Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:00

Citaat:
Ik zal er eens vanavond langsrijden is niet zo ver bij mij vandaan.. maar de meeste van zulke woningen hebben achter ook nog een tuin/land. En sommige (want het komt wel vaker voor bij ons in de buurt) dat ze dan het land wat achter hun ligt kopen en daar ook nog een wei maken. Sommige hebben zelfs een complete dierentuin voor het huis. De Woonoppervlakte: 120 m²
Perceeloppervlakte: 1375 m². kijk maar eens bij dit huis daar lijkt het wel wat op http://www.jaap.nl/niet-te-koop/flevola ... overzicht/
Ik zal er eens vanavond langsrijden :D is niet zo ver bij mij vandaan.. maar de meeste van zulke woningen hebben achter ook nog een tuin/land. En sommige (want het komt wel vaker voor bij ons in de buurt) dat ze dan het land wat achter hun ligt kopen en daar ook nog een wei maken. Sommige hebben zelfs een complete dierentuin voor het huis. De Woonoppervlakte: 120 m²
Perceeloppervlakte: 1375 m². kijk maar eens bij dit huis daar lijkt het wel wat op http://www.jaap.nl/niet-te-koop/flevoland/flevoland/rutten/8313pn/ruttensepad+8+a/1791777/overzicht/

mebianca, lijkt er verdacht veel op dat de link die je geeft precies hetzelfde adres is als de vergunning die is verleend zie publicatie http://www.noordoostpolder.nl/dsresource?objectid=21714&type=org even ctrlF "paardenbak" :o

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:49

tsjong van gemeentes word je ook niet wijzer.... De 1 mag zijn paarden en bak pal naast de buren neer kwakken van de gemeente, en wij die vrijstaand wonen, buren op minimaal 15 meter afstand met loods er nog tussen en andere kant geen buren, moesten alles weg doen, want ineens paste het niet meer in het ideaal beeld van een industrie terrein....
(kleine haven, met aan zijkant en voorkant natuurgebied)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:09

Tja, het kan ook eigenlijk niet. Eerst de vergunning afgeven en dan maatregelen treffen , omdat er overlast is.
:n Een blunder van de gemeente. Hier is niet over nagedacht. Het stinken, aantrekken van vliegen is natuurlijk niet prettig voor de naaste buren . Om het contact met de buurtjes aangenaam te houden, is het misschien wel verstandig van de eigenaren om de overlast zoveel mogelijk te beperken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:58

marjan1986 schreef:
tsjong van gemeentes word je ook niet wijzer.... De 1 mag zijn paarden en bak pal naast de buren neer kwakken van de gemeente, en wij die vrijstaand wonen, buren op minimaal 15 meter afstand met loods er nog tussen en andere kant geen buren, moesten alles weg doen, want ineens paste het niet meer in het ideaal beeld van een industrie terrein....
(kleine haven, met aan zijkant en voorkant natuurgebied)

In onze vorige gemeente, Smallingerland, moest de bak ook minimaal op 25 meter afstand van de buren liggen, en de stal ook op zoveel meter, net als de mesthoop. Dat had te maken met de woonbestemming.
Maar een boer mocht wel tegenover je huis zijn koeien/kippen/varkensstallen hebben staan ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:44

ik dacht ik kijk even via google earth, maar die bak ziet er wel super uit, maar ik begrijp ook waarom de buren klagen.
hun tuin is nu ingebouwd door twee rijbakken, maarja ze hebben ook geen bezwaar gemaakt.

( als je via google earth/ streetview kijkt zie je trouwens gewoon een shetlander daar los op de weg lopen, bij de buren met een paardenbak aan de andere kant _O- ik stond toch net even gek te kijken toen ik dat zag )

SamCo

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:41

Kleinburgelijkheid ten top. Typisch Nederlands... nu ja, sommige NL-ers dan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:25

Het moet ook niet erger worden met het eeuwige ' gezeik op je buren' In Nederland lijken we tegenwoordig alleen nog maar op elkaar te kunnen zeiken.

