Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chaos schreef:Wat een kleine donkere box zeg, hij is er op achteruit gegaan.
Bij Edward had hij een immense box, tot zijn knieën in het stro zo ongeveer, veel meer licht.
Moest wel ff kei-hard lachen bij het kijken van het filmpje.
Hoe Matthias daar staat te praten in de camera, onverstaanbaar en die kop erbij.![]()
Vallyloverr schreef:T moet ook niet gekker worden. Een paard wat voorheen als paard gezien en behandeld werd. Word nu gezien als een diva, een fenomeen, een legende. Dus moet hij accupuntuursessies ondergaan, staan er bewakers bij zijn box en mag hij er dagelijks uit om gezadeld te worden en moet hij zijn kunstjes even laten zien wat hem in die jaren geleerd is.
Hij wordt behandeld als een grootse voetballer niet meer als een paard.
Ik vind het triest, geen wonder dat hij geen andere paarden kan verdragen als hij onder zijn solarium staat. Hij weet niet eens dat 't soortgenoten zijn...
Annemiek89 schreef:en een thirt van €119,jeetje die durven!!
EngeltjeS schreef:Vreemd verhaaltje
Dat ze op deze manier ook spullen willen gaan verkopen (t'shirt, handschoen met modderspetters?) dat vind ik wel van de zotte, maar goed, wie ben ik?

Lizzyy schreef:Zo te lezen heeft hij het al
Wen_en_Jelle schreef:Ik vind de hype wel erg ver gaan...
Het bijna laatste stukje vind ik dan weer echt erg om te lezen. Paard mag met wel 2 speelballen spelen in zijn vrije uurtjes, staat in een met matrassen beschermde box (ik hoop voor hem niet dag en nacht) en kan klaarblijkelijk niet eens meer naast een ander paard staan omdat hij nooit meer contact heeft met ze, op zijn paards... En dat is dan divagedrag...
Ik vind het echt erg dat zulke paarden zo moeten leven.
Het kan ook anders hoor lieve mensen met heeeeeeeeeel veel centjes, maar ja, dan rent hij weleens door de wei en stoeit met vriendjes... maar dan zal het divagedrag ook vanzelf wel minder worden
Citaat:Het paard is de enige die extra met rubber matten en matrassen beschermde stal staat zodat hij zich geen pijn kan doen, en hij heeft twee speelballen in zijn box waarmee hij mag spelen tijdens zijn vrije uurtjes. Voor en na zijn dagelijkse trainingsuurtjes, mag hij relaxen in zijn eigen solarium.
Een aantal weken geleden probeerde iemand een paard in een box naast het solarium te zetten en ging Totilas zo uit zijn dak dat het paard (dat blijkbaar volgens Totilas de wet ernstig overtrad) direct verwijderd moest worden.
s'Nachts gaan zijn box en stallenverblijf op slot en een bewaker staat buiten op wacht. Er zijn onlangs nieuwe camera's geinstalleerd voor extra veiligheid, en iedere twee weken krijgt het paard preventief een acupunctuursessie.
Ben ik nu echt de enige die dit idioter dan idioot vind? En daarnaast is eenzame opsluiting met twee speelballen, of vasstaan onder infraroodlampen echt de luxe die door de mensen eraan wordt toegeschreven? Ik denk niet dat Toot dit het ultieme geluk vind
Hoewel ik niet denk dat het er bij Gal anders aan toe ging, zo'n duur paard, maar daar werd de handelswijze in ieder geval niet de hemel in geprezen als een behandeling "fit for a diva" luve_rozes schreef:Het 'grootste concurrent zijn', het bedrag, en de manier waarop PS het voortijdig naar buiten bracht, de combinatie Toot&Gal, en daarna de hele poppenkast eromheen, tot de kopiekur aan toe, maakt het gewoon wel iets waar je je wenkbrauwen voor optrekt. Kun je wel kijken naar andere sporten of paarden verkopen, maar dit circus overstijgt wel alles.
Ik ben niet anti rath, maar krijg door het gedoe eromheen wel steeds minder respect voor het geheel. En eigenlijk is het niet rath, maar de PS en Linsenhof clan, waar hij voor naar buiten treedt als ruiter. Maar zeggen dat je weinig tijd hebt voor trainen voor een kur, omdat PS Toot wat langer wil laten dekken, en dan wel een fotoshoot maken met Toot en Rath en vriendinnetje in ridderkostuum voor het Aken magazine....Nee, het is mij te commercieel geworden.
Citaat:Het paard is de enige die extra met rubber matten en matrassen beschermde stal staat zodat hij zich geen pijn kan doen, en hij heeft twee speelballen in zijn box waarmee hij mag spelen tijdens zijn vrije uurtjes. Voor en na zijn dagelijkse trainingsuurtjes, mag hij relaxen in zijn eigen solarium.
Sonja schreef:He gelukkig, eindelijk weer eens een non-nieuwsbericht over Toot op de voorpagina. Ik begon me al zorgen te maken of het wel goed ging met Bokt.
Zo mee eens

Temeraire schreef:Ik vind het een leuk artikel. Laat de mensen blij zijn dat er eindelijk eens aandacht is voor de dressuursport. Commercie slecht voor de sport?
Lege tribunes, dat is pas slecht voor de sport.
Dit artikel is met een knipoog geschreven, jammer dat men het zo serieus opvat.
Het is gewoon een geweldig paard, en ik ben er trots op dat hij uit Nederland komt.
maar goed, ik ben moeder en daar schijn je soms emotioneel incontinent van te kunnen worden. Ik ben het er niet mee eens dat het succes van Totilas nadelig zou kunnen zijn voor de sport, al die mercandise en de hype die ze eromheen proberen te maken is dat wel. Ik vind het erg goedkoop. Jammer ook dat bokt hier aan mee doet door het berichtje te plaatsen.