HorseTopShop schreef:Ze verplichten de kuren op recept te krijgen, omdat ze insuline resistentie willen tegengaan.
Die moet je me uitleggen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTopShop schreef:Ze verplichten de kuren op recept te krijgen, omdat ze insuline resistentie willen tegengaan.
wake_up schreef:Het valt me tegen dat de man uit de OP, wel schreeuwt om strengere regels, maar blijkbaar niet weet dat een mestonderzoek niet 100% te vertrouwen is? :/ Ik denk dat die man zich daar eerst eens in mag gaan verdiepen, anders weet ik zeker dat er straks vele paarden zijn met lintworm ed. die niet geënt mogen worden omdat in het mestonderzoek niet te zien is dat ze besmet zijn.
kimmie261 schreef:nou die eitelling is dus ook niet betrouwbaar..
in de mest van mijn paard zaten dus volwassen wormen en de uitslag mestonderzoek was negatief,toen ik vroeg of ze daar dan blind waren in dat lab,zei de DA dat ze aan eitellingen doen,en tja als wormen nu net niet in een ei cyclus zitten,dan is je mest dus wormei vrij en heeft je paard geen wormen...
nee...ik steek geen geld meer in mestonderzoeken...
kimmie261 schreef:nou de DA is bij mij gekomen vond ik een makkelijker plan en die heeft de mest met wormen meegenomen..
overigens was daar eens een heel topic van:
[MD] wormen blijven maar terug komen
mss makkelijker om dat ff na te lezen wat er allemaal gedaan was in die tijd...tis zoveel om op te schrijven,laat ik het zo zeggen...ik geloof niet meer in mestonderzoek en eiertellingen...
Tinky12 schreef:Ik heb jarenlang 4x per jaar ontwormt en dit jaar 3x omdat er al jaren geen andere paarden op hun weide komen en ze weinig contact hebben met vreemde paarden.De weide wordt goed schoon gehouden...
De kuren zijn 3 verschillende,varieërend in werkzame bestanddelen en standaard 1 tegen lintwormen.Tegenwoordig zijn er ook verpakkingen van 800kg dus kan ik met 1 verpakking 2 paarden doen.Scheeld een hoop en ik doseer liever wat over dan dat ik onder doseer.
Dan zou t wel kunnen 2 x 400 kg. Mooie paardjes trouwens!