Auto rijdt door na ongeval met amazone en paard in Elshout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:26

Sofy schreef:
HLPhoto schreef:
Er was geen ongeluk waar het busje bij betrokken was als de tekst klopt. Dus ook niet kwalijk en strafbaar.

Mag je dan wel doorrijden wanneer je zelf niet bij het ongeluk betrokken bent? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik weet gewoon niet hoe die regels precies zitten. Zou het toch enigszins vreemd vinden als je gewoon door mag rijden wanneer er iemand bijv. in de sloot ligt en duidelijk hulp nodig heeft, omdat jij er niet voor gezorgd hebt dat diegene daar beland is.

Aan de andere kant: wanneer houdt het dan op? Moet je dan verplicht stoppen bij een ongeluk, ook al staan er al 10 omstanders bij? Iemand enig idee wat de wet hier over zegt?

Nee, je mag niet doorrijden. Je mag iemand niet in hulpeloze toestand achterlaten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:31

HLPhoto schreef:
Mindim schreef:
Dat je zelf fiets wil niet alle wielrenners goedpraten hoor ;)
Maar ook niet alle automobilisten en zeker niet alle ruiters. Een aso in de auto moet zich schamen, net als een aso op de fiets en een aso op een paard.

Ik moet je zeggen dat sommige ruiters ook wel 'vervelend' zijn. Misschien soms zelfs zonder zich hier bewust van te zijn...
Ik zoek altijd zoveel mogelijk de berm op, zodat iedereen zonder gedoe gebruik kan maken van de weg/ fietspad zonder oponthoud.
Maar er zijn idd ruiters die 'midden' op het fietspad of op de weg rijden... Niet omdat de berm niet breed genoeg is, nee... uit gewoonte misschien... ze doen het gewoon.
Ze letten ook niet goed op of er wellicht iemand aankomt die erlangs wil, 9 uit 10 x dat ik met anderen rijd moet ik altijd roepen: 'jongens, er wil iemand langs'.
Ik zit, wanneer ik alleen ga, continue om me heen te kijken... let altijd op of er iemand aan komt... probeer gewoon zo alert en attent mogelijk te zijn.
Maar er zijn helaas mensen die je evengoed bewust willen 'sarren'... (zoals brommers die achter je gaan toeteren... zo'n 80x) en in eerste instantie maakt me dat kwaad, en in tweede instantie vooral verdrietig.... op dit soort momenten kan ik hevig teleurgesteld zijn in het menselijke ras...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:34

Sow!Wat een ongelooflijke lompe actie van die bestuurder zeg!
En dan geneens even stoppen om de vrouw te helpen,bah wat een mentaliteit.
Maar helaas gebeurd het dagelijks dat verkeersdeelnemenrs agressief zijn t.o.v. anderen.

Arm paard en ruiter :(:)
Hopelijk komen ze er weer bovenop. ;(

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:35

Wat heb je er toch lompe mensen bij zitten.
Heb het ook regelmatig meegemaakt toen ik met een verzorgpaadje langs de weg reed om naar het bos te komen.
Reed altijd goed in de berm zodat ze wel konden passeren maar vaak werd er dan net ff extra gas gegeven of snel raam open en muziek ineens hard aan of toeteren als ze langs rijden. Gelukkig bomproef paardje maar ergerde me er altijd dood aan.
Hoop dat paard en ruiter snel weer opknappen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:37

sonrisa schreef:
Wat heb je er toch lompe mensen bij zitten.
Heb het ook regelmatig meegemaakt toen ik met een verzorgpaadje langs de weg reed om naar het bos te komen.
Reed altijd goed in de berm zodat ze wel konden passeren maar vaak werd er dan net ff extra gas gegeven of snel raam open en muziek ineens hard aan of toeteren als ze langs rijden. Gelukkig bomproef paardje maar ergerde me er altijd dood aan.
Hoop dat paard en ruiter snel weer opknappen.

hmm, dat is inderdaad wel erg flauw.
Ze hopen waarschijnlijk dat ze iets spectaculairs te zien krijgen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:43

@ Ninx na drie keer op een paard zitten ken je het dier niet, kunnen we onnodig lang over discussiëren maar je zal na 3 dates ook niet trouwen lijkt me. Papzakkerige wielrenners halen de 40 in een peloton misschien net-aan en ook asofietsers worden gewoon aangepakt. Kortgeleden nog over gelezen, wielrenner met een artikel 5 bekeuring ivm tussen auto's door scheuren := en terecht :D
Buiten dat, zowel de fietsers als de buiten rijden discussie zijn hier offtopic, dus ik kap er nu mee.

