Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tafje schreef:Casablanca schreef:"Geen applaus voor Rath en Totilas"http://www.totilas.to
Even off topic maar het is hier genoemd..
Ik kan nergens herleiden dat deze site door Duitsers is/wordt gebouwd. In de broncode staat in ieder geval:
"Maximilian Stone" name="author"
"Maximilian Stone" name="copyright"
"Totilas, Matthias, Rath, totilas.to, official, website, boycott, scandal, Edward Gal, Rotterdam 2011 " name="keywords"
Die naam klinkt mij niet Duits in de oren..
tiger27 schreef:Misschien moet je zelf even beter lezen janine
Anky wilde wat anders b.v western
Ze zou les blijven geven en blijven trainen maar wilde dressuur het hoogste niv laten voor wat het was
Omdat ze er voor haar kindere wilde zijn
Volgen mij was sjef degenen die haar om had gepraat voor upido
Cassidy schreef:hetty007 schreef:Nou volgens mij wordt er juist flink verdiend, en dan heb ik het niet over verkoop van toppaarden.
Ze zouden allemaal eens minder hebberig moeten worden!
Dat flink verdienen valt nog wel mee. Weet jij de kosten voor fok, opfok en beleren van paarden? Weet jij hoeveel je kwijt bent om je paard internationaal op wedstrijden voor te stellen? Dan heb ik het over transport/vluchten, kosten voor hotel en accomodatie voor je paard. En de ruiter of groom krijgt echt geen topsalaris hoor. Een kwalitatief goed paard met het nodige talent heeft zijn prijs. En dan moet er niets gebeuren waardoor het paard een blessure krijgt of komt te overlijden.
Ruiters redden het niet met een paard, die moeten meer paarden op stal hebben staan die ze naar de top kunnen rijden. En dan ook hier weer: blijven ze heel, maken ze hun belofte waar, kun je ze aanhouden, lukt het allemaal financieel?
clarence schreef:Wat betreft de onderhandse steek naar het jurycorps, en ik heb dit al vaker gezegd, maar als het de laatste 20 jaar al zo helemaal verkeerd zit, wat kunnen we daar dan uit concluderen betreffende haar medailles? Zijn die dan ook verkeerd toebedeeld?
Jord schreef:Als Anky zelf bereid zou zijn om die 4e teamplaats in te vullen (met Salinero) dan zie ik die gouden plak nog niet zo somber in hoor!
Vudress schreef:Het Duitse team lijkt voor een groot gedeelte te bestaan uit ruiters die op erg goede paarden zitten, maar minder goed kunnen opleiden. Dat biedt pas zorgen voor de toekomst.....
Kendra schreef:Vudress schreef:Het Duitse team lijkt voor een groot gedeelte te bestaan uit ruiters die op erg goede paarden zitten, maar minder goed kunnen opleiden. Dat biedt pas zorgen voor de toekomst.....
Nou, daar zou ik me maar geen zorgen over maken, als je in Aken was geweest had je gezien dat daar zo maar weer een blik subtoppers en potentials werd opengetrokken - die hebben wij echt niet!
In Duitsland is de liefde voor het paard en voor de paardensport veel dieper verankerd dan bij ons.
En ze hebben er meer voor over...
Ik denk dat een ander land (Engeland, Nderland, VS) wel eens een keer kan winnen - maar dat het altijd zo zal blijven dat je wint 'van de Duitsers'. Ik ben er van overtuigd, zij blijven altijd aan de top meedraaien.
@Tiestoke: Sister is al 11...dus die wordt nog wel een beetje beter omdat het nu (noodgedwongen) het eerste paard van Edward Gal is, maar heel veel meer dan er nu uitkomt zit er denk ik echt niet in.
Hermelientje schreef:clarence schreef:Wat betreft de onderhandse steek naar het jurycorps, en ik heb dit al vaker gezegd, maar als het de laatste 20 jaar al zo helemaal verkeerd zit, wat kunnen we daar dan uit concluderen betreffende haar medailles? Zijn die dan ook verkeerd toebedeeld?
