Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:01

merel_gomez schreef:
Als leek zijnde op dit hoge niveau en ik doe het ze zeker niet na..

maar warm word ik er totaal niet van...

het kippevel gevoel wat ik kreeg als ik hem bij edward in de ring zag.. voel ik niet... en het mooie zelfverzekerde dier .. mis ik.

muziek vind ik niet erg passend.. en op sommige stukken er op de oude kur van edward lijken.

hier sluit ik mij helemaal bij aan, een kleine toevoeging, ik erger mij gruwelijk aan de onrustige handen van matthias.....

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:05

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:11

Muziek en Kur look a like dan die van Edward , vond die overgang van galop naar draf verschrikkelijk nee het mist de Xfactor (nog ?)

Het paard is de superstar en Rath zijn ruiter die hem (nog) niet echt laat schijnen , maar petjeaf hoor iemand moet Totilas toch rijden en Mathias heeft die kans aangepakt.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:12

Het getuigt in ieder geval van weinig fantasie :D . Zo'n duur paard en geeneens een eigen choreografie.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:15

Rizzla schreef:

Oh mijn god, Rath poging tot de 93% :')

Dit is echt te bizar voor woorden :n, ben benieuwd wie hem na deze actie nog serieus neemt :\

Waar ik bij Gal zijn proeven van begin tot eind kippenvel had, bij Rath helemaal niks. Zijn hele uitstraling, charisma en ongedwongenheid lijkt verdwenen? Vind het enorm jammer van zo'n toptalent. Ben benieuwd of Toot weer de oude uitstraling krijgt, die hij altijd heeft gehad.

EllyC

Re: Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:38

Schandalig jatwerk.
Als dit werkelijk zonder enig overleg met Edward of wie dan ook de kureigenaar is gegaan vind ik het ronduit schandalig.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:42

Ik vind het GENIAAL hahaha!!!! Hoe kom je erop?!?!
Nee ik vind het niet kunnen, maar nu ik ze zo naast elkaar zie ben ik echt van mening, dat ik het heel knap vind wat Rath nu al doet!
Er zitten in beide küren fouten, maar toch denk ik, dat ik uiteindelijk aan Rath de voorkeur ga geven. Ik vind hem bij Rath minder opgepompt lopen.
Nu is Edward nog beter, maar Rath gaat er vast wel komen..

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:44

Als ik zo alle antwoorden lees moet ik toch eigenlijk concluderen, dat er wel al heel veel Bokkers op Grand Prix niveau rijden. Petje af, vooral voor het commentaar op Matthias Rath. Dat jullie dat zo maar allemaal zien.
Zelf ben ik van mening, dat Totilas zeker niet slechter wordt gereden. Edward Gal had hem in een wurggreep. Maar dat heeft iedereen natuurlijk wel al opgemerkt.
Matthias kan het dus in jullie ogen nooit en te nimmer goed doen. Alles wordt er bij gehaald om hem onderuit te halen. Tot zijn familie aan toe.
Of zou dat Nederlands zijn? Altijd kritiek op een ander.
Maar goed dat de Duitse ruiters niet zo over de Nederlanders praten. Nederlanders met bijna alleen maar paarden afstammend van zeer goede Duitse paarden.
Edward Gal en de eigenaren van Totilas, wisten precies wat ze deden, toen hij werd verkocht. Die lachen zich dood om alle hypes rond Totilas. Edward is op het juiste moment gestopt. Op zijn hoogte punt met Totilas.
Wie weet wat Matthias Rath gaat doen. Misschien ligt zijn hoogte punt met Totilas wel nog veel hoger.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:51

