Barock Pinto dekhengst Colorance 03 XX overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeevtb

Re: Barock Pinto dekhengst Colorance 03 XX overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:39

helaas, net de scan gehad en onze merrie blijkt leeg te zijn. dus ook voor ons geen colorance veulen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:42

Esmeevtb schreef:
helaas, net de scan gehad en onze merrie blijkt leeg te zijn. dus ook voor ons geen colorance veulen.

Ah sh*t zeg!
Hebben ze niets meer op voorraad bij de Voorsprong?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:15

stoffel schreef:
Kijk en het enige waarop gereageerd wordt is, de vraagtekens zie ik zet bij de qualiteit, maar waarom moet deze hengst hier wel genoemd worden en de pony van ome Frits niet? Verder staat er toch duidelijk dat ik het ook klote vind voor hen die ermee te maken hebben. Maar hallo het blijft wel een paard ( hier in de regio zeggen we beter in het achterhuis dan in het voorhuis) al reageren sommigen hier alsof de wereld vergaat.

Voor ome Frits zou ik het ook sneu vinden :o
Maar de pony van ome Frits is geen goedgekeurde dekhengst voor een bepaald stamboek. En voor dat stamboek is het heel zonde, voor het eigenaar van het paard is het uiteraard heel sneu.

Dat is ook wat er geschreven wordt, ik heb geen reactie gezien 'alsof de wereld vergaat', dus vind je antwoord nog steeds nergens op slaan.

@ Esmee: jammer van je merrie, ga je het toch nog een keer proberen?

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:45

Och wat jammer Esmee.
Heb je nog contact gehad met de Voorsprong?

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:51

Zonde van zo'n mooi paard :(

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:11

Bij ons op stal vanaag ook paard gescand, maar ook helaas leeg
Ook dus geen colorance veulen hier :(

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:11

Zo Jong En Zo Mooi En zo Talentvol En dan al Niet meer te redden zijn???
Zo zielig :( Maar die mensen konden er niks meer doen :'( Was ie maar te redden

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:13

Jemig, zit echt met volle verbazing sommige reacties te lezen.
Er wordt gewoon op de hengst neergekeken door sommige mensen...
Maar waarom ? Waarom zou deze hengst minder zijn/worden dan een van Zangersheid etc ?
Jammer.. Waarschijnlijk mensen die ook niets zien in het barock pinto stamboek.
Dat blijkt wel weer aan het stukje dat geschreven is met 'stamboek' tussen aanhalingstekens.

Maar toe maar, erg jammer van zo'n prachtige jonge hengst.
Hopen dat zijn nakomelingen het goed gaan doen.

Colorance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:17

De paarden die a.s. zaterdag onder de hamer komen staan online op www.veilingpaarden.nl
Ook diverse nakommelingen van Colorance

Grijp nu uw kans om een mooie bonte te kopen

Tot zaterdag

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:28

Zo te zien is gaat het geld het meeste verdriet goed maken

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:28

Misschien staat dit hier helemaal ongepast hoor, maar ik vraag me af wat voor keuzes anderen gemaakt hebben nadat bleek hun merrie niet dragend te zijn van een colorance veulen.

wij hebben besloten verder te gaan met Bontfire, die toch ook een super mooie en vooral ook lieve Hengst bleek te zijn. binnekort 18 dagen scan dus maar hopen dat het allemaal goed is nu! anders proberen we het volgend jaar pas weer.

dus mijn vraag: hebben jullie een andere hengst gekozen en zoja welke en waarom?

sorry als dit als niet passend in het topic gezien wordt.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:36

stoffel schreef:
Kijk en het enige waarop gereageerd wordt is, de vraagtekens zie ik zet bij de qualiteit, maar waarom moet deze hengst hier wel genoemd worden en de pony van ome Frits niet? Verder staat er toch duidelijk dat ik het ook klote vind voor hen die ermee te maken hebben. Maar hallo het blijft wel een paard ( hier in de regio zeggen we beter in het achterhuis dan in het voorhuis) al reageren sommigen hier alsof de wereld vergaat.

Tjaah zo heb je bij de mensen ook meer belangrijke personen dan de meeste onder ons zijn.
Waarom verdienen die een plekje ronduit de hele wereld??

