Extreme verwaarlozing van twee paarden, een geit en een koe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Extreme verwaarlozing van twee paarden, een geit en een koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:54

Ik zou zo graag helpen met deze diertjes....

Zomaar een baal hooi neergooien kan natuurlijk niet, ( overeten enz)
Maar bv 2x per dag een handje?

Maar zoals Vivat schreef kun je ook dit in stand houden omdat de instanties dan zeggen de paarden worden verzorgd....

Bah ik vind dit echt heel erg moeilijk, ben er de hele dag al aan het denken.....kon ik maar wat doen!
( Oja dierenbescherming heb ik al gebeld)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:56

muissie5 schreef:
( Oja dierenbescherming heb ik al gebeld)

TOP! Ik heb het ook gedaan 8-) Nog meer mensen ook?

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:11

wat erg zeg!
ik woon ook bij Roermond ik ken vooral het stad gedeelte, dus heb het ook niet gezien, weet wel dat er bij roermond ook een soort natuurgebied is waar dacht ik 2 maneges liggen... maar weet verder niks..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:22

idd kayleigh, als we wisten waar het precies was konden we er naartoe en ze wat hooi elke dag brengen etc..

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:51

Update dossier Roermond 13 juli

Gisteren hebben we contact gehad met een inspecteur van de AID (Algemene inspectiedienst van het ministerie). De inspecteur heeft aangegeven dat hij de oplossing verkoos van het herplaatsen en vrijwillig afstand doen van de dieren, boven inbeslagname/inbewaring nemen.
De inspecteur zou donderdag met een VWA dierenarts de dieren gaan controleren en eventueel op treden tegen de eigenaar. Bij inbeslaname van dit soort magere dieren zullen de verantwoordelijke instellingen vaak overgaan tot het euthanasie van de dieren.

Vandaag belde de AID inspecteur met het bericht dat hij helaas niets kon betekenen in deze zaak omdat de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming reeds de zaak in onderzoek had (sinds oktober 2010). Ik gaf de inspecteur te kennen dat het een vreemde zaak was omdat deze melding over landbouwdieren ging (koe, geit en twee paarden).
Hij gaf aan niets meer te kunnen betekenen voor de stichting. Er zijn werk-afspraken gemaakt in de tweede kamer tussen de AID en de LID. de LID is verantwoordelijk voor huisdieren, en de AID is verantwoordelijk voor landbouwdieren. De LID heeft zich niet aan de afspreken gehouden.

Wij willen de AID danken voor hun snelle reactie op de melding, helaas kunnen zij niets meer betekenen voor de dieren.

Dus vandaag maar eens met de LID gebeld, deze gaven aan dat ze met de zaak bezig waren en dat ze geen mededeling wilden doen met betrekking tot de zaak.
Wij hebben aangegeven dat wij de dieren wel wilden opnemen en een beter tehuis willen geven nadat ze aangesterkt waren.
We hebben de LID te kennen gegeven dat wij niet hopen dat ook dit dier overlijd, anders zijn zij daar verantwoordelijk voor.

Wij hebben nog 1 troef in handen hopelijk gaat ons dat verder brengen om de paarden van Roermond te redden.

Binnenkort meer info

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:56

dus ze krijgen op het moment helemaal niets te eten?
Voordat de papierwinkel is afgewerkt ligt er weer een dood.
Hier in frankrijk gaat het net zo...ik heb 1x gewacht op instanties....nooit meer,dit heeft 1 paard het leven gekost.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:15

geerke schreef:
dus ze krijgen op het moment helemaal niets te eten?
Voordat de papierwinkel is afgewerkt ligt er weer een dood.
Hier in frankrijk gaat het net zo...ik heb 1x gewacht op instanties....nooit meer,dit heeft 1 paard het leven gekost.

Zo lees ik het ook....... arme dieren....... ;( :n

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:05

Ondervoed paard in Roermond
Dierenbescherming

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft donderdagmorgen een paard weggehaald bij de eigenaar in Roermond.

Het dier is ondervoed en verplaatst naar een wei met meer gras zodat het aan kan sterken.

