Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:46

Ik vond het heel opmerkelijk dat het overwegend duitse publiek zéér luid 'boe' riep toen Steffen Peters en zijn Ravel lager geklasseerd werd en dus op punten achter de komma door Rath|Totilas verslagen werd.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:47

Volgens mij maakt Toti het wel en dat is het belangrijkst. Als Rath hem zo in de weg zou zitten, had Toti volgens mij hele andere dingen gedaan. Heads off!

tiger27

Re: Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:50

Zelfs zijn eigen land ahhh
Mijn waardige excuuses ik zal me nu tot het bokt niveau verhogen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:50

Cayenne schreef:
Dat mag dan wel twee kanten op he ;).
In dit topic valt het mee maar elders pfffffffff.

In een bepaald ander topic kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte door alle verwensingen en smileys die Rath tegen het hoofd werden gegooid. Het hebben van een andere mening is helemaal niet erg, maar jezelf tot kinderachtig niveau verlagen is niet nodig :n
Totilas is nu in Duitsland, klaar. We kunnen ons er nog druk om maken of proberen te genieten van de goede combinaties die we nog wel hebben. Heel zonde dat het steeds in ieder topic weer over een welles/nietes spelletje moet gaan.[/quote]

Voor het grootste deel van de bokkers gaat het allang niet meer over de verkoop maar word er wel gekeken hoe Toot nu gepresenteerd en gereden word en ja daar valt nou eenmaal behoorlijk veel op aan te merken. En dat is zover ik weet nog steeds toegestaan ten slot van rekening doen we dat ook bij de andere ruiters.

Overigens vind ik het naar kinderachtig niveau verplaatsen wel helemaal op het lijf van het Toot-team geschreven. En nee daar bedoel ik niet de andersdenkende bokkers mee.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 17-07-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:51

Jannepauli schreef:
Ik vond het heel opmerkelijk dat het overwegend duitse publiek zéér luid 'boe' riep toen Steffen Peters en zijn Ravel lager geklasseerd werd en dus op punten achter de komma door Rath|Totilas verslagen werd.

Zelfs ook bij de punten van Werth dus tja dat zegt toch ook wel het een en ander.

Casablanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:04

Heb zojuist alles op WDR gezien. Geen enkele aandacht voor Isabell of Christoph. Alleen maar Rath en Toto. Zelfs op Reiforum.de (het Bokt forum van Duitsland) hebben ze het allemaal wel gehad met de marketing machine van PS/Rath. Maar Nederland mag best trots zijn; drie KWPN'ers op het podium en nummer 1 en 2 opgeleidt door Edward en zijn team. Zonder de twee fouten van Adelinde had ze zeker het goud gewonnen. Ach... die Duitsers snappen het allemaal best, want het applaus voor Edward vorig jaar in Aken was 100x enthousiaster als vandaag voor Rath.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:08

Jammer van de foutjes van Adelinde, anders was er wellicht een eerste plaats mogelijk.

Ik vind dat Rath met Totilas zeker wel vooruit zijn gegaan de laatste tijd. Wat ik wel een minpuntje vind is dat Totilas zn hoofd voornamelijk bij de piaffe/ passage niet stil houdt. Soort van knikken de hele tijd...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:11

Casablanca schreef:
Heb zojuist alles op WDR gezien. Geen enkele aandacht voor Isabell of Christoph. Alleen maar Rath en Toto. Zelfs op Reiforum.de (het Bokt forum van Duitsland) hebben ze het allemaal wel gehad met de marketing machine van PS/Rath. Maar Nederland mag best trots zijn; drie KWPN'ers op het podium en nummer 1 en 2 opgeleidt door Edward en zijn team. Zonder de twee fouten van Adelinde had ze zeker het goud gewonnen. Ach... die Duitsers snappen het allemaal best, want het applaus voor Edward vorig jaar in Aken was 100x enthousiaster als vandaag voor Rath.

Totilas-moe maken ze het publiek. Domme actie als je het mij vraagt maar wat ik dan ook echt niet begrijp is dat de organisatie van Aken en de media daaraan mee werken.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:12

Ja dat het lulige er van werth heeft echt zoveel gedaan voor duitsland en ze zie er niet eens meer
Zou me niks verbazen dat werth met haar nieuwe troef over toot gaanze gingen echt super en gun het haar ook echt
En anders komt werth maar voor nederland rijden dan word ze waardeerd

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:14

Net even de kur van Totilas gezien, maar Rat had toch wel aardig wat fouten. Taktfouten in de piaffes, fouten in de wissels om de 2 en ook in de serie om de pas, om even wat te noemen. En dan ook nog sprongverlies en bijna een drafpas in een pirouette. Ik ben geen jury maar krijg toch het idee dat hij een beetje overgewaardeerd is.