Dan heb je het hier over een paar die goedgekeurd is bij het barock pinto stamboek. Ik wil wedden dat het momenteel lang nog niet overal bekend is (ronduit de wereld).
Dus om dan een opmerking te maken over het paard van ome Frits... :Y)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:10

Even offtopic: ik ben anders super blij met mijn Colorance veulen welke ik gisteren tijdens de veiling gekocht heb...en bewegen dat ze kan. Ze beweegt als mijn Tango, dus ze mag nog lekker enkele jaren lekker spelen en dan mag ze ook meedoen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:08

Het barockpintostamboek komt niet voor op de lijst met erkende stamboeken (mogen ze dan wel zelf een paspoort uitgeven?). Dus is een goedgekeurde hengst hier net zo veel waard als de pony van ome Frits.
Ik kan als ik dek met een hengst van het barockpinto stamboek net zo goed de hengst van de buurman op m'n merrie gooien. B-register krijg ik toch. Niet meer en niet minder. Dus logisch dat er hier vragen gesteld worden over de kwaliteit.
Het hoeft niet zo te zijn dat een papierloos paard of een Asemmer nu echt slechter is dan eentje met papier. Maar ik weet wel dat ik met mijn B register nooit mee zal kunnen doen aan de WK jonge dressuurpaarden bijvoorbeeld, ondanks dat de hele lijn bekend is. Gelukkig kun je tegenwoordig wel meedoen met de Pavocup, maar of in dit geval daadwerkelijk niet naar papier gekeken wordt twijfel ik wel aan. Kortom, dit zijn wel dingen die je je moet afvragen en dus is de vraag of dit wel voorpaginanieuws is en of de pony van ome Frits dan niet genoemd moet worden geheel terecht.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:10

Wat zonde van zo'n prachtige hengst

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:12

germie schreef:
Het barockpintostamboek komt niet voor op de lijst met erkende stamboeken (mogen ze dan wel zelf een paspoort uitgeven?). Dus is een goedgekeurde hengst hier net zo veel waard als de pony van ome Frits.
Ik kan als ik dek met een hengst van het barockpinto stamboek net zo goed de hengst van de buurman op m'n merrie gooien. B-register krijg ik toch. Niet meer en niet minder. Dus logisch dat er hier vragen gesteld worden over de kwaliteit.
Het hoeft niet zo te zijn dat een papierloos paard of een Asemmer nu echt slechter is dan eentje met papier. Maar ik weet wel dat ik met mijn B register nooit mee zal kunnen doen aan de WK jonge dressuurpaarden bijvoorbeeld, ondanks dat de hele lijn bekend is. Gelukkig kun je tegenwoordig wel meedoen met de Pavocup, maar of in dit geval daadwerkelijk niet naar papier gekeken wordt twijfel ik wel aan. Kortom, dit zijn wel dingen die je je moet afvragen en dus is de vraag of dit wel voorpaginanieuws is en of de pony van ome Frits dan niet genoemd moet worden geheel terecht.

Ja kom nou, wat wil je nu? Een stamboek die in 2009 haar eerste keuringen had vergelijken met het KWPN? Beetje dom he?

Dat laatste, jij mag het terecht vinden, maar de melding van een gestorven dekhengst lijkt mij iets belangrijker dan de knol van ome Frits die omkiept, en dan maakt het niet uit van welk stamboek hij komt.

Voor de rest vind ik, dat als je je echt zo stoort aan dit topic, je maar ergens anders heen moet gaan ipv discussieren. Er zijn hier mensen die veel met de hengst te doen hebben gehad en zich mogelijk erg gekwetst voelen door jouw opmerkingen....

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:31

Overigens is het BP stamboek erg hard aan de weg aan het timmeren om wel erkend te worden. Ze zijn er bijna.

En ja, ook ik vind het erg zonde dat hij overleden is en ben blij dat ik een nakomeling van hem heb kunnen "bemachtigen."

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:50

Welke heb je gekocht Valencia?
Ik was er ook om te kijken, vond de ed king hill merrie + veulen erg leuk :j

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:35

Adil schreef:
germie schreef:

Ja kom nou, wat wil je nu? Een stamboek die in 2009 haar eerste keuringen had vergelijken met het KWPN? Beetje dom he?

