Veertienjarig meisje uit Spankeren zwaargewond na val paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:33

Ik ben ook een keer van een pony afgevallen en die pony viel op mij en toen was ik ook een jaar of 14 en alleen.
Dus ik ga er geen oordeel over vellen, dat die meisje alleen was. :Y)

Vayo

Re: Veertienjarig meisje uit Spankeren zwaargewond na val paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:41

Verschrikkelijk en wat een geluk dat een voorbijrijdende motorrijder haar heeft zien liggen! Ik hoop echt dat het meisje er bovenop komt en er niets aan over zal houden. Aan het bericht te zien is het een ernstige val geweest. Ik hoop dat we snel een positieve update mogen lezen. Sterkte aan alle betrokkenen!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:46

ik begrijp dus een beetje dat ze alleen was?
zo ja erg slecht van haar ouders hoor :o
hopelijk knapt ze snel op en heeft ze dus niks ergs of blijvend altijd schrikken zoiets.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:49

Mensen, mensen.... waarom oordelen over de verantwoordelijkheid van de ouders en betrokkenen? Ik neem aan dat er weloverwogen beslissingen zijn genomen wanneer dit meisje alleen is gaan rijden met haar paardje. Ik zou als ouder het vreselijk vinden om deze reacties te lezen. Laten we niet oordelen over wat we niet kennen, maar allemaal duimen dat dit meisje hier heelhuids uitkomt.

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:02

[***] schreef:
Mensen, mensen.... waarom oordelen over de verantwoordelijkheid van de ouders en betrokkenen? Ik neem aan dat er weloverwogen beslissingen zijn genomen wanneer dit meisje alleen is gaan rijden met haar paardje. Ik zou als ouder het vreselijk vinden om deze reacties te lezen. Laten we niet oordelen over wat we niet kennen, maar allemaal duimen dat dit meisje hier heelhuids uitkomt.

Ben ik het mee eens.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:05

Bah, hoop dat zij het wel overleefd en ben benieuwd naar wat er eigenlijk is gebeurd..

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:29

Is er al iets meer bekend over het meisje? Hopelijk valt het allemaal mee en kan ze voorspoedig revalideren :)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:15

Wat erg! Hopen dat alles weer goed komt!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:44

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen, ik reed op die leeftijd ook alleen buiten. Niks geks aan als je een brave pony hebt. Als je met 2 man bent zou het natuurlijk ook nog kunnen dat het 2e paard achter de eerste aan is gegaan, niet omdat de ruiter dat wilde, maar door kudde instinct. Dus zonder het hele verhaal te horen kun je niet oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:46

Bah..
Wat erg zeg.

Ik hoop voor dat meisje dat ze er goed boven opkomt.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:55

Hey bah wat erg zeg. Ik hoop dat ze er niks aan over houd.

En mensen die commentaar op de ouders hebben. Laat dat!!. Je weet niks van de situatie en je kunt kinderen nou eenmaal niet altijd het handje vasthouden. Er kan altijd iets gebeuren, hoe verantwoordelijk je ook bent als ouders zijnde.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:00

onzin over dat alleen rijden.. ik reed op mijn 10e al alleen op mn verzorgshet rond. Al loopt tarzan naast mijn pony.. als die schrikt en wil gaan gaat ie toch wel.. of tarzan m nou vast heeft of niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:53

jullie moeten opmerkingen niet zo uit hun verband trekken of erger maken dan ze bedoeld zijn...
Het is algemeen bekend dat het veiliger is om samen met anderen te rijden of iemand mee lopend of op de fiets. Je kunt daar wel tegenin gaan of zeggen dat dat onzin is, maar dat zijn niet zulke slimme opmerkingen.
Als er wat gebeurd met 1 van de 2 of groep kan hopelijk (1 van) de ander(en) nog hulp inschakelen, terwijl als je alleen bent en echt gemeen valt/buiten bewustzijn raakt, pony er van door gaat zonder jou, telefoon stuk,been/enkel gebroken, etc., je het geluk moet hebben dat andere mensen in de buurt zijn en je kunnen helpen.

Dit meisje was zo als het lijkt alleen en dan hoop je als ouder dat zoiets nooit zal gebeuren. Als het wel gebeurd is dat verschrikkelijk, en ik vermoed dat ook deze ouders in de toekomst minder makkelijk hun dochter alleen op stap durven laten gaan met de pony. Hopelijk knapt ze zo goed op dat ze uberhaubt nog lekker op stap kan met een paard of pony!

Nogmaals heel veel sterkte voor alle betrokkenen, hoop dat er een update komt met hoe het verder is afgelopen met meisje en paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:03

kirrepir schreef:
takkie_muis schreef:
he wat vreselijk ,hopen dat ze erboven op komt.

had ze cap op?

Er wordt hier een hele normale vraag gesteld, want met of zonder cap kan namelijk wel wat zeggen over eventueel letsel aan het hoofd. Waarom worden bepaalde bokkers nu zo nijdig om deze vraag, ik vroeg het me ook af namelijk en niet omdat ik het anders maar een dom wicht vind..

