nietgedacht schreef:YouthReiner schreef:Als niemand de dierenbescherming belt om te vertellen waar er verwaarloosde dieren staan kunnen hun dat ook niet weten.De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
Wordt anders zelf vrijwilliger, dán kun je dingen veranderen en hoef je niet aan de zijlijn toe te blijven kijken en te oordelen.
Er zijn genoeg mensen die bellen, en dan komen ze niet of word er een kans gegeven en komen ze nooit weer kijken. Kom op zeg, laat de politie en justitie hun doppen een keer goed open doen. En en als ze nu geen eigenaar vinden voor inbeslag genomen paarden, dan worden ze ook bij de slager afgeleverd.(En dan heb ik het niet over deze inbeslag genomen paarden want deze man staat zoals het eruit ziet sterk want die dieren zijn gezond). Beste dierenbescherming hiep hiep hoera.![]()
Hoop voor de beste eigenaren, dat ze hun dieren terug krijgen.
Nou, als wij daarvoor gebeld worden gaan we er altijd heen. Dezelfde dag nog.
En na een waarschuwing wordt er altijd nog een keer gecheckt.
We kregen laatst een melding van 2 verwaarloosde shetjes.
Toen we daarheen gingen bleek 1 shet een staart te hebben die zo lang was dat hij vanaf de grond terug omhoog krulde en de andere was hoefbevangen.
Waarschuwing gegeven dat ze de staart wat af moesten knippen en ze de dierenarts moesten laten komen voor de andere shet.
3 weken later terug geweest en ik heb zelf de staart van de shet een stuk afgeknipt (aangezien ze dit niet hadden gedaan) en de dierenarts was inmiddels langs geweest voor de andere shet.
En zoals ik eerder zei, de dierenbescherming is een organisatie die grotendeels bestaat uit vrijwilligers dus alle inzet die ze hebben voor de dieren vind ik al geweldig. Het is heel makkelijk om langs de kant te schreeuwen dat ze het niet goed doen/niks doen, maar dan zou ik zeggen: word vrijwilliger en doen er zelf iets aan.
De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
.....t zal je overkomen zeg dat je dieren er zo uitzien en ze opgehaald worden.....
verder geen worden voor... bah hadden beter daarvan foto s in kranten gezet dan had niemand gedacht dat die mensen een kans hebben hun paarden terug te krijgen