Anky: 'Nederlands dressuurteam nu ineens de underdog'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiger27

Re: Anky: 'Nederlands dressuurteam nu ineens de underdog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:52

Misschien moet je zelf even beter lezen janine
Anky wilde wat anders b.v western
Ze zou les blijven geven en blijven trainen maar wilde dressuur het hoogste niv laten voor wat het was
Omdat ze er voor haar kindere wilde zijn
Volgen mij was sjef degenen die haar om had gepraat voor upido

Casablanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:56

Tafje schreef:
Casablanca schreef:
"Geen applaus voor Rath en Totilas"http://www.totilas.to

Even off topic maar het is hier genoemd..

Ik kan nergens herleiden dat deze site door Duitsers is/wordt gebouwd. In de broncode staat in ieder geval:
"Maximilian Stone" name="author"
"Maximilian Stone" name="copyright"
"Totilas, Matthias, Rath, totilas.to, official, website, boycott, scandal, Edward Gal, Rotterdam 2011 " name="keywords"

Die naam klinkt mij niet Duits in de oren..

Neem maar van mij aan dat het een Duits initiatief is. Punt Uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:00

tiger27 schreef:
Misschien moet je zelf even beter lezen janine
Anky wilde wat anders b.v western
Ze zou les blijven geven en blijven trainen maar wilde dressuur het hoogste niv laten voor wat het was
Omdat ze er voor haar kindere wilde zijn
Volgen mij was sjef degenen die haar om had gepraat voor upido

Ik doel niet alleen op je reacties in dit topic, je komt wel vaker met reacties die nu niet echt van niveau zijn. Iets meer onderbouwing maakt jezelf wat geloofwaardiger :)

Anky heeft nooit gezegd dat ze het wilde gaan maken in de reining, dit is haar hobby, maar ze heeft wel duidelijk gemaakt dat ze een mens is van competitie en dat ze ook in haar hobby haar uiterste best doet.
Dressuur bleef haar werk. Na de OS van 2008 heeft Anky gezegd dat de druk te hoog werd en ze niet het gevoel wil hebben te MOETEN presteren voor anderen, dat ze het liever voor zichzelf wilde doen. Plus dat ze graag tijd wilde gaan besteden aan het opleiden van jonge ruiters en amazones, zo heeft ze dus het Anky Education Centre opgezet. Hierdoor kan ze ook meer thuis zijn en van haar kinderen genieten.
Anky heeft niet gezegd op zoek te zijn naar een paard, maar mocht er eentje op haar weg komen, wilde ze misschien wel eens kijken. Zo heeft Sjef inderdaad Upido gevonden en haar er naar toe gelokt. Het bleek te klikken en toen hebben ze in samenwerking met IPS Horse Group (als ik me niet vergis?) Upido gekocht. Voor IPS is Upido interessant vanwege het hengst-zijn.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:18

Ze heeft wederom gelijk

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:22

Cassidy schreef:
hetty007 schreef:
Nou volgens mij wordt er juist flink verdiend, en dan heb ik het niet over verkoop van toppaarden.
Ze zouden allemaal eens minder hebberig moeten worden!

Dat flink verdienen valt nog wel mee. Weet jij de kosten voor fok, opfok en beleren van paarden? Weet jij hoeveel je kwijt bent om je paard internationaal op wedstrijden voor te stellen? Dan heb ik het over transport/vluchten, kosten voor hotel en accomodatie voor je paard. En de ruiter of groom krijgt echt geen topsalaris hoor. Een kwalitatief goed paard met het nodige talent heeft zijn prijs. En dan moet er niets gebeuren waardoor het paard een blessure krijgt of komt te overlijden.

Ruiters redden het niet met een paard, die moeten meer paarden op stal hebben staan die ze naar de top kunnen rijden. En dan ook hier weer: blijven ze heel, maken ze hun belofte waar, kun je ze aanhouden, lukt het allemaal financieel?

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar er zijn behoorlijk wat sponsoren!
Als je het goed doet, en het is in het begin een nevenactiviteit.
Dan kan je behoorlijk wat verdienen.

Ik heb op 2 verschillende stoeterijen gewerkt, en het is niet onverdienstelijk het geld wat er soms binnenstroomt.
Ik weet globaal de kosten wel!
ik vindt niet dat we medelijden met ze moeten hebben, want de meeste ruiters hebben het goed voor elkaar dacht ik zo?

