'Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:25

nietgedacht schreef:
YouthReiner schreef:
Als niemand de dierenbescherming belt om te vertellen waar er verwaarloosde dieren staan kunnen hun dat ook niet weten. ;) De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
Wordt anders zelf vrijwilliger, dán kun je dingen veranderen en hoef je niet aan de zijlijn toe te blijven kijken en te oordelen. :)

Er zijn genoeg mensen die bellen, en dan komen ze niet of word er een kans gegeven en komen ze nooit weer kijken. Kom op zeg, laat de politie en justitie hun doppen een keer goed open doen. En en als ze nu geen eigenaar vinden voor inbeslag genomen paarden, dan worden ze ook bij de slager afgeleverd.(En dan heb ik het niet over deze inbeslag genomen paarden want deze man staat zoals het eruit ziet sterk want die dieren zijn gezond). Beste dierenbescherming hiep hiep hoera. :r
Hoop voor de beste eigenaren, dat ze hun dieren terug krijgen.

Nou, als wij daarvoor gebeld worden gaan we er altijd heen. Dezelfde dag nog.
En na een waarschuwing wordt er altijd nog een keer gecheckt.
We kregen laatst een melding van 2 verwaarloosde shetjes.
Toen we daarheen gingen bleek 1 shet een staart te hebben die zo lang was dat hij vanaf de grond terug omhoog krulde en de andere was hoefbevangen.
Waarschuwing gegeven dat ze de staart wat af moesten knippen en ze de dierenarts moesten laten komen voor de andere shet.
3 weken later terug geweest en ik heb zelf de staart van de shet een stuk afgeknipt (aangezien ze dit niet hadden gedaan) en de dierenarts was inmiddels langs geweest voor de andere shet.
En zoals ik eerder zei, de dierenbescherming is een organisatie die grotendeels bestaat uit vrijwilligers dus alle inzet die ze hebben voor de dieren vind ik al geweldig. Het is heel makkelijk om langs de kant te schreeuwen dat ze het niet goed doen/niks doen, maar dan zou ik zeggen: word vrijwilliger en doen er zelf iets aan.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 29-06-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:28

Als de dierenbescherming zo ontzettend veel doet.......

Hoe kan het dan dat er na diverse meldingen een jong veulentje gewoon dood staat te gaan in de wei zonder dat er iemand naar komt kijken??????

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:29

ik vind het ook nogal raar...zover ik kan zien zijn de dieren oke.
En als er eens te weinig water is geweest hoort hier eerst volgensmij een waarschuwing voor gegeven te worden!!! Ik ken bv een paardje dat constant de ton met water omgooide... die kwamen dus regelmatig nieuw water brengen.

Ben idd ook benieuwd hoe t afloopt. Het zal je maar gebeuren, ik zou werkelijk gebroken zijn als me dat overkomt met een dier van me

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:30

Ik zit in de omgeving van Eindhoven, dus daar zal het niet zijn geweest.
Als ik zoiets zie bel ik de dierenbescherming en ga ik zelf aan de deur bij de eigenaren.
Alleen maar staan toe kijken heeft helemaal geen zin.
Als je iets wilt veranderen moet je bij jezelf beginnen. :)

Ik ben vrijwilliger bij de dierenambulance omdat ik het dierenwelzijn wil verbeteren.
Ik krijg er 0,000 euro voor betaalt en doe het dus allemaal in mijn eigen tijd.
Als de mensen met een grote mond over de dierenbescherming zelf eens wat tijd zouden steken in het verbeteren van dierenwelzijn, zouden er nu geen verwaarloosde dieren meer zijn denk ik.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 29-06-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:33

Als je iets wil verandere moet je de hulp instanties inlichten toch?
Wij hadden ze zelf kunnen voeren maar dan doet de DB zeker niets meer!!!!!
En wat als het weiland gehuurd is en de eigenaar kompleet ergens anders woont en je niet aan dat adres kan komen tenzij je in een bepaald systeem kan?