De eigenaar kreeg in juni al een waarschuwing over zijn dieren. Ook een pony, een geit en een koe waren er toen slecht aan toe. Die drie dieren zijn inmiddels iets opgeknapt. De inspectiedienst blijft voorlopig controleren hoe het met de dieren gaat.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:09

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:35

Ik weet waar dit is en eerlijk gezegd verbaasd het me niet.
Toen ik klein was stond het er al zo bij. Vind het wel vreemd dat hier nooit eerder over is gebeld, zo afgelegen staan ze namelijk niet.

Ik ga er eens langsrijden straks, ben benieuwd of ze verplaatst zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:39

AaronYve schreef:
Ik weet waar dit is en eerlijk gezegd verbaasd het me niet.
Toen ik klein was stond het er al zo bij. Vind het wel vreemd dat hier nooit eerder over is gebeld, zo afgelegen staan ze namelijk niet.

Ik ga er eens langsrijden straks, ben benieuwd of ze verplaatst zijn.

heb jij weleens gebeld dan?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:04

Ik heb het nooit gezien anders had ik zeker gebeld. Waarom die vraag?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:16

Hoeven de pony, geit en de koe dan niet extra gevoerd te worden???
Als er niet genoeg gras was, zodat dat andere paardje verplaatst is, is er dan wel genoeg voor de andere dieren vraag ik me af.....
Of moeten we wachten totdat er bericht komt dat het met 1 van de andere dieren ook erg slecht gaat.....

Toch vind ik het heel erg......
En de dierenbescherming geeft mij verder geen informatie...grrr....

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:18

AaronYve --->>> Laat je aub iets weten hier???

De krant kan namelijk veel schrijven he....

Gr. Muissie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:02

bella1wjnmk schreef:
wat erg zeg!
ik woon ook bij Roermond ik ken vooral het stad gedeelte, dus heb het ook niet gezien, weet wel dat er bij roermond ook een soort natuurgebied is waar dacht ik 2 maneges liggen... maar weet verder niks..

Dat is asenrray

yve, waar staan deze dan?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:13

AaronYve schreef:

Maar een paar berichten terug vertelde je dat het er ook al zo uitzag toen je klein was? En het je niet verbaast? Dus ik snap het even niet meer haha.

Hopen dat er nou is iets gedaan word, want dit lijkt ook echt nergens op. Typisch gevalletje van, 'Van het kastje naar de muur worden gestuurd'

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:43

Gerda20 schreef:
AaronYve schreef:

Maar een paar berichten terug vertelde je dat het er ook al zo uitzag toen je klein was? En het je niet verbaast? Dus ik snap het even niet meer haha.

Hopen dat er nou is iets gedaan word, want dit lijkt ook echt nergens op. Typisch gevalletje van, 'Van het kastje naar de muur worden gestuurd'

ja,dat begreep ik dus ook zo....vandaar mijn vraag.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:29

Ik ben net wezen kijken. Het is dus waar ik al aan had gedacht. Achter speeltuin Kitskensberg. Staan bij een nette buurt op een weg naar het buitengebied waar veel wandelaars komen dus ik vind het raar dat dit nooit eerder gemeld is. Zelf kom ik hier echter nooit.

Ik zag de witte pony van de foto en de koe, verder stonden er geen dieren. De pony stond op een stuk gras en de koe ook.
Waren beide aan het eten. Ik zag achterdoor gewoon pakken voordroog in plastic.
Dit weitje is altijd al een rommeltje geweest zolang ik me kan herinneren, alleen de paarden zagen er vroeger goed uit. Ik denk dat het nog steeds van dezelfde eigenaar is, zeker weten doe ik dat echter niet.

Heb 2 foto's gemaakt, weet niet of ik ze mag plaatsen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:43

Pffff hier snap ik er geen snars van, gewoon weghalen en verzorgen, klaar, niks stomme regels, als iemand slecht voor ze zorgt dan verdiend die geen kans om er wat aan te doen, het is al te lang aan de gang.