@ sonrise: vraag me af, zou je daar aangifte van kunnen doen? Moedwillig een ander in gevaar brengen..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:43

Ik heb het ook al meegemaakt toen ik met mn paard langs het fietspad reed dat er opeens scooterrijders dwars over het veld achter mn paard gingen rijden. :wow:
En dan weely's maken,toeteren en zelfs tegen de achterbenen van mn beestje rijden. -:(-
Het was een "bepaalde doelgroep" van etters en ik dacht echt dat ik het achter me had!

Dus ze zagen me rijden en zo hop vanuit de straat staken ze moedwillig een grasveldje over om op het fietspad te komen. :(
Sindsdien heb ik echt een haat :( }:) op dat zulk volk en schroom er ook niet meer voor om er op los te timmeren _-:( als het nog eens gebeurd! :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:44

HLPhoto schreef:
@ Ninx na drie keer op een paard zitten ken je het dier niet, kunnen we onnodig lang over discussiëren maar je zal na 3 dates ook niet trouwen lijkt me. Papzakkerige wielrenners halen de 40 in een peloton misschien net-aan en ook asofietsers worden gewoon aangepakt. Kortgeleden nog over gelezen, wielrenner met een artikel 5 bekeuring ivm tussen auto's door scheuren := en terecht :D
Buiten dat, zowel de fietsers als de buiten rijden discussie zijn hier offtopic, dus ik kap er nu mee.

@ sonrise: vraag me af, zou je daar aangifte van kunnen doen? Moedwillig een ander in gevaar brengen..

Dan moet ze eerst bewijs leveren. Je kunt er best aangifte voor doen, maar moet je bewijs hebben, dat ze dat daadwerkelijk doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:46

[quote="HLPhoto] Ik kom nog weleens boven de 50 op de fiets, maar als ik een paard tegenkom minder ik altijd vaart tot onder de 40.

.[/quote]

je dient een paard stapvoets te passeren dus ook jij bent fout want minder als 40km is nog lang geen stapvoets :n

dieptriest dat verkeer zo weinig rekening houdt met elkaar

ik rij ook veel buiten, kien goed uit waar ik rij op welk moment
en verder neem ik de weg als dat nodig is, ze hebben maar even geduld als ik een plekje moet zoeken om veilig te staan als ze met groot landbouwverkeer langs willen terwijl er geen berm aanwezig is(beide kant gelijk sloot)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:47

petraaken schreef:
Helaas heb je inderdaad zo'n chauffeurs. (meer wel dan niet is ook mijn ervaring) Degene die wel rekening houden blijken in de praktijk dan nog zelf paardeneigenaren te zijn.

Hier is het eecht een stuk beter.

Ze zijn aan de dijk bezig, met verstevigen enzo. Dan krijg je vaak trekker of van die mega grote vrachtwagen.
9 van de 10 stopt!! of remt af. Dat echt echt een heel stuk beleefder.

Wij steken dan ook vol blijdschap onze duim of hand op naar ze. Want ik weet ook dat het heel zelden is dat
dat gebeurd.

Erg vervelend voor die ruiter en het paard.
Hopelijk komt het goed!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:52

Stapvoets passeren gaat niet werken als het paard zelf rond de 20 kmh loopt. Een beetje paard haalt dat in draf prima en draven zie ik op de paden en weggetjes waar ik fiets vaak zat gebeuren. Heel veel langzamer (onder de 12 kmh) loop ik het risico dat ik omkletter, dat lijkt me helemaal schrikken geblazen.

