Reactie KNHS na dood van Willemien van Heur-Coenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:19

daffodil schreef:
Nou die bodyprotector beschermt voor een groot deel ook je rug, das toch nummer twee denk ik na je hoofd wat het meeste bescherming nodig heeft....

Als je op een gemiddeld wedstrijdterrein kijkt hoe link bepaalde zaken zijn, wordt je daar niet vroljik van en niemand heeft het erover totdat er dus iets ernstigs gebeurt. En dat is erg zat, want niemand zit te wachten op ongelukken en al helemaal niet met ernstige afloop. Maar elk ongeluk, hoe klein ook, is er één te veel als die voorkomen had kunnen worden door de omstandigheden aan te passen.

2 is je nek vrees ik en daar doet een BP geen jota aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:45

bigone schreef:
Hoedje is chic, natuurlijk, maar als het je je leven kan sparen dan heeft het niets meer met chic maar alles met zelfoverschatting en ijdelheid te maken. De KNHS moet niet gaan zeuren, jarenlang daar op een knollenveld losgereden met twee rijen prikkeldraad erom. Ik vind juist dat de Z- ruiters en hoger het goede voorbeeld moeten geven door het lef te hebben(want er is blijkbaar moed voor nodig) om een cap op te zetten.

Ook flauwekul, als er aanleiding zou zijn om een cap te dragen zal ik het niet nalaten. Maar zolang die er niet is doe ik het niet. Thuis rijd ik gewoon met cap, in het bos idem dito. Maar op wedstrijd wil je er netjes uit zien en dus gaat het hoedje op.

Verder ga ik met Daf mee. Als je ziet hoe vaak er ongelukken gebeuren met prikkeldraad langs wedstrijdterreinen en alles wat er nog meer mis kan gaan rond een wedstrijdterrein (wat dacht je van los moeten rijden tussen de vrachtwagens/trailers) is dat eerder iets voor de KNHS om aan te werken dan weer de hoedjes/capdiscussie.

Ayasha
Blogger

Re: Reactie KNHS na dood van Willemien van Heur-Coenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:38

Dus alles onder het Z ziet er niet netjes uit? :+

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:23

Wat verbeelden sommigen hier zich wel niet, om uit te maken wat ik op mijn kop zet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:30

stoffel schreef:
Wat verbeelden sommigen hier zich wel niet, om uit te maken wat ik op mijn kop zet.

De meeste onder ons betalen er aan mee als je hem in valt. :+

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:34

willie57 schreef:
Het is niet verplicht om in het Z met hoed te rijden. Die geen hoedje op wil, rijd toch gewoon met cap. Wat is daar mis mee. Gelukkig hebben we nog de vrijheid om dat zelf te beslissen. Als je tegenstander van het hoedje bent, oke, moet je het niet aanschaffen, maar laat een ander vrij in zijn keuze.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:42

Gelukkig betalen we ook mee als jij hulp nodig hebt om wat voor reden dan ook........want dan is het einde zoek als je op die manier gaat kijken!

Ik heb geen kinderen en wil ze niet maar betaal wel mee aan die van iedereen om me heen! Die voetballer die onderuit gaat en geblesseerd raakt, betalen we ook aan mee! Die zwaarrokende man die een longtranspantatie nodig heeft, wij betalen dat en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen dus het argument dat iemand anders ervoor betaalt vind ik echt complete onzin!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:16

daffodil schreef:
Gelukkig betalen we ook mee als jij hulp nodig hebt om wat voor reden dan ook........want dan is het einde zoek als je op die manier gaat kijken!

Ik heb geen kinderen en wil ze niet maar betaal wel mee aan die van iedereen om me heen! Die voetballer die onderuit gaat en geblesseerd raakt, betalen we ook aan mee! Die zwaarrokende man die een longtranspantatie nodig heeft, wij betalen dat en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen dus het argument dat iemand anders ervoor betaalt vind ik echt complete onzin!

Rokers, zuipers, drugsverslaafden mogen ze van mij ook zelf laten dokken. :+ Dat zijn allemaal dingen waar je wat aan kan doen. Die voetballer ja goed, die dragen ook bescherming enz. Zelfde voor wielrenners enz. Hun ros is niet half zo onberekenbaar als de onze en toch is het al verplicht. De paardensport staat gewoon danig achter op zijn tijd. en ruiters voelen zich in hun kont gebeten als ze een verplichting opgelegd krijgen terwijl we op dat gebied vergeleken met andere hobbyisten absoluut niks te klagen hebben. Wat is het paardenvolk over het algemeen toch een stel arrogante jankers. -wie gaat mij vertellen wat ik moet doen-

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:29

Citaat:
....Die voetballer ja goed, die dragen ook bescherming enz. Zelfde voor wielrenners enz. Hun ros is niet half zo onberekenbaar als de onze en toch is het al verplicht. De paardensport staat gewoon danig achter op zijn tijd. en ruiters voelen zich in hun kont gebeten als ze een verplichting opgelegd krijgen terwijl we op dat gebied vergeleken met andere hobbyisten absoluut niks te klagen hebben. Wat is het paardenvolk over het algemeen toch een stel arrogante jankers. -wie gaat mij vertellen wat ik moet doen-

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:20

ayasha en tamtam ik heb even in jullie topics gekeken maar jullie zitten alleen in een hempie op jullie paard, als jullie menen dat je een ander veiligheids maatregelen moet gaan opleggen verwacht ik dat jullie ook al het mogelijke doen in het kader van de veiligheid ik had haast een heel harnas verwacht en tien man begeleiding die je opvangen als je valt en weet ik veel wat meer maar geen hempje.

