Twijfels over goede verzorging van merrie in Wechelderzande

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Semmerd

Re: Twijfels over goede verzorging van merrie in Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:50

Wauw,, de belgische poltie kwam me strot al uit nu nog meer..
Hoe kunnen die nu niet zien dat er iets niet klopt?
Ik kan me zo boos maken om die lui hé,grrrr...

En ook bokt mag zich inderdaad schamen, omdat er een naam is genoemd in een topic word het opeens zomaar verwijderd.. Er was toch niets van gelogen?
En inderdaad mag die naam overal komen te staan zodat niemand iets met die gozer te maken wilt hebben!
Bah bah,zulke mensen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:40

Semmerd schreef:

En ook bokt mag zich inderdaad schamen, omdat er een naam is genoemd in een topic word het opeens zomaar verwijderd.. Er was toch niets van gelogen?
En inderdaad mag die naam overal komen te staan zodat niemand iets met die gozer te maken wilt hebben!
Bah bah,zulke mensen...

het zou zomaar kunnen dat de fokker contact heeft opgenomen met de mods van Bokt en gedreigt heeft met een rechtzaak.
Ik zeg niet dat het werkelijk zo is maar het zou mij niets verbazen.

Je hebt ongeveer twee soorten mensen die dieren verwaarlozen.
De ene soort doet dat uit onwetendheid,de tweede uit zuinigheid...De tweede soort onthouden een dier van medische zorg,genoeg voedsel,wormkuren enzo...ze zijn meestal ook nog erg agressief als je daar het erf op komt als DB....en schuwen geen geweld of bedreigingen.(ik spreek uit ervaring)

De tweede soort hebben we hier mee te maken.
Het is namelijk makkelijker en goedkoper om het veulen zolang mogelijk onder de merrie te houden.

Het maakt dan niet uit of de merrie lijdt,het scheelt bakken aan geld voor poedermelk.

En slechte fokkers(broodfokkers)geven liever geen cent teveel uit.
Dierenwelzijn komt daar op een allerlaatste plaats.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:50

geerke schreef:
Semmerd schreef:

Bah bah,zulke mensen...

het zou zomaar kunnen dat de fokker contact heeft opgenomen met de mods van Bokt en gedreigt heeft met een rechtzaak.
Ik zeg niet dat het werkelijk zo is maar het zou mij niets verbazen.

Je hebt ongeveer twee soorten mensen die dieren verwaarlozen.
De ene soort doet dat uit onwetendheid,de tweede uit zuinigheid...De tweede soort onthouden een dier van medische zorg,genoeg voedsel,wormkuren enzo...ze zijn meestal ook nog erg agressief als je daar het erf op komt als DB....en schuwen geen geweld of bedreigingen.(ik spreek uit ervaring)

De tweede soort hebben we hier mee te maken.
Het is namelijk makkelijker en goedkoper om het veulen zolang mogelijk onder de merrie te houden.

Het maakt dan niet uit of de merrie lijdt,het scheelt bakken aan geld voor poedermelk.

En slechte fokkers(broodfokkers)geven liever geen cent teveel uit.
Dierenwelzijn komt daar op een allerlaatste plaats.

Ik vind dit een toch wel zware conclusie die je trekt ... ken je de eigenaar dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:10

Mijn vorig bericht is blijkbaar verwijderd, jammer. Blijkbaar mag je niets in vraag stellen en moet je ja knikken.
Ik blijf erbij dat dit paard onnodig heeft afgezien, er zijn talrijke manieren om een veulen groot te krijgen, daarvoor moet de moeder niet afzien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:41

chanel1985 schreef:
Mijn vorig bericht is blijkbaar verwijderd, jammer. Blijkbaar mag je niets in vraag stellen en moet je ja knikken.
Ik blijf erbij dat dit paard onnodig heeft afgezien, er zijn talrijke manieren om een veulen groot te krijgen, daarvoor moet de moeder niet afzien.

was het niet dat andere topic?
Dat is geheel verdwenen....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:44

Nee, had een reactie daarove geplaatst maar die hebben ze verwijderd (officieel wegens offtopic)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:15

Ja.. ik twijfel er ook over... not :')
Elke blinde kip kon nog weten dat dit niet gezond is..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:37

een hoefzweer kun je toch goed behandelen met bijv, biotex? en een leuk middeltje van de da.

en zorgen dat de vliegen erbij weg blijven omdat dit voor meer ontsteking kan zorgen.

als het dier daadwerkelijk hoefbevangen zou zijn waarom staat het dan op een volle weide.

het stuke met dat a nog iets slokdarm lijkt me eigenlijk logisch.
dat er iets niet goed was aan de slokdarm kon je zien doordat je ook gras door het snot heen zag, of snot door het gras.

maar hoefbevangen? nee ik geloof van niet.

ernstig sneu dat het voor deze merrie het einde betekende

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:37

nou ja politie geloofd de broer van de eigenaar want die is dierenarts
maar iedereen ziet toch dat het dier ziek is.
in zo een volle wei is een gezond paard niet zo mager.
ja een veulen vraagt veel van een merrie maar niet zo veel.
en die groene snot is ook niet normaal

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:48

:( Als ze niet ingeslapen was dan was dit paard vanzelf wel dood neergevallen. Ze was er bijzonder slecht aan toe! En dat valt op geen enkele manier goed te praten lijkt me. Ik zou nooit van mijn leven een paard die er zo aan toe is ergens op een wei dumpen met een veulen aan de voet. Het arme dier kon geen stap verzetten en was vel over been. Het is echt te tries voor woorden. Snap ook niet dat mede paardenvriendenhier dit goed kunnen praten :(

britttjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:22

die fotos! wat zielig...
zo zie je maar weer dat sommige mensen gewoon niet met een paard overweg kunnen...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:15

aisie schreef:
:( Als ze niet ingeslapen was dan was dit paard vanzelf wel dood neergevallen. Ze was er bijzonder slecht aan toe! En dat valt op geen enkele manier goed te praten lijkt me. Ik zou nooit van mijn leven een paard die er zo aan toe is ergens op een wei dumpen met een veulen aan de voet. Het arme dier kon geen stap verzetten en was vel over been. Het is echt te tries voor woorden. Snap ook niet dat mede paardenvriendenhier dit goed kunnen praten :(

hoe wel het veel werk is had ik toch liever het veulen met de fles groot proberen te brengen.
die merrie moet geleden hebben :(

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:37

Zie nu pas dit topic...

Foto's en dergelijke zijn op facebook verwijderd omdat ze al meer dan een week dreigen om ons aan te klagen. Ik wil wel proberen vragen te beantwoorden ivm deze merrie zonder namen te noemen of zonder dat dit topic gesloten wordt, of PBen mag ook voor de mensen die iets willen weten!