Slappe gedoe in Nederland, waardeloos gewoon.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:56

Nee, die ken ik niet, bij voetbalvelden in de buurt bedoel je?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:06

Jaja, lang leven de nederlandse wet wat betreft dieren, dat schiet toch allemaal niet op.
Eerst moet je eens op zoek bij wie je een melding kunt maken en dan doen ze 3x niks.
Hier word je toch moedeloos van.
Er moesten zulke gigantische hoge straffen komen voor dit soort mensen die de dieren zo aan hun lot overlaten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:17

Er komt een tijd dat de mensen het recht zelf in handen gaan nemen.
Als je op die lamme tekkels van de overheid moet gaan zitten wachten zijn er straks geen dieren meer omdat ze al dood zijn door dat trage gedoe! :(

Moet je eens doen,een dier wegnemen vanwege hongersnood,dan komen ze pas in actie,jaaaaa dán zijn ze dé man hoor!
Want dan hebben ze een "makkelijke" case!

Echt zoooooooo om van te kotsen! -:(-

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:10

Lynn_Nikita schreef:
Nee, die ken ik niet, bij voetbalvelden in de buurt bedoel je?

:j

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:29

Dringend bericht via hyves ontvangen ->

All Animals Deserve to Be Free?!

Dringende oproep aan iedereen.
Stichting Bikers For Animals

Link van zijn blog
http://bikersforanimals.hyves.nl/blog/4 ... rmond/mx1Z

Oproep ivm Paarden Roermond

Zoals sommigen al hebben gemerkt gaan er diverse berichten rond over verwaarloosde paarden in Roermond.
Veel van deze berichten bevatten verkeerde informatie.
Daarom hier enige uitleg over de stand van zaken.

Wij van Bikers for animals hebben enige tijd geleden een melding gehad over verwaarloosde dieren in een weiland in Roermond.
Het ging hier over 2 paarden, 1 pony, 1 koe, wat geiten en dan nog wat pluimvee.
Er was over deze dieren al een melding gedaan in Oktober 2010 bij het LID.
Het LID had echter tot op dat moment nog geen zichtbare actie ondernomen en wij hebben daarom uitleg gevraagd aan het LID.
Het LID was zoals wij al verwachten niet behulpzaam met het geven van informatie.
Omdat wij van de BFA meer bekend zijn met honden, katten en dat soort formaat dieren heb ik mijn vriend Henk Ten Napel van stichting Zinloos geweld dieren gevraagd ons te helpen met deze zaak.
Henk is zeer bekend met paarden en beschikt zowel over vervoer voor deze dieren als een geschikte opvang waar deze dieren perfect verzorgt kunnen worden.
Er is door ons contact opgenomen met het AID, echter deze kon de zaak niet behandelen omdat deze al door het LID in behandeling was.
Ondertussen is het zwarte paard wat er erg slecht aan toe was overleden en probeerden wij extra druk uit te oefenen op het LID om hier wat aan te doen of om de zaak over te dragen aan het AID.
Het LID is namelijk voor huisdieren en het AID voor landbouw dieren, het LID is dus niet bevoegd om deze zaak te behandelen zonder overleg met het AID.
Het tweede paard ( een bruin paard ) haar gezondheid werd ondertussen ook zichtbaar slechter en wij probeerden zo snel mogelijk actie te ondernemen.
Wij kregen toen onverwacht steun van de plaatselijke politie, deze zou aandringen op een snelle ingreep door het LID.
De ingreep was echter niet wat wij hadden gehoopt, het bruine paard werd verplaatst naar een voor ons onbekende lokatie en nu konden wij dus geen toezicht meer houden op dat paard.
Wij zijn op het ogenblik bezig om het LID onder druk te zetten de zaak over te dragen aan het AID en zijn wij op zoek naar dat bruine paard.

Op het moment mengen er steeds meer mensen zich in deze zaak wat niet ten goede komt van onze aktie.

Daarom verzoeken wij iedereen zich niet te mengen in deze zaak en indien men bruikbare informatie deze te melden aan de BFA via doggy@bikersforanimals.nl of aan Zinloos geweld dieren via info@zinloosgewelddieren.nl

NOGMAALS, MENG U NIET IN DE ZAAK EN ONDERNEEM ZELF GEEN ACTIE MAAR LAAT ALLES AAN ONS OVER !!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:31

Pff, nou de boodschap is duidelijk!!!!

Iedereen die dus info heeft aub doorgeven aan bovenstaande.

( Ik zou wel heel graag via hier op de hoogte gehouden willen worden?)

Gr. Muissie.