Rath en Totilas verbeteren zich in de Grand Prix Spécial

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:44

balloon schreef:
Ben ik echt de enige die het niet tof vindt dat dit paard in handen is gevallen van onze Oosterburen? Ik zat eindelijk weer te stralen omdat vooral de combinatie Edward en Adelinde het Nederlandse dressuurteam steeds naar de eerste plaats reed. Zo'n klein landje, zo veel goede paarden en talent.
De beste paarden worden steeds weg gekocht en dat zit me gewoon niet lekker. "geld is macht"...brrr
Sorry, ben blij dat iedereen zo tevreden is over deze combinatie, ik zie de lol er gewoon niet van in.

Ik denk dat iedereen die het er niet mee eens is, het ondertussen heeft opgegeven... Die geven niet eens meer antwoord.
Ik zag m ook vele malen liever onder edward lopen... Maar wij zeggen thuis 'al het goede komt uit harskamp' ;) Dus Ed en HP komen wel weer boven drijven hoor!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:49

Jasmijn1989 schreef:
balloon schreef:
Ben ik echt de enige die het niet tof vindt dat dit paard in handen is gevallen van onze Oosterburen? Ik zat eindelijk weer te stralen omdat vooral de combinatie Edward en Adelinde het Nederlandse dressuurteam steeds naar de eerste plaats reed. Zo'n klein landje, zo veel goede paarden en talent.
De beste paarden worden steeds weg gekocht en dat zit me gewoon niet lekker. "geld is macht"...brrr
Sorry, ben blij dat iedereen zo tevreden is over deze combinatie, ik zie de lol er gewoon niet van in.

Ik denk dat iedereen die het er niet mee eens is, het ondertussen heeft opgegeven... Die geven niet eens meer antwoord.
Ik zag m ook vele malen liever onder edward lopen... Maar wij zeggen thuis 'al het goede komt uit harskamp' ;) Dus Ed en HP komen wel weer boven drijven hoor!

Op gegeven heb ik het nog lang niet maar hou wel de nieuwe combinatie in de smiezen.
Enne wat Edward betreft dat komt inderdaad echt wel op zn pootje terecht en tot nu toe ben ik van mening dat we nog veel meer van Edward zonder Toot gaan horen dan andersom. Maar wie weet zit ik ernaast en gaat ook Toot nog een mooie toekomst tegemoet, de tijd zal het leren ;).

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:05

haha en dan dat commentaar van die Duitsers erbij- 'meer harmonisch dan met Gal'. Tja het blijven toch Duitsers. Maar toch vind ik het knap gedaan van zo een jonge ruiter. Als hij maar beseft dat hij op goud zit....

easygoing

Re: Rath en Totilas verbeteren zich in de Grand Prix Spécial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:11

Meer harmonieus my ass. Misschien met de tijd maar nu is het verre van harmonieus.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:17

balloon schreef:
Ben ik echt de enige die het niet tof vindt dat dit paard in handen is gevallen van onze Oosterburen?

Ach in handen gevallen van.... Hij is gewoon verkocht voor veel geld. Net zoals de 100% Oosterbuurse vader van Totilas ooit in handen is gevallen van de Westerburen (= verkocht voor veel geld aan een Nederlander). Paarden zijn een handelsartikel, dat vinden sommige mensen niet tof, maar het heeft op zich erg weinig met dat Nederland-Duitsland gedoe te maken.

En hij was natuurlijk wel een hardstikke allochtoon paard en er zijn mensen die je erg blij kunt maken door allochtone paarden terug te sturen naar hun land van herkomst.
Zie:
[VN] PVV: 'Allochtone konikpaarden moeten terug naar Polen'

Dus eigenlijk heel slim van ons, we sturen hem terug naar zijn eigen land en krijgen er ook nog eens miljoenen voor. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:28

Ik ben het met easygoing eens.

Daarnaast irriteer ik me echt mateloos aan al die "smoezen"(die ook al in eerdere topics voorbij kwamen) dat het zo jonge ruiter is en spanning en stress etc.
Hij wist waar hij aan begon! Lijkt me meer dan logisch dat als je het paard gaat rijden wat al zo veel behaald heeft dat er veel ogen op je gericht zijn.

@ Hermelientje: :').

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:36

miss_lizje schreef:
Ik ben het met easygoing eens.

Daarnaast irriteer ik me echt mateloos aan al die "smoezen"(die ook al in eerdere topics voorbij kwamen) dat het zo jonge ruiter is en spanning en stress etc.
Hij wist waar hij aan begon! Lijkt me meer dan logisch dat als je het paard gaat rijden wat al zo veel behaald heeft dat er veel ogen op je gericht zijn.

@ Hermelientje: :').

Ben het ook helemaal met jou eens miss_lizje ;).
Heb dat ook al een paar keer geprobeerd duidelijk te maken maar tevergeefs helaas.
Meen dat het in het andere topic was dat die smoes me echt even teveel werd zelfs :o

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:57

In mijn ogen moet je een "perfecte combinatie" niet uit elkaar trekken. En Oosterburen was trouwens in de zin van: voorheen namen zij altijd de eerste plaats in, en nu gaat dat weer gebeuren doordat ze er miljoenen tegenaan gooien... Miljoenen die wij er hier niet voor hebben.

Een groot gedeelte het succes van Totilas ligt in handen van Edward. Ik hoop dat hij snel weer boven in de ranglijsten staat met een nieuw goedgeschoold paard.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:16

Beetje laat, maar was een paar dagen weg.
Heb even naar het filmpje gekeken: rijden en interview.

http://youtu.be/0tSFoJXibwY

http://youtu.be/u9ZL6XDFI6s

Maar ik kan alleen zeggen:
Het viel mee EN het viel tegen.
Het rijden viel me enigszins mee, ondanks toch vrij veel foutjes.
Maar het viel me heel erg tegen dat de magie totaal verdwenen is.
Misschien geldt het alleen voor mij, maar nu zie ik alleen een goed paard met een man erop.

Ik denk echt dat Rath ervaring en talent tekort komt.
Totilas is goed, maar Gal zijn rijtalent maakte het verschil!

Ennnn...voor alle mensen die denken dat hij stress had, kijk even het filmpje van het interview na het rijden.