Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:32

Marjoow schreef:
Hmmm, nu ik het filmpje zie, ben ik toch bang dat we "dé Totilas" kwijt zijn. Weet niet waarom, maar als ik dit filmpje zie heb ik niet zoiets van: Och! Das Toot! Ff kijken :D . Eerder zoiets van: Hm, mooi zwart paard. Volgende filmpje :) .
Hopelijk gaat dit wel verbeteren. Een eerste wedstrijd is natuurlijk spannend voor Rath. Toch blijf ik erbij dat ik 10000x liever Edward Gal met Totilas in de ring zie.

En wát een lelijk hoofdstel zit erop zeg :') Die neusriem trekt alle aandacht van zijn hoofdje weg en ook die frontriem...

Nou opzich herken ik toot er nog wel in hoor, zeker die knieacties, dat willen showen.
Ja dat deed toot ook onder Edward en nu ook onder Rath. Miss nog niet perfect
maar hee eens moet de eerste keer zijn.

Basti

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:36

76 % scoren in je eerste proefje, daar kan menig B ruiter van dromen dus van Rath is het helemaal top!!!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:37

vind totilas ineens een stuk minder spectaculair om naar te kijken maar dat is mijn mening .

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:39

vickylover schreef:
vind totilas ineens een stuk minder spectaculair om naar te kijken maar dat is mijn mening .

Maar wat verwacht je dan? Ze zijn pas net een combinatie.
De chemie komt vanzelf wel. Misschien ook niet, maar is het nu niet te vroeg om daar over te oordelen?
Het is de eerste keer. Duizenden ogen op je gericht.
Ik vind het reuze knap dat Rath dan zo rond rijdt.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:40

Ik vindt het knap, absoluut.

Maar het is jammer, want samen met Gal was het zo gaaf om te zien.
Keer naar keer, gelijmd voor de tv om te kijken wat die 2 konden doen samen!

Ik vindt het er stuntelig uit zien, niet dat ik het zelf beter kan hoor.
Weet zeker dat het allemaal goed gaat komen, fijn dat er met zoveel respect gesproken worden over Gal!
Had ook anders gekund.

Alleen ik snap niet dat ze zeggen, dat Gal een goede basis heeft gelegd.
Dat paard kan/kon alles, hij was een compleet paard onder Gal.
Dus ik snap de uitspraak niet zo goed, zal wel aan mijn blonde haren liggen *\o/*

Leuk om Toti weer te zien!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:42

Vind het er super mooi uitzien hoor! Maar dat beige jasje van edward gal stond mooier op totilas. :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:43

Oef respect voor Rath!!! Lijkt me vreselijk met honderden ogen op je gericht waarvan de helft je wil zien afgaan.Ik vind het er prima uitzien..word een serieuze bedreiging voor NL op de olympische spelen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:45

Ziet er goed uit...maar er is nog geen 'gouden draadje'.
Hoop dat het nog komt.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:49

Fleur_V schreef:
vickylover schreef:

Maar wat verwacht je dan? Ze zijn pas net een combinatie.
De chemie komt vanzelf wel. Misschien ook niet, maar is het nu niet te vroeg om daar over te oordelen?
Het is de eerste keer. Duizenden ogen op je gericht.
Ik vind het reuze knap dat Rath dan zo rond rijdt.

ooh maar dat hoor je me ook niet zeggen dat het niet goed van hem is .
ik zal alleen nooit kunnen wennen aan deze combinatie .

verder ben ik het gewoon helemaal eens met Marjoow :)

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:52

Petje af hoor, Totilas ziet er goed uit. Hij rijdt 'm goed rond vind ik, helemaal met al die camera's en al die druk op z'n schouders. En de combinatie komt nog wel, ze beginnen net als een team! Ik doe het hem niet na, haha.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:53

Hoop dat het door de spanning kwam dat het nog niet zo goed ging.
Vond het er nou namelijk nog niet echt ''super'' uitzien, in de galopswissel om de pas is Totilas ook wel heel erg gespannen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:55

Arme man, nu kijkt iedereen naar hem. Ik vind het knap van hem hoor. Ik denk dat het beter gaat worden, zeker met zulke goeie paard als Totilas.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:59

Jeetje, ik moet toch wel even kwijt dat ik hem geweldig netjes vind zitten! Knap hoor.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:06

Niet verkeerd dit

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:09

ik vond het er ook goed uit zien er lag wel zoveel druk op rath knap gedaan hoor!!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:18

Knap, weinig mensen doen hem dit na. Misschien nog geen doorgewinterde combinatie maar Gal had dan ook niet zoveel kritiek te verduren (en dat óveral; zelfs op bokt :+ ) dus alleen al dat hij daar tegen kan maakt hem een topruiter als je het mij vraagt.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:18

Leuk dat er een filmpje is!