Die mensen willen graag een paard aan huis, wonen in de middle of fucking nowhere in agrarisch gebied, en dan gaan die buren lopen klagen over een rijbak *-) Djeeez, get a live, zoek werk en stop het alleen maar het geluk van andere proberen te breken.
En als je geen mest stank wil moet je niet in agrarisch gebied gaan wonen. Voor het zelfde geld hadden de naast gelegen boerderij scharrel kippen gehad, die stinken veeeel erger. Geluid is al helemaal nonsens; die trekkers en alle andere boeren praktijken leveren veel meer geluid.

Ik kan het hier ook niet waarderen als de kinderen van de buren op zaterdag en zondag om freakin half 9 al gillend door de tuin gaan, of ze andere kinderen naast mn huisje al schreeuwend voetballen terwijl ik probeer mn scriptie te schrijven. Helaas; zo gaat dat in het leven, we zijn niet alleen op de wereld.

( moet zeggen 1 van die bakken ziet er niet uit, en die andere ziet er netjes uit. Beide liggen ze er nog niet zolang, op google earth staan ze (nog) niet, heb verder geen idee of het nou 3 huizen zijn, en natuurlijk is het wel een beetje stom dat je dan tussen 2 rijbakken in woont, haha, maarja, verkopen aan paarden liefhebber en met buren afspraken maken ? ;) )

pff nog even en niemand mag ergens nog een rijbak aanleggen, en die regels zijn al zo belachelijk scherp. In buitengebied moet het gewoon kunnen, als je dat niet wilt moet je lekker in de stad gaan wonen of een verlaten eiland kopen; staatsbosbeheer heeft er nog 1 te koop.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:29

vooral niet naast gaan wonen +:)+

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:39

Ik ben toevallig goed op de hoogte van de situatie aan het Ruttensepad, dit zijn vrienden van ons dus misschien ben ik bevooroordeeld maar ik wil toch een reactie geven omdat er blijkbaar wat misverstanden zijn.
De gemeente heeft zeer lang geweigerd in te zien dat een paardenbak vergunningsplichtig is. De paardenbak is gelijk na aankoop gebouwd zonder overleg en het nemen van maatregelen om de overlast te beperken.
De beide buren naast de paardenbakken woonden er al sinds lange tijd.
Toen de vergunning na ruim een jaar is aangevraagd hadden de buren (van de 2 tussenwoningen in een blok van 4) inmiddels een verzoek tot handhaving ingediend tegen het gehele gebruik incl. stalllen en mestvaalten. Het is dus niet zo dat na vergunningverlening deze bewoners zijn gaan miepen! Ze zijn al meer dan 1,5 jaar bezig met deze gemeente.
Het verzoek tot handhaving is afgewezen en de vergunning voor alleen de paardenbak is inmiddels verleend.
Een bezwaar tegen de paardenbak moet nog worden ingediend.
Zoals gezegd is het een paardenbak die de gehele voortuin in beslag neemt, de paarden hebben verder geen weidegrond of mogelijkheid om uit te rijden.
Bij de arbeiderswoningen is achter de woning zeer weinig grond en meestal bebouwd met een garage of schuur.
De reacties over het intorelante gedrag omdat bezwaar is gemaakt stuiten me tegen de borst, het is pas egoistisch als je van mening bent dat deze situatie geen overlast bezorgd of kan bezorgen. Niet iedereen is gesteld op de lucht van paarden, de vliegen en de stank etc. die dit met zich meebrengt.
Denk ook niet dat ik tegen paardenbakken of tegen het houden van paarden ben. Als een paardenbak netjes gebouwd is en de ruimte het toelaat geen probleem.
Ikzelf ben gelukkig in de situatie dat mijn paarden vrij kunnen uitlopen en woon op ruime afstand van mijn buren dus mijn buren en ik kunnen en mogen niet klagen.
Maar een paardenbak in de voortuin bij een rijtjeswoning, ondanks dat deze in het buitengebied is gelegen, vind ik persoonlijk niet kunnen.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:47