De kleine fokkers/stallen ja dat is moeilijk, maar medelijden heb ik niet met ze.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:10

Sinds wanneer is Scandic verkocht, die is toch gewoon van nederlandse eigenaren, maar wordt gereden door een buitenlander?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:53

clarence schreef:
Wat betreft de onderhandse steek naar het jurycorps, en ik heb dit al vaker gezegd, maar als het de laatste 20 jaar al zo helemaal verkeerd zit, wat kunnen we daar dan uit concluderen betreffende haar medailles? Zijn die dan ook verkeerd toebedeeld?

Jij snapt het helemaal.
Het zit volgens sommige Nederlanders eigenlijk zo:
Als Nederland wint hebben we de beste ruiters en de beste trainingsmethode ter wereld, de triomf van de zogenaamde "Hollandse school" en heeft de jury prima werk verricht. Als we verliezen is de jury corrupt of incompetent en/of hebben andere landen al onze goede paarden ingepikt zodat ze met tweederangs ruiters toch nog van ons winnen. :)*

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:42

Er zijn maar heel weinig paarden goed genoeg om rond de 80% te lopen in de Grand Prix. Op dit moment lijken die paarden niet in Nederland te staan. Al heeft Nederland het geluk dat het ontzettend goede ruiters heeft die heel goed paarden kunnen opleiden.

Het Duitse team lijkt voor een groot gedeelte te bestaan uit ruiters die op erg goede paarden zitten, maar minder goed kunnen opleiden. Dat biedt pas zorgen voor de toekomst.....;)

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:12

Jord schreef:
Als Anky zelf bereid zou zijn om die 4e teamplaats in te vullen (met Salinero) dan zie ik die gouden plak nog niet zo somber in hoor!

Wat betreft die gouden plak, die kunnen we dit jaar echt wel vergeten. Ik ben wel optimistisch ingesteld en misschien zit een medaille er nog in maar wat betreft het duo Anky en Salinero, die hebben ook absoluut geen wedstrijdvorm en scoorden laatst nog 72% op een internationale wedstrijd, dat is niet echt een score om mee te kunnen komen op dit moment, die grens ligt toch zeker wel bij de 80%! Nederlands heeft inderdaad het geluk om over een aantal zeeeer fijne en technisch goede ruiters/amazones te beschikken wat een hele hoop goed maakt. Ik denk dat we maar weinig landen zijn die op dit niveau mee kunnen komen alleen beschikt Nederland nu helaas niet over de beste paarden + relatief weinig ervaring van bijvoorbeeld Sisther.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:01

Vudress schreef:
Het Duitse team lijkt voor een groot gedeelte te bestaan uit ruiters die op erg goede paarden zitten, maar minder goed kunnen opleiden. Dat biedt pas zorgen voor de toekomst.....;)

Nou, daar zou ik me maar geen zorgen over maken, als je in Aken was geweest had je gezien dat daar zo maar weer een blik subtoppers en potentials werd opengetrokken - die hebben wij echt niet!
In Duitsland is de liefde voor het paard en voor de paardensport veel dieper verankerd dan bij ons.
En ze hebben er meer voor over...

Ik denk dat een ander land (Engeland, Nderland, VS) wel eens een keer kan winnen - maar dat het altijd zo zal blijven dat je wint 'van de Duitsers'. Ik ben er van overtuigd, zij blijven altijd aan de top meedraaien.

@Tiestoke: Sister is al 11...dus die wordt nog wel een beetje beter omdat het nu (noodgedwongen) het eerste paard van Edward Gal is, maar heel veel meer dan er nu uitkomt zit er denk ik echt niet in.

Casablanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:17

Kendra schreef:
Vudress schreef:

Nou, daar zou ik me maar geen zorgen over maken, als je in Aken was geweest had je gezien dat daar zo maar weer een blik subtoppers en potentials werd opengetrokken - die hebben wij echt niet!
In Duitsland is de liefde voor het paard en voor de paardensport veel dieper verankerd dan bij ons.

Ik denk dat een ander land (Engeland, Nderland, VS) wel eens een keer kan winnen - maar dat het altijd zo zal blijven dat je wint 'van de Duitsers'.
Ik ben er van overtuigd, zij blijven altijd aan de top meedraaien.

@Tiestoke: Sister is al 11...dus die wordt nog wel een beetje beter omdat het nu (noodgedwongen) het eerste paard van Edward Gal is, maar heel veel meer dan er nu uitkomt zit er denk ik echt niet in.

