Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:56

Deze ruiters zijn gewoon faliekant in de fout gegaan. Vaderlief kan wel zeggen dat hij denkt dat zijn dochter gebeten is, of de journalist kan wel zeggen dat het kind een stamt gekregen heeft, maar voor hetzelfde geldt stond het kind op straat, verschoten de paarden (van wie of wat weet ik niet) en hebben de oncontroleerbare paarden het kind vertrappeld. En ik denk wel dat iedereen, die in de paardenwereld zit, weet wat voor schade hoefijzers kunnen aanrichten.

En komop zeg, je kan gerust vragen hebben bij enkele details ('t is journalistiek hé mensen, denken jullie serieus dat daar niks wordt verdraaid, weggelaten of aangedikt?) maar zo'n daad, van deze ruiters, valt absoluut niet goed te praten!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:06

Millanka schreef:
Lijkt me dat hier een woord of daadwisseling is geweest die een beetje door het gezin word achtergehouden.

.

Natuurlijk is er een woordenwisseling geweest, als ik naar mijn spelend kind loop en ik zie dat zijn gezicht stuk geschopt is ga ik niet naar de betreffende ruiters toe met de boodschap 'Hmm sorry, mag ik even de aandacht? Mijn kind huilt een beetje en volgens mij..." . Nee dan ben ik woest en ga ik verhaal halen. Ik ken werkelijk geen ouder die dat anders zou aanpakken..

Lijkt me nog steeds geen reden om dan maar door te rijden en het kind te laten stikken.. (wat letterlijk kan bij een gebroken kaak en veel bloed in de mond, arme kind heeft nog geluk gehad ook brrr..)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:08

Ine23 schreef:
Het nieuwsblad is 1 van de grootste sensatiekranten in België, gekend om zijn gemakkelijke artikels die iedereen kan begrijpen en zijn onderwerpen die iedereen aangrijpen. De journalist heeft in deze gebeurtenis dus een prachtig verhaal gevonden voor zijn krant.

Ik vind het ongelofelijk erg voor het meisje en haar familie dat dit gebeurd is, maar speculeren ga ik niet doen. Ja, er is maar 1 kant van het verhaal, maar mensen die een kind (etter of niet, jammer dat het sowieso weer aan het kind gaat liggen volgens sommigen hier) bloedend achterlaten zijn niet goed bij hun hoofd. Je laat geen mensen achter die door jouw toedoen zo zijn toegetakeld.

Atheneum is hier trouwens een heel normale naam voor een school, net als lyceum ed. Het heeft hier niets met lager of middelbaar onderwijs te maken, want sommige scholen hebben zelfs kleuters in het atheneum zitten.

Ik ben het hier helemaal mee eens.

En ik zal het even heel cru stellen, maar zouden deze ruiters het kind ook bloedend achter gelaten hebben als het een blank kind betrof???

Zowiezo, gelijk wat het kind al dan niet gedaan zou hebben om getrapt te worden, een kind gewond achter laten en gewoon doorrijden vind ik schandalig en gruwelijk! Zo een mensen verdienen het niet om met een edel dier als een paard rond te rijden!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:11

Dat snap ik natuurlijk helemaal maar er word zo maar een half verhaal verteld, je heb nu geen idee wat er allemaal in de boosheid van de ouders is geroepen. Uiteraard nog steeds geen reden om gewoon door te rijden maar ik vind het gewoon een erg vaag verhaal.

Misschien dat de ruiters hun gegevens uit wilde wisselen maar dat de ouders zo over hun toeren waren dat ze eigenlijk nauwlijks de kans kregen om er een woordje tussen de steken.

Daarnaast, als mijn kind getrapt zou zijn door een paard en de ruiters zouden gewoon voor een 2e keer wegrijden (zo staat het er) zou ik ze zeker van hun paard afsleuren en mee nemen naar het politie bureau, ik zou ze sowieso niet zonder gegevens uit te wisselen weg laten rijden.

aan de andere kant, als je kind zo aan het bloeden is, ondanks dat je de ruiters ziet rijden, dan rij je toch als een gek naar het ziekenhuis en ga je toch niet nog even stoppen om weer hennes te schoppen met de ruiters??

tamary

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:20

Ik vraag me nu toch echt af hoe dit ongeluk gebeurd is. Heb zelf ook wel eens meegemaakt dat kinderen die eigenlijk bang zijn toch paardje willen aaien en dan maar achterbeen gaan besluipen. Dat veel paarden dan uitslaan is dan echt niet gek.
Daarnaast kan er in dit seizoen bij de paarden flink irritatie ontstaan door allerlei steekbeesten, waardoor ze gaan trappen, bijten en onrustig draaien. Combineer dat met kindje wat ergens vandaan komt en je hebt recept voor ellende.