Daarnaast bel ik vaak wel, lang vantevoren. Heb een nogal opvallend voertuig (zo'n halve banaan), weinig zin in paardenhoefjes op m'n hoofd. Door de stroomlijn is ie nl. ook ontzagwekkend stil, heb liever dat het paard me gezien heeft voor ik er ben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:55

Gelukkig zijn er ook nog wel correcte bestuurders van voertuigen. _/-\o_
Maar tjongejonge ik kan wel een boekje schrijven over wangedrag in het verkeer t.o.v paard en ruiter hoor. -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:03

HLPfoto heb jij zo'n banaan :D dat vinden paarden nu aparte dingen, gelukkig bel jij op tijd
dat begrijp ik namelijk nooit, waarom bellen wielrenners niet gewoon of doen een bel na?
dat gebler altijd van die lui

20 km per uur in draf is hard hoor, ik heb een tijdje met een meter gereden maar kwam daar alleen in galop aan

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:13

De chauffeur van het busje had nooit als een gek de ruiter te paard mogen voorbij rijden en inhalen.
Ik merk ook altijd dat mensen die geen verstand van paarden hebben ofzo altijd rakelings of snel langs paarden afrijden op straat.
mijn vriend heb ik dat al duidelijk gemaakt als je achter een paard rijd of er voorbij wil moet je dat rustig doen en niet optrekken of teveel gas geven.
En de grootste deugd die je moet hebben is vooral geduld, als je niet veilig voorbij een ruiter te paard kunt rijden blijf er dan rustig achter rijden met genoeg plaats ertussen.
En als je dan kunt voorbij rijden doe je dat rustig en begripvol.
Je moet jezelf altijd verplaatsen in de andere persoon als jij op je paard daar zou lopen zou je het ook op prijs stellen dat ze rustig blijven.
Jammer dat er heel veel mensen zijn die het verstand niet hebben om te weten dat een leven wezen onvoorspelbaar is in situaties die vreemd zijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:19

Het is gewoon een questie van fatsoen hebben vind ik.Men hoeft geen paardenkenner te zijn om rekening te houden met een levend wezen.
Ik vind het ronduit asociaal om hard en rakelings langs iemand door te zoeven,zij het langs een ruiter met paard of fietser of wandelaar.
Kleine moeite om het gas even los te laten.

Haastige spoed is zelden goed! ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:28

helene_daems schreef:
De chauffeur van het busje had nooit als een gek de ruiter te paard mogen voorbij rijden en inhalen.
Ik merk ook altijd dat mensen die geen verstand van paarden hebben ofzo altijd rakelings of snel langs paarden afrijden op straat.
mijn vriend heb ik dat al duidelijk gemaakt als je achter een paard rijd of er voorbij wil moet je dat rustig doen en niet optrekken of teveel gas geven.
En de grootste deugd die je moet hebben is vooral geduld, als je niet veilig voorbij een ruiter te paard kunt rijden blijf er dan rustig achter rijden met genoeg plaats ertussen.
En als je dan kunt voorbij rijden doe je dat rustig en begripvol.
Je moet jezelf altijd verplaatsen in de andere persoon als jij op je paard daar zou lopen zou je het ook op prijs stellen dat ze rustig blijven.
Jammer dat er heel veel mensen zijn die het verstand niet hebben om te weten dat een leven wezen onvoorspelbaar is in situaties die vreemd zijn.

Helemaal eens, maar ik heb je laatste regel niet voor niks even vetgedrukt.

Er zijn echt maar weinig mensen die inzicht hebben in de situatie van een ander, begripvol rijden gebeurt echt maar weinig. Hoe vaak heb ik het niet dat ik met m'n trage Partner gauw even tussen twee vrachtwagens duik op de snelweg om een snellere medeweggebruiker erlangs te laten... waar ze eerst met 170 km/h aan komen stuiven en vervolgens zo dicht mogelijk op m'n achterbumpertje hangen halen ze me vervolgens zó tergend traag in dat ik vol in de ankers moet omdat die vrachtwagen wel heel dichtbij komt. Met een Passat 2.0 TDI of BMW 320d hoef je maar naar je gas te kíjken of je zit weer op 170, heeft die trage Partner die voor je aan de kant gaat ook geen last van jou. Je zou bijna denken dat ze het expres doen, maar als je even in de auto kijkt is dat vaak redelijk in te schatten: Een beetje anticiperen is teveel gevraagd, ze zien niet eens in dat ze je hinderen.

