Zebra-ezel-mix geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sheilarianne

Re: Zebra-ezel-mix geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:57

Ik moet zeggen toen ik dit filmpje al op RTL zag dat ik het veulen erg met een bolle rug vind staan en niet goed op de achterhand loopt. Het diertje loopt wat scheef en de beentjes staan wat naar achteren gekanteld. Ik zou als dierentuin niet echt blij zijn met de geboorte als ik het veulen zo bekijk. Vraag me af of het diertje geen latere beenproblemen krijgt hieraan.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:02

Weet iemand wat het doel is van een dergelijke kruising?
En is dit op een natuurlijke manier onstaan of is de merrie geinsemineerd?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:05

Duhh, waarom moet er altijd 'nut' zijn?
Zo te zien op het flimpje staan al die dieren bijeen, dan gebeurt zoiets vanzelf. Gebrek aan iets anders?
Zo ontstaan nieuwe rassen, dat noemen ze evolutie ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:02

tyleysmiley schreef:
Mijn vader is ook een ezel :o :(:) :')

_O-
Onder de mensen mag elke stel zomaar kindjes maken,
waarom mogen dieren dat niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:21

Ethelate schreef:
tyleysmiley schreef:
Mijn vader is ook een ezel :o :(:) :')

_O-
Onder de mensen mag elke stel zomaar kindjes maken,
waarom mogen dieren dat niet?

Jij hebt nooit gehoord van soorten? :)

Dieren mogen dat wel, ze kunnen het niet (altijd). Een kat kan bijvoorbeeld onmogelijk met een schaap paren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:54

Een kat en een schaap gaat inderdaad niet. Maar ezels en zebra's behoren wel tot dezelfde familie. Wat ook al gezegd is, als je het filmpje ziet, lopen daar ezels, zebra's en ook nog andere dieren los bij elkaar. Zoiets kan dan weleens voorkomen. Zo simpel is het volgens mij...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:03

Dat weet ik. :) Maar het zijn niet voor niks verschillende rassen binnen een soort. :) En de nakomelingen zijn ook niet voor niets onvruchtbaar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:07

Nee, dat klopt. Ik haalde jou even door elkaar met iemand die er hardere woorden voor gebruikte. f deze kruising nut heeft, ach... waarschijnlijk niet. De vraag is of dat erg is :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:08

Als je het filmpje bekijkt zie je dat al die beestjes samen een hok delen. En als de genen dan zo dicht bij elkaar liggen dat het mogelijk is een net wat ander soort te dekken waarom niet. Die hengst dacht maar aan 1 ding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:11

Blue_Eyes schreef:
Nee, dat klopt. Ik haalde jou even door elkaar met iemand die er hardere woorden voor gebruikte. f deze kruising nut heeft, ach... waarschijnlijk niet. De vraag is of dat erg is :)

Dat maakt niet uit. :)

Nut heeft het idd niet. Ik denk ook niet dat het erg is. Tenzij er een trend gaat ontstaan deze dieren te fokken en als paardachtige aan particulieren te gaan verkopen. Ik vraag me af of dat wenselijk is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:16

Dat denk ik niet, dat dat wenselijk is. Dat zal ook zo'n vaart niet lopen, denk ik. Dit beestje is daar inderdaad gezien zijn bouw ook helemaal niet geschikt voor, die gaat waarschijnlijk been- en rugproblemen krijgen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:36

Haha,, deze aflevering heb ik toevallig gezien :P

Wat een poepie is het!! <3

Maar omdat het een 'rare' mix is, zal het denk ik niet 100% goed zijn.
Zelf denk ik dat hij klachten gaat krijgen...maar dat hoop ik niet!!

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:54

Wat is het toch een schatje <3

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:58

HIer een dorp verder op lopen ook een aantal kruisingen van een paard en een zebra (zorse) ook niet echt een nuttige krusing.
vind hem wel erg leuk! <3

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:03

Ik hoop ook niet dat hij problemen krijgt later, dat zou wel heel sneu zijn..

bubble_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:17

Zidore schreef:
_San87_ schreef:
Wat is het nut van deze kruising?

dat dacht ik nou ook

schattig hoor (altijd leuk baby-spul) maar wat moeten we hier in vredesnaam mee? Gaan die chinezen hem ook opeten??

ik noem het geen mishandeling, maar ik zie het nut er gewoon niet van in. Die vraag over vruchtbaarheid, waarom moeten we die perse trotseren. Als een leeuw niet met een tijger zou kunnen, nou prima toch, dan is dat zo. Sommige dingen slaan gewoon te ver door. Dat dit in het wild kan voorkomen, best, maar waarom zouden we dit gaan doen??

(en dan heb ik het hier ook niet over domme fokkers die lelijke kruisingen maken die je vervolgens op de paardenmarkt ziet wegkwijnen.. dat is weer een andere discussie)

Pardon? Waarom zouden die chinezen hem ook opeten?

Ik denk dat dit soort kruizingen vaker voorkomen dat we denken, en dat mensen dit doen om te kijken of het mogelijk is, en om een beter dier te creëren. Ik denk dat sommige mensen graag een soort God willen spelen (niet beledigend bedoelt) en proberen nieuwe rassen te creëren.

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:09

bubble_me schreef:
Zidore schreef:
dat dacht ik nou ook

schattig hoor (altijd leuk baby-spul) maar wat moeten we hier in vredesnaam mee? Gaan die chinezen hem ook opeten??

ik noem het geen mishandeling, maar ik zie het nut er gewoon niet van in. Die vraag over vruchtbaarheid, waarom moeten we die perse trotseren. Als een leeuw niet met een tijger zou kunnen, nou prima toch, dan is dat zo. Sommige dingen slaan gewoon te ver door. Dat dit in het wild kan voorkomen, best, maar waarom zouden we dit gaan doen??

(en dan heb ik het hier ook niet over domme fokkers die lelijke kruisingen maken die je vervolgens op de paardenmarkt ziet wegkwijnen.. dat is weer een andere discussie)

Pardon? Waarom zouden die chinezen hem ook opeten?

Ik denk dat dit soort kruizingen vaker voorkomen dat we denken, en dat mensen dit doen om te kijken of het mogelijk is, en om een beter dier te creëren. Ik denk dat sommige mensen graag een soort God willen spelen (niet beledigend bedoelt) en proberen nieuwe rassen te creëren.

Ik denk dat je inderdaad wel een beetje gelijk hebt bubble_me. Mensen willen soms de natuur wereld te veel beinvloeden, maar ik weet niet of het in dit geval ook zo is.
Zelf vind ik het beestje ook wel schattig, maar hij/zij heeft inderdaad een kromme rug en dat is jammer. En volgens mij leven dit soort kruisingen niet erg lang. Gewoon omdat evolutie niet zo snel zich kan aanpassen. En het dus meestal maar zo houdt zoals het is, omdat het nog steeds zo kan.