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:15

Zeer aandachtig de kur bekeken vandaag en sjonge sjonge wat is er met de jury´s aan de hand...

Vond Koschel met donnperignon veel te hoog krijgen..wat zit hij te duwen met zijn houding, hang licht voorover en in piaffe en passage zit hij enorm mee te duwen en daarbij heeft het paard keen enkele x een normale overgang gemaakt van piaff naar passage..drippelt ongeveen 4 a 5 passen om weer in ritme te komen van zijn passage na de piaff. Kreeg daar gewoon 7´s en 7,5 voor.

Totilas vond ik dit keer echt niet goed gegaan...vooral in vergelijking met de grand Prix en Special.
In piaffe en passage blijft ie niet in zelfde cadans doorgaan, hoofd houding heel onrustig..te diep en en soms drukt ie zich omhoog helemaal weg.
Piroutte zat helemaal geen buiging in, hij was wel mooi klein maar paard was verder helemaal recht terwijl ie toch een klein beetje om het binnenbeen gebogen moet zijn lijkt mij.

en de wisselseries was ie echt helemaal opgekropt, kin op de bost, hals soms heel hoog, leek we de befaamde rollkur waar duitsland zo anti tegen is en daarbij maakt hij ook de fouten in de wissel. totilas had niet nog mogen winnen, hoe gek ik ook ben op dit paard.

Steffen reed met Ravel erg goed en had gewoon moeten winnen

Adelinde had 2e moeten worden! Reed erg goed alleen jammer dat de appuyementen de mist in gingen.

Ook vond ie het optreden van de spanjaard iets minder dit keer. Ook deze was in piaff niet in cadans..dan weer snel, dan weer rustig en de overgangen waren ook niet top.

Isabel met El santo vond ik wel weer leuk gaan! Jammer alleen dat een piroutte de mist inging al zag je dat ook niet bij elk jurylid terug.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:18

Odie schreef:
En... Zowel de winnaar als de nummer twee van vandaag zijn door Edward opgeleid. Zouden ze ook best een prijs voor mogen uitreiken!

_/-\o_ +:)+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:19

Het gaat alweer bijna hetzelfde als op het andere forum....
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Rath heeft gewonnen... Natuurlijk is er op iedereen wel iets aan te merken, want hij, maar ook de rest haalden nog lang niet 100%.
Natuurlijk, als Adelinde de fouten niet gereden had, dan had ze gewonnen, maar helaas dat heeft ze niet.

Laten we nu gewoon eens de juryleden, wat er meer dan 1 zijn respecteren en ons bij hun besluit neerleggen.

Rath en Totilas waren nu gewoon de beste!

ps dit is niet een direct bericht op het bericht van royposter80, want wij postten ons bericht namelijk tegelijkertijd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:21

Lijkt me niet dat we het oordeel van de jury maar moeten respecteren omdat zij de jury zijn gelukkig mogen we onze eigen mening en visie hebben.
En dat Rath en Toot de beste waren vandaag ben ik het totaal niet met je eens.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:23

Ik weet, dat wij sowieso een andere mening hebben over hoe Rath hem rijdt, dus dat het logisch is, dat je mijn mening hierin niet deelt.
Ik vond het een fijn beeld om te zien

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:24

Dat Werth wat lager geklasseerd werd, verbaast me niet - er zaten wel wat oneffenheden in haar proef. Toch vond ik deze combinatie sympathieker om te zien dan Totilas|Rath - waar ik me voor het eerst eigenlijk wat begon te ergeren aan het nogal over-the-top beengebruik van dit paard. De magie, de harmonie die anders zo betoverend kon werken vond ik niet meer terug. Dat was overigens ook een reactie van een dame ( geen idee hoe ze heet maar was voormalig dressuurkampioene) die tussendoor geïnterviewd werd en wel kritiek had op het wat hectische, onregelmatige beeld dat de combinatie presenteerde. Zo sprak ze erover dat met een paard als Totilas je beter wat 'langere lijnen' zou moeten lopen om de schoonheid van zijn gangen beter te tonen.
Het is een enorme PR-machine die daar draaide: tot en met de concours speaker aan toe die Toot & Rath aankondigde als waren het popsterren. Toch werkt het inderdaad niet altijd en niet iedereen vliegt erin: bij Ravel duurde het applaus véle malen langer en er werd enthousiast gescandeerd. Van mij had hij mogen winnen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:25

Totilas sprong er toch niet echt uit voor mij: misschien moet hij nog wat meer een combinatie gaan vormen met zijn nieuwe ruiter. De kür in zijn geheel sprak mij ook niet zoveel aan (combinatie muziek en choreografie); zeker als je die vergelijkt met de oude kür samen met Edward, waar alles gewoon klopte...

