'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: 'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:16

Ik zou als swerelds beste dressuurpaard met oprechte sterallures toch weigeren te lopen als ik getraind werd in een SPRINGTUIN! :=

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:24

toot hoord hier ik blijf er bij.

edward heeft er zo veel succes in gepompt. en nu gaat iemand anders er mee op de loop.
nee toot hoord bij edward! :j

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:24

Chaos schreef:
Wat een kleine donkere box zeg, hij is er op achteruit gegaan.
Bij Edward had hij een immense box, tot zijn knieën in het stro zo ongeveer, veel meer licht.

Moest wel ff kei-hard lachen bij het kijken van het filmpje.
Hoe Matthias daar staat te praten in de camera, onverstaanbaar en die kop erbij. :D :P

Hij kijkt alsof hij net iets gebruikt heeft ofzo...

Vallyloverr schreef:
T moet ook niet gekker worden. Een paard wat voorheen als paard gezien en behandeld werd. Word nu gezien als een diva, een fenomeen, een legende. Dus moet hij accupuntuursessies ondergaan, staan er bewakers bij zijn box en mag hij er dagelijks uit om gezadeld te worden en moet hij zijn kunstjes even laten zien wat hem in die jaren geleerd is.
Hij wordt behandeld als een grootse voetballer niet meer als een paard.
Ik vind het triest, geen wonder dat hij geen andere paarden kan verdragen als hij onder zijn solarium staat. Hij weet niet eens dat 't soortgenoten zijn...

Dat er bewakers bij staan vind ik echt niet raar hoor, dat paard is wel voor ontzettend veel geld gekocht. Het zou juist laks zijn als ze hem niet lieten bewaken. Al wordt hij gestolen zijn ze verder van huis ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:25

Chaos schreef:
3 boxen?
Dat heb ik niet verstaan.

Als ze hem nou es een box geven met paarden ernaast. Of staan er wel paarden naast?
Zo afzonderen is niks lijkt me.

Zijn daar foto's van? :D

Heeft in een eerder artikel gestaan op bokt inclusief foto's.
Gebruik maar even de zoekfunctie :j

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:28

Daar hebben we toot weer.
Ik ben het zeker wel met bepaalde stukken eens in dit artikel.

Dat Caterhine haddad zegt "ïk geloof dat ik god heb gezien" Is denk ik wat overdreven gezecht. Maar denk dat ze meer bedoeld van wat een wereld paard, en zoiets heb ik nog nooit gezien.

Want geef toe? totilas is ook een bewegingswonder. Waarom waren wij nederlanders zo weg van hem? Het is gewoon een paard waar je niet omheen kan.

Die sterallures vind ik echt te ver gaan. En totilas kwam degelijk wel buiten bij Edward en nicole. En kwam daar ook zeker niks te kort. Want bij hun komen alle paarden stuk voor stuk niks te kort, aangezien het welzijn van het paard voor alles gaat.

Of totilas er beter op gaat worden nu die in duitsland staat weet ik niet, in iedergeval niet op deze manier. Maar we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:43

Annemiek89 schreef:
en een thirt van €119,jeetje die durven!!

EngeltjeS schreef:
Vreemd verhaaltje :)
Dat ze op deze manier ook spullen willen gaan verkopen (t'shirt, handschoen met modderspetters?) dat vind ik wel van de zotte, maar goed, wie ben ik?

Dat is voor degene die het dekgeld niet kunnen/willen betalen..
Kunnen ze toch zeggen dat ze iets van TOOT hebben. *\o/*
MARKETING..heet zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:18

Lizzyy schreef:
Zo te lezen heeft hij het al :D

Sorry, ik had mijn post wat uitgebreider moeten maken :Y)
Dit onderstaande komt meer tot zijn recht !

Wen_en_Jelle schreef:
Ik vind de hype wel erg ver gaan...
Het bijna laatste stukje vind ik dan weer echt erg om te lezen. Paard mag met wel 2 speelballen spelen in zijn vrije uurtjes, staat in een met matrassen beschermde box (ik hoop voor hem niet dag en nacht) en kan klaarblijkelijk niet eens meer naast een ander paard staan omdat hij nooit meer contact heeft met ze, op zijn paards... En dat is dan divagedrag...

