Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:35

Ik krijg het gevoeld dat in duitsland niet meer de juiste paarden worden gefokt.

Van de Nederlandse dressuursport blijft zo niks meer over.

yvonnepuntnl

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:37

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:41

Dus wel voor MAR???

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:42

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:42

sarabande schreef:
Grapje schreef:
Heeft Rath nog meer te doen. :(

Is hij dan al GP klaar???

die is goed!! _O-

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:43

Ik begin steeds meer een hekel aan MAR te krijgen. :+
Gelukkig fokt Nederland meer goede paarden.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:44

Nederland is gewoon zo gul!!!! Ik denk dat we minder GOEDE paarden moeten gaan verkopen... Nu wij ze allemaal verkopen denken ze dat ze meer kunnen kopen!
Als we zo door gaan hebben we niks meer. :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:48

koenborias schreef:
Nederland is gewoon zo gul!!!! Ik denk dat we minder GOEDE paarden moeten gaan verkopen... Nu wij ze allemaal verkopen denken ze dat ze meer kunnen kopen!
Als we zo door gaan hebben we niks meer. :(

Gul, je denkt toch niet dat Nico Witte hem weggeeft :D :D :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:48

PS EN MAR MOETEN ZELF MAAR HUN IDEALE PAARD GAAN FOKKEN! IK WIL HET LIEFST GEEN BERICHTEN MEER ZIEN VAN .... AAN PS VERKOCHT.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:49

Tja, money makes the world go round... that's life!

En 'de Nederlandse fokkerij'... Annabel is volledig Duits gefokt en ik heb me altijd late vertellen dat de moederstam de belangrijkste was... wie dan de eigenaar is (Duitser, Nederlander, Belg of Aboriginal) maakt toch geen mallemoer uit?

De beste sportpaarden komen uit een mengelmoes van verschillende stamboeken, da's altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:53

Kom op mensen.. Het gaat hier over een hengst uit de B jaargang. Hoewel het een zeer talentvol dier is staat allerminst vast dat dit een GP topper wordt. Nederland heeft genoeg toppers.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:00

zipje71 schreef:
sarabande schreef:

Is hij dan al GP klaar???

die is goed!! _O-

Nee, dat is bull. Triviant was ook niet GP klaar. Rath kreeg hem met 5 onder zijn kont en heeft hem zelf GP klaar gemaakt. Het is belachelijk dat de talenten van deze jonge man zo belachelijk worden gemaakt.

En wederom is het een Nederlands fokproduct met veel Duits bloed, ik weet dus niet of het zo veel zegt over de Nederlandse fok, imo niet meer dan over de Duitse fok. Maar dat is MIJN PERSOONLIJKE mening. Wel is het een paard waar Nederland trots op kan zijn.

Waar PS het geld vandaan haalt, dat las ik ergens op de eerste pagina: PS doet niet alleen met paarden (en vergeet niet dat hij een kleine 40 dekhengsten heeft, jonge talenten maar ook oude rotten in het vak, daarbij nog de handel etc. etc.) maar heeft nog een succesvol (expediteurs)bedrijf lopen: Schockemöhle Logistics. Dit bouwde hij al op voordat hij echt groot werd in de paarden.

Ik heb echt bewondering voor die man, hij heeft echt wat gemaakt van zijn leven. En dan laat hem maar paarden kopen, hij heeft het imo verdient.

Wel vind ik het ook weer erg jammer dat er weer een talentje eventueel de Nederlandse bodem gaat verlaten. Dit maakt hem natuurlijk voor de Nederlandse fok waarsschijnlijk een stukje minder toegankelijk/aantrekkelijk. Hoewel ik niet begrijp dat men een paard wil kopen met dergelijke OCD-bemerking.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:00

Wanted2003 schreef:
Kom op mensen.. Het gaat hier over een hengst uit de B jaargang. Hoewel het een zeer talentvol dier is staat allerminst vast dat dit een GP topper wordt. Nederland heeft genoeg toppers.

Als dit geen GP topper zou worden, zou Schockemohle hem nooit hebben gekocht.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:02

Bellona_K schreef:
Wanted2003 schreef:

Als dit geen GP topper zou worden, zou Schockemohle hem nooit hebben gekocht.

Ook Schockemöhle heeft geen kristallen bol...

Sandro Hit en al z'n zonen zullen ook nooit GP lopen en toch verdient hij er tonnen mee...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:08

Dan wordt het een denkhengst van hetzelfde soort kaliber als bijv. Sandro Hit.