Hoe verzin je dit allemaal. De VS heeft één combinatie (Steffen Peters en Ravel) die mee kunnen doen met de top 10, maar die doen niet mee met de Europese kampioenschappen.

Isabell Werth stelde nog zeer onlangs in een interview dat de Duitsers een voorbeeld zouden moeten nemen aan Nederland qua opleiding en paarden management. Kortom allemaal k*l wat je verkoopt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:18

Hermelientje schreef:
clarence schreef:
Wat betreft de onderhandse steek naar het jurycorps, en ik heb dit al vaker gezegd, maar als het de laatste 20 jaar al zo helemaal verkeerd zit, wat kunnen we daar dan uit concluderen betreffende haar medailles? Zijn die dan ook verkeerd toebedeeld?

Jij snapt het helemaal.
Als Nederland wint hebben we de beste ruiters en de beste trainingsmethode ter wereld, de triomf van de zogenaamde "Hollandse school" en heeft de jury prima werk verricht. Als we verliezen is de jury corrupt of incompetent en/of hebben andere landen al onze goede paarden ingepikt zodat ze met tweederangs ruiters toch nog van ons winnen. :)*

Ik denk dat daar inderdaad een kern van waarheid in zou kunnen zitten, Hermelientje :j

Alsnog vind ik dit eigenlijk een best goed stuk van Anky :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:34

@ Casablanca: ik had het niet specifiek over het EK, maar over alle grote kampioenschappen. Ik noem de VS omdat dat een land is waar sommige sporten opeens tot bloei komen (en vervolgens weer instorten).

Het verhaal dat NL een betere jeugdopleiding heeft, heb ik ook gehoord. Toch loopt het nog niet zo'n vaart, de overstap naar de echte GP lijkt men in Dld nog steeds veel gemakkelijker te kunnen maken dan in Nederland. Ook zijn er meer goede paarden beschikbaar voor deze talenten.

En als je kijkt naar Aken, Warendorf, hun keuringen, veilingen, shows, paardensport op tv - noem maar op, het zit gewoon wat dieper (en ze zijn natuurlijk wat groter :) ). Over het algemeen nemen Duitsers paarden en de paardensport serieus en dat is iets wat in NL nog wel eens ontbreekt. Daar gaat het vaak meer over gedoe er om heen.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 21-07-11 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:36

@Kendra: Dat denk ik ook hoor...!

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 06:58

Waarom moet Anky altijd weer commentaar leveren op de juryleden? Laat haar er eens lekker zelf gaan zitten! Je weet dat je een jurysport doet; punt uit! Bovendien is het mensenwerk en kan een ander niet voor jou beoordelen wat jij als jury ziet... Tuurlijk zullen er "slechte" juryleden tussen zitten, maar het merendeel zal naar eer en geweten punten geven.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:33

Hermelientje schreef:
Jij snapt het helemaal.

Nou, volgens mij zijn Sjef & Co al langer niet gecharmeerd van het jurysysteem hoor:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/a ... reld.dhtml
http://www.omroepbrabant.nl/?news/10134 ... itter.aspx
http://www.paardenadvocaat.nl/pages/pos ... nt-130.php
http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/83 ... urysysteem

Citaat:
,,De dressuursport is professioneel, maar het jurysysteem is driehonderd jaar oud.'' Bondscoach Sjef Janssen van de dressuurruiters is in Peking niet gelukkig met de jurering

Daarnaast moet je zelf ook toegeven dat het verschil tussen de verschillende jury's in Aken erg groot was. Niet dat we daardoor niet gewonnen hebben, maar verschillen van bijna 10% moeten imo niet kunnen.