Ik vind het echt erg dat zulke paarden zo moeten leven.
Het kan ook anders hoor lieve mensen met heeeeeeeeeel veel centjes, maar ja, dan rent hij weleens door de wei en stoeit met vriendjes... maar dan zal het divagedrag ook vanzelf wel minder worden :)*

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:22

Citaat:
Het paard is de enige die extra met rubber matten en matrassen beschermde stal staat zodat hij zich geen pijn kan doen, en hij heeft twee speelballen in zijn box waarmee hij mag spelen tijdens zijn vrije uurtjes. Voor en na zijn dagelijkse trainingsuurtjes, mag hij relaxen in zijn eigen solarium.
Een aantal weken geleden probeerde iemand een paard in een box naast het solarium te zetten en ging Totilas zo uit zijn dak dat het paard (dat blijkbaar volgens Totilas de wet ernstig overtrad) direct verwijderd moest worden.

s'Nachts gaan zijn box en stallenverblijf op slot en een bewaker staat buiten op wacht. Er zijn onlangs nieuwe camera's geinstalleerd voor extra veiligheid, en iedere twee weken krijgt het paard preventief een acupunctuursessie.

OMG :') Ben ik nu echt de enige die dit idioter dan idioot vind? En daarnaast is eenzame opsluiting met twee speelballen, of vasstaan onder infraroodlampen echt de luxe die door de mensen eraan wordt toegeschreven? Ik denk niet dat Toot dit het ultieme geluk vind ;) Hoewel ik niet denk dat het er bij Gal anders aan toe ging, zo'n duur paard, maar daar werd de handelswijze in ieder geval niet de hemel in geprezen als een behandeling "fit for a diva"

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:32

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:38

luve_rozes schreef:
Het 'grootste concurrent zijn', het bedrag, en de manier waarop PS het voortijdig naar buiten bracht, de combinatie Toot&Gal, en daarna de hele poppenkast eromheen, tot de kopiekur aan toe, maakt het gewoon wel iets waar je je wenkbrauwen voor optrekt. Kun je wel kijken naar andere sporten of paarden verkopen, maar dit circus overstijgt wel alles.
Ik ben niet anti rath, maar krijg door het gedoe eromheen wel steeds minder respect voor het geheel. En eigenlijk is het niet rath, maar de PS en Linsenhof clan, waar hij voor naar buiten treedt als ruiter. Maar zeggen dat je weinig tijd hebt voor trainen voor een kur, omdat PS Toot wat langer wil laten dekken, en dan wel een fotoshoot maken met Toot en Rath en vriendinnetje in ridderkostuum voor het Aken magazine....Nee, het is mij te commercieel geworden.

Hier sluit ik me helemaal bij aan... wat is de volgende actie?? Gaan ze de keutels van Toot in brons gieten en verkopen voor 1000 euri's per dropping? Wat een circus zeg..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:40

Ik vind het zwaar overdreven alles rondom Totilas.

En ik denk niet dat hij echt gelukkig is, want hij wordt figuurlijk en letterlijk in de watten gelegd (matras op stalwanden hahaha hoe verzin je t en slechts 2 ballen als speeltje op stal? geen paddock of wei?), dat het echt geen paard meer kan zijn, een ander paard ernaast en hij gaat uit zijn dak? hij moet gewoon normaal behandeld en opgevoed worden, kom nou zeg wat een flauwekul.

En wat een belachelijke prijs zeg wat er voor hem was neergelegd, dan is men bang voor ieder krasje en blessure, dat is toch geen genieten van het hebben van een goed paard????