Ik had even op google maps gekeken maar echt: WoW! dat je daar woont is ook wel mazzel . :D
Ik woon aan een drukke weg in Alkmaar.. :(:)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:50

heb net eens via google maps gekeken en dan het straatje met t poppetje ingegaan...ik zie een stuk verderop idd 1 huis met rijbak voor in de tuin, als dit huis een 2 onder 1 kap is vind ik het echt echt meevallen (andere buren wonen een stukje verder en kunnen t alleen zien als ze door de straat gaan lopen) dus neem aan dat het een 2 onder 1 kap is of iets...
Dan is zover ik zie het gedeelte van de buren en de rijbak afgeschermt met dennebomen ofzo... en tis netjes gemaakt met houte omheining... zie echt het probleem niet, beetje tollerant naar je medemens kun je toch wel zijn. Paardengeur went zich... enige waar de eigenaren rekening mee kunnen houden is miss de mest meer weg te scheppen en sneller weg te brengen. Ik ken iemand die 5 paarden achterom heeft, helemaal niet gek veel ruimte en daar ruik je echt niks als je aan komt of in de tuin zit. En dat ziet er echt minder netjes uit dan hun hier.Als ze nu aan de voorkant bij de sloot nog plek maken om bomen te plaatsen zie je iig ook vanuit de straat de bak niet echt.

enige hoe het hun uitzicht kan belemmeren is miss als ze vanuit de bovenverdieping naar onder kijken. Ik vind het overgins een prachtig straatje!! beetje jaloers, daar zou ik echt enorm graag willen wonen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:57

Wat lelijk zeg, ik ben blij dat het mijn buren niet zijn..

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:23

AlexandraM schreef:
heb net eens via google maps gekeken en dan het straatje met t poppetje ingegaan...ik zie een stuk verderop idd 1 huis met rijbak voor in de tuin, als dit huis een 2 onder 1 kap is vind ik het echt echt meevallen (andere buren wonen een stukje verder en kunnen t alleen zien als ze door de straat gaan lopen) dus neem aan dat het een 2 onder 1 kap is of iets...
Dan is zover ik zie het gedeelte van de buren en de rijbak afgeschermt met dennebomen ofzo... en tis netjes gemaakt met houte omheining... zie echt het probleem niet, beetje tollerant naar je medemens kun je toch wel zijn. Paardengeur went zich... enige waar de eigenaren rekening mee kunnen houden is miss de mest meer weg te scheppen en sneller weg te brengen. Ik ken iemand die 5 paarden achterom heeft, helemaal niet gek veel ruimte en daar ruik je echt niks als je aan komt of in de tuin zit. En dat ziet er echt minder netjes uit dan hun hier.Als ze nu aan de voorkant bij de sloot nog plek maken om bomen te plaatsen zie je iig ook vanuit de straat de bak niet echt.

enige hoe het hun uitzicht kan belemmeren is miss als ze vanuit de bovenverdieping naar onder kijken. Ik vind het overgins een prachtig straatje!! beetje jaloers, daar zou ik echt enorm graag willen wonen

Het is dus geen 2 onder 1 kap en het zicht wordt juist niet belemmerd dat is dus het probleem, de paardenbak is op 2 m van de voorgevel gebouwd! :+
Paardengeur went? marteling ook! gedwongen wonen op een manege is dus geen keuze, ik dacht dat tolerantie naar twee kanten moet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:41

internsource schreef:
gemeente zou eens meer onderzoek moeten doen voor ze vergunning verstrekken!

Nee dus, die hoeven alleen maar te toetsen aan de geldende regels en de boel te publiceren. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de burgers om de gemeentelijke pagina in het "dorpsblad" bij te houden en zodoende op de hoogte te blijven van de aanvragen. Hadden ze die gezien, hadden ze een zienswijze in kunnen dienen, hadden ze de verlening gezien dan hadden ze een bezwaarschrift in kunnen dienen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:43

Paarden houden in enkel een paardenbak en zonder weidegrond? Dat geeft zowiezo al te denken... Maar dan inderdaad alsnog... zou er echt niet blij mee zijn hoor!