In bovenstaande situatie zijn situatie 1 en situatie 2 bijna identiek. Anticiperen op bijzondere eigenschappen van het "voertuig" van een medeweggebruiker gaat dat soort bestuurders écht niet lukken. Dat soort bestuurders zijn er echter erg veel.

Denk dus idd dat vooral alleen de weg op gaan met een bombproof paard het verstandigst is. Ga er niet vanuit dat je medeweggebruiker rekening met je houdt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:31

HLPhoto schreef:
Wat is er nou zo gevaarlijk aan een wielrenner, ook al heeft die een bolle buik?

Wielrenners zijn op zich niet gevaarlijk (ongeacht of ze wel of geen dikke buik hebben ;) ) Maar het geluid is voor sommige paarden wel beangstigend! Dat gezoem over de weg van die banden heeft mijn man toch mooi met zijn paard in een sloot doen belanden!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:32

Loetie84 schreef:
Wielrenners zijn op zich niet gevaarlijk (ongeacht of ze wel of geen dikke buik hebben ;) ) Maar het geluid is voor sommige paarden wel beangstigend! Dat gezoem over de weg van die banden heeft mijn man toch mooi met zijn paard in een sloot doen belanden!
Sorry dat ik het zeg... maar dan hoort jouw man met zijn paard niet op de weg. Je kan niet verwachten dat iedereen thuisblijft omdat je met een niet-verkeersmak paard de weg op gaat.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:39

HLPhoto schreef:
Loetie84 schreef:
Sorry dat ik het zeg... maar dan hoort jouw man met zijn paard niet op de weg. Je kan niet verwachten dat iedereen thuisblijft omdat je met een niet-verkeersmak paard de weg op gaat.

Hoho, dat zeg ik toch ook niet? Niemand hoeft binnen te blijven omdat wij zo nodig met onze paarden er op uit willen. Niet gelijk conclusies trekken hoor! Ik wil er alleen maar mee aangeven dat veel mensen zich niet bewust zijn van de consequenties van hun gedrag in het verkeer. (in dit geval een peloton wielrenners dat eigenlijk niks verkeerd deed op dat moment, maar door hun verschijning, snelheid en geluid toch een onbedoelde reactie bij een paard teweeg kunnen brengen)
Paarden blijven beesten zoals al gezegd is, en een heel peloton maakt een best indrukwekkend geluid. Geen wonder dat een paard daar van schrikt. Heeft niets te maken met wel of niet verkeersmak! Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Maar als je het zo gaat bekijken, dan had deze amazone ook maar niet de weg op moeten gaan? Blijkbaar was dat paard dus ook niet 100% verkeersmak (wat in mijn ogen ook onmogelijk is, want zelfs ik schrik nog wel eens in het verkeer...) en hoorde zij ook niet op de weg? Vind ik een beetje kort door de bocht.

BigOne

Re: Auto rijdt door na aanrijden van amazone en paard in Elshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:16

Een paard ziet zo'n banaan toch vaak als roofdier, laag en snel en dicht aan de grond, als ik buiten wil rijden zet ik m'n paard op de trailer en ga naar een natuurgebied met lange ruiterpaden. Vroeger op de pony's crossten we gewoon met z'n allen door het dorp en over de wegen, nooit wat gebeurd met ander verkeer.
Tegenwoordig kan dat gewoon niet meer want daar is het verkeer veel te veel voor toegenomen, ook de hoeveelheid paarden die op straat lopen zijn toegenomen en dan krijg je confrontaties want geen enkel paard, hoe betrouwbaar ook, is 100% verkeersmak. Het zou misschien een idee zijn om als ruiters met je paard een politiepaarden cursus te volgen, maar als ruiter moet je jezelf eerst de vraag stellen of je paard onder controle kan houden bij onverwachte situaties, buitenrijden is wel wat anders dan in de bak hobbelen.
Ook is het zo dat veel mensen te weinig rijuren hebben maar wel de straat op gaan, vind ik niet verstandig.
In dit geval had de autobestuurder even het fatsoen moeten hebben om na te gaan of de amazone gewond was, hoe hard je ook rijd, je kijkt automatisch wel in je spiegel dus hij/zij zal ongetwijfeld iets gemerkt hebben.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:19

HLPhoto schreef:
Sofy schreef:
Ik vind ook niet dat de automobilist sowieso verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ongeluk, dat hangt heel sterk af van hoe de inhaalactie precies verliep.
Het wegrijden van een ongeluk is echter wel kwalijk en strafbaar. Ik weet alleen niet hoe het zit wanneer je (door niet goed in je spiegels te kijken) het ongeluk niet gezien hebt. Het is natuurlijk moeilijk stoppen voor iets waar je je niet bewust van bent.