Ik denk wel dat het probleem voor NL op dit moment vooral ligt in gebrek aan paardenmateriaal. We hebben een en ander in aantocht, maar voor de meeste van die paarden is het nu nog te vroeg om te schitteren. Totilas wist dat te verbloemen, door zelf een vracht punten binnen te halen (samen met Parcival). Nu hij wegvalt, moeten andere paarden de kar trekken en daar was/is NL nog niet klaar voor.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:57

tsja, mooi stukje maar wat doe je eraan, als iedereen onze paarden steeds wegkoopt

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:24

Miepie77 schreef:
tsja, mooi stukje maar wat doe je eraan, als iedereen onze paarden steeds wegkoopt

welke paarden?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:35

hehe!

fijn dat anky het ook ziet. Laten we in NL ophouden met onze beste paarden te verkopen en weer zelf voor die punten gaan! Geld is niet het allerbelangrijkste paardeeigenaren van NL. Wanneer komt dat fonds/stichting etc. er nou, Anky, weet jij daar wat op??? Want dat geld blijft wel gewoon rollen natuurlijk...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:18

...zoals de gemiddelde paardenfokker overtuigd is van de kwaliteiten van z'n eigen paard en je het erf afjaagt als je er iets op aan te merken hebt, zo reageren de meeste bokkers e.d. ook op een verkoop van Totilas en het Nederlandse jurysysteem.

Wat Hermelientje schrijft :)

Zidore schreef:
fijn dat anky het ook ziet. Laten we in NL ophouden met onze beste paarden te verkopen en weer zelf voor die punten gaan! Geld is niet het allerbelangrijkste paardeeigenaren van NL. Wanneer komt dat fonds/stichting etc. er nou, Anky, weet jij daar wat op??? Want dat geld blijft wel gewoon rollen natuurlijk...
Denk toch dat je dat een klein beetje verkeerd ziet. Een investeerder is een goed paard liever kwijt dan rijk, en rijke hobbyisten zijn heeeel zeldzaam.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:31

Kendra schreef:
Vudress schreef:

Annabel Balkenhol- Ik weet zeker dat papa Balkenhol veel aan de africhting heeft gedaan.
Christophe Koschel - Idem.
Nadine Capellman - draait al jaren mee, maar geen africhter.
Matthias Alexander Rath - heeft zijn paarden niet zelf afgericht.

Natuurlijk gebeurt dit in Nederland ook, maar het is wel opvallend dat vrijwel het hele Duitse team over hele goede paarden beschikt die gereden worden door minder goede africhters.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:33

HLPhoto schreef:
...zoals de gemiddelde paardenfokker overtuigd is van de kwaliteiten van z'n eigen paard en je het erf afjaagt als je er iets op aan te merken hebt, zo reageren de meeste bokkers e.d. ook op een verkoop van Totilas en het Nederlandse jurysysteem.

Wat Hermelientje schrijft :)

Zidore schreef:
Denk toch dat je dat een klein beetje verkeerd ziet. Een investeerder is een goed paard liever kwijt dan rijk, en rijke hobbyisten zijn heeeel zeldzaam.

ik denk dat ik het juist heel goed zie

Nederland barst(te?) van de goede paarden en als we alle goeie maar blijven verkopen presteren we zelf niets meer

Dus moet er een fonds/stichting komen (zoals bij de springpaarden) zodat we onze toppers in eigen hand kunnen houden

Leuk hoor die Nederlandse handelsgeest, maar zou houden we niets over..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:46

Vudress schreef:
Annabel Balkenhol- Ik weet zeker dat papa Balkenhol veel aan de africhting heeft gedaan.
Christophe Koschel - Idem.
Nadine Capellman - draait al jaren mee, maar geen africhter.
Matthias Alexander Rath - heeft zijn paarden niet zelf afgericht.

Natuurlijk gebeurt dit in Nederland ook, maar het is wel opvallend dat vrijwel het hele Duitse team over hele goede paarden beschikt die gereden worden door minder goede africhters.

Kom, vergeet je er niet een paar?

Isabell Werth - meerdere paarden zelf opgeleid. Gaat al een tijd mee, maar einde nog niet in zicht.
Hubertus Schmidt - meer dan 30 paarden naar de GP gereden
Ulla Salzgeber - heeft zich onderhand ook wel bewezen, toch?

Helen Langehanenberg weet ik eerlijk gezegd niet veel van, dus daar kan ik weinig over zeggen. Leidt die zelf haar paarden op?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:43

Dat is de oude garde.

In Nederland staat er een heel nieuwe generatie africhters klaar die eigenlijk beter rijdt, zich soms al verder ontwikkeld heeft, dan de oude garde. Denk aan Theo Hanzon, Adelinde Cornelissen, Dominique Filion, Edward en Hans Peter, Imke, etc.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:51

Nederland heeft genoeg ruiters maar te weinig TOP paarden op dit moment.

hopelijk kunnen een paarden zoals vivaldi/johnson/voice/wup/toots/votango/salo doorstromen naar de GP.