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:35

hallo,
ik wil toch even reageren op dit verhaal.
deze mensen hebben alles netjes voor elkaar.
mooie nette buitenbak paarden staan goed en netjes gestald, en de stank van de mest?
ik geloof daar niks van even verder op een boerderij mogen deze mensen het mest weg gooien en hun hebben een kleine aanhangwagen waar ze de mest op gooien en gelijk weg brengen. dus snap het probleem niet helemaal.
deze mensen wonen er al een paar jaar en ze hebben alles helemaal mooi en fijn voor elkaar.
en de buurvrouw gaat naar een hele lange tijd pas bezwaar maken en dan denk ik toen ze het huis kochten wist de buurvrouw dat ze er een bak ging maken en dan kon ze toch gelijk bezwaar maken. want toen deze mensen het huis kochten was het een mooi aangelegde tuin en de buurvrouw heeft toen ook met deze mensen gesproken dat de tuin weggehaald zal worden voor de bak. en deze mensen waren zo aardig om te zeggen van als wij het kopen mag jij alle planten uit de tuin halen.
en de buurvrouw had gelijk al de tuin leeg gehaald terwijl ze het huis nog niet gekocht hadden maar dat maakt op zich niet uit maar ze wist het dus wel.
maar snap het probleem niet helemaal van de buurvouw want als je langs zal rijden bij deze huizen dan zul je ook zien dat juist de buurvrouw veel rotzooi in de tuin heeft liggen haar hele tuin bestaat uit onkruid en wat het maar mag wezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:15

Oef , zo te zien staat die bak echt tegen het huis van de buren aan , daar zou ik ook niet vrolijk van worden :n

Als de bak echt overlast geeft (wat ik me alleen door de aanwezigheid ervan al voor kan stellen...) en de mensen van wie de bak is bewust zijn van hun overlast maar er niks aan (willen) doen en scheit hebben aan het woongenot van de buren , dan zou ik als ik de buurvrouw was lekker een enorme coniferenhaag o.i.d. planten langs de hele zijkant van de tuin , de giftigste soort die ik maar kon vinden }:)

En dan natuurlijk wel even de buren op de hoogte brengen zodat ze een paar meter van de bak af kunnen zetten langs de hele lengte van de tuin om de paarden tegen vergiftiging te beschermen O:)

Misschien dat een dergelijk dreigement dan helpt om de buren meer bereid te maken om een oplossing voor het probleem te zoeken O:)

En zo niet : als zij het recht hebben om mij lastig te vallen met die zandverstuiving van ze , dan neem ik mijn recht om in mijn tuin een mooie heg naar wens te planten , die zo giftig is dat ze gedwongen zijn om de bak een stuk kleiner te maken , zal ze leren.

Heel kinderachtig misschien , maar als het zo moet kunnen ze het zo krijgen :P

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:00

ThisRockIza schreef:
Citaat:
Ik zal er eens vanavond langsrijden is niet zo ver bij mij vandaan.. maar de meeste van zulke woningen hebben achter ook nog een tuin/land. En sommige (want het komt wel vaker voor bij ons in de buurt) dat ze dan het land wat achter hun ligt kopen en daar ook nog een wei maken. Sommige hebben zelfs een complete dierentuin voor het huis. De Woonoppervlakte: 120 m²
Perceeloppervlakte: 1375 m². kijk maar eens bij dit huis daar lijkt het wel wat op http://www.jaap.nl/niet-te-koop/flevola ... overzicht/
Ik zal er eens vanavond langsrijden :D is niet zo ver bij mij vandaan.. maar de meeste van zulke woningen hebben achter ook nog een tuin/land. En sommige (want het komt wel vaker voor bij ons in de buurt) dat ze dan het land wat achter hun ligt kopen en daar ook nog een wei maken. Sommige hebben zelfs een complete dierentuin voor het huis. De Woonoppervlakte: 120 m²
Perceeloppervlakte: 1375 m². kijk maar eens bij dit huis daar lijkt het wel wat op http://www.jaap.nl/niet-te-koop/flevoland/flevoland/rutten/8313pn/ruttensepad+8+a/1791777/overzicht/

mebianca, lijkt er verdacht veel op dat de link die je geeft precies hetzelfde adres is als de vergunning die is verleend zie publicatie http://www.noordoostpolder.nl/dsresource?objectid=21714&type=org even ctrlF "paardenbak" :o

Ohjoh geen eens op geled ja allebei huisnummer 8a :j

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:23

pmarena schreef:
Oef , zo te zien staat die bak echt tegen het huis van de buren aan , daar zou ik ook niet vrolijk van worden :n

