Wel graag met opleiding
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:@easygoing
Ik zou er niet blij mee zijn dat de DB dezelfde bevoegdheden zou krijgen als de politie.
De meeste zijn vrijwilligers die soms/vaak? niet weten waar ze het over hebben.
@Tigra_
Maar de medewerkers van de DB krijgen geen politieopleiding en mogen geen boetes geven.
Tigra_ schreef:Brainless schreef:@easygoing
Ik zou er niet blij mee zijn dat de DB dezelfde bevoegdheden zou krijgen als de politie.
De meeste zijn vrijwilligers die soms/vaak? niet weten waar ze het over hebben.
@Tigra_
Maar de medewerkers van de DB krijgen geen politieopleiding en mogen geen boetes geven.
En daar zal de verandering in moeten komen. Niet in het feit om een paar politie agenten om te toveren tot dierenpolitie.

Brainless schreef:@easygoing
Tja een politieopleiding is prijzig en best zwaar.
Veel mensen halen geeneens de trainings-/toelatingsdag om de opleiding te mogen starten.
De DB wordt vooral gedraaid door vrijwilligers waarvan de meeste niet in aanmerking komen voor de opleiding.
tamary schreef:Tigra_ schreef:
En daar zal de verandering in moeten komen. Niet in het feit om een paar politie agenten om te toveren tot dierenpolitie.
Gezien de verhalen die ik zo hoor over de DB zou ik echt niet willen dat die bonnen mogen gaan schrijven of politiebevoegdheden krijgen. Geef liever de AID goede basis regels (huisvesting zoals nu al in ontwikkeling is) om te controleren. Daar zit flink meer opleiding en screening achter dan de DB, wat trouwens een vrijwilligersorganisatie is en geen overheidsdienst.
De dierenpolitie zal dus altijd een extra opleiding krijgen. Een BOA valt meestal niet onder de politie (op sommige mensen bij de balie na, die hebben boa voor het opnemen van aangiftes), maar werkt vooral in de particuliere sector (beveiliging) en bij de overheid (LID, parkeer/milieu politie, boswachter e.d)jesito schreef:Kortom, er is weer vanalles geroepen voor dat ze die grijze massa eens hebben laten werken of het haalbaar is.
Haalbaar zou het wel zijn, als er niet altijd en eeuwig bezuinigd moest worden.
Peuter van mijn part wat van dat koningshuis af, die hebben genoeg, dan word hun bootje maar eens niet opgedirkt voor een ton.
Helemaal mee eens, dat geldverslindende instituut, dat zelf miljoenen op de bank heeft staan van eigen (geroofd) familiekapitaal, maar ook nog eens van de belastingbetaler moet leven om zichzelf koninklijk te voelen......in een tijd waarin dat al helemaal passé is. jesito schreef:Tuurlijk lopen agenten daar niet warm voor, duh.
Zij zitten niet te wachten op het redden van dieren daarvoor hebben ze niet gekozen.
Ze moeten voor de dierenpolitie mensen opleiden en daarmee komt er ook weer werkgelegenheid bij.
Daarbij zal de wet drastisch bekeken moeten worden want in mijn ogen is dat allemaal veel te soft.
Zo'n dierenpolitie mag niks als we van de wet uit gaan en dan heeft het nog steeds geen zin.
Dus nieuwe banen creeren, mensen opleiden hiervoor en de wet eens onder de loep nemen.
marleen_usar schreef:Zijn ze bang dat ze dan der bonnen quota niet halen?
odetteke schreef:Gewone politieagenten moeten nu al naar de zaken van verwaarlozing en mishandeling toe. Het wordt vrij lastig om een verbaal te schrijven als je hoofd en staart nauwelijks kan onderscheiden, laat staan dat je kan zien wat te lange hoeven zijn.
vanitymay schreef:Nou aan de reacties van de agenten te horen, snap ik opeens waarom er nog zoveel problemen zijn in de handhaving in NL: die hebben dus alleen maar zin in spannende zaken en zien dierenleed dus absoluut niet als risicogedrag voor oa mishandeling ook van kinderen etc. Dierenmishandeling is een veel groter probleem dan "alleen" het mishandelen van dieren en zou dus wel degelijk prioriteit MOETEN hebben bij de politie!
Brainless schreef:vanitymay schreef:Nou aan de reacties van de agenten te horen, snap ik opeens waarom er nog zoveel problemen zijn in de handhaving in NL: die hebben dus alleen maar zin in spannende zaken en zien dierenleed dus absoluut niet als risicogedrag voor oa mishandeling ook van kinderen etc. Dierenmishandeling is een veel groter probleem dan "alleen" het mishandelen van dieren en zou dus wel degelijk prioriteit MOETEN hebben bij de politie!
Als jij op een kinderdagverblijf werkt, omdat je werken met kinderen leuk vindt.. is het toch raar als je baas (Onder het mom van verzorgen is verzorgen) je verplicht in een dierenpension te werken?? ?
