Rath & Totilas alleen in CDI3* aan de start tijdens WDM

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:56

s0173957 schreef:
Wederom, lezen kunnen er velen niet.

Ze komen wél aan de start, maar in de Grand Prix die meetelt als qualifier voor de Special, en niet die voor de Kür...

Begrijpend lezen, is dat een vak dat jullie in de lagere school niet krijgen ofzo?

Nou, het staat er voor een leek nogal ingewikkeld, ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ik, hahaha. Wat start ie nou precies wel en niet?

Lielle

Re: Rath & Totilas alleen in CDI3* aan de start tijdens WDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:00

hij start in de Grand Prix, en wsl ook de Grand Prix Special. Maar dat is dus in de CDI3* tour, een 'kleinere' wedstrijd. De World Dressage Masters is een CDI5* wedstrijd, waarvoor zwaardere kwalificatie-eisen gelden. De exacte verschillen tussen de twee kwalificaties ken ik zo niet, er staat me iets bij dat het mede met het prijzengeld te maken heeft, maar wellicht zijn er hier mensen die er meer van weten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:16

Oh, dus hij rijdt niet tussen de "grote" namen zeg maar? Dan snap ik hem :D .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:16

dat vermoed ik. Kan wel even kijken of ik de startlijsten kan vinden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:18

misschien toch een beetje angst dat ze hem niet tussen de namen laten starten, moet met zo'n paard toch gewoon kunnen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:22

Paard wel, maar ruiter misschien niet :P ? En zoals ik begrijp uit de openingspost moet hij minimaal 2x 64% hebben gescoord om 5 te mogen starten, en dat heeft ie natuurlijk niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:24

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:24

s0173957 schreef:
Wederom, lezen kunnen er velen niet.

Ze komen wél aan de start, maar in de Grand Prix die meetelt als qualifier voor de Special, en niet die voor de Kür...

Begrijpend lezen, is dat een vak dat jullie in de lagere school niet krijgen ofzo?

Vriendelijk is anders, ben jij soms Duits dat het je zo raakt wat hier geschreven word? }:0
Je kan dingen ook anders zeggen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:25

Rinske schreef:
Paard wel, maar ruiter misschien niet :P ? En zoals ik begrijp uit de openingspost moet hij minimaal 2x 64% hebben gescoord om 5 te mogen starten, en dat heeft ie natuurlijk niet.

beetje zonde van zo'n paard, daar zet je toch een topruiter op, stilstand is achteruitgang zeggen ze toch altijd

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:26

:D :D Ik geniet al maanden van Rath en Totilas de heisa en reactie`s (positief en negatief)erom heen is vermakelijk !! :+ :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:27

Miepie77 schreef:
Vriendelijk is anders, ben jij soms Duits dat het je zo raakt wat hier geschreven word? }:0
Je kan dingen ook anders zeggen.

Het is even slikken voor de mensen die steeds gezegd hebben dat wij nationalistisch waren. Maar wij zijn gewoon realistisch :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:28

Er is al een paar keer gevraagd om de discussie weer on topic te brengen, en bovendien op een vriendelijke toon te voeren.

miepie, in beide gevallen rijdt de combinatie Grand Prix, alleen de concurrentie kan anders zijn. En als de regels eisen dat je als combinatie tenminste 2 * 64% rijdt voor je 5* mag starten, heeft dat helemaal niets te maken met welke ruiter erop zit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:29

Ik zie trouwens bijvoorbeeld Hans Peter Minderhout bij zowel 3* als 5* met dezelfde paarden staan, lijkt me niet dat ie dubbel start toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:30

daarom denk ik ook dat ze moeten kiezen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:31

Lielle schreef:
miepie, in beide gevallen rijdt de combinatie Grand Prix, alleen de concurrentie kan anders zijn. En als de regels eisen dat je als combinatie tenminste 2 * 64% rijdt voor je 5* mag starten, heeft dat helemaal niets te maken met welke ruiter erop zit.

oke ,dacht dat je net als in de basis op het hoogst gemeenschappelijke niveau mocht starten, weet ik dat ook weer

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:32

Aaaah ok, ik snap hem :D . Ben geloof ik niet zo snel van begrip, hihi.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:49

Waarom is er altijd ruzie in een topic wanneer het gaat over Totilas, of ben ik nou gek :')
Ik ben benieuwd, and we shall see! Ik wens hem veel succes, ik snap alleen die regels allemaal niet zo, maar goed dat zal wel!

