Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:00

MLoeser schreef:
En dan nog, Schroder houdt een aardig zakcentje over aan de verkoop, Gal houd alleen tijd over om Sisther te trainen ;) Daar zit ook een leuk klein verschilletje in

hoe naïef kan je zijn ..denk je dat gal geen commissie heeft ontavngen dan ..dat is gewoon gebruikelijk in de paardenwereld ..die heeft ook echt wel zijn 10 % gekregen hoor !!
en wie is er slimmer ..Schroder die zich ( mischien wel met geld van verkoop van vorige topper ) heeft ingekocht toen unaniem nog een betaalbaar talent was ..had Gal ook kunnen doen na de verkoop van die vorige topper Lingh

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:16

Jammer ! :j
Ik ben benieuwd of er nog (veel) sperma van Unaniem beschikbaar blijft ?!

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:30

Dan waren ze het er snel Unaniem over eens...

MargrietJonk

Re: Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:42

Het enige wat me nu in me op komt is: 'wéér Onassis" zucht. En inderdaad, mag ook naast Tomboy en andere wereldpaarden in de 'collectie' . Jammer. Maar ja.. Geld = geld.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:37

Vraag mij af of ze deze paarden nog zelf in bezit hebben of via de achterdeur verdwenen zijn, ondanks dat ze veel geld gekost hebben.
Met de meeste is is nooit veel succes behaald, dus ben ik benieuwd waar ze allemaal staan.....

Er wordt gewoon weer een nieuwe troef gekocht en opnieuw geprobeerd er succes mee te krijgen, alleen vindt ik het sneu dat
je wel goede paarden kunt kopen maar als het er bij je zelf niet inzit nooit eens een belletje gaat rinkelen van ik kan beter wat anders gaan doen.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:46

-
Laatst bijgewerkt door hoi op 19-10-22 03:27, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:02

En dus is het een verwend kreng? Joh...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:12

hoi schreef:
Mij lijkt die Anthina Onassis een verwend kreng, sorry dat ik het zo zeg en ja ik ken haar ook niet maar zo komt het bij mij over, pappie die koopt wel alles voor haar, maar ja het is zonde voor Ben. Je hoort helaas idd niks meer over die toppaarden(Behalve Totilas dan).

Wat een kortzichtige reaktie.
Het geld komt van moeders kant, vader is niet zo rijk.
En moeder is overleden toen Athina 3 jaar was, Athina was haar enige erfgename.
Ze is zeker verwend, maar ik denk niet, dat zij een gelukkig leven heeft (gehad), zoals bijna heel de familie Onassis niet erg gelukkig is geweest, ondanks hun enorme rijkdom.

Ik hoop dat we Unaniem nog eens zien springen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:16

Athina is de enige erfgename van haar opa, moeder en broer zijn dood. Zij is door haar vader en stiefmoeder heel normaal opgevoed en werd op haar 18e schathemeltje rijk, daarna volgden er jaren van achtervolgingen door de paparazzi terwijl het een heel gewone vrouw moet zijn. Veel geld hebben betekent niet automatisch dat een mens verwend is. Zij kan het niet helpen.
Ik ken echter wel veel "dametjes" die op allerlei basiswedstrijden die zitten te gillen "hij doed het niet" en een maand later hebben ze weer een nieuwe "topper" onder de kont die het vervolgens ook niet doet, hoezo verwend.

hoi schreef:
Mij lijkt die Anthina Onassis een verwend kreng, sorry dat ik het zo zeg en ja ik ken haar ook niet maar zo komt het bij mij over, pappie die koopt wel alles voor haar, maar ja het is zonde voor Ben. Je hoort helaas idd niks meer over die toppaarden(Behalve Totilas dan).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:24

misterA schreef:
Met vervroegd pensioen, lekker toch, zal Unaniem vast niet erg vinden.

..en dat maakt win - win - win want ruíter :)* sport is niet ideaal voor een paard.

De NL eigenaren verdienen grof geld.

Onassis heeft weer een prachtig paard erbij. Ze is aan niemand wat verplicht; alleen aan het paard.
Dit laatste trouwens is nog een interessant punt:
De weg naar de top/ de plaats aan de top is niet alleen maar paardvriendelijk.
Zie trainingspraktijken in dressuur/western/springen die regelmatig de pers halen.
Hier op Bokt wordt telkenmale geschreven dat het inherent is aan topruítersport dat het paardwelzijn ondergeschikt is aan mensenbelangen.
Wageningen stelt het sportpaardhouden ethisch zelfs gelijk aan nertsenfok.
Niet aan de top is derhalve niet persé minder. Minder kan heel goed meer zijn :)*
Zéker voor het paard.
Goed gezien Mister A +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:34

bigone schreef:
Ik ken echter wel veel "dametjes" die op allerlei basiswedstrijden die zitten te gillen "hij doed het niet" en een maand later hebben ze weer een nieuwe "topper" onder de kont die het vervolgens ook niet doet, hoezo verwend.