Ene als er wat met jullie gebeurd ik betaal gewoon mee hoor mij hoor je daar niet over klagen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:22

stoffel schreef:
ayasha en tamtam ik heb even in jullie topics gekeken maar jullie zitten alleen in een hempie op jullie paard, als jullie menen dat je een ander veiligheids maatregelen moet gaan opleggen verwacht ik dat jullie ook al het mogelijke doen in het kader van de veiligheid ik had haast een heel harnas verwacht en tien man begeleiding die je opvangen als je valt en weet ik veel wat meer maar geen hempje.

Ene als er wat met jullie gebeurd ik betaal gewoon mee hoor mij hoor je daar niet over klagen.

Denk je dat tien man gaat helpen? :) Ik heb wel degelijk 2 mensen bij me voor als het mis gaat op dit moment. :+
BP zijn nog altijd discussie's over of het perse veiliger is daar het ook beperkt in beweging waardoor het doorrollen bemoeilijkt. En laat doorrollen nu net hetgene zijn dat mij al zo vaak zonder kleerscheuren van een val heeft laten afkomen. :)
En ik heb ook mijn cap op om iig mijn hoofd te beschermen. Hoofd en gezicht zijn de meest voorkomende letsels bij ruiters. Voorkomt een cap alles? Neen, zeker niet, val je verkeerd, dan val je verkeerd, mag je nog een ridderharnas aan hebben. Maar een cap kan wel degelijk het verschil maken tussen een ingevallen schedel met alle gevolgen van dien hersenletsel bv) of een lichte hersenschudding.

Daarbij gaat het me dan ook nog meer om die achterlijk arrogante mentaliteit want echt, mij zal het een zorg zijn of jij morgen dood valt omdat je je cap niet op had. Tis toch te druk op de wereld zo schijnt dus eentje meer of minder zal niet uit maken.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:27

Nou ayasha ik mag bijvoorbeeld absoluut niet met hempje rijden, het liefst met lange mouwen aangezien ik op nogal hete schrik ponys rijd maar dat doe ik niet ik rij ook vaak met korte mouwen. Ik spring wel altijd met lange mouwen. Als je enkel een hempje aanhebt en bijv. naast/op iets valt ligt je hele schouder en rug open. Een gewoon shirt voorkomt dat al veel meer :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:30

Ik weet niet hoe snel jij bij de dokter staat maar voor een schaafwonde ga ik niet. Ik heb er vaak langs gelegen, rijd ook vnl hete schrikkers, en de enige schaafwonde die ik ooit heb gehad zat op mijn flank/heup waar, jawel, én een rijbroek, én een topje als bescherming zaten. :+ Tenzij je voor leer oid gaat (motorpak bv) heeft dat echt geen jota zin. De stof is te dun en schuurt evenzeer door als ze al niet scheurt.

Mijn cap daarentegen ben ik al vaker dankbaar geweest dan me lief is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:45

Poehee..zullen we een béétje lief zijn voor elkaar hier?? Ieder zijn mening hoor! Ik ben vóór een cap en vóór een BP bij buiterijden, springen, eventing ect. Maar volwassenen kunnen zelf beslissen en de afweging hiervoor maken. Voor kinderen onder de 16 jaar vind ik dat ouders of vereniging dat voor ze moeten beslissen. Mijn dochter verplicht ik dus om altijd een cap en in bepaalde situaties een BP te dragen. Geen ge-ja maar....het is óf dat, óf niet rijden bij mij, heel simpel. Laatst sprak een vader waarvan zijn dochter van 9jaar echt IEDERE les van haar bokkende pony afviel. Toen ik opperde dat een BP toch niet zo'n slecht idee zou zijn in dit geval zei vaders: ja maar dat wil ze niet...Ehh 9 jaar?? Toen vertelde ik hem dat ik zelf een ruggewervel heb gebroken bij een val en daar een jaar van heb moeten revalideren en dat dit nooit meer helemaal goedkomt, en dat een BP dit absoluut voorkomen had...Kijk, in dit soort gevallen vind ik dus dat ouders dat gewoon uit bescherming van hun kind's gezondheid moeten doen, een kind overziet dat niet. Volwassen kunnen dit zelf beslissen al is mijn ervaring dat ruiters altijd denken dat hun zoiets niet overkomt...dat dacht ik dus zelf ook!! :o

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:48