Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:05

Super jammer !! en enorm sneu veel sterkte !!
Maar hoezo aah mooie leeftijd voor zon paard ;( Mijn paard is 24 hoop haar toch langer te hebben dan 25 jaar hoor.) Mijn grote manege knollie van 175 hoog is 30 geworden dat vind ik een mooie leeftijd.
Schrok wel ff vande foto hoopte het paardje nog te zien tijdens zijn werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:07

linky schreef:
Mijn buurvrouw rijdt nog regelmatig op een paard van 25, als het dier gezond is, wat is daar dan mis mee? In een hokje zetten, da's pas sneu!

Heulemaal mee eens Linky!!!

Wat pas echt erg is, is dat er zoveel paarden naar de slacht worden gereden!!!!
En waarom!? Omdat de ruiters zo beroerd rijden!!!!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:09

lampenkap schreef:
Ja ik heb dat programma idd gezien en ik vond het niks. En ik hou het zeker respectvol maar dit is een discussie forum dus ook mensen met een andere mening dan de meelopers mogen reageren. Ja paarden kunnen veel maar een leven tussen rellen en vechtpartijen is toch niks? De politie zelf kan er nog voor kiezen maar de paarden niet.

Hier rijden de paarden ritjes door de duinen/over stand. Goh, wat zullen ze het slecht hebben he?
Als een paard niet wil, zal die wel in opstand komen. En dat heb ik nog nooit zien gebeuren. Jij zeker wel? :7

Ze staan echt niet 24/7 bij een uit de hand gelopen voetbalwedstrijd oid. Daarnaast zijn ze erop getraind, dus wat is het probleem?
Heb je dezelfde mening over honden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:11

Och, wat erg!!
Jeetje, wat zal de berijdster geschrokken zijn.. :(:)
Ik heb minstens 40 keer op die plek gelopen en weet precies waar het is.. jemig.

F_inley

Wat sneu! wel mooi dat hij in het harnas is gestorven ;)

Anoniem

lampenkap schreef:
ChelseaII schreef:
Ahhh, wat sneu zeg...

Ik heb dit paard ook vaak geaaid als ik met mijn aangeschoten hoofd door de stad liep :o ...

Niets tegenover jou hoor maar vind het zielig dat dit het leven is wat het paard gehad heeft. Constant maar dronken, vervelende mensen om je heen en dan op je 25ste nog een hartaanval krijgen terwijl je midden in de nacht de benen uit je lijf moet rennen door een druk centrum heen. Vind het heel erg dat er nog steeds dieren voor politiewerk worden gebruikt.

Jij weet duidelijk niks van de bereden politie!
Deze paarden hebben een veel betere opleiding gehad dan het gemiddelde dressuurpaard hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:12

Voor de betrokkenen heel sneu, zeker ook voor agente die erop zat. Maakt toch grote indruk.
Voor het paard super, geen pijn en in 1 x weg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:12

KoudbloedKim schreef:
Och, wat erg!!
Jeetje, wat zal de berijdster geschrokken zijn.. :(:)
Ik heb minstens 40 keer op die plek gelopen en weet precies waar het is.. jemig.

Ja raar he... zal vanavond wel even raar kijken als ik daar langs loop...

Anoniem

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:15

Ja inderdaad, echt een raar idee..
Ik vind de foto ook echt aangrijpend, al die agenten om het paard.
Voor een schoolverslag ben ik een keer in de stallen van de bereden politie geweest (aan de Sontweg, tegenover de Ikea) en de paarden hebben daar zo'n mooi plekje.
Ze hadden daar allemaal paarden die aan strenge eisen moesten voldoen, maar ook 1 brede (geloof Groninger) die mee deed. :j
De paarden worden daar gewoon in de bak gereden en zijn niet alleen uit hun stal voor rellen of gevechten.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:17

Voor de duidelijkheid; Het maakt mij niets uit of de paarden ook buitenritten maken, hoe de stal eruit ziet of welke opleiding de paarden hebben gehad. vergelijkingen met dressuurpaarden vind ik ook geen argument. Ik vind het erg jammer dat er paarden gebruikt worden voor rellen en vechtpartijen en dat ze zo vaak omringt zijn door dronken mensen ( paarden zien dronken mensen als onzekere mensen en weten niet wat ze eraan hebben) en relschoppers. Er zijn genoeg andere mogelijkheden dan paarden in zulke situaties als waarin dit paard is overleden. Hartaanval kan elk paard op elk moment overkomen begrijp mij niet verkeerd maar ik vind dat dieren geen keuze hebben om bij de politie te gaan en al die nare dingen mee te maken.