Zo ken ik een getalenteerd springmeiske wat van haar ma een peperduur getalenteerd springpaard cadeau kreeg.
Als sporttalent opgeleid, ook geestelijk niet goed bij als paard zijnde.
Het meiske is vooral páárdliefhebster. Heeft het paard op de wei gezet en is het paardgericht gaan rijden.
Het is nu een totaal ander, gelúkkig paard wat gewoon lief is en geníet van een rit.
´Presteert´ niets meer. Heeft en geeft ´alleen maar´ veel plezier.
Minder?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:46

Wat had ze dan geboden dat het aanbod niet afgeslagen kon worden?

Het is een vreemd vrouwtje dat liefde koopt bij haar vriend of is het nu inmiddels haar man? die met deze paarden springen.

Ze kan beter van die vent afkomen en zelf genieten van het leven en recreatief/hobbymatig met paarden bezig gaan houden, ipv goede paarden wegkopen, want die paarden daar heeft ze zelf niks aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:50

Ragdollcat schreef:

Het is een vreemd vrouwtje dat liefde koopt bij haar vriend of is het nu haar man? die met deze paarden springen.

Ben jij haar therapeut?
Eerlijk gezegd, snap ik niet wat er in dit topic allemaal bijgehaald wordt.
Unaniem is verkocht, jammer voor de Nederlandse sport.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:59

Ragdollcat schreef:

Het is een vreemd vrouwtje dat liefde koopt bij haar vriend of is het nu inmiddels haar man? die met deze paarden springen.

Ze kan beter van die vent afkomen en zelf genieten van het leven en recreatief/hobbymatig met paarden bezig gaan houden, ipv goede paarden wegkopen, want die paarden daar heeft ze zelf niks aan.

aparte post, over iemand die je helemaal niet kent.
Bovendien springt ze zelf ook internationaal, heb haar in mei zelf in actie gezien in een rubriek tijdens Global Champions Tour Valencia

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:08

Ragdollcat schreef:

:')

Abercrombie

Ik ben ook wel erg benieuwd of ze al die paarden nog op stal heeft, of dat daar het personeel op rond tuft nu..

Niezel

rockforty schreef:
Typisch. Als er een dressuurpaard voor veel geld wordt verkocht (Totilas) valt heel Nederland er over heen en als een springpaard voor veel geld wordt verkocht geeft iedereen de eigenaar gelijk!?!?

Nou nou. Dhr Schröder is mede-eigenaar. Naast dat hij er zelf wat in de melk te brokkelen heeft gehad met betrekking tot het überhaupt verkopen van het betreffende paard, houdt hij er bovendien ook wat meer aan over dan meneer Gal.

Dat hij nu ook zijn topper kwijt is, is verschrikkelijk jammer.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:09

ja triest ook al die reacties
op die meid valt weinig aan te merken als persoon ...
mensen met geld hoeven toch niet altijd "slecht " te zijn ..
het is jammer inderdaad voor de nederlandse sport maar er zijn genoeg talenten voorhanden .
That's life

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:11

Ik zou het ook doen, een strikkie dr om als Athina langs komt!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:31

ok sorry wist ik veel, maarja als je niks meer van dat toppaard hoort.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:28

Jammer van alle reacties over Athina, ik heb haar een aantal keren meegemaakt op concours en ik weet niet beter dan dat het een vriendelijke 'normale' meid is.

Over vooroordelen en 'over 1 kam scheren' gesproken :n

En ontopic, balen voor Ben maar wat men al zegt, zie het als een compliment voor Ben en ik wens Athina veel succes met deze topper! +:)+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:55

Abercrombie schreef:
Ik zou het ook doen, een strikkie dr om als Athina langs komt!

Juist en dan wil ik hem zelf nog wel komen brengen. Onze auto mogen ze er ook wel bij hebben :Y)

En wat betreft de vergelijking met Totilas. Ik dacht eigenlijk hetzelfde :o Ik snap dat hele gedoe rondom Totilas ook niet. Jammer voor de Nederlandse sport dat ie weg is, maar Visser heeft er zo grof geld aan verdiend dat het dom zou zijn om het niet te doen. Althans, ik had er geen seconde over na gedacht :D

En wie kan vanaf hier beoordelen hoe die Onassis is? Kennen jullie haar persoonlijk? Beetje kort door de bocht gedacht vind ik persoonlijk.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:10

Gefelicteerd heren Van Vliet en Ben. :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:51

Ik gun Onassis wel, dat ze enorme bedragen uitgeeft om op top te komen... Mensen, ze heeft haar ouders en andere familie nooit echt kunnen leren kennen! Ze heeft ook nog ongeluk gehad, ze heeft lang eruit gelegen!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:02

jammer maar wel heel begrijpelijk! het zou juist raar zijn als ze het zouden weigeren