Grand Prix ruin Stradivarius overleden na ongeluk in stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abacab

Re: Grand Prix ruin Stradivarius overleden na ongeluk in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:20

Wat een afschuwelijk ongeluk en wat een verdriet voor het paard en alle betrokkenen.

Stravo was 'thuis' een grote stal gewend, dat moest ook wel met zijn 1.85m Je ziet wel vaker dat dergelijke grote paarden eerder ongelukken op stal krijgen wanneer de stal maten niet aangepast zijn aan de stokmaat van het paard.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:41

en zelfs dat zegt lang niet altijd wat Abacab. Een vriendin van mij had een paard die in een relatief kleine box stond, wat nooit problemen gaf maar die zich steevast vast rolde tegen de wand van de bak als hij daar een poosje los in mocht. Juist in de box wist hij dat er te weinig ruimte was om gek te doen, in de bak dacht jij ruimte zat te hebben en lette dan niet meer op waar hij ging liggen...
Laatst bijgewerkt door Francis op 30-06-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:41

Jeetjee, wat een tragisch ongeluk....

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:43

Jemig.. dat met die achterbenen in de tralies gebeurd echt te vaak.. bij mij op stal ook gebeurd.. oog eruit hele been nog steeds vast.. hele nacht had dat beest staan vechten, hele stal vol bloed.. echt vreselijk! ;(

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:56

he bah wat naar, vervelende berichten zijn dit...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:04

Jeetje, wat een tragisch ongeluk zeg. Veel te jong overleden natuurlijk, en wat een manier om aan je einde te komen, vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:22

Wat zonde zeg, vond het een erg indrukwekkend paard :\

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:03

wat verschrikkelijk!..vond het zo'n gaaf paard..als hij voorbij kwam, trilde de grond..zonde van zo'n mooi paard!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:08

Zonde van het paard en erg sneu voor de eigenaar.

Mijn paard heeft jaren geleden ook met zijn voet tussen de tralies gezeten... gelukkig is hij kalm de halve nacht blijven liggen tot iemand hem kwam helpen en is de schade beperkt gebleven.

En voor de mensen die het allemaal zo goed weten, dit was gewoon een standaard Corton box en een paard die doodbraaf op stal is.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:09

het is naar zo een ongeluk
sterkte |( voor de mensen die het paard heb verzorgt
en de |( eigenaar

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:32

ik kende het paard niet maar wat zonde van zo'n prachtbeest zeg...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:50

Francis schreef:
renatevb schreef:
Wat zonde zeg. Je hoort het inderdaad wel meer dat de paarden met een been tussen de tralies geraken, gelukkig niet altijd fataal. Valt me wel op dat het meestal op een wedstrijd is? Of misschien is het dan meer eht praatje van de dag, waardoor je het vaker te weten komt.

Ik ken persoonlijk 2 mensen die op deze manier een paard zijn verloren en nog twee anderen wiens paard het ondanks de verwondingen overleefd heeft. Ondanks dat het gewoon, degelijke, goedgekeurde stallen met standaard paardenstal-elementen zoals je overal kunt kopen, met verantwoorde afstand tussen de spijlen en de spijlen ook pas vanaf halverwege, niet tot op de grond... Hoe ze het doen, doen ze't, je zou denken dat zo'n hoef d'r nooit door past, maar ik heb het nu vaak genoeg van 'dichtbij genoeg' mee gemaakt om te weten dat het dus kan...
Vind het dus ook erg kwalijk dat hier opmerkingen gemaakt worden over onzorgvuldig gedrag van eigenaren of organisaties... Kennelijk heeft een paard zoveel kracht dat hij de spijlen dusdanig kan uitbuigen dat de hoef er doorheen kan glippen. Enja... als ze dan gaan worstelen en vechten om los te komen kan dat ontzettend veel schade berokkenen. Als je geluk hebt blijven ze rustig, zoals bij 1 amerikaanse vriendin wiens paard zelfs met 2 achterhoeven door de spijlen stond. Dit paard bleef kalm en hebben ze de spijlen los kunnen slijpen, maar meestal blijven ze niet zo rustig...

Oh, en om dus op de quote van renate terug te komen, dit waren allemaal gevallen met degelijk stalwerk thuis, niet op wedstrijd in tijdelijke stallen.

ik ga hier helemaal in mee, heb er de afgelopen jaren teveel paarden door geblesseerd zien raken,bij mij op stal dan ook geen tralies.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:15

kreeg spontaan kippevel toen ik dit las.
mijn paard heeft tot 2x toe ook tussen de tralies gezeten gelukkig kwam de 1e x de stal eigenaar er achter toen hij zijn controlle rondje liep om kwart voor 11 anders had het met mijn paard ook zo kunnen aflopen.
ben niet blij dat in mijn stal de tralies te ver uitelkaar staan levens gevaarlijk!
we hebben het nu dichtgemaakt met een houten bord.

wat een naar ongluk zeg zonde van zon prachtig paard

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:37

Omg, wat erg! Heb deze ruin een jaar geleden nog in real gezien bij een clinic in Elim!
Vond het een prachtig beest, echt heel zonde dit..

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:19

Tjee idd echt jammer van deze grote vriendelijke reus! Helaas komt t vaker voor, ook al heb je alles nog zo goed voor elkaar. Dikke pech dus en zeer sneu voor t paard.