Dobel schreef:
waarom altijd die eeuwige vraag had ze een cap op.. het meisje is gevallen en met een cap op kan je ook nog je been of rug breken. Ik rijd ook zonder cap ivm hele erge hoofdpijn en nekklachten als ik met cap rijd.. Het lijkt hier op bokt wel dat als je geen cap op had je gelijk maar pech hebt en het niet meer erg is..

omdat dat een normale vraag is? takkie_muis geeft op geen enkele manier aan dat ze het anders erg dom vind, dus ik snap die aangebrande reacties van bepaalde bokkers niet, maar goed

sterkte voor het meisje!

was gewoon idd een doodnormale vraag , met cap is niet veilig. stel paardlief gaat er opstaan of wat dan ook. wou niet een hevige discussie oplaaien.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:13

He gatsie wat een naar bericht, ik weet er alles van ik heb vroeger ook met paard en al in de sloot gelegen, ik kwam er gelukkig goed vanaf, maar blijf altijd een sloot fobie hebben als ik met langs sloot rij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:50

robeer schreef:
Goh Bigone, volgens mij denken en schrijven wij hetzelfde. Ben jij toevallig mijn andere helft van een verloren gewaande tweeling of zo.

Wie weet, men zegt dat iedereen op deze wereld ergens een evenbeeld qua uiterlijk en denken rond heeft lopen, ik hoop altijd dat het ergens in verwegistan is, dan kom je nog eens ergens maar de kempen is ook goed hoor.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:57

Jeetje wat naar! Krijg je gewoon de kriebels van.
Hoop ook dat dit meisje er bovenop komt!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:45

Het is mijn oude buurmeisje en vriendin van mn zus. Die is geen 14 maar 24, dus het bericht klopt niet helemaal. Ze had een cap op, maar heeft haar bekken gebroken op 3 plaatsen en veel zwellingen en schrammen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:46

Poeh wat heftig! Hopen dat ze maar snel mag herstellen, je bekken breken is niet mis :(:)..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:52

ah bah.
sterkte met het herstellen dan voor haar :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:53

joyce B schreef:
jullie moeten opmerkingen niet zo uit hun verband trekken of erger maken dan ze bedoeld zijn...
Het is algemeen bekend dat het veiliger is om samen met anderen te rijden of iemand mee lopend of op de fiets. Je kunt daar wel tegenin gaan of zeggen dat dat onzin is, maar dat zijn niet zulke slimme opmerkingen.

Het is algemeen bekend dat als je er niet op klimt je er ook niet af kan vallen. Je kunt daar wel tegenin gaan of zeggen dat dat onzin is, maar dat zijn niet zulke slimme opmerkingen.

Poep gebeurt, ook met cap op en bp met klapzak aan (wat niets doet tegen een bekkenbreuk) samen met anderen rijdend of met iemand mee lopend of op de fiets.

Wil je niet vallen? Stap er dan niet op :)*

Genéuzel.

Fijn dat ze gevonden is en beterschap.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:02

robincera schreef:
Het is mijn oude buurmeisje en vriendin van mn zus. Die is geen 14 maar 24, dus het bericht klopt niet helemaal. Ze had een cap op, maar heeft haar bekken gebroken op 3 plaatsen en veel zwellingen en schrammen.

Kijk einde aan onzinnige speculatie en wat een slechte berichtgeving!!!!
Is toch nog wel een verschil tussen 14 en 24.
Wat een rotklapper, maar gaat dus relatief goed?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:17

bigone schreef:
robeer schreef:
Goh Bigone, volgens mij denken en schrijven wij hetzelfde. Ben jij toevallig mijn andere helft van een verloren gewaande tweeling of zo.

Wie weet, men zegt dat iedereen op deze wereld ergens een evenbeeld qua uiterlijk en denken rond heeft lopen, ik hoop altijd dat het ergens in verwegistan is, dan kom je nog eens ergens maar de kempen is ook goed hoor.

Je bent welkom in de mooie Kempen hoor. ;)

Of ze nu 14 is of 24, het blijft een vervelende geschiedenis en sommige dingen zijn niet te voorkomen. Of zoals HC schrijft, niet opstappen dan val je er ook niet af. Kun je wel een fikse trap krijgen ofzo en daardoor gewond raken. :') Leven is nu eenmaal een gevaarlijke bezigheid.

Gelukkig is een bekkenbreuk in de meeste gevallen niet levensbedreigend. Neemt niet weg dat het erg pijnlijk kan zijn en er sprake kan zijn van blijvend letsel. Hoop in ieder geval dat ze helemaal opknapt. Wens haar beterschap robincera.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:14

robincera schreef:

Fijn om een update te lezen. Ik hoop dat wij hier uit op kunnen maken dat ze, ondanks haar zware verwondingen, gelukkig niet in levensgevaar is??? Ik hoop in ieder geval dat ze snel en volledig zal herstellen, ze zal nog wel een lange weg te gaan hebben denk ik.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:47

Ok,...hopelijk knapt ze snel op... maar jeetje bekken gebroken... :(:)