Hoe de ruiters gereageerd hebben is niet goed te praten, zeker als je met 2 bent kan je in elk geval om pen en papier vragen en naam adres achterlaten al dan niet bij de buren.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:22

Ik vind het helemaal geen vaag verhaal... snap totaal niet waarom zoveel mensen hier de boel lopen te vergoeilijken of doen alsof het een vaag verhaal is. Het kind is gewond en er ligt een aangifte bij de politie. Waarom zouden die ouders hierover liegen? :?

Ik hoop maar dat de rare reacties hier voortkomen uit ongeloof... :n

Doorrijden doe je niet, wat de oorzaak ook is en "als" (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt) de ruiters hun gegevens wilden achterlaten maar er geen woord tussen kregen (nog nooit zoiets mals gehoord, excusez moi :')) dan bel je als ruiter natuurlijk zelf de politie.

Ik heb de indruk dat iedereen de boel hier onderschat als ze het hebben over insecten waar het paard van geschrokken kan zijn, en briefje bij de buren :') who cares? Op de weg ben je een bestuurder en dit is gewoon doorrijden na een ongeval en dat is een misdrijf. Als jij met de auto iemand aanrijdt leg je ook geen briefje bij de buren en rijdt dan vrolijk verder.
Laatst bijgewerkt door Waves op 28-06-11 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:26

je zou ze eens de kost moeten geven al die mensen die doorrijden na een ongeval

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:26

Carri schreef:
De politie en een ziekenwagen werden gebeld, maar papa François kon niet langer wachten. ‘We stopten ze in de auto en reden met haar naar het ziekenhuis. Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters. We stapten meteen uit en lieten onze bloedende dochter zien. Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen. Maar dan begonnen ze mij te verwijten en uit te schelden: "trut, zwarte". Mijn man reed snel door. Er was toen bij die mensen ook al iemand met een auto, een Alfa Romeo. Ze riepen nog meer naar mij', legt Manya Ngombadan uit naast het ziekenhuisbed van haar dochter. Die begint licht te snikken. ‘Ze is erg geschrokken', verontschuldigt de mama haar dochter.
.

Sorry maar het lijkt me niet dat je zegt ja ik ben verzekerd, we betalen.... Trut!! Lijkt me niet dat het gesprek zo is gegaan...

Vind het wel onduidelijk geschreven hoor, staat overal ergens een stukje tekst nog tussen gepropt waardoor ik heel veel heb gemist met het lezen wat de familie heeft gezegt. Ik heb bijv niet eerder gelezen dat er iemand bij was met de auto. Dit wijst er in mijn ogen dan weer wel op de ruiters dus dondersgoed wisten dat er iets goed mis was gegaan, anders bel je niet iemand op en komt ie langs met de auto.....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:28

Esmeralda schreef:

Die plegen dan ook allemaal een misdrijf. :) Je moet ze de kost niet geven die daardoor een strafblad hebben.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:28

Dit is best dicht bij mij zeg :oo
Ik vraag me wel af waarom het paard sloeg, lijkt me dat een paard niet zo maar uithaalt (tenzij naar vliegen)
Maar sowieso hadden de ruiters bij het meisje moeten blijven en niet snel ervandoor gaan, en dan nog lelijke dingen naar de vader toe zeggen :?
Hoort niet :n

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:29

Medra schreef:
lrm schreef:
ik krijg ook wat vraagtekens.
de ruiters zijn toch niet zoek? die mensen zeiden dat ze de ruiters aanspraken en die schreeuwden dan ze alles zouden betalen. nou als ik het niet zo hebben gedaan zou ik ook niets betalen. daarbij weten ze dus wie de "daders"/ruiters zijn of niet?