Steffen Peters met Ravel had wat mij betreft ook wel mogen winnen, aangezien ik bij hen geen grove fouten kon bespeuren. De muziek bij zijn kür vond ik echter een beetje saai; ik kan me herinneren dat hij op de WEG veel leukere muziek had?

Adelinde jammer van de fouten, anders had ze volgens mij ook zeker kans gemaakt op de 1e plaats!
De kür van Edward met Sisther sprong er voor mij ook niet echt uit, helaas.

Ik ben wel fan van de Spanjaard met Fuego! :j
Misschien is het qua niveau niet overal vergelijkbaar met de top van het klassement, maar het is wel iedere keer een feestje om naar te kijken: wat een show!

*edit* Die Engelse had wat mij betreft nog wat lager mogen scoren. Wat een getrek, zeg! Leek wel alsof ze constant in gevecht was met haar paard. De commentator merkte dat ook al op. Gisteravond in de andere rubriek (die HPM met Nadine won) was het helaas al niet veel anders... :n

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:31

Ze zouden is alles op nieuw moeten beoordelen maak het paard en ruiter hellemaal zwart zodat je niet ziet welk lan of paard of welk ruiter het is
Ruiter een andere kleur anders zie je het niet
Ik denk dat er dan andere scores uit komen en dat je raar zal kijken
Dat is doen met die jury

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:34

Helaas zullen ze waarschijnlijk de paarden herkennen aan hun beweging. Tenslotte herkennen die wielrenverslaggevers de wielrenners vaak ook aan hun houding en beweging.

Maar ik zou het inderdaad ook wel eens willen zien gebeuren.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:46

Jannepauli schreef:

En ze gingen me tekeer! Tja, voor het publiek was Steffen Peters duidelijk de winnaar. Later, in het hoofdstadion bij de ere-ronde na de officiële prijsuitreiking, gebeurde het nog een keer, en dat was echt niet alleen omdat men baalde dat Rath Totilas daar niet reed; toen Rath langs kwam rijden, kreeg hij echt een heel ander soort applaus dan Peters.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:51

Laatst bijgewerkt door Jasmijn1989 op 17-07-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:53

Ik heb ook ge-boeee-t toen bleek dat Peters lager was beoordeeld dan Rath!! De kur van Peters was misschien niet zo spectaculair, maar was rijtechnisch veel beter in orde dan die van Rath. Ik ben van mening dat het rijtechnische veel zwaarder moet tellen dan het artistieke, ookal horen deze factoren bij elkaar binnen een kür.

Ben nooit echt een uitgesproken fan van Peters geweest, misschien omdat hij inderdaad niet "opvalt" tussen al het geweld van propeganda en tierelantijntjes. Maar hij was vandaag de enige die mij kippenvel bezorgde, ook zonder eerder genoemde fratsen.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:55

Amaryllis schreef:
Ik heb ook ge-boeee-t toen bleek dat Peters lager was beoordeeld dan Rath!! De kur van Peters was misschien niet zo spectaculair, maar was rijtechnisch veel beter in orde dan die van Rath. Ik ben van mening dat het rijtechnische veel zwaarder moet tellen dan het artistieke, ookal horen deze factoren bij elkaar binnen een kür.

Ben nooit echt een uitgesproken fan van Peters geweest, misschien omdat hij inderdaad niet "opvalt" tussen al het geweld van propeganda en tierelantijntjes. Maar hij was vandaag de enige die mij kippenvel bezorgde, ook zonder eerder genoemde fratsen.

Ben het wel met je eens mbt het rijden van peters. Niet spectaculair, maar netjes en degelijk. Wat toch wel een verademing is na al dat geklungel van rath...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:58

Dallista schreef:
Jannepauli schreef:

En ze gingen me tekeer! Tja, voor het publiek was Steffen Peters duidelijk de winnaar. Later, in het hoofdstadion bij de ere-ronde na de officiële prijsuitreiking, gebeurde het nog een keer, en dat was echt niet alleen omdat men baalde dat Rath Totilas daar niet reed; toen Rath langs kwam rijden, kreeg hij echt een heel ander soort applaus dan Peters.

Klopt! Rath kwam langs, had net dat intervieuw gehad, en er as applaus, maar niet echt megadenderend. Dat barste pas los toen de rest van de equipe langskwam. Vind het ook niet bepaald sympathiek dat hij niet met Toot de ereronde deed, als je zo nodig de grote Jan wil uithangen dan moet je hem daar ook waardig presenteren als je wint, en niet "voor de zekerheid" snel op een andere brave gaan kruipen.

@Bomba: sorry voor de late reactie. Ik heb het op de hengst voor Imperio in de INT 's avonds. Heb de proeven in de namiddag niet gezien (jammer genoeg).

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:01

Bedankt jasmijn 1989 kon gem al niet vinden
Gaaf dat tie zo wadeerd word door het folk dat aanwezig was