Vooral als je niets met dieren hebt, niets ervan af weet en mss er wel bang voor bent?!
Suelza schreef:[***] schreef:Gewone politieagenten moeten nu al naar de zaken van verwaarlozing en mishandeling toe. Het wordt vrij lastig om een verbaal te schrijven als je hoofd en staart nauwelijks kan onderscheiden, laat staan dat je kan zien wat te lange hoeven zijn.
Dat valt wel mee, meestal sturen ze daar mensen voor van de Levende Have Politie die zich zowiezo al met verwaarlozing etc. bezig hielden.
Dat men 'zo nu en dan' in de wijk een dergelijke melding in de surveillance meeneemt, zegt ook niets over het feit dat ze deze van A tot Z zelf afhandelen natuurlijk.
odetteke schreef:In veel plattelandsgemeenten wordt het toch echt zelf afgehandeld, althans, een paar jaar geleden, hoe het er nu voor staat weet ik niet. De agenten die daar werken en er verstand van hebben kijken ook met een schuin oog even naar de toestand van de dieren als ze er toch langsrijden op hun rondes
RandyOrton25 schreef:Als er dan een animal cop afdeling moet komen zorg dan dat er werk gelegenheid komt
geef mensen een gedege opleiding en neem 500 werkeloze aan die dit werk willen doen.
2 vliegen in 1 klap lijkt mij weer 500 mensen minder met een uitkering.
Suelza schreef:RandyOrton25 schreef:Als er dan een animal cop afdeling moet komen zorg dan dat er werk gelegenheid komt
geef mensen een gedege opleiding en neem 500 werkeloze aan die dit werk willen doen.
2 vliegen in 1 klap lijkt mij weer 500 mensen minder met een uitkering.
En die mensen kunnen ook gewoon solliciteren bij de politie en de politie opleiding gaan volgen...
Voor een dierenpolitie zul je minimaal BOA moeten zijn en in verband met gebruik van dwang- en geweldsmiddelen wellicht gewoon agent.
Daar heeft de wet nu eenmaal (gelukkig) paal en perk aan gesteld en specifieke bevoegdheden toegekend aan ambtenaren genoemd in het wetboek van Strafvordering...
En al wat daar buiten valt, is hiertoe gewoon niet bevoegd, heeft dus geen meerwaarde en kan dus ook niet bij de dierenPOLITIE.
Twiggy2008 schreef:Denk niet dat werklozen inzetten, de juiste oplossing is. Ik denk wel dat je bepaalde kwaliteiten moet hebben om een 'animal cop' te worden.
Je moet kunnen omgaan met diverse situaties, je moet dingen goed kunnen inschatten, je moet tegen de ellende die je gaat zien kunnen en je moet met mensen om kunnen gaan en in teamverband kunnen werken. Om maar een paar dingen te noemen.
Het is geen goed plan om er politiemensen voor in te zetten. Welnee, laat mensen op de functie solliciteren, biedt daarbij een opleiding aan. Dat is veel beter plan. Waarom verzint de politiek dat zelf niet? Ze roepen weer ondoordacht wat en lossen het verkeerd op. Jammer, want zo krijg die functie een verkeerde naam. Terwijl ik absoluut ervoor ben dat er iets gebeurt voor dieren in ons land.![]()
Ik vind het ook een non discussie, over wat nou belangrijker is, mensen of dieren. Daar GAAT HET NIET OM. Want dan kan ik nog wel een paar functies in de bedrijfswereld opnoemen, die eigenlijk niet zo heel belangrijk zijn.![]()
Het gaat er om dat er iets komt, zodat mensen die dieren mishandelen/verwaarlozen etc. sneller aangepakt worden. Ik neem aan dat de PVV ook nagedacht heeft over de wet? Want die mag ook wel eens veranderen dan, zodat mensen er allemaal niet zo makkelijk mee weg komen. Watjesland. Dat geldt overigens ook voor de misdaden tegen de mensen, he.![]()
Ik zou zo'n baan best willen eigenlijk. Weliswaar dan wel parttime, want ik wil mijn kind ook nog graag zien, maar ik zou me er zo voor opgeven. Echt waar. Dan mag de politie de 'gewone' misdaden oplossen en ga ik het voor de dieren opnemen. Lijkt me zeker een interessante optie. Maar ja..... de vraag is of de politiek nou eens juiste beslissingen gaat nemen hierin. En daar heb ik wel een hard hoofd in met de partijen die nu regeren.
RandyOrton25 schreef:want wat je dan gaat krijgen is als er daadwerkelijk niet genoeg animo van binnenaf is dat je er mensen
uit der dagelijks werk gerukt worden om de hond van de buren te controleren en dat is waar de agenten geen zin in hebben das toch logisch.
zo ff me beste NL aangepast![]()