Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:09

tteettt schreef:
fidodido jij was anders wel degene die het eerste artikel even aanvulde. En naar ik begrijp was je erbij dat zei je zelf toch?

@Vala ken jij deze vrouw persoonlijk? Als ze zo slecht voor haar paard was, waarom heeft dan niemand de DB gebelt?

Ja op dat moment was ik erbij, had net les gehad.
Normaliter kom ik pas s'avonds omdat als ik zelf rij met mijn hengst ik niet graag tussen de kinderen rij.

hanzi69

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:12

oh ja het paard had artrose en een verbrijzelde knieschijf oh ja en mankeerde ook wat aan zijn rug maar dat vergeten we maar.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:13

een beetje de wegkwijt denk ik %)
god heeft rare kostgangers

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:14

Speciaal een account aangemaakt om hier te kunnen reageren@Hanzi? Jij bent dus ook bekend met dit verhaal neem ik aan?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:15

hanzi69 schreef:
oh ja het paard had artrose en een verbrijzelde knieschijf oh ja en mankeerde ook wat aan zijn rug maar dat vergeten we maar.

En jij bent de eigenaar neem ik aan?

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:16

Ik weet het voor de rest niet, ze stond er pas anderhalve maand.
zeg alleen wat ik die 2 dagen mee heb gemaakt.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:17

Er gaan dagelijks honderden gezonden beesten naar de slacht, zijn dat ook allemaal mensen die niet sporen dan?
En alle gezonde ' overschot' shetjes die geslacht worden, ook allemaal mensen die ontoerekeningsvatbaar zijn? Lijkt me niet...
Wat je met je paard doen mag je toch echt helemaal zelf weten.

Al blijft het natuurlijk geen reden om iemand aan te rijden.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:20

@fidodido nee ik ken haar niet en doe dus ook niet net als of! wat ik wil zeggen is:

Deze mvr gaat mischien anders om met haar paard dan jullie of stal eigenaar, dit hoeft niet per definitie verkeerd te zijn. Het is nou eenmaal haar paard, dus zei mag doen wat ze wil. Maar op het moment dat zei voelt dat een hele stal en stal eigenaar tegen haar aan het samen spannen zijn, kun je verwachten dat zei uiteindelijk een heftige reactie geeft! Want het was in dit geval niet aan jullie om te oordelen, het is immers haar paard!

Ik vindt het raar dat een stal eigenaar, manege houder het goed keurd dat er een hele stal een actie begint, terwijl ze zich aan het bemoeien zijn met zaken die hun niet aangaan! Want in Nederland is het nou enmaal zo dat een paarden eigenaar kan doen met zijn dier wat ie wil, dus als een eigenaar z,n paard wil laten slachten dan is dit zijn goed recht! En zolang een slager kan slachten zonder verklaring van bv dieren arts is dit gewoon zo.

Wat wel had gekund is dat de stal eigenaar in gesprek was gegaan met deze vrouw, en haar een voorstel doen om het paard over te nemen, maar als zei dit dan niet wil, om welke reden dan ook dan zul je haar beslissing moeten accepteren!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:20

hanzi69 schreef:

Met een verbrijzelde knieschijf mag een paard helemaal niet vervoerd worden en helemaal niet naar de slacht.
Zo'n paard mag alleen vervoerd worden naar de kliniek (met toestemming van de DA).

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:24

tteettt schreef:
@fidodido nee ik ken haar niet en doe dus ook niet net als of! wat ik wil zeggen is:

Deze mvr gaat mischien anders om met haar paard dan jullie of stal eigenaar, dit hoeft niet per definitie verkeerd te zijn. Het is nou eenmaal haar paard, dus zei mag doen wat ze wil. Maar op het moment dat zei voelt dat een hele stal en stal eigenaar tegen haar aan het samen spannen zijn, kun je verwachten dat zei uiteindelijk een heftige reactie geeft! Want het was in dit geval niet aan jullie om te oordelen, het is immers haar paard!

Ik vindt het raar dat een stal eigenaar, manege houder het goed keurd dat er een hele stal een actie begint, terwijl ze zich aan het bemoeien zijn met zaken die hun niet aangaan! Want in Nederland is het nou enmaal zo dat een paarden eigenaar kan doen met zijn dier wat ie wil, dus als een eigenaar z,n paard wil laten slachten dan is dit zijn goed recht! En zolang een slager kan slachten zonder verklaring van bv dieren arts is dit gewoon zo.

Wat wel had gekund is dat de stal eigenaar in gesprek was gegaan met deze vrouw, en haar een voorstel doen om het paard over te nemen, maar als zei dit dan niet wil, om welke reden dan ook dan zul je haar beslissing moeten accepteren!