Want ze maken echt nare dingen mee en of ze daarna dan in een schone stal met lekker eten terecht komen zegt niets. Ik vind het erg zielig en zo denk ik ook over politiehonden. De dieren worden wel met willens en wetens in een gevaarlijke situatie geplaatst en ik denk dat ik voor elke bokker kan spreken dat ze niet zelf met hun paard naar een wedstrijd Ajax- Feyenoord gaan omdat ze weten wat de risico's zijn.

En ik vind dat geen enkel dier aan die risico's blootgesteld mag worden. Er kan altijd wat gebeuren ook in het weiland maar dat is toch anders dan expres die risico's opzoeken.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:19

lampenkap schreef:
En ik vind dat geen enkel dier aan die risico's blootgesteld mag worden. Er kan altijd wat gebeuren ook in het weiland maar dat is toch anders dan expres die risico's opzoeken.

Dus in feiten vind jij dit dierenmishandeling?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:21

Omdat onze paarden er niet op getraind zijn gaan we niet!
Komop zeg dat is toch geen argument.....

Je brengt je paard met springen ook in een risico...
Met elke sport... als je geen risico wil, neem dan geen paard!
Dus ook dat noem ik geen goed argument...

Een paard vertrouwd op zijn ruiter, en de rest om hem heen boeit hem niet, niet bij een getraind politiepaard.
Maargoed, hier kunnen we uren over doorgaan. Jij vind het zielig, prima.

En honden? Scheer niet alles over 1 kam joh.
Een drugshond is weer wat anders dan een politiehond die losgelaten word..
En speurhond van de politie is ook een politiehond....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:22

Mwoah heb vaak ruzie's/rellen/dronken dingen gezien waar paarden bij betrokken waren, nog nooit een paard gezien die ervan onder de indruk was....

Een HTK/dressuur/spring paard zal misschien onder de indruk zijn. Maar een politiepaard niet hoor, die wordt echt niet warm of koud van een stelletje bezopen lui....

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:23

Dierenmishandeling is een groot woord zo zou ik het niet willen noemen want de paarden worden niet door de politie mishandeld maar wel door relschoppers ( denk aan stenen gooien etc.). Dus mishandeling wil ik het niet noemen maar ik vind het wel erg zielig dat dit een leven voor een paard ( of hond) moet zijn.

Er kan nu eenmaal meer gebeuren dan bij het gemiddelde paard dat op een pensionstal staat. En als er een wedstrijd Ajax- Feyenoord is en er zijn rellen dan zal niemand van de bokkers op dat moment een ritje rond de Kuip gaan maken.

De paarden worden idd goed verzorgd maar daar gaat het mij niet om het gaat mij erom dat er paarden ( en honden) aan te pas moeten komen omdat de politie het zelf niet kan en daardoor dieren in slechte situaties brengt. Ik denk niet dat welk paard dan ook het fijn vind om midden in de rellen te staan. De mijne is zo bomproof dat hij wel zal blijven staan maar fijn vinden nee.

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:25

lampenkap schreef:
Voor de duidelijkheid; Het maakt mij niets uit of de paarden ook buitenritten maken, hoe de stal eruit ziet of welke opleiding de paarden hebben gehad. vergelijkingen met dressuurpaarden vind ik ook geen argument. Ik vind het erg jammer dat er paarden gebruikt worden voor rellen en vechtpartijen en dat ze zo vaak omringt zijn door dronken mensen ( paarden zien dronken mensen als onzekere mensen en weten niet wat ze eraan hebben) en relschoppers. Er zijn genoeg andere mogelijkheden dan paarden in zulke situaties als waarin dit paard is overleden. Hartaanval kan elk paard op elk moment overkomen begrijp mij niet verkeerd maar ik vind dat dieren geen keuze hebben om bij de politie te gaan en al die nare dingen mee te maken.

Want ze maken echt nare dingen mee en of ze daarna dan in een schone stal met lekker eten terecht komen zegt niets. Ik vind het erg zielig en zo denk ik ook over politiehonden. De dieren worden wel met willens en wetens in een gevaarlijke situatie geplaatst en ik denk dat ik voor elke bokker kan spreken dat ze niet zelf met hun paard naar een wedstrijd Ajax- Feyenoord gaan omdat ze weten wat de risico's zijn.

Dus jij hebt je kat niet buitenlopen? jij gaat niet me je paard op wedstrijd in een trailer voor in springconcours? :Y)

One_Love

@ Jolliegirl. Over de honden heb je gelijk daar heb ik nog niet aan gedacht aan speur en drugs honden. Maar dan nog zijn speur en ( sommige takken van de drugs honden) zonder risico. En daarbij vind ik het ook erg slecht om honden te trainen om aan te vallen.