Als de bak echt overlast geeft (wat ik me alleen door de aanwezigheid ervan al voor kan stellen...) en de mensen van wie de bak is bewust zijn van hun overlast maar er niks aan (willen) doen en scheit hebben aan het woongenot van de buren , dan zou ik als ik de buurvrouw was lekker een enorme coniferenhaag o.i.d. planten langs de hele zijkant van de tuin , de giftigste soort die ik maar kon vinden }:)

En dan natuurlijk wel even de buren op de hoogte brengen zodat ze een paar meter van de bak af kunnen zetten langs de hele lengte van de tuin om de paarden tegen vergiftiging te beschermen O:)

Misschien dat een dergelijk dreigement dan helpt om de buren meer bereid te maken om een oplossing voor het probleem te zoeken O:)

En zo niet : als zij het recht hebben om mij lastig te vallen met die zandverstuiving van ze , dan neem ik mijn recht om in mijn tuin een mooie heg naar wens te planten , die zo giftig is dat ze gedwongen zijn om de bak een stuk kleiner te maken , zal ze leren.

Heel kinderachtig misschien , maar als het zo moet kunnen ze het zo krijgen :P

En dan gooien zij het meest giftige goedje bij de haag en is de ruzie compleet, nee geweldige aanpak!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:28

Dan zijn zij in overtreding , ik niet , dus wellicht kan ik daar dan wat mee want troep in andermans tuin gooien / andermans heg vernietigen dat mag dus niet :P

Tja als iemand het niet netjes met praten op wil lossen dan zul je toch iets anders moeten verzinnen om te proberen de boel in beweging te krijgen , want om nu alles maar te pikken of zelfs te gaan verhuizen vanwege een stel aso's dat is ook weer zowat...

(ik zeg overigens niet dat het hier in dit geval om aso's gaat of wat dan ook hoor , maar even ter voorbeeld).

Echt getuigen van fatsoen vind ik het overigens sowieso al niet als je een bak onder iemands raam en bovendien nog op de erfgrens ook , neerzet....

Denk dat je heel blij moet zijn als iemand dat niet direct afkeurt omdat diegene er nog niet echt beeld bij heeft hoe dat uit gaat pakken , maar dat het je ook niet verbaast moet zijn als iemand toch gaat tegensputteren als de bak er eenmaal staat en in gebruik genomen wordt.

Om inderdaad nog maar te zwijgen over het houden van paarden in enkel een saaie zandbak.....maargoed of dat zo is weet ik natuurlijk ook niet , maar ook daar zou ik niet graag tegen aan kijken als buren inderdaad.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:32

pmarena schreef:
Dan zijn zij in overtreding , ik niet , dus wellicht kan ik daar dan wat mee want troep in andermans tuin gooien / andermans heg vernietigen dat mag dus niet :P

Je mag het best in je eigen tuin gooien, het goedje (en de wortels van de haag) houden daarna echt geen rekening meer met de erfgrens. Daarbij weten jij en ik wat er gebeurt is, maar hoe wil je het bewijzen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:40

Als het zulke enorme troep is dan is diegene nog illegaal giftige stoffen aan het lozen ook , nog mooier , grondmonstertje erbij..... :P

Doen ze het aan hun eigen kant dan zal het via het zand van de bak moeten gaan gezien die bak volgens mij op de erfgrens staat , als ze hun eigen paarden in gevaar willen brengen met dergelijke troep dan gaan ze wel heel ver. Maargoed , wordt een beetje erg off-topic zo :P

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:39

maar in ieder geval is het helemaal goedgekeurd door de gemeente.
en de buren vind ik erg zeuren omdat ze er nog niet in woonde en de bak er al stond konden ze ook toen er wat van zeggen en niet naar een paar jaar er over komen zeuren.

als je ook nog een zooitje naast je huis heb prima als je dan bezwaar maakt maar deze mensen hebben het super schoon schoner dan bij de meeste paarden houders waar ik kom.
en het mooi is nog de buren aan de andere kant hebben ook paarden in hun voor tuin lopen en als je daar kijkt is het 1 grote .... bende en daar word geen bezwaar tegen gemaakt door deze zelfde vrouw dus ik snap niet echt waar deze vrouw op uit is.

