Horse Event: Probleempaarden en Annemarie van der Toorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:50

nou ben zeker benieuwd welke paarden er voor worden uitgezocht, ikzelf heb meegedaan in beek maar daar liet mijn paard niet het probleem zien wat hij thuis doet, nu staat hij bij annemarie thuis al bijna 1 week (ik mis hem) volgende week ga ik daar in de omgeving op vakantie zodat ik ook intensief betrokken ben bij het leerproces.
Je kunt je paard ook hier naartoe brengen voor trailerproblemen als jeje paard niet bloot wilt stellen aan Horse event, en verder vind ik het waanzinnig wat ze in 1 uurtje al kunnen bereiken, ook al hebben ze daarnaast nog aanwijzingen nodig.

Patrice zou wel mooi zijn maar goed daar is alles anders en niet 1 meter opzij gezet.
Ik ben er in ieder geval op vrijdag ben benieuwd wie er komt.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:50

Ik zal met mijn moeder overleggen want mijn paard wil niet in de wei gereden worden dan word ie gek. wel grondwerk dus kan moeilijk trainen ;(

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:51

NienSCHaap schreef:
Mijn paard was vorige jaar door de selectie heen, helaas was het uit eindelijk geen doen meer voor haar en is ze naar de eeuwige weides gegaan.
Vind het een goede acties en als ik een "probleem" paard had had ik hem zo weer op willen geven :')

Tjee dat is wel heftig zeg, jammer dat het zo moest lopen.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:52

Mioux schreef:
zou t fijn vinden mits de eigenaren akkoord gaan, om te weten waarom t paardje zo doet :) Of het echt is omdat ze t nog niet kent, of echt een angst.. als ik een borstel op dr rug doe dan ist al rennen...

Mijn paard deed ook zo toen is er z'n rug mensje gekomen en werd zijn rug gekraakt maar toen was het wel over

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:54

NienSCHaap schreef:
Mijn paard was vorige jaar door de selectie heen, helaas was het uit eindelijk geen doen meer voor haar en is ze naar de eeuwige weides gegaan.
Vind het een goede acties en als ik een "probleem" paard had had ik hem zo weer op willen geven :')

O jeetje bah wat erg!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:57

Mijn paard was eerst heel lief in de bak alles doen en dan zetten ze naast de wc van de manege een hokje voor de voorraad en kom ik de bak in vliegt die knollos van mij ervandoor leek net of ie zij: Hé dat ding stond er eerst niet en die reactie had ik niet verwacht dus ik ging zand happen /3

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:15

Mijn paard is ingereden bij Annemarie.
Ze zijn hier zo geweldig met paarden niet normaal.
Die van mij is echt wereld wijs geworden.
Ik ben er vaak geweest en heb een hoop moeilijke paarden gezien.
Een week later ziet het er dan heel anders uit.
Tuurlijk is het bij horse-event groot, maar als een paard niet wil doet hij het ook niet.
Ook al staan er miljoenen mensen omheen.
Het gaat om je lichaamstaal die je overbrengt naar het paard.
En daar zijn Annemarie, Karel en Esther en in mijn geval ook Viviane erg goed in.
Het is geen sprookje het is echt waar.

Kelly je kan het mij ook persoonlijk vragen, want ik ben diegene van Minga die bij jouw op stal hebt gestaan.

groetjes Patricia

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:22

Vind ook wel jammer dat het zo ver weg is...

Mijn schat is eigenlijk nergens bang voor... bussen, vrachtwagens, auto's die hard van achteren naderen, niets is eng.
Lange rit met allemaal scooters en herrie... niets...

Maar dan komt er een tractor aan rijden... van afstand merk je nog niets aan haar.. maar is die tractor vlak bij haar... dan weet ik niet wat ze heeft. Ze spring opzij, achteruit, links/rechts... zolang het maar weg is van de tractor...

Zo stond ik dus laatst ineens op een (toen gelukkig rustige) drukke openbare weg... Leuk... Zo'n tractor...

Ben binnenkort al van plan tractor training te doen :) Maar had anders paardje graag hiervoor opgegeven, maar 188km is me net iets te ver :)

Mioux

Re: Horse Event: Probleempaarden en Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:28

denk ook dat ik er heen ga, en dan ga vragen over wat ik kan doen, nou te zeulen met t paard is misschien lastig, en ik weet niet of de eigenaren dat wel willen ze is volgends mij al die tijd niet in een trailer geweest, en dan die drukte.. haha

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:37

ik heb me ook ingeschreven
mijn paard heeft het ook wel echt nodig met haar angst voor water en trailers..

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:09

Op Akribat en Rhoda had ik ook gestemd!
Akribat was toch dat agressieve paard?