Ik denk dat jij te makkelijk denkt en te snel conclussie trekt.
En waarom zou de DB er zijn als je er niet van op aan kunt??????
imo een compleet zinloos iets die DB

xShellie

Re: ' Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:37

Ik zeg toch niet dat je zelf moet ingrijpen?
Je kunt niet meer doen dan de DB bellen in dat geval.
Ze doen veel goed werk, maar met de weinige vrijwilligers kunnen ze simpelweg niet al het werk aan.
En ik ben het ook niet altijd eens met wat ze doen, maar ik vind niet dat je kritiek kunt leveren op mensen die dit voor hun plezier en in hun eigen tijd doen. Zij doen wat ze kunnen en meer kun je niet verwachten.
Je hoeft niks voor de DB te betalen en je hoeft er niks mee te doen, dus why bother?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:41

nou ja, misschien heb je ook wel deels gelijk.....
maar toch......
als je die kleintjes had gezien en dat dit ziet word je eventjes wat kriegel.......
Nu ken ik ook de details niet van het complete verhaal maar mijn ervaringen met de DB zijn geen beste!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:47

zoal ik al eerder aangaf, deze man heeft al een eerdere waarschuwing gehad. DAarbij zijn al enkele paarden in beslag genomen welke ernstig verwaardeloost waren. sommigen zijn nu iets opgeknapt maar lang niet alle dieren. En zoals ik al eerder zei, in de zomer is het een beter gezicht dan in de winter, dan staan ze in de bagger en krijgen ze weinig bij gevoerd.

En natuurlijk zijn dit niet de enige paarden die hulp nodig hebben in nl maar wellicht met de nieuwe dierenwet komen ook die andere paarden hulp tegemoet.
Hou hoop en bel wanneer je wat ziet. Nu kan de politie ook echt actie ondernemen met de dierenwetgeving!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:54

sja....in dit geval heeft de politie de man een waarschuwing gegeven ........
vervolgens heeft de eigenaar de bijna dode dieren weg gehaald....niemand weet waarheen.....
Een dag later heeft hij de rest van de stakkers ook weg gehaald.........en stond van alles te verbranden op het landje(van zand)
Ze waren onverkoopbaar en ik wil niet weten wat er met ze gebeurt is.........
De ruggengraten lagen bovenop en de voetjes zwaar verminkt, ribben kon je op ruime afstand tellen.....echt niet normaal.
Ik vond dit echt een zwaar falen van het systeem!!!
Vraag me nog regelmatig af wat er met de stakkers is gedaan.....

Als ik voor de DB zou werken had ik de eigenaar even de kop verbouwd.........ik ben daar geen goede voor geloof ik :o

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:58

heb niet alle berichten gelezen, maar als ik de dieren op het filmpje zie vraag ik me af waarom ze deze dieren opgeladen hebben. dan kan k er nog wel 10 slechtere aanwijzen....
zou bijna terug naar stal rijden om mn pony dr hoefjes te lakken en een scheppie musli te geven :D .....t zal je overkomen zeg dat je dieren er zo uitzien en ze opgehaald worden..... :(:)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:00

quartel schreef:
sja....in dit geval heeft de politie de man een waarschuwing gegeven ........
vervolgens heeft de eigenaar de bijna dode dieren weg gehaald....niemand weet waarheen.....
Een dag later heeft hij de rest van de stakkers ook weg gehaald.........en stond van alles te verbranden op het landje(van zand)
Ze waren onverkoopbaar en ik wil niet weten wat er met ze gebeurt is.........
De ruggengraten lagen bovenop en de voetjes zwaar verminkt, ribben kon je op ruime afstand tellen.....echt niet normaal.
Ik vond dit echt een zwaar falen van het systeem!!!
Vraag me nog regelmatig af wat er met de stakkers is gedaan.....

Als ik voor de DB zou werken had ik de eigenaar even de kop verbouwd.........ik ben daar geen goede voor geloof ik :o

:( verder geen worden voor... bah hadden beter daarvan foto s in kranten gezet dan had niemand gedacht dat die mensen een kans hebben hun paarden terug te krijgen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:02

er is een topic over hier op bokt.....met foto`s

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:11

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:18

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:19

Als ik de foto's zo zie, zeg ik dat er een paard naar de hoefsmid moet, en dat de rest er goed uit ziet. Ik zie paarden die er slechter aan toe zijn...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:19

Dit is dus grote onzin, de opvangplaatsen worden streng gecontroleerd, je moet tegenwoordig zelfs een hbo diploma paardenhouderij hebben wil je uberhaupt in aanmerking komen als opvangadres voor paarden, de dieren worden pas vrijgegeven als de rechter een oordeel heeft uitgesproken.
De paarden die op een opvangadres komen worden dezelfde dag behandelt door DA, hoefsmid en ontwormt enz. De "boertjes" steken hier alleen veel tijd in en geen geld want ze krijgen een bepaalde vergoeding voor de dieren(paarden,koeien,schapen) die ze opvangen.
Als de paarden vrijgegeven worden worden ze verkocht door de opvanghouders indien ze dit willen anders zorgt de aid hiervoor. Diegene waar ik toen een pony kocht probeerde echt voor alle dieren een uitstekend tehuis te vinden en slaagt daar meestal ook in.
Natuurlijk zullen er tussen de opvanghouders ook mindere zitten maar om ze nu zo smalend boertjes met een schuur over te noemen vind ik zeer kortzichtig.