Maar wat jij nou zeg, zeg ik toch precies hetzelfde?
Ik ik vroeg niet of je haar kende?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:38

Hoe zit het met wat Hanzi69 zegt?

Wat er ook aan de hand is, mensen aanrijden gaat echt veel te ver!!

tteettt

Re: Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:57

@jes_sira absolut, is geen excuses voor! Als dat al is wat er is gebeurt! Maar met een hele stal iemand min of meer dwingen om z,n paard af te staan? Dat gaat zeker ook te ver.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:02

Tja een contract getekend allah.
Maar als je in tussentijd de hele manege op je nek krijgt om de beslissingen die jij neemt voor je EIGEN paard, zou ik ook geen zin hebben er nog een maand met de nek aangekeken te worden.
En iedere keer dat ik naar stal ging er een aantal op mijn nek sprongen, IK WIL JE PAARD KOPEN.
En dan daar ook nog een maand voor betalen, nee sorry, moet je ook niet bij mij zijn.
Contract of niet.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:57

Volgens mij dwalen we een beetje af...
Okee miss niet heel handig om een actie op touw te zetten om t paard van de slacht te redden tis tenslotte háár paard, maaaaaar in andere topics wordt er dan alleen maar hulde gesproken tegen die redders, vind sommige reacties hier nu dan ook een beetje krom...

Gaat mij niet om t wel of niet redden van t paard. Vind dat ook maar bijzaak. T feit dat deze vrouw moedwillig 2 personen (in dit geval zelfs 3..) aanrijdt, dát vind ik pas erg! Hoop dat deze vrouw dan ook zwaar gestraft wordt.

Moet niet gekker worden..zo van: okee ze gaan niet aan de kant, nja dan rijdt ik er wel overheen 8)7 :roll: >;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:19

Sorry hoor, maar wat is dat voor ziekelijk mens zeg, eerst een paar mensen voor de sokken rijden, en daarna ook nog een kerngezond paard laten slachten (waar dus niks mee aan de hand was?) Dan denk ik bij mijn eigen in wat voor wereld we leven...

(en dan ook nog eens een zwangere vrouw!) Heeft dat mens soms geen respect voor niemand? -:(-

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:25

@Famke Afdwalen? is het al bewezen dat deze mvr moetwillig op die mensen is ingereden?
@ Horse Dude een verhaal heeft altijd 2 kanten, ken jij dit paard? en de andere betrokenen?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:43

Miss is die vrouw wel tot die aktie gedreven, wie zal het zeggen. Als je dagelijks mensen op je dak krijgt die je paard willen kopen en op je inpraten om maar vooral niet het arme beest naar de slager te brengen, dan is het niet moeilijk je voor te stellen dat er op een gegeven moment iets knapt bij iemand.

En nee heb geen idee was er niet bij, kan me er slechts een voorstelling van maken wat dan niet in houdt dat ik het goed praat dat iemand op mensen in rijdt.

Ben het met tteett eens, een verhaal heeft 2 kanten en we kunnen dus nog alle kanten op.. Ieders belevenis is anders in dit verhaal van zowel omstanders als wel de betrokkenen