Ik ben wat minder onder de indruk, natuurlijk is het knap gedaan,
maar zoveel spanning.. en dan vooral erin gereden spanning,
vind dat er daardoor erg veel fouten worden gemaakt. Paard staat bv. bij de eners en de pirouettes compleet op de handrem,
de middengalop vond ik echt te matig. En de laatste passage vond ik echt ronduit bagger..
Tijdens het achteruit gaan ging het volgens mij niet snel genoeg volgens Rath, Totilas werd nog even lekker naar achteren getrokken. :n
Nee, het is een super paard, en Rath rijdt netjes. Ik doe het hem niet na,
maar ik kan het niet laten het vreselijk zonde te vinden.. vind de punten ook niet verdiend, de stukken die fout gingen waren echt doordat het paard teveel gepushed werd. :\

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:19

Zat veel spanning in, en het is nog niet af. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het heel knap vind van Mathias. Je moet het maar doen, met de halve wereld hijgend in je nek
Ik mis zeker de WOW factor

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:25

allereerst; niets dan respect voor Rath, het ziet er zeker niet slecht uit maar het raakt me gewoon niet meer...Stukje chemie? Ik weet het niet. De tijd zal het leren. ( ik mis dat glunderende trotse hoofd van Edward op die machtige zwarte ;-) maarja die discussie hebben we nu wel gevoerd inmiddels dacht ik zo)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:31

En we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat Edward hem al een paar jaar reed! Dus dan ken je het paard al veel beter en heeft het naar zijn eigen hand gezet. Rath heeft hem van oktober (dacht ik) pas onder zijn kont!

Maarre knap van hem dat hij toch maar ff doet. En die 2 komen er wel, geef ze nog maar wat tijd.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:39

ik moet het toch ook eens zijn met een aantal mede bokkers dat ik er niet weg van ben.
tuurlijk doen we het hem niet na, maarr.. als je het gaat vergelijken met hoe hij onder edward liep zie ik toch wel wat puntjes waarvan ik denk oef.

de galop is heel gespannen, ik heb het idee dat hij in de eners heel erg zijn rug vast zet? hij zwiept ook heel erg met zijn staart daar.
en ik vind hem in de passage heel erg onrustig in zijn hoofd hals houding, en die piaffe is ook te voorwaarts en niet mooi opde plaats? ik denk dat ook dat komt omdat hij die lossigheid in zijn rug mist daar.

ik vraag me af of er door de druk mss te weinig aan de basis is gewerkt om een combinatie te vormen en teveel aan het moeten presteren.
dat zie je denk ik ook terug in het achterwaarts gaan en de aanleuning waar hij af en toe uit komt.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:50

Dames, ik doe het hem niet na, petje af! :)
Tuurlijk zitten er wat slordige foutjes in, maar onder de gigantische druk van deze 1e wedstrijd vind ik niet dat je m dat kwalijk kan nemen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:53

avalonnancy schreef:
tuurlijk doen we het hem niet na, maarr.. als je het gaat vergelijken met hoe hij onder edward liep zie ik toch wel wat puntjes waarvan ik denk oef.

Eerlijk gezegd vind ik hem precies zo lopen als in de Grand Prix met Edward tijdens Indoor Brabant vorig jaar. De jury is het met me eens want precies dezelfde score die Edward toen had en grappig genoeg maakten ze ook nagenoeg dezelfde fouten. Dus zonder die foutjes gaat het net als met Edward een topscore worden.

Sowieso zijn er op dit moment maar twee ruiters die hogere scores rijden in de Grand Prix, Adelinde en Laura. Een score die gelijk staat aan plaats drie van de wereld tijdens je eerste wedstrijd daar zal Rath wel voor tekenen, ik denk niet dat hij wakker zal liggen van de Boktkritiek.

Heb net gehoord dat ik kaarten heb voor de dressuur in Londen 2012, en ik denk dat ik wel weet wie daar teamgoud gaan winnen. ;)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:56

Ook ik zie Edward liever met Toot als combinatie maar kom op, die jong komt net kijken en Edward heeft al een behoorlijke berg ervaring! Daarbij de onvoorstelbare spanning die zó'n veel besproken debuut met duizenden kritische ogen op hem gericht, met zich mee brengt..
Kritisch zijn is goed maar je moet ook realistisch en eerlijk blijven.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:57

Als dit horses at work was geweest, had ik gezegd: Hou je handen stiller!
Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem :+

Ik vind het wel een mooi debuut, wel wat foutjes, maar dat zal vast nog wel goedkomen. Een nieuwe combinatie heeft imo zeker een jaar nodig om elkaar te leren kennen en de knopjes te vinden. Daarna kun je pas écht beginnen trainen.