Jij snapt het helemaal.
Het zit volgens sommige Nederlanders eigenlijk zo:
Als Nederland wint hebben we de beste ruiters en de beste trainingsmethode ter wereld, de triomf van de zogenaamde "Hollandse school" en heeft de jury prima werk verricht. Als we verliezen is de jury corrupt of incompetent en/of hebben andere landen al onze goede paarden ingepikt zodat ze met tweederangs ruiters toch nog van ons winnen.

). Over het algemeen nemen Duitsers paarden en de paardensport serieus en dat is iets wat in NL nog wel eens ontbreekt. Daar gaat het vaak meer over gedoe er om heen. Hermelientje schreef:Jij snapt het helemaal.
Het zit volgens sommige Nederlanders eigenlijk zo:
Als Nederland wint hebben we de beste ruiters en de beste trainingsmethode ter wereld, de triomf van de zogenaamde "Hollandse school" en heeft de jury prima werk verricht. Als we verliezen is de jury corrupt of incompetent en/of hebben andere landen al onze goede paarden ingepikt zodat ze met tweederangs ruiters toch nog van ons winnen.
Citaat:,,De dressuursport is professioneel, maar het jurysysteem is driehonderd jaar oud.'' Bondscoach Sjef Janssen van de dressuurruiters is in Peking niet gelukkig met de jurering

Zidore schreef:Denk toch dat je dat een klein beetje verkeerd ziet. Een investeerder is een goed paard liever kwijt dan rijk, en rijke hobbyisten zijn heeeel zeldzaam.fijn dat anky het ook ziet. Laten we in NL ophouden met onze beste paarden te verkopen en weer zelf voor die punten gaan! Geld is niet het allerbelangrijkste paardeeigenaren van NL. Wanneer komt dat fonds/stichting etc. er nou, Anky, weet jij daar wat op??? Want dat geld blijft wel gewoon rollen natuurlijk...
Kendra schreef:Vudress schreef:Het Duitse team lijkt voor een groot gedeelte te bestaan uit ruiters die op erg goede paarden zitten, maar minder goed kunnen opleiden. Dat biedt pas zorgen voor de toekomst.....
Nou, daar zou ik me maar geen zorgen over maken, als je in Aken was geweest had je gezien dat daar zo maar weer een blik subtoppers en potentials werd opengetrokken - die hebben wij echt niet!
In Duitsland is de liefde voor het paard en voor de paardensport veel dieper verankerd dan bij ons.
En ze hebben er meer voor over...
HLPhoto schreef:...zoals de gemiddelde paardenfokker overtuigd is van de kwaliteiten van z'n eigen paard en je het erf afjaagt als je er iets op aan te merken hebt, zo reageren de meeste bokkers e.d. ook op een verkoop van Totilas en het Nederlandse jurysysteem.
Wat Hermelientje schrijftZidore schreef:Denk toch dat je dat een klein beetje verkeerd ziet. Een investeerder is een goed paard liever kwijt dan rijk, en rijke hobbyisten zijn heeeel zeldzaam.fijn dat anky het ook ziet. Laten we in NL ophouden met onze beste paarden te verkopen en weer zelf voor die punten gaan! Geld is niet het allerbelangrijkste paardeeigenaren van NL. Wanneer komt dat fonds/stichting etc. er nou, Anky, weet jij daar wat op??? Want dat geld blijft wel gewoon rollen natuurlijk...
Vudress schreef:Annabel Balkenhol- Ik weet zeker dat papa Balkenhol veel aan de africhting heeft gedaan.
Christophe Koschel - Idem.
Nadine Capellman - draait al jaren mee, maar geen africhter.
Matthias Alexander Rath - heeft zijn paarden niet zelf afgericht.
Natuurlijk gebeurt dit in Nederland ook, maar het is wel opvallend dat vrijwel het hele Duitse team over hele goede paarden beschikt die gereden worden door minder goede africhters.