Inderdaad idioter dan idioot.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:51

ik kan de fotos niet vinden iemand een linkje?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:00

* ziet een buitenkansje*

Ik ga bij Buurman Gal wat zand uit de rijbaan scheppen, doe het in zakjes met een zwart-wit strikje erom en een labeltje met "op deze heilige aarde heeft Totilas gelopen" - ik loop binnen!
:D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:09

Totilas hoort bij Edward Gal!
Idd, alsof ze een gouden medaille kopen, belachelijk! :(

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:34

hmm ze doen nu net alsof toot de dressuur heeft uitgevonden...
beetje jammer.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:42

XiiaaooNaa schreef:
Totilas hoort bij Edward Gal!
Idd, alsof ze een gouden medaille kopen, belachelijk! :(

Ben het hier helemaal mee eens.... ik vraag me ook af wat nou de reden achter dit zinloze , inhoudloze bericht is :+

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:59

Citaat:
Het paard is de enige die extra met rubber matten en matrassen beschermde stal staat zodat hij zich geen pijn kan doen, en hij heeft twee speelballen in zijn box waarmee hij mag spelen tijdens zijn vrije uurtjes. Voor en na zijn dagelijkse trainingsuurtjes, mag hij relaxen in zijn eigen solarium.

Nou joepy...ik vind het eigenlijk een beetje zielig...
Zou dit nou echt het leven zijn dat hij zou willen? Ik denk het niet echt...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:01

Ik vind het een leuk artikel. Laat de mensen blij zijn dat er eindelijk eens aandacht is voor de dressuursport. Commercie slecht voor de sport?
Lege tribunes, dat is pas slecht voor de sport.
Dit artikel is met een knipoog geschreven, jammer dat men het zo serieus opvat.
Het is gewoon een geweldig paard, en ik ben er trots op dat hij uit Nederland komt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:02

Zij denken dat ze het paard een plezier doen door hem als mens te behandelen met dat solarium en acupunctuur... Voor mensen is dat misschien fijn, denk dat toot liever in een groot weiland staat met soortgenoten.

Wel een hilarisch verhaal trouwens, een shirtje voor €119 en handschoenen met modder? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:06

Sonja schreef:
He gelukkig, eindelijk weer eens een non-nieuwsbericht over Toot op de voorpagina. Ik begon me al zorgen te maken of het wel goed ging met Bokt.

_O- Zo mee eens

Ik kan maar niet begrijpen dat mensen gaan janken van dat paard. Ik vind het dan weer wel leuk dat hij zijn stalling en personeel kennelijk geheel naar zijn hoef zet _O-

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:12

Haha ik ook niet Ayasha, hoe kan je nou huilen om hoe een paard loopt!! En dan die reactie van Catharine Haddad, gewoon TE amerikaans :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:17

Thomas schreef:
Haha ik ook niet Ayasha, hoe kan je nou huilen om hoe een paard loopt!! En dan die reactie van Catharine Haddad, gewoon TE amerikaans :P

:j

Al vind ik het idee van God als paard aantrekkelijker dan een vent. _O-
Heb meer vertrouwen in paardenverstand dan in mannen verstand _O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:27

Temeraire schreef:
Ik vind het een leuk artikel. Laat de mensen blij zijn dat er eindelijk eens aandacht is voor de dressuursport. Commercie slecht voor de sport?
Lege tribunes, dat is pas slecht voor de sport.
Dit artikel is met een knipoog geschreven, jammer dat men het zo serieus opvat.
Het is gewoon een geweldig paard, en ik ben er trots op dat hij uit Nederland komt.

Aandacht voor de dressuur sport??? Laat me niet lachen. Sinds 2000 is de dressuursport enorm gegeroeid.
Tribunes zaten altijd vol ook met de laatste 2 OS. Op Jumping Amsterdam zat het ook altijd vol.
Misschien niet in westernrijdend USA maar toch zeker wel in europa.

En hoeveel merchandise was en is er niet van Bonfire? Bonfire heeft zelfs zijn eigen standbeeld, die heeft Totilas (nog) niet.
Bonfire neusriem, Bonfire's symphonie, Bonfire boek, Bonfire t-shirt etc etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:29

Ik krijg wel tranen in mijn ogen als ik naar de kur van Edward met Totilas kijk :o maar goed, ik ben moeder en daar schijn je soms emotioneel incontinent van te kunnen worden. Ik ben het er niet mee eens dat het succes van Totilas nadelig zou kunnen zijn voor de sport, al die mercandise en de hype die ze eromheen proberen te maken is dat wel. Ik vind het erg goedkoop. Jammer ook dat bokt hier aan mee doet door het berichtje te plaatsen.