Mooie Rhoda, heb de strandfoto's gezien!
Top hoor jullie doorzettingsvermogen!!!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:24

Ik hoor best een aantal mensen met eigenlijk de ondertoon "is mijn paard daar wel moeilijk genoeg/te moeilijk voor" en "is het probleem wel groot genoeg".
En eigenlijk is het antwoord op allemaal "ja".
Het gaat niet om spektakel; het gaat om het beginnen aan de oplossing van een probleem. Vergis je niet: heel veel mensen staan er te kijken, en heel veel paarden hebben wel "iets". Dus hoe klein of groot het probleem: het is sowieso leerzaam. Het mogen gerust ook problemen zijn die zich onder het zadel voordoen, of een paard dat bv emmert als je er op wilt klimmen.

Wbt het trailerladen: Annemarie (of crew?) komt inderdaad het paard halen.

Minka: super om te horen dat het zo goed gaat met Rhoda!
En uiteraard ook fijn dat de eigenaresse van Akribat weer vooruit is gekomen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 01:20

Kan je ook een ruiter met probleem opgeven???? :') :o Mijn paarden hebben niet zoveel problemen, nou ja 1 zou ik kunnen opgeven, das in zoverre een probleempaard dat dr ego 3x te groot is voor dr lichaam :D
Maar ik heb toch een aardig probleem om buiten te rijden...... lees ik durf in mijn eentje echt niet. En op mijn jonge echt super brave ubercoole Paintje stappen in een vreemde omgeving is ook al een opgave.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 02:17

Ik wil ons graag opgeven, heb het mailtje al geschreven.. maar het is 160 km vanaf hier.. en het probleem zit hem juist in de trailer, weet niet of ik haar dat aan wil doen.

edit: zie net dat haar trainingscentrum zelf een stuk dichterbij zit (70 km) .. dus morgen maar is overleggen om haar eventueel een week daarheen te brengen. Kosten vallen mij wel heel erg mee (kunnen haar zelf wel brengen en halen, maar wil haar op de juiste manier en zonder angst in de trailer hebben staan)
Laatst bijgewerkt door smurffie op 15-07-11 02:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 02:25

Mioux schreef:
het is niet mijn paardje :P ik verzorg haar sinds paar maanden, dus weet het ook niet, maar ze krijgt dan gelijk veel wit in dr ogen, staart tussen dr benen etc.. en dat met alleen al een borstel op dr rug...

ik wou dr een keer een deken op doen, ik denk dat kent ze ook vast wel nou ze dacht dat ze doodging.. pfff uur met de deken gespeeld en geaaid maar schoot niks op

Gewoon erop leggen en haar daarmee een paar dagen in de wei/ stal laten staan. Op een gegeven moment krijgt ze honger en gaat ze gewoon eten met deken op. En dus ook vrijer bewegen. Dan is je borstelprobleem waarschijnlijk ook opgelost. Je moet even iemand vinden die haar vast houdt tijdens het opleggen van de deken. En dan niet meer eraf halen tot ze er normaal mee loopt. Ik denk dat dan een groot deel van je problemen al opgelost zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:31

@Maikeltje
Het is vaak juist het erop en eraf doen.

Mijn pony wilde moeilijk zijn halster om laten doen.
Tja, zat hij er eenmaal om, dan was het geen probleem.
Ook al liep hij er 3 weken mee.... het bleef dan moeilijk om die beweging van op en af te maken.
Met heel veel geduld en rustig blijven ging het later redelijk, maar je moest altijd blijven opletten dat jezelf rustig bleef. Schrok hij een keer... dan was het de eerste dagen daarna gelijk weer wat moeilijker.

@Mioux
Een uur bezig zijn met iets wat het paard eng vind, is lang hoor.
Juist kortere tijden en meerdere keren per dag oefenen heeft vaak meer effect.
Gewoon met de borstel erheen, op de hals leggen (niet borstelen), even wachten en weer weghalen.
Heel belangrijk is om zelf ook even 1 a 2 meter weg te lopen, zodat het paard letterlijk even rust krijgt.

Zodra het paardje dit niet meer eng vindt, stapje verder (bv op de schoft en de hals borstelen)
Zo kun je dit opbouwen. Soms gaat dit heel snel, soms duurt het wat langer.
Maar probeer niet te snel te gaan, gaat het goed, stop dan ook op tijd.
Stop ook altijd met iets wat het paard niet eng vindt, zodat je het zonder spanning kan afsluiten.

alielle190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:51

zeker leuk lijkt mij en interessant

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:47

maikeltje schreef:
Mioux schreef:
het is niet mijn paardje :P ik verzorg haar sinds paar maanden, dus weet het ook niet, maar ze krijgt dan gelijk veel wit in dr ogen, staart tussen dr benen etc.. en dat met alleen al een borstel op dr rug...

