Wibi springt 1.65 op paard van springruiter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:45

whaaaa echt vet hoor! en knap!!

en het is in mijn ogen echt wel 1.65 en ik twijfel ook niet aan tim dat ie dat zecht alsof hij dat niet zou weten.....

en ben het ook zeker met Nagina eens pffff dat gezeik altijd op een ander kijk eerst is naar je zelf, zelf doe je het vast niet beter!!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:46

GamblersCup schreef:
"Het is echt óngelofelijk wat ie doet..." is o.a. het commentaar.

Jammer dat dit als bijzonder word gezien. Brave, goede zelf-springer onder je kont, hindernissen op juiste afstand en laat paardje maar lopen, die springt wel. Kwestie van zorgen dat je in het zadel blijft. En dat is dan ook wat ie doet, vraag niet hoe.

Leuk dat ie zo'n "lef" heeft dat ie op een paard durft te zitten dat zelf over een hindernis huppelt, maar dat is het ook wel. Ik heb meer respect voor z'n pianowerk.

Ik ben zelf geen springer (meer), heb zelf een lekkere brede Fies voor de hobby, heb al jaren geen "degelijke" hindernis meer gesprongen, maar zelfs ik zou met zo'n paard die sprong wel even doen hoor. Ik heb veel meer bewondering voor vele springruiters hier op Bokt, waar ik af en toe foto's van voorbij zie komen!

tuurlijk, voor zo'n hindernis heb je geen lef nodig.
snap niet waarom alle mensen hier zo liggen te zeuren.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:47

EricPrast schreef:
Dat viel natuurlijk te verwachten, dat de Bokt PMS-brigade hier weer alle-hens-aan-dek bovenop zou duiken om er hun mening over te verkondigen. Laat die jongen lekker, als ie dat leuk vindt om een keer te doen. Jullie hebben er toch geen last van? Get a life...

:') :D super gezegd!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:48

vjenna schreef:
zelf doe je het vast niet beter!!

Echt wel :D

Maar ik heb geloof ik iets gemist? Dat het slecht is voor het paard ofzo? Daar ben ik het niet mee eens, paardje ziet er nou niet bepaald uit alsof ie er last van zou hebben! Ik vind gewoon al de ophef niet nodig omdat ie toevallig een BN-er is, zo ongelofelijk knap, zo ongelofewlijk geweldig is het gewoon niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:50

vjenna schreef:
whaaaa echt vet hoor! en knap!!

en het is in mijn ogen echt wel 1.65 en ik twijfel ook niet aan tim dat ie dat zecht alsof hij dat niet zou weten.....

en ben het ook zeker met Nagina eens pffff dat gezeik altijd op een ander kijk eerst is naar je zelf, zelf doe je het vast niet beter!!

Maar wie zegt dat ook dat ze het beter doen. Iemand opent een topic, mensen gaan reageren, it's human. :D
Ik vind ook knap en stoer dat ie het lef heeft. Maar mag er niks anders gezegd worden?
Beetje raar hoor. Is het misschien omdat het wibi is? Want als iemand het op bokt zou zijn zouden we wel mogen zeggen en corrigeren op houding. Kijk nou zelf. :) Jaja, het is knap, maar zijn rijden laat wel wat te wensen over. Zou ie het ook kunnen met een ander paard wat nou niet zo makkelijk sprong en als ie zonder hindernis ervoor erop af moest sturen? :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:52

Citaat:
Echt wel :D

Maar ik heb geloof ik iets gemist? Dat het slecht is voor het paard ofzo? Daar ben ik het niet mee eens, paardje ziet er nou niet bepaald uit alsof ie er last van zou hebben! Ik vind gewoon al de ophef niet nodig omdat ie toevallig een BN-er is, zo ongelofelijk knap, zo ongelofewlijk geweldig is het gewoon niet.

't is maar goed dat jij 't allemaal zo goed kan.
ophef? gewoon 'n leuk nieuwsbericht, ik vind 't altijd zo leuk hoe enthousiast hij is! net als bij horse-event.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:55

Citaat:
Beetje raar hoor. Is het misschien omdat het wibi is? Want als iemand het op bokt zou zijn zouden we wel mogen zeggen en corrigeren op houding. Kijk nou zelf. Jaja, het is knap, maar zijn rijden laat wel wat te wensen over. Zou ie het ook kunnen met een ander paard wat nou niet zo makkelijk sprong en als ie zonder hindernis ervoor erop af moest sturen?

wat maakt 't uit 8)7 zo'n paard is het niet, dus waarom daarover speculeren.
Tuurlijk kan je commetaar leveren op iemand, daar is HAW voor. maar toevallig zit wibi himself niet achter dit bericht en heeft hij verder geen springcarriëre. gosh...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:57

Illusion: Vind ik ook leuk! Maar ik reageer meer op het commentaar in de video. Ik vind het gewoon jammer dat het "gewéldig" is omdat het een BN-er is, terwijl het feitelijk helemaal niet geweldig is. Heb mooier voorbij zien komen hier!