emilia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:51

Nou nou jullie durven wel zeg!! Het is tenslotte een vriendin van mij en ik weet dat zij altijd goed voor haar paard is geweest en dat haar paard al 2 jaar aan het revalideren is met zijn knie door in de 1e instantie een val in een sloot in 2009.
Ze was op weg naar haar nieuwe stal, de manege dus toen het ongeval gebeurde. De eigenaar/eigenaresse heeft haar goed opgevangen en idd de nodige zorg verleend aan haar paard.
Na het ongeval is ze naar een kliniek geweest en constateerde ernstige artrose in knie en 3 botsplinters. Prognose was onduidelijk en het paard kon idd geopereerd worden maar dan alsnog waren de vooruitzichten 50/50 en zou het paard op den duur toch pijn krijgen en was het alleen maar rekken van tijd. Zij is met de foto's naar 2 verschillende dierenartsen geweest en die zagen het er ook somber in. Ook de verzekeringsagent zei dat dit de beste oplossing was.
Nadat ze een beslissing had genomen om haar paard in te laten slapen kreeg ze de hele manege tegen haar en men was met het lop van het paard begaand. Natuurlijk is het een zeer vriendelijk gebaar als men zoiets voor je paard wilt gaan doen maar het geld was het probleem niet.
Toen men op de manege op de hoogte was van haar plan wedr ze ineens uitgemaakt voor dierenbeul. Het enige waar zij om vroeg of haar paard meer stro kon krijgen en dat is toch niet teveel gevraagd. Ze betaalde er notabene nog extra ervoor en kon heel erg boos worden als haar paard er slecht bij stond. Haar paard stond er niet schoon bij en dan heb ik het nog geeneens over de andere paarden :n
Toen heeft ze de eigenaren daarop aangesproken in een volle kantine en aangezien ze slechthorend is kon iedereen ervan meegenieten. Toen werd ze de kantine uitgezet. Haar paard werd uit de wei gehaald omdat hij te druk was voor de andere paarden. Hij stond alleen in een vak dus snap het probleem niet. -:(- Hij werd toen in een kale paddock/wei gezet achter de stallen zonder water. Schandalige lui zijn het. -:(-
Maandagavond kwam de verzekeringagent en om van alle roddels af te zijn heeft ze afspraak met de kliniek afgezegd en besloten om ergens anders haar paard te laten inslapen om diverse redenen.
Dinsdagmiddag kwam ze op stal en mocht ze de kantine niet meer in en bij de poetsspullen en werd haar gezegd dat ze maar beter weg kon gaan. Ze kon nog geeneens de laatste dag van haar paard genieten en daarom bleef ze maar in zijn box zitten. Toen kwam de politie erbij en moest zij mee naar het buro en werd haar gezegd dat het huisvredebreuk was. Nou ja....belachelijk toch.....

Afijn....woensdag wilde ze haar paard wegbrengen en hadden ze het hek op slot gedaan zodat ze niet bij haar paard kon komen.
Uiteindelijk mocht ze er toch bij en ging ze haar paard inladen op een weg naast de manege.
Om te treiteren hadden ze een wagen voor haar auto gezet zodat ze niet weg kon rijden. Zij heeft toen zelf de politie gebeld omdat ze zoch bedreigd voelde en gaf haar telefoon aan de eigenaar en de politie zei dat het haar paard was en haar beslissing en het is een openbare weg dus de auto moest weggehaald worden. Dat werd keurig gedaan en toen stapte ze in haar wagen en startte de wagen. De eigenaar sprong ineens voor de wagen en de wagen rolde zachtjes weg en toen raakte zij hem. Zijn dochter had ze nog geeneens gezien en snapte niet waar die ineens vandaan kwam.
Toen werd zij aan de haren uit de auto gesleurd en kreeg raken klappen. Omstanders hebben ze uit elkaar gehaald en de politie en ambulance werden gebeld. Zij moest wederom weer mee met de poltie en een nacht doorgebracht in de cel.
Zij zit onder de blauwe plekken op armen en benen dus dat zeg wel over de eigenaren van de manege wat voor lui het zijn.
Paard werd weggebracht en zij heeft wederom geen normaal afscheid kunnen nemen van haar paard dankzij die asociale lui van de manege.
Hiervoor bedankt!!! |o
Wij gaan hier zeker onze advokaat erop zetten en laten het er niet bij zitten. Als ze haar gewoon met rust hadden gelaten was er niks gebeurd dus ze hebben het uiteindelijk aan zichzelf te danken.

Het verhaal heeft altijd 2 kanten en vind het niet eerlijk om haar zo neer te zetten terwijl ze dat paard al 14 jaar heeft en altijd het beste voor haar paard heeft gewild.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:02

Bedankt voor de verdere uitleg Emilia80, zo wordt het verhaal ook van de andere kant duidelijker.
Laatst bijgewerkt door Vala op 08-07-11 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:02

En zo blijkt dus maar weer eens dat er aan elk verhaal twee kanten zit en dat we niet zo kortzichtig moeten zijn!
Zoals Tteettt al drie pagina's volhoudt! Niet zo snel met een oordeel klaar staan mensen....

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:05

Oeh Schiedam, daar heb ik 20 jaar gewoond en werk ik nog steeds.
Raar verhaal ook!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:10

Dat is idd een heel ander verhaal... bedankt voor je toelichting emilia

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:19

iK Blijf er ook bij dat je gewoon weg onmogelijk met een geladen trailer achter je auto als een dolle stier(zo wordt het immers hier geschetst) op mensen in kunt rijden.
Laatst bijgewerkt door tteettt op 08-07-11 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:24

Oei, dit maakt het verhaal wel even heel anders......

megamind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:34

Kan het niet laten om te reageren, laat ze eerst eens voor hun eigen paarden zorgen voordat ze commentaar geven op iemand. Wegens eerdere ervaringen met deze manege eigenaren geloof ik dat deze vrouw niet anders kon, emlia wens je vriendin sterkte.