Ik ben in iedergeval harstikke blij dat Totilas weer lekker mag stralen in de ring waar hij thuis hoort!

Weet iemand trouwens het verschil tussen CDI3*- en CDI5?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:03

BaileyMix schreef:
Ik denk dat als Totilas bij deze ruiter blijft zijn carrière een eind klaar is :n Vast een goede ruiter, maar ik denk dat ze Totilas beter bij Gal hadden kunnen houden. Zeg nou zelf, sinds de verkoop is er niets dan pech bij Totilas. Wanneer gaan ze het inzien!

Dat zeg ik ook al zolang als dat dit gedoe allemaal duurt. Het zal wel een aardige jongen zijn maar dit gaat 'm denk ik niet worden zo... stiekem denk ik dat ze ook beetje bang zijn om te falen...ik weet het niet het blijft vaag allemaal...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:09

Raimondlover schreef:
BaileyMix schreef:
Ik denk dat als Totilas bij deze ruiter blijft zijn carrière een eind klaar is :n Vast een goede ruiter, maar ik denk dat ze Totilas beter bij Gal hadden kunnen houden. Zeg nou zelf, sinds de verkoop is er niets dan pech bij Totilas. Wanneer gaan ze het inzien!

Dat zeg ik ook al zolang als dat dit gedoe allemaal duurt. Het zal wel een aardige jongen zijn maar dit gaat 'm denk ik niet worden zo... stiekem denk ik dat ze ook beetje bang zijn om te falen...ik weet het niet het blijft vaag allemaal...

Sluit me hierbij aan.
Zoals ik al zei denk ik dat ze de hele aankoop van Toot te licht hebben ingeschat en nu valt het allemaal toch behoorlijk tegen mede door de vele negatieve reactie van over de hele wereld en de daardoor onstane prestatiedruk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:13

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:17

Uhhh...effe wat anders....maar wel te maken met de "eerste start ooit"...weet iemand wanneer Anky met haar nieuwe vlam Upido de eerste keer de ring in gaat??????? :?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:20

manubres schreef:
Uhhh...effe wat anders....maar wel te maken met de "eerste start ooit"...weet iemand wanneer Anky met haar nieuwe vlam Upido de eerste keer de ring in gaat??????? :?

anky heeft upido nog niet zo lang , denk hooguit 4 maand.
die moeten eerst trainen en een echte combi vormen lijkt me :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:24

13-5 is een stukje geplaatst op haar website daarin is te lezen dat de ze thuis nog aan het trainen zijn en dat dan verder gekeken wordt naar de wedstrijdplanning. Staat overigens ook een foto bij.
http://www.anky.nl/home?p=nieuws&i=8217

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:55

easygoing schreef:
13-5 is een stukje geplaatst op haar website daarin is te lezen dat de ze thuis nog aan het trainen zijn en dat dan verder gekeken wordt naar de wedstrijdplanning. Staat overigens ook een foto bij.
http://www.anky.nl/home?p=nieuws&i=8217

WAUW!...mooi plaatje!...Upido staat haar goed. Wat lijkt Anky klein op Upido offe is hij zo groot ;)

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:32

Anky en Upido mogen wel thuis trainen om een combi te worden en Rath moet maar zo snel mogelijk starten.
Ik begrijp wel dat die jongen bang is om te falen, dat zou ik ook zijn als er zoveel publiek zo negatief over hem denkt. Hij reed voor Totilas al serieus mee in de topsport en zal dat na Totilas ook blijven doen.