pmarena

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:24

Die paddock aan de andere kant is toch iets subtieler geplaatst dan die mooie bak die gewoon direct naast / onder het raam van de buren begint , en ook al is het daar meer een zooitje , er wonen ook andere mensen naast hè en die klagen misschien niet. Bovendien weten we (althans ik dan toch :P ) niet hoe het er NU uitziet en hoe de vork precies overal in de steel zit , eerder was er hier in het topic al een reactie van iemand die de betreffende bewoners kent :)

Maar dat neemt niet weg dat de buren i.m.o. echt wel een punt hebben om hier niet blij mee te zijn , dat is haar raam hè waar die bak onder ligt ! Dan ben ik nog een paardenliefhebber maar ik zou dat ook niet kunnen waarderen hoor , dat DOE je gewoon niet met goed fatsoen , op zo'n plek een bak aanleggen.

Als de buren in eerste instantie niet geklaagd hebben is dat alleen maar heel netjes van ze geweest dat ze de situatie een kans gegeven hebben , maar als blijkt dat het echt niet fatsoenlijk is vanwege èchte overlast die ze ervaren , dan mogen ze daar best iets van zeggen natuurlijk want zij hoeven toch niet te lijden onder andermans opdringerige hobby ?

Maar als de reactie van een stukje terug klopt dan hebben de buren dus al langer bezwaar gemaakt :)

Maar ondanks dit alles en de details waar we niet zeker van zijn , we kunnen nu wel zien hoe de bak geplaatst ligt en even heel eerlijk : vind je het nu zelf fatsoenlijk om een bak aan te leggen op zo'n plek , direct op de erfgrens en onder het raam van de buren ?

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:16

Blijkbaar is het noodzakelijk een reactie te geven.

het is niet zo dat na enkele jaren pas bezwaar werd gemaakt. Al enkele jaren geleden zijn de procedures opgestart omdat de gemeente Noordoostpolder van mening was dat er geen vergunning aangevraagd hoefde te worden. Na tussenkomst van een derde partij wist deze de gemeente te overtuigen wat in de rest van Nederland al lang geaccepteerd is. De buurvrouw die nu bezwaar heeft gemaakt woonde al lange tijd met veel plezier op dit adres toen mensen van buiten de gemeente dit pand kochten, de voortuin sloopte en een paardenbak en stallen zonder overleg gingen bouwen. Er is toen gelijk gezegd dat dit niet aanvaardbaar was maar deze nieuwe mensen hadden lak aan alles en iedereen en vertelde dat ze er toch niks aan kon doen. Deze mensen hebben (mis)gebruik gemaakt van een tekortkoming in de regelgeving van de gemeente Noordoostpolder. Overigens is het zo dat de buurvrouw niet alleen staat, ook de eigenaren van de andere tussenwoning hebben bezwaar gemaakt evenals bewoners in deze gemeente in een vergelijkbare situatie.
het verhaaltje over het onkruid komt regelrecht uit het intervieuw met de Stentor en slaat werkelijk nergens op. De buurvrouw heeft om weer enige privacy te krijgen en als buffer tegen het stof de planten wat hoger laten groeien en gelijk heeft ze. Heeft iemand al eens nagedacht over de waardevermindering van deze panden? De gemeente zelf namelijk wel, deze verlaagde de waarden van deze panden, puur om de ligging naast de paardenbakken. Als je geen geld hebt om je paarden fatsoenlijk te verzorgen en de ruimte te geven stap dan letterlijk af van deze hobby of ga naar een manege. Ik vind het doodzielig hoe deze paarden worden gestald in deze kleine paardenbak.
Paarden moeten de ruimte hebben dat zit in hun natuur anders worden ze ziek en krijgen allerlei enkelklachten. Dit weet elke echte paardenliefhebber!
De bak ligt inderdaad nagenoeg (2m) tegen de voorgevel en de achtertuin is geheel bebouwd met stallen en mestvaalten (mestplaat en aanhangwagen) er is dus geen ontkomen aan. Deze mensen wonen dus letterlijk gedwongen op een manege en kunnen geen kant uit. In plaats van iedere keer te gillen over leven en laten leven en het miepen van deze buren en verwijten over onkruid e.d. zou er nu toch eens echt nagedacht moeten worden over de gevolgen van egoïstisch gedrag. We leven nou eenmaal in een klein landje waarin we rekening moeten houden met anderen. Doe een ander niet aan wat je jezef ook niet toewenst!!!