Dit paard wordt imo niet aangekocht door Schockemohle met als gevolg dat 'er maar wordt gekeken wat er van terecht gaat komen'.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:17

Zooist schreef:
En wie gaat hem daarna rijden?

Rat ehhhh sorry Rath :Y) .
Paulus is wel lekker bezig zeg pffff, wanneer staan de vermogende dressuurliefhebbers nou eens op en steken de koppen (en portemonnees natuurlijk :D ) eens bij elkaar. Op deze manier gaat het in de toekomst idd niet veel meer worden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:18

ag jah....
gaat dit paard t zelfde krijgen als totilas? van goed naar..."bagger" enkel leuk voor de fok want presteren doen ze echt bagger?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:20

NathalietjeB schreef:
ag jah....
gaat dit paard t zelfde krijgen als totilas? van goed naar..."bagger" enkel leuk voor de fok want presteren doen ze echt bagger?

Onder welke steen heb jij geslapen dan? :wow:

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:21

Dat gaat lekker zo!
De toppers gaan naar onze concurrenten en het "schroot" daar mogen onze topruiters nog iets van proberen te maken.
Nou dan kunnen we onszelf de afgang wel besparen en thuisblijven van de grote evenementen en concouren.

Maar ik ben blij dat Duitsland zich op deze manier kan voorzien van gouden plakken.
Als je het op talent niet kan winnen moet je creatief zijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:23

minouesmee schreef:
Ik begin steeds meer een hekel aan MAR te krijgen. :+
Gelukkig fokt Nederland meer goede paarden.

Uiteraard want Matthias kan er ook echt wat aan doen :z get a life zeg! PS koopt, niet MAR

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:25

sarabande schreef:
Goed zo, weg met die OCD hengsten, we hebben genoeg gezonde hengsten over

Ik zou ook nooit met BW dekken ondanks het prok certificaat van mijn merrie.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:27

Adil schreef:
zipje71 schreef:

die is goed!! _O-

Nee, dat is bull. Triviant was ook niet GP klaar. Rath kreeg hem met 5 onder zijn kont en heeft hem zelf GP klaar gemaakt. Het is belachelijk dat de talenten van deze jonge man zo belachelijk worden gemaakt.

En wederom is het een Nederlands fokproduct met veel Duits bloed, ik weet dus niet of het zo veel zegt over de Nederlandse fok, imo niet meer dan over de Duitse fok. Maar dat is MIJN PERSOONLIJKE mening. Wel is het een paard waar Nederland trots op kan zijn.

Waar PS het geld vandaan haalt, dat las ik ergens op de eerste pagina: PS doet niet alleen met paarden (en vergeet niet dat hij een kleine 40 dekhengsten heeft, jonge talenten maar ook oude rotten in het vak, daarbij nog de handel etc. etc.) maar heeft nog een succesvol (expediteurs)bedrijf lopen: Schockemöhle Logistics. Dit bouwde hij al op voordat hij echt groot werd in de paarden.

Ik heb echt bewondering voor die man, hij heeft echt wat gemaakt van zijn leven. En dan laat hem maar paarden kopen, hij heeft het imo verdient.

Wel vind ik het ook weer erg jammer dat er weer een talentje eventueel de Nederlandse bodem gaat verlaten. Dit maakt hem natuurlijk voor de Nederlandse fok waarsschijnlijk een stukje minder toegankelijk/aantrekkelijk. Hoewel ik niet begrijp dat men een paard wil kopen met dergelijke OCD-bemerking.

In ieder geval wel over het vermogen van de fokkers om het juiste bloed bij elkaar te zoeken zover zijn ze in duitsland op dit moment dan weer niet.

Sarabande, ik verslikte me bijna _O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:29

Adil schreef:
NathalietjeB schreef:
ag jah....

In ieder geval niet onder dezelfde als jij :D .
Oke oke flauw geintje ik weet het :+ solly Y;(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:29

easygoing schreef:
In ieder geval wel over het vermogen van de fokkers om het juiste bloed bij elkaar te zoeken zover zijn ze in duitsland op dit moment dan weer niet.

Dat eerste ben ik met je eens, dat tweede niet. Er zijn genoeg goede Duitse fokproducten.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:30

Adil schreef:
NathalietjeB schreef:
ag jah....

hahah, +:)+ +:)+
ben het volledig met je eens Adil,
Alsof het bij Paul Schockemöhle en Rath allemaal komt aanwaaien.
Rath krijgt dan toevallig een goed paard te rijden, maar hij presteerd er wel mee. En misschien gaat het nog niet zo geweldig als met Edward Gal, maar kom op mensen, het is geen schande dat hij misschien iets minder goed is.