Johanna59 schreef:
Als ik zo alle antwoorden lees moet ik toch eigenlijk concluderen, dat er wel al heel veel Bokkers op Grand Prix niveau rijden. Petje af, vooral voor het commentaar op Matthias Rath. Dat jullie dat zo maar allemaal zien.
Zelf ben ik van mening, dat Totilas zeker niet slechter wordt gereden. Edward Gal had hem in een wurggreep. Maar dat heeft iedereen natuurlijk wel al opgemerkt.
Matthias kan het dus in jullie ogen nooit en te nimmer goed doen. Alles wordt er bij gehaald om hem onderuit te halen. Tot zijn familie aan toe.
Maar goed dat de Duitse ruiters niet zo over de Nederlanders praten. Nederlanders met bijna alleen maar paarden afstammend van zeer goede Duitse paarden.
Edward Gal en de eigenaren van Totilas, wisten precies wat ze deden, toen hij werd verkocht. Die lachen zich dood om alle hypes rond Totilas. Edward is op het juiste moment gestopt. Op zijn hoogte punt met Totilas.
Wie weet wat Matthias Rath gaat doen. Misschien ligt zijn hoogte punt met Totilas wel nog veel hoger.

Daarom zeg ik dus, dat mijn voorkeur bij Rath ligt, maar dat kon je hierboven ook wel lezen.
En nee ik ben geen GP ruiter, maar beoordeel gewoon wat ik er fijner uit vind zien en dat vind ik Rath, maar dan is hij nog niet klaar. Hij kan denk ik nog perfecter!
Als hij maar nooit zo perfect als Adelinde wordt, maar dat mag ik toch als Nederlandse nog wel hopen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:11

Ik doe het hem niet na, al die Gran Prix ruiters niet, gelukkig heb ik die ambitie ook niet.
Maar heb een beetje zitten kijken, hij doet het voor iemand die zo'n paard nog niet zo lang onder zijn kont heeft echt niet slecht, best een prestatie zo onder zoveel druk vind ik.
Maar ik moet wel zeggen, ik vond Toot onder Edward Gal toch imposanter, die kon er meer uithalen, maar het kan best dat het straks met Rath en Toot ook zo gaat, Edward Gal had dat ook niet in een paar maanden eruit denk ik.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:45

Johanna59 schreef:

Johanna, misschien kom je ooit tot inkeer :

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:57

Rizzla schreef:
Johanna59 schreef:

Johanna, misschien kom je ooit tot inkeer :

:D :+

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:01

Neroo schreef:
Rizzla schreef:

Je ziet in dit filmpje toch echt wel heel duidelijk de verschillen. Bij edward en toot spat het er vanaf en bij Mathias (nog) niet. Maar ik vind idd wel dat Mathias zijn team wel wat creatiever hadden mogen zijn en niet hadden moeten kiezen voor edward zijn kuur in spiegelbeeld. Dit komt een beetje over als "Beter goed gejat dan slecht bedacht".

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:08

Masada schreef:
Rath heeft Totilas van achter meer aan het werk dan Gal destijds maar zit verder echt af te wachten.
Wat een tactfouten en wat een onrustige aanleuning. Paard is scheef geworden. In de linkerpiroutte kijkt Toot gewoon de gehele tijd naar rechts.
Totilas doet enorm zijn best maar Rath is heel onzeker in het rijden en laat Toot in de proef helemaal in de steek.
Als hij er niet meer aan gaat rijden ben ik bang dat Toot zijn beste tijd gehad heeft. Tenzij Rath zich hervat en er echt aan gaat rijden. Totilas doet enorm zijn best maar heeft wel een leider/ruiter nodig.

Ben ik helemaal mee eens, je ziet dat er fouten gemaakt worden door waarschijnlijk onduidelijke communicatie. Nou zal Rath ook wel ergens last van zenuwen hebben. Ik hoop voor hem dat hij de draad kan oppakken en meer zal gaan 'leiden'.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:19

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:49

het is gewoon echt overgenomen,
echt bizar dat filmpje.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:54

Dat Edward op het juiste moment is gestopt ben ik niet mee eens ik had hem zo graag gezien in Londen op Totilas |(

Hebben eigenlijk alle juryleden GP gereden ?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:38

Maar ziet nu werkelijk iedereen de fouten van Edward over het hoofd?
Die zijn er ook wel degelijk!!!
En ik zie het paard Totilas onder Rath gewoon liever, dan de in elkaar getrokken ogende Totilas van Gal.