En waar slaat de opmerking "'t is maar goed dat jij 't allemaal zo goed kan" op? Alsof ik zoiets schrijf omdat ik denk dat ik veel beter ben dan dat mannetje. Dat schrijf ik nergens. (ja, maar met een vette emoticon erachter ;) ) Ik schrijf alleen maar dat ze niet zo moeten overdrijven, alleen omdat het een bekend gezicht is. En dat mag, in een topic als dit. ;)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 13-07-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:58

Abercrombie schreef:
EricPrast schreef:
Dat viel natuurlijk te verwachten, dat de Bokt PMS-brigade hier weer alle-hens-aan-dek bovenop zou duiken om er hun mening over te verkondigen. Laat die jongen lekker, als ie dat leuk vindt om een keer te doen. Jullie hebben er toch geen last van? Get a life...

_O- :') :')

_/-\o_ :') +:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:59

GamblersCup schreef:
Leuk dat ie zo'n "lef" heeft dat ie op een paard durft te zitten dat zelf over een hindernis huppelt, maar dat is het ook wel. Ik heb meer respect voor z'n pianowerk.

naja, ik doe het niet hoor, ook niet op een voorgeprogrammeerd paard :n (En piano spelen kan ik ook al niet Y;(

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:59

stef schreef:
MonaBelle schreef:
Wij maar zeggen tegen alle meisjes hier op bokt dat ze een dressuurbasis moeten opbouwen, we leveren allemaal veel kritiek, maar voor Wibi is het leuk?......
Maar nogmaals, dat is mijn mening....

Dat zegt meer over "wij" dan over Wibi

Daar heb je helemaal gelijk in! Mij zie je daarom niet veel commentaar geven op bokt... Echter is een goede dressuurbasis iets waar wij het allemaal over eens zijn. Als een meisje hier op bokt dit topic had geopend, had jij niet zo gereageerd als nu..... toch?

Want dat penny meisje is dom en overantwoord bezig, echter Wibi, ach als ie geen sprincariere heeft....
Er word gemeten met 2 maten. ( en dat is niet persoonlijk naar jou :D )
maar ineens mag ik mijn mening niet geven omdat het "wibi maar is" ...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:00

Op een voorgeprogrammeerd paard is het een eitje, je moet alleen de durf hebben. Ik schrijf ook dat ik het goed vind dat hij dat lef heeft, dat heeft niet iedereen!

En nee, ik kom op de piano ook niet veel verder dan de vlooienmars :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:01

GamblersCup schreef:
Illusion: Vind ik ook leuk! Maar ik reageer meer op het commentaar in de video. Ik vind het gewoon jammer dat het "gewéldig" is omdat het een BN-er is, terwijl het feitelijk helemaal niet geweldig is. Heb mooier voorbij zien komen hier!

En dat vind ik ook. Gewoon omdat het wel knap is dat hij het lef heeft, maar hij doet in feite niets anders dan sturen en zitten blijven. Tussen de sprong in ook naar voren, paard doet alles zelf. Dus mijn 'wauw wat knap' gaat hier eerder naar het paard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:04

MonaBelle schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in! Mij zie je daarom niet veel commentaar geven op bokt... Echter is een goede dressuurbasis iets waar wij het allemaal over eens zijn. Als een meisje hier op bokt dit topic had geopend, had jij niet zo gereageerd als nu..... toch?

Ik reageer helemaal niet op t bericht, ik reageer op jou uitspraak. Dus tja, als een willekeurig meisje dit topic had geopend had ik gereageerd als jij gereageerd had ( :? ;) )

Anyway, dressuur is de basis van alles... Ach... lol met je knol mag niet meer, en dat is jammer. Alles moet tegenwoordig maar perfect zijn.
Vorig jaar nog een topic van een meisje helemaal de grond in getrapt omdat ze geen springmateriaal had, en daarom bezemstelen op stoelen had gelegt. Half bokt eroverheen hoe gevaarlijk het wel niet was... Dan zucht ik maar een keer diep en probeer ik zo'n kind een hart onder de riem te steken, want dat is gewoon triest IMO

GamblersCup schreef:
Op een voorgeprogrammeerd paard is het een eitje, je moet alleen de durf hebben. Ik schrijf ook dat ik het goed vind dat hij dat lef heeft, dat heeft niet iedereen!