ik wou dr een keer een deken op doen, ik denk dat kent ze ook vast wel nou ze dacht dat ze doodging.. pfff uur met de deken gespeeld en geaaid maar schoot niks op

Gewoon erop leggen en haar daarmee een paar dagen in de wei/ stal laten staan. Op een gegeven moment krijgt ze honger en gaat ze gewoon eten met deken op. En dus ook vrijer bewegen. Dan is je borstelprobleem waarschijnlijk ook opgelost. Je moet even iemand vinden die haar vast houdt tijdens het opleggen van de deken. En dan niet meer eraf halen tot ze er normaal mee loopt. Ik denk dat dan een groot deel van je problemen al opgelost zijn.

probleem is ik had de deken erop gelegd, en ze bleef maar rennen en rennen aan t halster. En ik kon het dekentje wat slechts feece was dus niet eens zwaar of krakent, niet eens dichtdoen want ze bleef echt niet staan haha..
normaal eet ze gras dus ik denk hop tijdens gras eten en snoepen, maar het zelfde liedje.. We hebben het ook met ze 2 geprobeerd maar wederom alsof ze denkt dat ze doodgaat.. We krijgen t dekentje gewoon al niet eens vast..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:49

Brainless schreef:
@Maikeltje
Het is vaak juist het erop en eraf doen.

Mijn pony wilde moeilijk zijn halster om laten doen.
Tja, zat hij er eenmaal om, dan was het geen probleem.
Ook al liep hij er 3 weken mee.... het bleef dan moeilijk om die beweging van op en af te maken.
Met heel veel geduld en rustig blijven ging het later redelijk, maar je moest altijd blijven opletten dat jezelf rustig bleef. Schrok hij een keer... dan was het de eerste dagen daarna gelijk weer wat moeilijker.

@Mioux
Een uur bezig zijn met iets wat het paard eng vind, is lang hoor.
Juist kortere tijden en meerdere keren per dag oefenen heeft vaak meer effect.
Gewoon met de borstel erheen, op de hals leggen (niet borstelen), even wachten en weer weghalen.
Heel belangrijk is om zelf ook even 1 a 2 meter weg te lopen, zodat het paard letterlijk even rust krijgt.

Zodra het paardje dit niet meer eng vindt, stapje verder (bv op de schoft en de hals borstelen)
Zo kun je dit opbouwen. Soms gaat dit heel snel, soms duurt het wat langer.
Maar probeer niet te snel te gaan, gaat het goed, stop dan ook op tijd.
Stop ook altijd met iets wat het paard niet eng vindt, zodat je het zonder spanning kan afsluiten.

Het borstelen zelf is het probleem niet al kijkt ze wel even wat je doen maar dan ist klaar, maar echt er iets opleggen ook al weegt het niks vind ze eng, ik heb het ook al elke keer paar keer geprobeerd en dan even ergens anders borstelen etc, maar er iets op leggen is gewoon t probleem..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:52

Bloodymary schreef:
Haha, wat zijn er veel probleempaarden eigenlijk als je dit zo leest......

dat zal wel meevallen, veel mensen weten gewoon niet precies hoe ze er mee om moeten gaan.
Annemarie in dit geval wel.. probleem mensen dus. :D

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:18

Giolli schreef:
Bloodymary schreef:
Haha, wat zijn er veel probleempaarden eigenlijk als je dit zo leest......

dat zal wel meevallen, veel mensen weten gewoon niet precies hoe ze er mee om moeten gaan.
Annemarie in dit geval wel.. probleem mensen dus. :D

_O-

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:39

Ik heb mijn pony ook ingeschreven. Heb de angst die hij heeft nog niet zien staan: mensen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:30

Armani88 schreef:
Voor wanneer moet je dit opgeven?

Ah, dat is in de tekst weggevallen: je kunt je opgeven tot 18 augustus, ik zal het nog toevoegen.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:26

Ik zit nog niet zo lang op bokt, maar grasduin regelmatig door de verschillende profielen om mede-bokkers een beetje te leren kennen.
Hierbij bewonder ik vaak jullie paardjes en jullie goede prestaties in sport fok of recreatief genieten met jullie paardjes. Grappig om te zien dat veel mensen een heikel puntje hebben wat ze nog moeten klaarspelen met hun paard.
Ik heb zelf ook een geweldig leuk paard, die lang niet altijd makkelijk is. Ben ook druk bezig om samen met mijn paard een harmonieus geheel te vormen. Heb alle vertrouwen in dat het gaat lukken, maar ben daar nu lekker druk mee. Misschien geef ik me ook wel op!

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:29

Wordt na 18 augustus een selectie gemaakt welke paarden geschikt zijn? Of is het ook een beetje vol is vol en wie het eerst komt wie het eerst maalt. Weet iemand dit? Als ik dit topic zo lees is er een hoop animo om mee te doen!