Berdien

Sneu voor de ruiter, maar liever zo in één keer weg dan kwakkelend oud worden. Zeker paarden die zolang midden in het leven hebben gestaan doe je vaak geen plezier met een pensioentje op de wei.

Ik kom de bereden politie regelmatig tegen in de stad, zowel tijdens het uitgaan als gewoon overdag.
Vooral tijdens het eerste, dan staan er twee beredenen op de Grote Markt de boel in de gaten te houden. Paarden staan op rust, agenten maken een babbeltje met de mensen om hun heen en de paarden krijgen een aai en een klopje. Zielig? Welnee... De paarden in Groningen maken áltijd een fitte, alerte en positieve indruk.

Laatst fietste er iemand zonder licht en met muziek op. Die werd aangesproken door een agent te paard maar hoorde dat niet door z'n muziek. Dus hop, paard in de achtervolging door de Oosterstraat. Fietser had niets door en fietste stug door, paard had de grootste schik. De omstanders trouwens ook :') Fietser wat minder, die schrok zich de pleuris toen er ineens een paard naast hem galoppeerde _O-

Overigens is het niet de politie die de paarden in gevaar brengt. Dat zijn de achterlijke idioten die het nodig vinden om evenementen op een dusdanige manier te verzieken dat de bereden politie er aan te pas moet komen. Een paard maakt nou eenmaal meer indruk dan een agent te voet. En als je ziet met hoeveel vuur die paarden zich in een menigte storten.. dat is niet zielig hoor. Een paard wat er niet voor geschikt is zul je ook niet in een dergelijke situatie aantreffen.

dromertje2

Heb nu eens respect voor elkaars mening!
Lampenkap heeft haar mening, iemand anders weer een ander, het is niet omdat ze niet overeenkomen dat je geen respect moet hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:26

Lampenkap :
Ik maak geen ritje om de kuip omdat mijn paard niet getraind is daarvoor. Politiepaarden WEL!
Die weten niet anders... die worden getraind... geoefend....

Dus je valt in herhaling met een argument wat ik niet als argument kan zien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:26

Citaat:
En ik vind dat geen enkel dier aan die risico's blootgesteld mag worden.

Mag toch hopen dat jijzelf dan geen paard(en) hebt.

Het leven zit nou eenmaal vol risisco's. Als ik morgen ga springen breng ik mijn paard ook in gevaar, hij kan immers achter de balk blijven hangen ,vallen en zijn poot breken.
Verder denk ik dat ik met mijn aanspanning meer gevaarlijke situaties tegen kom dat die politie paarden die misschien 3 of 4x per jaar echt in actie moeten komen.

Voor mij is het duidelijk die paarden en honden hebben een prima leven, in mijn ogen een beter leven dan menig prive paard of prive hond.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:27

Laten we even wel wezen, politiepaarden worden natuurlijk bij lange na niet alleen voor voetbalwedstrijden gebruikt. Zie ze geregeld in Groningen lopen, ook 's nachts, en geen eentje die er onder de indruk is. Van die rellen bij voetbalwedstrijden is misschien niet het meest paardvriendelijke scenario dat je kunt bedenken, maar over het algemeen valt het volgens mij echt wel mee.

Maar goed iedereen zijn mening!
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 16-07-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:27

Ik denk dat jullie standpunten nu wel duidelijk is lampekap en anderen :)

Vreselijk voor de berijdster zeg, maar voor het paard idd een "mooie" en snelle dood jammer dat hij niet nog lekker een paar jaar van z'n pensioen heeft kunnen genieten. Voor een agent van de bereden politie is het paard een collega, een dienstmaatje. Rotafscheid voor haar hoor...

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:28

Marisje: mijn kat is vorige week ingeslapen maar nee die liep ook nooit echt buiten dus in de zin van over straat. Wel in de tuin.

En nee mijn paard gaat ook niet op wedstrijd en heeft alleen de trailer gezien toen ik hem ging halen maar dan nog. Dat vind ik geen vergelijkingen dan met je paard naar de Kuip gaan, je paard tussen hooligans manoeuvreren, je paard laten bekogelen met stenen en bierflesjes. En ik neem aan dat op de gemiddelde springwedstrijd je paard niet met stenen en flessen wordt bekogeld? En als dat wel zo zou zijn dan weet ik wel zeker dat bokt moord en brand schreeuwd.

Anoniem

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:29

Duidelijk genoeg nu. Dank je.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:30

Even offtopic:

Deze 3 politiepaarden staan na een proteststoet te kijken van ongeveer 3000 enigzins aangeschoten voetbalsupporters met een hele hoop lawaai en spandoeken...

En ze vinden het doodeng :Y)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DEB3M3DW.jpg