Dat laatste, jij mag het terecht vinden, maar de melding van een gestorven dekhengst lijkt mij iets belangrijker dan de knol van ome Frits die omkiept, en dan maakt het niet uit van welk stamboek hij komt.

Voor de rest vind ik, dat als je je echt zo stoort aan dit topic, je maar ergens anders heen moet gaan ipv discussieren. Er zijn hier mensen die veel met de hengst te doen hebben gehad en zich mogelijk erg gekwetst voelen door jouw opmerkingen....

Hallo de pony van ome Frits was ook een dekhengst. Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht. Verder denk ik dat het de mensen harder kwetst dat er in dit topic reclame gemaakt wordt voor een evenement om er meer geld aan te verdienen

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:48

Antoontje schreef:

Garma, nummer 14 van Colorance x Samber
Edit: En nummer 27 Grazia van Bontfire x Ed King Hill. Haar mams nr 26 Sylvia is overigens nog te koop;)

Het veulenkoppeltje wordt een kleurrijk boeltje, want er komt ook nog een valkveulen van Travolta's Nieuwmoed *\o/* . Alle veulens staan nu nog bij de fokkers en komen vanaf eind aug en half oktober bij ons.
Laatst bijgewerkt door Valencia2002 op 08-08-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:51

stoffel schreef:
Hallo de pony van ome Frits was ook een dekhengst. Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht. Verder denk ik dat het de mensen harder kwetst dat er in dit topic reclame gemaakt wordt voor een evenement om er meer geld aan te verdienen

Nou, als het een dekhengst was en het op de voorpagina was gekomen, mooi toch, wat een eer...!!! Om nou te zeggen: "Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht", dat vind ik dan weer echt te ver gaan, en een duidelijk teken daarvoor dat je je absoluut niet hebt verdiept in het stamboek. Beetje idioot een mening te geven over iets waar je blijkbaar geen benul van hebt :?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:58

Feitelijk is het niet eens een stamboek maar een registratieboek, net als het ES, het NES (maar ook helaas het EASP).
Wil niet zeggen dat er geen leuke paarden bij een registratieboek te vinden zijn, maar iedereen kan een registratieboek beginnen. Het zijn geen paspoortuitgevende instanties. Dus als je pech hebt, heb je een papier met afstamming en een paspoort met onbekendXonbekend.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:30

Valencia2002 schreef:
Antoontje schreef:

Garma, nummer 14 van Colorance x Samber
Edit: En nummer 27 Grazia van Bontfire x Ed King Hill. Haar mams nr 26 Sylvia is overigens nog te koop;)

Het veulenkoppeltje wordt een kleurrijk boeltje, want er komt ook nog een valkveulen van Travolta's Nieuwmoed *\o/* . Alle veulens staan nu nog bij de fokkers en komen vanaf eind aug en half oktober bij ons.

Dat waren leuke veulens, gefeliciteerd ermee!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:53

@Antoontje: Eerst ging ik voor Garma en dacht als dat niet lukt dan ga ik voor Grazia, maar ja toen had ik Garma gekocht en toen zag ik Grazia lopen en dacht ik zal ik, zal ik niet, maar toen de hamer voor de 2de keer sloeg voor de ander ben ik er toch voor gegaan en ze heeft een NRPS-papier, dus is niet papierloos.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:32

Adil schreef:
stoffel schreef:

Nou, als het een dekhengst was en het op de voorpagina was gekomen, mooi toch, wat een eer...!!! Om nou te zeggen: "Ome Frits heeft een speciaal stamboek voor hem (en zichzelf ) opgericht", dat vind ik dan weer echt te ver gaan, en een duidelijk teken daarvoor dat je je absoluut niet hebt verdiept in het stamboek. Beetje idioot een mening te geven over iets waar je blijkbaar geen benul van hebt :?

Jij vindt de pony van ome Frits een knol, hierbij geef jij je mening over iets, wat je nog nooit gezien hebt en ook geen benul van hebt, is volgens jouw mening een beetje idioot. Verder heb ik me vorig jaar dat gebeuren in Dalen eens bekeken en heb mijn mening daar over, ik heb me dus beter verdiept in het stamboek dan gedacht, en ben waarschijnlijk een beetje minder idioot dan gedacht,