Nee, zeker niet, ik schijt al 7 kleuren als ik met de springles help, en dan zit ik er niet eens zelf op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:04

GamblersCup schreef:

Sorry maar dit is dus echt niet waar ...Jij beweert dat iedereen met lef zou dus een rondje 1.60 op bv Orame kunnen rijden !!.
:')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:05

Peanutbutter schreef:
GamblersCup schreef:

Sorry maar dit is dus echt niet waar ...Jij beweert dat iedereen met lef zou dus een rondje 1.60 op bv Orame kunnen rijden !!.

Waar zie jij rondje? we hebben het hier over wibi, die 1 hindernis springt met een hindernis ervoor zodat je altijd goed uitkomt. :)

Abercrombie

Re: Wibi springt 1.65 op paard van springruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:09

Ik zeg, laten we een test uitvoeren.. Wie heeft er een voorgeprogrammeerd paard en welke nozem op bokt van de PMS brigade durft er een rondje te doen met de ogen dicht???

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:10

Juist. En ja, ik denk dat iedereen dat kan die lef heeft en al eerder op een paard heeft gezeten ;)

MelanieB

Abercrombie schreef:
Ik zeg, laten we een test uitvoeren.. Wie heeft er een voorgeprogrammeerd paard en welke nozem op bokt van de PMS brigade durft er een rondje te doen met de ogen dicht???

Waarom met de ogen dicht? Doet wibi toch ook niet? :?
Helaas is die van mij niet voorgeprogrammeerd, maar dat maakt het rijden weer uitdagend :')
Nouja, de pony wel maar die loopt ff kreupel en kan geen 1.65.

Amaryllis

Peanutbutter schreef:
GamblersCup schreef:

Inderdaad, wat een onzin!! Er komt echt enorm veel kracht vrij wanneer een GOED paard zo'n hindernis neemt. Het uitzitten van zo'n sprong vraagt veel van een ruiter qua balans en ruitergevoel. Ik vind, helemaal omdat het waaarschijnlijk zijn eerste keer is, dat hij het heel aardig doet!! Dus nee, niet iedereen die een beetje kan rijden kan dit zo ineens.
Ik heb ook een zogenaamde 'voorgeprogrammeerde' springer op stal staan, voor iedereen die denkt dat het dan appeltje-eitje is staat de koffie klaar.. (en tegelijkertijd ook een ambulance....)

Edit: Abercrombie, you speak my mind!! ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:13

MelanieB schreef:
Abercrombie schreef:

Waarom met de ogen dicht? Doet wibi toch ook niet? :?
Helaas is die van mij niet voorgeprogrammeerd, maar dat maakt het rijden weer uitdagend :')
Nouja, de pony wel maar die loopt ff kreupel en kan geen 1.65.

Met de ogen dicht maakt het extra spannend voor de kijkers thuis, en wie zegt dat Wibi zn ogen open heeft als hij op die sprong aanrijdt, dat zien we niet :+ :+

En wibi kan niet rijden, dus dat met de ogen dicht is een extra handicap om het eerlijk te maken :P
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 13-07-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:13

Ik vind het zo apart dat iedereen maar weer over één kam geschoren wordt... ik ben geen lid van jouw zog. "PMS brigade".
Een topic wordt geopend om over de OP te praten, en dat doen we hier. Er zijn er maar weinig die alleen maar schreeuwen dat het "ontzettend sleeeecht is" wat ie doet, met een (naar mijn mening) jaloerse ondertoon, of gewoon om te zeiken. Er zijn er meer die gewoon zeggen wat ze er van vinden op een normale toon. Prima toch!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:14

Ik vind het knap, ook dat hij er het lef voor heeft :j . Ik zou het, ook op een ervaren springpaard niet zo eventjes doen .

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:17

Wel knap hoor, maar..

Bonk Bonk Bonk Plof Plof Bonk Bonk :+ ;)

LadyMadonna

Re: Wibi springt 1.65 op paard van springruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:18

Wibi kan wel rijden, op horseevent vorig jaar sprong ie ook al, en hij lest regelmatig