Puur een kwestie van smaak. Ik denk dat ik daarom ook meer val voor de rijstijl van Adelinde.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:48

Masada schreef:
Rath heeft Totilas van achter meer aan het werk dan Gal destijds maar zit verder echt af te wachten.
Wat een tactfouten en wat een onrustige aanleuning. Paard is scheef geworden. In de linkerpiroutte kijkt Toot gewoon de gehele tijd naar rechts.
Totilas doet enorm zijn best maar Rath is heel onzeker in het rijden en laat Toot in de proef helemaal in de steek.
Als hij er niet meer aan gaat rijden ben ik bang dat Toot zijn beste tijd gehad heeft. Tenzij Rath zich hervat en er echt aan gaat rijden. Totilas doet enorm zijn best maar heeft wel een leider/ruiter nodig.

Waar jij ziet dat die achterbenen meer aan het werk zijn is mij een raadsel, ik heb zowel de oude beelden van Edward in slowmotion bekeken als nu van MAR en je kunt maar één ding concluderen: zowel voor als achter is het slechter geworden!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:49

Nienketje17 schreef:
Ik vond de Kur ook niet slecht, viel me echt mee. De muziek past er opzich goed bij, dat iedereen nou roept van: Hij heeft het gejat van Edward vind ik onzin. Kan me nog herinneren dat Imke Schellekens-Bartels een Kur liet maken door Wibi, en wie had dat een tijd later ook?? Precies, Anky van Grunsven :j . Nee wij Nederlanders zijn orgineel.... :D

Dat was wel andere muziek met een andere choreografie, heb je de head to head nu gezien en durf je dit nu nog zonder blozen te beweren??

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:30

Gelukkig maar voor Matthias dat de twee'ers de mist in gingen, waardoor hij de tweede uitgestrekt galop voor het herhalen van de twee'ers gebruikte anders was het een 100% kopie van de choreografie van Edward geweest.

Horseyfries weet als beste hoeveel tijd en moeite het kost om een passende choreografie te maken, het toont dan ook van weining respect van de Rath familie om alles maar gewoon te kopiëren. Op een Duits forum is te lezen dat ze te weining tijd hadden :+ , maar op de site van Matthias Rath staat dat ze er drie maanden aan gewerkt hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:33

Inderdaad, ze pochen al een hele tijd over hun nieuwe kür, het was heel anders overgekomen als ze gelijk gezegd hadden dat ze om Totilas niet in de war te maken goed naar de kür van Edward hadden gekeken, maar nu lijkt het op stelen en niet toegeven dat je gestolen hebt....

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 00:15

horseyfries schreef:
Inderdaad, ze pochen al een hele tijd over hun nieuwe kür, het was heel anders overgekomen als ze gelijk gezegd hadden dat ze om Totilas niet in de war te maken goed naar de kür van Edward hadden gekeken, maar nu lijkt het op stelen en niet toegeven dat je gestolen hebt....

helemaal mee eens.. vind het echt laag bij de grond om een kür zo te kopiëren.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 00:28

Misschien moet je eens op Reitforum kijken of in het gastenboek van Matthias (snel zijn) hoe de Duitsers hier over denken.

Stom, heel stom.

Horsey misschien moet jij je diensten maar eens aan gaan bieden. Met een weekje puzzelen moet je toch tot een choreografie kunnen komen om Totilas niet in de war te brengen.

Trouwens heb je de laatste prijsuitreiking gezien tijdens de Duitse kampioenschappen ? .
Totilas stond gewoon een kwartier te slapen.
Laatst bijgewerkt door Rizzla op 21-06-11 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt