Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Millanka schreef:Lijkt me dat hier een woord of daadwisseling is geweest die een beetje door het gezin word achtergehouden.
.
Ine23 schreef:Het nieuwsblad is 1 van de grootste sensatiekranten in België, gekend om zijn gemakkelijke artikels die iedereen kan begrijpen en zijn onderwerpen die iedereen aangrijpen. De journalist heeft in deze gebeurtenis dus een prachtig verhaal gevonden voor zijn krant.
Ik vind het ongelofelijk erg voor het meisje en haar familie dat dit gebeurd is, maar speculeren ga ik niet doen. Ja, er is maar 1 kant van het verhaal, maar mensen die een kind (etter of niet, jammer dat het sowieso weer aan het kind gaat liggen volgens sommigen hier) bloedend achterlaten zijn niet goed bij hun hoofd. Je laat geen mensen achter die door jouw toedoen zo zijn toegetakeld.
Atheneum is hier trouwens een heel normale naam voor een school, net als lyceum ed. Het heeft hier niets met lager of middelbaar onderwijs te maken, want sommige scholen hebben zelfs kleuters in het atheneum zitten.

) dan bel je als ruiter natuurlijk zelf de politie.
who cares? Op de weg ben je een bestuurder en dit is gewoon doorrijden na een ongeval en dat is een misdrijf. Als jij met de auto iemand aanrijdt leg je ook geen briefje bij de buren en rijdt dan vrolijk verder. Carri schreef:De politie en een ziekenwagen werden gebeld, maar papa François kon niet langer wachten. ‘We stopten ze in de auto en reden met haar naar het ziekenhuis. Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters. We stapten meteen uit en lieten onze bloedende dochter zien. Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen. Maar dan begonnen ze mij te verwijten en uit te schelden: "trut, zwarte". Mijn man reed snel door. Er was toen bij die mensen ook al iemand met een auto, een Alfa Romeo. Ze riepen nog meer naar mij', legt Manya Ngombadan uit naast het ziekenhuisbed van haar dochter. Die begint licht te snikken. ‘Ze is erg geschrokken', verontschuldigt de mama haar dochter.
.
Medra schreef:lrm schreef:ik krijg ook wat vraagtekens.
de ruiters zijn toch niet zoek? die mensen zeiden dat ze de ruiters aanspraken en die schreeuwden dan ze alles zouden betalen. nou als ik het niet zo hebben gedaan zou ik ook niets betalen. daarbij weten ze dus wie de "daders"/ruiters zijn of niet?
verder natuurlijk verschrikkelijk voor het meisje. maar ben ook wel benieuwd naar alle details.
staat nergens dat die ruiters dat zijden!!!
verography schreef:Kan me niet voorstellen dat dit een echte journalist is geweest en anders heeft hij/zij idg de journalistiekschool nooit met een diploma afgerond. Wat een zooitje is het nieuwsbericht zeg.

Millanka schreef:Dat snap ik natuurlijk helemaal maar er word zo maar een half verhaal verteld, je heb nu geen idee wat er allemaal in de boosheid van de ouders is geroepen. Uiteraard nog steeds geen reden om gewoon door te rijden maar ik vind het gewoon een erg vaag verhaal.
Misschien dat de ruiters hun gegevens uit wilde wisselen maar dat de ouders zo over hun toeren waren dat ze eigenlijk nauwlijks de kans kregen om er een woordje tussen de steken.
Daarnaast, als mijn kind getrapt zou zijn door een paard en de ruiters zouden gewoon voor een 2e keer wegrijden (zo staat het er) zou ik ze zeker van hun paard afsleuren en mee nemen naar het politie bureau, ik zou ze sowieso niet zonder gegevens uit te wisselen weg laten rijden.
aan de andere kant, als je kind zo aan het bloeden is, ondanks dat je de ruiters ziet rijden, dan rij je toch als een gek naar het ziekenhuis en ga je toch niet nog even stoppen om weer hennes te schoppen met de ruiters??
Waves schreef:Ik denk dat iedereen het verhaal van de ruiters wel wil horen, maar ja, die hebben zich nog niet gemeld...
Wat het heel waarschijnlijk maakt dat dit verhaal gewoon waar is, dat de ruiters in ieder geval zijn doorgereden. En dat is de kern van de zaak.

sandra1986 schreef:nee hoor, onder je gewone WA verzekering valt ook jee huisdieren. honden, katten maar ook je paard.
mits hobbymatig gehouden en ik geloof niet meer dan 15 stuks.
kinderen mogen van mij nooit naar mij en mijn paard rennen of iets.
ik waarschuw twee keer, en dan ga ik er vandoor. (in een drafje)