Er was geen ongeluk waar het busje bij betrokken was als de tekst klopt. Dus ook niet kwalijk en strafbaar.

Doordat het busje passeerde is het ongeluk gebeurd, heb het niet over schuld hoor, maar je kunt niet zeggen dat hij er niet bij betrokken was.

Als je van jezelf zeker bent dat je netjes passeerde, kijk je of het goed gegaan is en zo niet stop je!!!!!

Wat ik wel mis in het verslag, waar het paard gebleven is.

Of heb ik niet goed gelezen?

3timesmom

Re: Auto rijdt door na aanrijden van amazone en paard in Elshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:26

Ik heb het helaas ook meegemaakt met mn paard 2 jaar geleden. Ik stapte haar een stukje uit door onze straat. (heel rustige straat) en ging opzij om een jeep wat ruimte te geven. Deze raakte naast de baan en maakte en eng geluid met zn banden tegen de rand. Mn paard schrok wezeloos en maakt een grote sprong waarbij we beide op de asfalt belande. Mn paard liep gelukkig het veld op en keerde na een 100 tal meters terug naar me toe, ze had gelukkig niets buiten een paar schaafwonden op dr knieën. Ik belande met mn ug op de asfalt en had een gekneusde wervelzuil. En die auto.... Die vertraagde, en nog voor ik recht stond en hij kon zien of ik ok was reed hij gewoon door.
Hij kon er weinig aan doen dat mn paard schrok, maar zien dat we zo hard vielen en dan nog doorrijden, dat maakte me echt boos.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:33

HLPhoto schreef:
Loetie84 schreef:

Pardon????

Nou wielrenners zijn inderdaad de grootste aso's die er bestaan!

Denken dat de weg van hun is en schelden je zowat van je paard.

Kan je verhalen van vertellen en zeg maar niet dat het niet waar is hoor....ben jaren bij het wielrennen betrokken geweest en zoals een auto met wielrenners omgaat, gaan wielrenners met paarden en andere weggebruikers om!!!!

Vandaar dat ik ook met fietsers heel voorzichtig passeer, weet hoe het is om aso gepasseerd te worden.

Wat ik doe als ik met mijn paarden buiten rij, is mijn zweep aan de kant waar gepasseerd wordt en zolang mogelijk midden op rijden totdat ze snelheid minderen.

En heb de zweep ook gebruikt hoor!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:00

Ik zal het nog een keer zeggen: Als een paard schrikt van het geluid zoemende bandjes van een paar fietsjes hoort dat paard niet op straat thuis! Je zal maar stapvoets ingehaald worden door een auto met een sportuitlaat. Als je pech hebt verongelukt de bestuurder dodelijk doordat je paard schrikt van de auto. Ga alsjeblieft in een rijbak rijden als je paard niet verkeersmak is.

Talithah: Is dat verstandig? Met je zweep gaan zwaaien als je paard mogelijk al onrustig zou kunnen worden?

En wielrenners zijn niet de grootste aso's die er bestaan, bokkers zijn het domste volk dat er bestaat!

...als ik daar niks bij zou zetten zou je in de verdediging vliegen en terecht. Je generaliseert namelijk nogal. Ik nu ook even, om te laten voelen hoe fijn dat over kan komen.
Zoals je niet alle wielrenners over 1 kam kan scheren kan je dat ook niet bij bokkers.