verder natuurlijk verschrikkelijk voor het meisje. maar ben ook wel benieuwd naar alle details.

staat nergens dat die ruiters dat zijden!!!

jawel hoor: Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters. We stapten meteen uit en lieten onze bloedende dochter zien. Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:29

Waves schreef:
Esmeralda schreef:

Die plegen dan ook allemaal een misdrijf. :) Je moet ze de kost niet geven die daardoor een strafblad hebben.

blijven een hoop kostgangers hoe je het went of keert :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:30

Dat zeker.. :j En wij maar betalen ;(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:32

Niemand praat hier goed dat de ruiters doorgereden zijn maar er zitten zo'n hiaten in dat verhaal dat het gewoon niet klopt. Verder moet ik net als velen hier toch wat bedenkingen hebben dat vaderlief nog gestopt is om verhaal te halen. Eh ik weet niet hoor maar als ik erg bloed wordt ik linea Recta naar het spoed gebracht en dan gaat mijn vader echt niet nog eventjes stoppen voor iets hoor.

Zo moesten op Torhoutse paardenmarkt de paarden van het publiek gescheiden worden door hekwerk zodat de bezoekers aan de markt niet meer en masse met hun buggies etc rakelings langs de achterwerken van de paarden moesten passeren. Het heeft mij al die jaren verbaasd dat er nog nooit iets is gebeurd en stadsmensen zijn echt rete naief wat het die paarden betreft.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:36

Jeetje wat zielig :(:)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:39

verography schreef:
Kan me niet voorstellen dat dit een echte journalist is geweest en anders heeft hij/zij idg de journalistiekschool nooit met een diploma afgerond. Wat een zooitje is het nieuwsbericht zeg.

Helaas is dat het 'normale' niveau van journalistiek geworden in onze regiokranten. Deze mensen hebben geen opleiding journalistiek gehad, en de redactie is klaarblijkelijk te lui om na te lezen, laat staan bronnen te controleren. Ik erger me zelf ook groen en blauw als we eens iets over een opgraving (ben archeoloog) in de krant 'krijgen'. Wij zijn gestopt met persteksten maken (gebruiken ze toch niet) en hebben als regel 'geen journalisten op de site'. Heel erg dat het zo ver moet komen, maar 9/10 begrijpt een eenvoudige uitleg over geschiedenis niet eens meer, daar hebben wij (en het publiek) dus niks aan.

Ga er maar van uit dat het wel waar is, maar gewoon héél slecht geschreven :n
Waardoor je dus ook niet weet wat er nu precies gebeurd is.

Alleszins, eigenlijk maakt het niet uit wat er precies gebeurde en wie daar fout aan heeft, je rijdt toch niet door als er een bloedend kind op de straat ligt?!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:44

Ik denk dat iedereen het verhaal van de ruiters wel wil horen, maar ja, die hebben zich nog niet gemeld... :')

Wat het heel waarschijnlijk maakt dat dit verhaal gewoon waar is, dat de ruiters in ieder geval zijn doorgereden. En dat is de kern van de zaak.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:51

Millanka schreef:
Dat snap ik natuurlijk helemaal maar er word zo maar een half verhaal verteld, je heb nu geen idee wat er allemaal in de boosheid van de ouders is geroepen. Uiteraard nog steeds geen reden om gewoon door te rijden maar ik vind het gewoon een erg vaag verhaal.

Misschien dat de ruiters hun gegevens uit wilde wisselen maar dat de ouders zo over hun toeren waren dat ze eigenlijk nauwlijks de kans kregen om er een woordje tussen de steken.

Daarnaast, als mijn kind getrapt zou zijn door een paard en de ruiters zouden gewoon voor een 2e keer wegrijden (zo staat het er) zou ik ze zeker van hun paard afsleuren en mee nemen naar het politie bureau, ik zou ze sowieso niet zonder gegevens uit te wisselen weg laten rijden.

aan de andere kant, als je kind zo aan het bloeden is, ondanks dat je de ruiters ziet rijden, dan rij je toch als een gek naar het ziekenhuis en ga je toch niet nog even stoppen om weer hennes te schoppen met de ruiters??

