Paard komt om het leven tijdens training voor Palio di Siena

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:51

KylaLover schreef:
zou t sonde vinden als die traditie afgeschaft zou worden. Maar daarbij zeg ik wel, zoals nu dat het ten koste gaat van de paarden, kan ook niet.
Zorg dan voor betere veiligheid voor paard en ruiter, laat minder deelnemers meedoen of verplaats het evenement naar een veiligere plek net buiten Sienna.

Als ze het verplaatsen en/of minder ruiters mee laten doen is het geen traditie meer..
Het punt is dat de paarden van nu veel sneller zijn dan de paarden van toen. De paarden van tegenwoordig zijn sneller en kunnen dus moeilijker de scherpe bochten maken.
De beste manier om het op te lossen is er dus voor te zorgen dat de paarden niet meer zo snel, maar juist wendbaar zijn aangezien ze een behoorlijk scherpe bocht moeten maken in volle galop.
Maar iedereen wil de snelste zijn dus of het haalbaar is om langzamere paarden te gebruiken? Ik denk het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:55

zou wel wat voor mijn quarter zijn :P maar zonder gekheid, het ziet er gevaarlijk uit..

EDIT: bredere baan, en veel meer zand erop zou beter zijn denk ik.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:59

annaaube schreef:
Ben wel eens op dat plein daar geweest in Sienna. Gladde tegels enzo, lijkt me doodeng om daar overheen te racen met een paard!

En dat is de reden waarom ze er zand overheen strooien. En een behoorlijk dikke laag ook..

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:06

Ik vind ook dat het móet blijven toscane is prachtig het maakt niet weg dat ze voorzichtiger moeten doen maar met cross-country gaan er ook zat paarden dood tradties moeten gevierd worden en ze zijn ontzettend goed voor de paarden worden flink getraind en het blijft altijd gevaarlijk.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:43

Dan vraag ik me toch af waarom dierentradities altijd in hun
volle staat worden gehouden en mensentradities worden veranderd.
Denk maar aan de gladiatoren gevechten, deze mannen waren dan wel slaven
sommige vonden de gevechten toch echt leuk. Zoals deze paarden het leuk vinden om
keihard te rennen. Doordat we deze gevechten nog steeds willen behouden
hebben we sporten zoals boksen uitgevonden, met scheidsrechter en veiligheidsmaatregelen.
Kunnen we dat dan ook niet doen voor de paardentradities?