Dat wielrenners wat extraverter zijn dan de meeste "normale" fietsers heeft er ook mee te maken dat je als wielrenner zelf vaak bijna van je fiets wordt gereden door onoplettende medeweggebruikers. Ik ken echter genoeg baanfietsers, wielrenners en mountainbikers (zowel pros als hobbyisten) en weet van de meesten dat ze heel respectvol omgaan met paarden en andere weggebruikers. Doen ze dat niet, dan kunnen ze een uitbrander van me verwachten, met een uitleg erbij waarom (en ja, als ik het iemand op de weg zie doen neem ik de moeite om om te draaien en 'm even in te halen om het uit te leggen - voordeel van een ligfiets is dat je vaak de snelste bent).
Dat jij sportfietsers zo niet kent... ik weet niet in wat voor milieu jij precies je fietsers leert kennen, misschien dat het daaraan ligt.

Waar ik als snelle fietser idd wel nogal de pruimenkoorts van krijg is ruiters die zonder uit hun doppen te kijken uit een uitrit het fietspad op komen en vervolgens de wielrenner de schuld geven omdat die "te hard aan komt rijden" (provinciale weg.. daar mag je ook als fietser 50+ als je daar zin in hebt). Ruiters en amazones in de auto onderweg naar de lokale paardenwedstrijd die over het fietspad heen afslaan en je de pas afsnijden met de paardentrailer.
Of fietsers die driedubbeldik op een weg of fietspad fietsen en weigeren aan de kant te gaan na herhaaldelijk en duidelijk bellen. Dan heb ik inderdaad een helmpje op en knal ik er voltempo langs.
Zelfde geldt voor fietsers op het verkeerde fietspad of zonder licht 's avonds; ik heb 's avonds een voorlamp met 96 LEDs aan, dat geeft bijna evenveel licht als de koplamp van een auto. Als ik je niet op tijd zie doe jij iets fout, niet ik.

Maar goed, laten we vooral niet naar onszelf kijken en vanuit ons online paardrijclubje lekker naar alle andere weggebruikers wijzen. Daar zijn er een aantal namelijk goed in op dit forum.

Heb je aan deze wielrenner die OOK weet hoe het is om met een stuiterend paard onderweg te zijn (in een doodlopend straatje door een natuurgebied, NIET in het echte verkeer voor ie echt verkeersmak is) toch echt een verkeerde.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:29

HLPhoto schreef:
Talithah: Is dat verstandig? Met je zweep gaan zwaaien als je paard mogelijk al onrustig zou kunnen worden?

En wielrenners zijn niet de grootste aso's die er bestaan, bokkers zijn het domste volk dat er bestaat!

Maar goed, laten we vooral niet naar onszelf kijken en vanuit ons online paardrijclubje lekker naar alle andere weggebruikers wijzen. Daar zijn er een aantal namelijk goed in op dit forum.

Heb je aan deze wielrenner die OOK weet hoe het is om met een stuiterend paard onderweg te zijn (in een doodlopend straatje door een natuurgebied, NIET in het echte verkeer voor ie echt verkeersmak is) toch echt een verkeerde.

Kijk juist wel naar mezelf, heb 2 goed verkeersmakke paarden en hou me aan de regels voor de wagen en onder het zadel, hield me ook aan de regels als wielrenner en begeleidster van wielrenners, maar aan mij heb je een verkeerde als ik met mijn paarden me netjes gedraag en wie dan ook mij aso wilt passeren!

Mijn paard wordt niet warm of koud van iets en merkt niet eens de zweep die ik in mijn hand houd.

Ik heb net zoveel recht op die weghelft, dus passeer maar ruim.

En als iemand met zijn paard dat verkeersmak is en er toch iets gebeurt, kan altijd, stop dan en vraag hoe het gaat.

Heb het hier meegemaakt hoor, groep wielrenners, man brengt zijn paardje zoals elke dag naar het land, ze komen met veel kabal vlak langs het dier en ja dat haalt uit!!

Terecht!

Dan kunnen ze wel stoppen en later geld vragen, is mar 1 van de voorbeelden.

Ga er verder niet over in discussie maar heb medelijden met deze amazone, de verkeerde tegen gekomen jammer genoeg en ja er zijn ook nette mensen hoor in het verkeer, alleen dat lees je nooit, daar heb jij gelijk in, een banaan zijn wij nog niet tegen gekomen maar dan zou ik op een werf of een inham je laten passeren.