Morrie schreef:
ShamalArabs schreef:
Ik snap je dubbele gevoel. Echter is het hier in nederland zo dat er geen opvang is voor de paarden die in beslag genomen worden, deze worden bij boertjes geplaatst die toevallig een schuur over hebben. Vervolgens worden de paarden gewoon verkocht, want die boertjes steken er nauwelijks geld in. Al win je dan toch de rechtzaak, dan heb je je paard er niet mee terug.
en zo is het precies, ik hoop dat deze mensen, als ze over lange tijd vrijgesproken worden,hun paarden nog terug kunnen vinden. Mochten ze "kwijt" zijn, dan heb ik nog wel wat tips voor ze om ze alsnog terug te vinden.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:31

YouthReiner schreef:
@ Tosca2
Als er een melding wordt gedaan van dieren verwaarlozing wordt daar altijd iets mee gedaan, als er geen meldingen worden gedaan door mensen kan de dierenbescherming het ook niet weten..
Iedereen zou het nummer van de dierenbescherming/dierenambulance gewoon in zijn telefoon moeten hebben staan vind ik! :+

@ cyclo86
Ik ken diverse dierenartsen die voor een beetje geld overal 'ja' en 'amen' op zeggen, hoe #$&^#$%@#$ dat ook is..

Er wordt misschien wel eens iets mee gedaan, maar naar mijn gevoel is dat toch meestal te weinig. Hoe vaak kom je op bokt of ergens anders geen verhaal tegen dat de db niet of niet genoeg optreedt? Natuurlijk kan dat in Nederland anders zijn, maar in België heb ik al genoeg paarden gezien die de db meer nodig hadden dan die van Aadorp. En nog geen enkele handelaar is hier zelfs maar verhoort geweest.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:33

Verwaarloosd, ik zie geen enkel verwaarloosd dier. Leuk zo'n dierenpolitie en bescherming,
maar ga dan wat doen aan paarden die het écht nodig hebben :n
Arme eigenaren...

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:31

Op het eerste oog een domme actie van de aid... maar lees ik verder, klik ik de link met eerdere berichten en foto's aan, zie ik verschrikkelijke dingen :=
Ze hadden me bijna voor de gek gehouden, dat die mensen nog met hun hoofd op tv durven te komen zeg en dan met een stalen gezicht zeggen, "ik begrijp er niets van" :n triest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:33

Een verwaarloosd paard hoeft niet persé mager te zijn of er ziek uit te zien. :)
Soms is het zelfs helemaal niet te zien aan de buitenkant..

Edit; Na het lezen van het vorige topic zou het ook nog zo kunnen zijn dat alle pony's die op dat terrein stonden zijn mee genomen.
In dat topic staat namelijk dat de pony's van één (68-jarige) man zijn en hier wordt vermeld dat het er 5 zijn.
Dat hoeft dan niet altijd te betekenen dat alle pony's ook daadwerkelijk verwaarloosd zijn, maar dat ze toch mee worden genomen vanwege de plek waar ze stonden.
Ik denk dat ze dan via de rechtbank gaan uitzoeken welke pony van wie was.

Ik las ergens bij het nieuwsbericht op een andere site dat het om bloedtapperij ging..
Dit hoef je ook niet aan de buitenkant te zien.
Maar goed, dat blijft dan speculeren.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 04:21

Denk niet dat als de paarden verwaarloost waren dat de veearts en eigenaren met hun hoofd op t.v hadden gewilt.
Dan schaat het de veearts alleen maar

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 05:56

ik zie hier geen verwaardeloosde paarden hoor :n
en ook de hoeven vind ik reuze mee vallen.
ja en drink water, die van ons drinken ook veel met warm weer.
dan vullen wij de ton 2 keer perdag en dan is hij telkeens net niet leeg. :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:01

Zal wel meer aan de hand zijn dan, want als ze beweren geen eerdere waarschuwing te hebben gehad en op bokt deze wel staan (als ik het goed begrijp). Dan ruikt het al wat vreemd