@HC
Ik vind je reactie ronduit respectloos en eigenlijk ook wel naief. Alsof jouw paardjes die wrs altijd buiten lopen geen ongeluk zouden kunnen krijgen. Een been breken door een molshoop in een weide komt óók voor! etc etc...

Mijn merrie en veulen liepen ook altijd buiten in een grote weide. Volgens jouw maatstaven dus super. Helaas werd t 5 weken oude veulentje tijdens t spelen geraakt tegen haar hoofdje. Ze was meteen in coma en na veel pijnstillers en oppeppers moesten we haar na 2 uur als nog laten gaan. Haar schedeltje was ter hoogte van haar linker slaap en oogkas compleet verbrijzelt. 4 Maanden later heb ik mijn merrie ook moeten laten gaan ivm een slag in haar darm. Mijn merrie was een echt buiten paard. Was niet blij als ze een nachtje op stal moest staan. Dus gekozen voor 24/7 buiten. Helaas kun je je paard dan alsnog verliezen. En van t veulen is een stom ongeluk wat altijd en overal kan gebeuren. Net zoals t overlijden Stradivarius, ook domme pech. En zéker geen opzet...

Huertecilla schreef:
Overleden aan opsluiting in mensenbelang -:(-

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:14

Wat een vreselijk ongeluk.
Veels te jong nog!

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:16

wat vreselijk en wat een pechvogel

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:10

Wat vreselijk echt zonde er gaan wel veel grand prix paarden van de week dit is nu al de 3e

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:48

Wat een tragisch nieuws, temeer omdat een broer van hem met dezelfde afstamming ook al op tragische wijze onlangs is overleden........

[VN] Frans Grand Prix paard Werner overleden tijdens training

Famke160301 Wat vreselijk zeg wat je schrijft, heeel veel sterkte met dit vreselijke verlies.... |(

Ik raad iedereen aan NIET te reageren op de opmerkingen van HC en dit compleet te negeren of een melding te maken bij de mod. Deze persoon schept er behagen in om alles wat niet volgens zijn methodes loopt af te kraken. Op onzinnige en compleet respectloze en ondoordachte en ongefundeerde reacties zit niemand te wachten. Deze man moet zijn vrijetijdsbesteding maar eens buitenshuis gaan zoeken en anderen NIET meer lastig vallen met zijn achterlijke opmerkingen.... :(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:23

Zo Moon, die is inderdaad raak. Laat HC maar, je weet dat ik al lang vindt dat hij azijn pist. Respectloos, zoals altijd.

Gewoon heel erg jammer van zo'n talentvol en mooi paard. En een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:35

@ Andamoon
Dank je! Heb idd daar kei veel verdriet van gehad. Moet slijten zeggen ze...

Verder begrijp ik nu waarom niemand reageert op HC's opmerking, ik ben t helemaal met jullie eens.

waurette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:03

bah wat vervelend het zal je gebeuren...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 01:14

Famke, jouw verhaal vind ik helemaal erg. STERKTE!!!

Mss discrimineer ik nu, maar een tijdelijke stal in de oekraïne? Hmmm, ik heb hier 2 mannen aan het werk gezien uit dat land en laat ik het zo zeggen: Bouwen is niet hun sterkste kant. Ik ken idd ook meer verhalen van dodelijke ongelukken in stallen. Maar inderdaad, als het zijn tijd is, gaat je paard, daar kan je als mens weinig tegen doen.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:08

Wat een vervelende berichten de laatste tijd, mrja, een ongeluk zit in een klein hoekje hé..
gelukkig dat ík geen spijlen heb in de stal, maarja, als de paardjes ongeduldig of wat dan ook worden, vinden ze zelf wel weer wat uit,
waar ze zich goed pijn aan kunnen doen...;) in principe staan ze nergens 100% veilig.
In ieder geval, wens ik ook de betrokkenen heel veel sterkte met dit ongeval.. |(

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:20

@HC

Nee zeker niet bij elke sprint....goed lezen, want dat zeg ik ook niet, maar t kan wel gebeuren (ook bij mustangs en zebra's) :)*
Ongeluk zit in een klein hoekje, ook bij wilde ongedomesticeerde paarden/zebra's/ezels of whatever..
Ben wel blij dat ik je aan t lachen heb gemaakt.... alleen jammer dat t niet doordringt wat ik je probeer te zeggen...dat een ongeluk in een klein hoekje zit... Nja sommige mensen zijn zo overtuigt van hun eigen gelijk en denkwijze dat álles wat daar buiten valt, respectloos bejegend wordt en als onjuist wordt beschouwd. Ze denken dat ze onaantastbaar zijn, maar let op, een ongeluk kan jouw paardjes ook overkomen...al hoop ik dat niet voor die paardjes, zij kunnen er ook niks aan doen dat hun baasje meent dat hij alle wijsheid in pacht heeft... en dat is meteen t mooie aan paarden zij denken niet dat ze meer zijn als een ander....bij sommige mensen is dat juist t grote probleem... Mijn veulen heeft gewoon domme pech gehad en dat heeft er niks mee te maken dat ze volgens jou geen 24/7 buiten geboren/getogen zijn.

@ Idefix4

Dank je