JumpCross: een nieuwe tak van paardensport in Engeland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:04

ziet er leuk uit! ben niet zo van de vaste hindernissen :n maar deze combi is leuk bedacht :j :)

secricible

Re: JumpCross: een nieuwe tak van paardensport in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:09

Ziet er super uit. Mijn paard staat dan helaas al op pensioen waarschijnlijk (vanaf september), maar wellicht kunnen we het iets rekken. Als ik vervoer heb dan lijkt het me zeker gaaf om mee te doen!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:59

studiemiep schreef:
Ideaal voor een jong paard die nog geen echte spring ervaring heeft maar die je wel lekker wilt laten wennen aan het soort terein.

En voor de wat bangere ruiters (waaronder ik zelf) heerlijk toch om met je paard 40-50 cm te kunnen springen op het veld

Dat was inderdaad ook helemaal mijn idee, ben ook absoluut geen held, en een carrière in de sport zit er op mijn leeftijd niet meer in, maar dit lijkt me zo leuk om te doen. Paard is nu 7, zit heerlijk in d'r vel en steeds fijner te rijden. Moet nog wel zien dat ik ze het parcours rondkrijg, ze is maar zelden op vreemd terrein en kan dan nogal kijkerig en schrikkerig doen hahaha! Iemand toevallig nog een bodyprotector in de aanbieding in maat 44 / L???? Want je weet maar nooit #)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:06

Dus echt iets voor mij *\o/*
Ik ben een paar jaar terug heel erg te val gekomen tijdens een springparcours (zware hersenschudding, arm op 2 plekken gebroken en bovenbeen gebroken, ruim een jaar bezig geweest met opnieuw te leren lopen en over paardrij angst te komen) en vanaf dat moment vind ik het niet meer nodig, maar ik mis het wel, zeker de cross.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:16

Ik heb al bericht terug, zo het inschrijfgeld overmaken en ik ben ingeschreven *\o/*

Citaat:
en vanaf dat moment vind ik het niet meer nodig, maar ik mis het wel, zeker de cross.

Dat heb ik dus ook, het hoeft van mij allemaal niet meer zo hoog en zo hard, maar ik mis het crossen zoals ik dat "vroegah" bij de pony's deed wel nog steeds... Maar bij de paarden vind ik het EN allemaal veel te hoog, EN ik blijf alsmaar aan paarden plakken die met meer enthousiasme dan aanleg springen :D . Maar dit moet lukken, TOCH het crossgevoel, en niet de angst voor catastrofale gevolgen als paardlief een keer een been vergeet hoog genoeg op te tillen. Ze vindt het echt superleuk hoor, springen, maar ze is echt schattig onhandig :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:41

Ik ben niet bang, maar wel heel zuinig op mijn paarden.
Op dit moment cross ik omdat mijn paard er zo van opleeft... Z'n jump cross zou echt een leuke tussenweg zijn.
Het zou misschien ook makkelijk te organiseren zijn, als je bijv. op een echte sgw wedstrijd, de hindernissen dan naast de sgw hindernissen zet.

Ik zag dat er al 1 georganiseerd werd, jammer dat het ver weg is voor mij.
Hoop ook dat er dan een winstpunten systeem komt, mocht de knhs dit officieel gaan maken.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:12

Dat is echt een leuk idee! ik had het al gezien op youtube en vond het al leuk. :D
Ik hoop dat het ook naar nederland komt.
Hier is een leuk filmpje met best hoge hindernissen: http://www.youtube.com/watch?v=SwoSia42cC4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:02

Oh zou het heel graag doen, maar heb geen paard om mee te doen _O- Misschien slaat het ooit aan in NL tegen de tijd dat ik er een tot beschikking heb :)) Om nou met een Fries een terreinrit te doen... _O-
Maar echt superleuk Liberty! :j

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:25

@liberty: Zit er ook water bij? Want dan moeten we daar ook nog even op gaan oefenen.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:12

Leuk liberty, moet je wedstrijd coupons hebben?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:04

Nee hoor, heb ook nog geen startkaart. Heb net mezelf en m'n dochter opgegeven voor de 30/40 cm JumpCross!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:24

Superleuk zeg, liberty! M'n vader is erover aan het denken om erheen te rijden :D