Ik zie niet wat er vaag is aan het verhaal, de essentie is helemaal duidelijk. Meisje gewond door toedoen van paard. De verantwoordelijke is niet gestopt. Wat daar voor 'excuses' voor zouden kunnen bestaan is puur speculatie. En daarmee valt het doorrijden gewoon niet goed te praten.

Met je laatste 2 alineas geef je, denk ik, perfect aan welke dingen er door je heen gaan als ouder zijnde op zo'n moment. Boosheid, bezorgdheid, angst en nog vele anderen. Volgens mij kan je dat die mensen echt niet kwalijk nemen. Is je kind lekker aan het spelen bij de buren en komt ineens volledig bebloed terug. Brr.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:54

Waves schreef:
Ik denk dat iedereen het verhaal van de ruiters wel wil horen, maar ja, die hebben zich nog niet gemeld... :')

Wat het heel waarschijnlijk maakt dat dit verhaal gewoon waar is, dat de ruiters in ieder geval zijn doorgereden. En dat is de kern van de zaak.

geloof niet dat ze dat zullen doen
ze kunnen hun verhaal vertellen, maar niemand zal het goedkeuren dat ze weg reden, dus die kunnen dan lullen dan als brugman

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:56

veind het persoonlijk ook een erg raar verhaal, maar het is wel een feit dat het kind gewond is geraakt door een van de paarden. Wat voor manier maakt niet uit, zodra je met een paard op straat komt ben je er verantwoordelijk voor en alle schade die het dier aanricht, jouw fout of niet. Zo zit het met honden en paarden en dat zou elke eigenaar moeten weten.
Of dat dit nu jonge volwassen waren, oudere jongeren, what ever, iemand zal hier wel verantwoordelijk voor gehouden worden. Het is alleen jammer dat er dan weer zulke verhalen naar buiten komen met halve details of incorrecte details. Het zou fijner zijn als ze dan alleen een opsporing hadden uitgebracht over de ruiters en de rest van de info hadden vrijgegeven wanneer de details duidelijk bekent waren. Nu is het een 1zijdig verhaal en zeer waarschijnlijk zelfs van die kant niet geheel correct in details.
Het blijft werkelijk ongelofelijk dat de ruiters niet afgestapt zijn en een van de verantwoordelijke met het kind naar huis was gelopen. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat er zo iets zou gebeuren en ik dan lekker op mn paardje verder zou gaan op buitenrit.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:57

ik vraag me alleen af ofdat het ongeluk met een paard wel echt verzekerd is voor de gene die het veroorzaakt hebben, je moet namelijk "PAARD" laten opnemen in je verzekering, anders valt dit er niet onder.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:06

nee hoor, onder je gewone WA verzekering valt ook jee huisdieren. honden, katten maar ook je paard.
mits hobbymatig gehouden en ik geloof niet meer dan 15 stuks.

kinderen mogen van mij nooit naar mij en mijn paard rennen of iets.
ik waarschuw twee keer, en dan ga ik er vandoor. (in een drafje)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:13

Vreemd verhaal (van beide kanten), maar als het paard een meisje trapt en bijt kan ik me voorstellen dat ie zo over de zeik is dat je niet zomaar kan afstappen (maar in plaats daarvan iemand belt of terug gaat als hij wat gekalmeerd is, of de boel bij elkaar roept oid)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:15

sandra1986 schreef:
nee hoor, onder je gewone WA verzekering valt ook jee huisdieren. honden, katten maar ook je paard.
mits hobbymatig gehouden en ik geloof niet meer dan 15 stuks.

kinderen mogen van mij nooit naar mij en mijn paard rennen of iets.
ik waarschuw twee keer, en dan ga ik er vandoor. (in een drafje)

ik woon als nederlander in belgie en in nederland viel dat er idd onder,, maar waar ik nu woon niet hoor. Moet apart in verzekering vermeld worden!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:17

chessie, iedereen weet dat als er iets gebeurd is en je gaat weg, dat het een vluchtmisdrijf is, no matter what. Je zal toch echt de politie moeten bellen terwijl je nog op het plaats van ongeluk staat of de betrokkenen je contacten geven zodat je kan aantonen dat je niet gevlucht bent.