Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stoffel schreef:Kijk en het enige waarop gereageerd wordt is, de vraagtekens zie ik zet bij de qualiteit, maar waarom moet deze hengst hier wel genoemd worden en de pony van ome Frits niet? Verder staat er toch duidelijk dat ik het ook klote vind voor hen die ermee te maken hebben. Maar hallo het blijft wel een paard ( hier in de regio zeggen we beter in het achterhuis dan in het voorhuis) al reageren sommigen hier alsof de wereld vergaat.
stoffel schreef:Kijk en het enige waarop gereageerd wordt is, de vraagtekens zie ik zet bij de qualiteit, maar waarom moet deze hengst hier wel genoemd worden en de pony van ome Frits niet? Verder staat er toch duidelijk dat ik het ook klote vind voor hen die ermee te maken hebben. Maar hallo het blijft wel een paard ( hier in de regio zeggen we beter in het achterhuis dan in het voorhuis) al reageren sommigen hier alsof de wereld vergaat.
germie schreef:Het barockpintostamboek komt niet voor op de lijst met erkende stamboeken (mogen ze dan wel zelf een paspoort uitgeven?). Dus is een goedgekeurde hengst hier net zo veel waard als de pony van ome Frits.
Ik kan als ik dek met een hengst van het barockpinto stamboek net zo goed de hengst van de buurman op m'n merrie gooien. B-register krijg ik toch. Niet meer en niet minder. Dus logisch dat er hier vragen gesteld worden over de kwaliteit.
Het hoeft niet zo te zijn dat een papierloos paard of een Asemmer nu echt slechter is dan eentje met papier. Maar ik weet wel dat ik met mijn B register nooit mee zal kunnen doen aan de WK jonge dressuurpaarden bijvoorbeeld, ondanks dat de hele lijn bekend is. Gelukkig kun je tegenwoordig wel meedoen met de Pavocup, maar of in dit geval daadwerkelijk niet naar papier gekeken wordt twijfel ik wel aan. Kortom, dit zijn wel dingen die je je moet afvragen en dus is de vraag of dit wel voorpaginanieuws is en of de pony van ome Frits dan niet genoemd moet worden geheel terecht.
Adil schreef:germie schreef:Het barockpintostamboek komt niet voor op de lijst met erkende stamboeken (mogen ze dan wel zelf een paspoort uitgeven?). Dus is een goedgekeurde hengst hier net zo veel waard als de pony van ome Frits.
Ik kan als ik dek met een hengst van het barockpinto stamboek net zo goed de hengst van de buurman op m'n merrie gooien. B-register krijg ik toch. Niet meer en niet minder. Dus logisch dat er hier vragen gesteld worden over de kwaliteit.
Het hoeft niet zo te zijn dat een papierloos paard of een Asemmer nu echt slechter is dan eentje met papier. Maar ik weet wel dat ik met mijn B register nooit mee zal kunnen doen aan de WK jonge dressuurpaarden bijvoorbeeld, ondanks dat de hele lijn bekend is. Gelukkig kun je tegenwoordig wel meedoen met de Pavocup, maar of in dit geval daadwerkelijk niet naar papier gekeken wordt twijfel ik wel aan. Kortom, dit zijn wel dingen die je je moet afvragen en dus is de vraag of dit wel voorpaginanieuws is en of de pony van ome Frits dan niet genoemd moet worden geheel terecht.
Ja kom nou, wat wil je nu? Een stamboek die in 2009 haar eerste keuringen had vergelijken met het KWPN? Beetje dom he?
Dat laatste, jij mag het terecht vinden, maar de melding van een gestorven dekhengst lijkt mij iets belangrijker dan de knol van ome Frits die omkiept, en dan maakt het niet uit van welk stamboek hij komt.
Voor de rest vind ik, dat als je je echt zo stoort aan dit topic, je maar ergens anders heen moet gaan ipv discussieren. Er zijn hier mensen die veel met de hengst te doen hebben gehad en zich mogelijk erg gekwetst voelen door jouw opmerkingen....
Antoontje schreef:Welke heb je gekocht Valencia?
Ik was er ook om te kijken, vond de ed king hill merrie + veulen erg leuk
. Alle veulens staan nu nog bij de fokkers en komen vanaf eind aug en half oktober bij ons. stoffel schreef:Hallo de pony van ome Frits was ook een dekhengst. Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht. Verder denk ik dat het de mensen harder kwetst dat er in dit topic reclame gemaakt wordt voor een evenement om er meer geld aan te verdienen
Valencia2002 schreef:Antoontje schreef:Welke heb je gekocht Valencia?
Ik was er ook om te kijken, vond de ed king hill merrie + veulen erg leuk
Garma, nummer 14 van Colorance x Samber
Edit: En nummer 27 Grazia van Bontfire x Ed King Hill. Haar mams nr 26 Sylvia is overigens nog te koop;)
Het veulenkoppeltje wordt een kleurrijk boeltje, want er komt ook nog een valkveulen van Travolta's Nieuwmoed. Alle veulens staan nu nog bij de fokkers en komen vanaf eind aug en half oktober bij ons.
Adil schreef:stoffel schreef:Hallo de pony van ome Frits was ook een dekhengst. Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht. Verder denk ik dat het de mensen harder kwetst dat er in dit topic reclame gemaakt wordt voor een evenement om er meer geld aan te verdienen
Nou, als het een dekhengst was en het op de voorpagina was gekomen, mooi toch, wat een eer...!!! Om nou te zeggen: "Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht", dat vind ik dan weer echt te ver gaan, en een duidelijk teken daarvoor dat je je absoluut niet hebt verdiept in het stamboek. Beetje idioot een mening te geven over iets waar je blijkbaar geen benul van hebt