne ook niet van. Weet alleen hoe er in Nepal met dieren wordt omgegaan en dat doet mijn maag af en toe ook omdraaien. Maar dat is de manier van leven daar. Als ik zie hoeveel mensen daar in armoede leven dan schaam je je gewoon om westerling te zijn.

Maar ik vraag me idd af dat als deze berichten hier bekent zijn, waarom er vanuit de westerse wereld niet aan egdaan wordt dan. Wij hebben het geld en de mogelijkheden om dit te verbeteren. Dus klagen over een derde wereld land (want qua mogelijkheden voor het overgrote deel van de burgers daar is het echt zo) die dit toelaat, is begrijpelijk, maar onbegrijpelijk dat wij er dan niets aan doen ook he. Is duidelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:40

LecyTinker schreef:
Maar ik vraag me idd af dat als deze berichten hier bekent zijn, waarom er vanuit de westerse wereld niet aan egdaan wordt dan. Wij hebben het geld en de mogelijkheden om dit te verbeteren. Dus klagen over een derde wereld land (want qua mogelijkheden voor het overgrote deel van de burgers daar is het echt zo) die dit toelaat, is begrijpelijk, maar onbegrijpelijk dat wij er dan niets aan doen ook he. Is duidelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Vind ik dus ook, als je het ergens niet mee eens bent, probeer het dan te veranderen.

Verder zie ik het nut niet van dergelijke berichten, tenzij er meteen een hulpoproep aan gekoppeld zit.
Want verder kun je alleen met ontzetting reageren en weer een spookbeeld erbij hebben voor een tijd.

Ik wil helemaal niet al het leed van de wereld op mijn schouders tenzij ik actief wat kan betekenen.

Trice schreef:
Prikkeldraad wegens veiligheidsredenen??? _-:(
.

Dat ze niet op wegen komen of in ravijnen storten. Blijkbaar begrijpen ze niet goed dat het ponies niet echt tegenhoud als ze geen kant op kunnen.
Maar ze hebben daar geen andere middelen om omheining van te maken.
Beter is dan de ponies aan de hand te leiden. Ik heb het idee dat ze los mee gaan. Ik denk zomaar als pakdieren?
Het is maar halve info allemaal.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:45

het is idd moeilijk om een juiste mening te bouwen op dit soort berichten. Je krijgt maar halve informatie en de achterliggende motivaties worden geheel niet toegelicht.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:48

jemig! dat zo'n tocht nog mag. als die mensen dan zo graag die tocht willen maken loop dan zelf, maar daar mogen de paarden toch geen slachtoffer van zijn. lekker hoor zulke veiligheidsregels :(

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:53

Wat voor een ondoordachte actie is het dan om prikkeldraad langs de route te zetten? |o ik denk dat de lange reis helemaal niet zo inhumaan is, maar dat het prikkelgaas weg moet, aangezien de OP al aangeeft dat hij prikkelgaas het overgrote merendeel van de levens op het geweten heeft. Volgende ronde geen prikkelgaas, zou al een heleboel dieren schelen.

joanne5927

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:29

:( wat zielig . ga die tocht tog lekker lopen ofzo