Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:47

xDenies schreef:
Mindim schreef:
Ik vind dat je best een oordeel kan geven over een filmpje van 3 minuten, het is geen foto die uit zijn verband gerukt wordt.

Tja, en dan ben ik toch echt van mening.
Elke sport heeft rotte appels, en dat hoeft niet uitgemolken te worden.
Stuur er dan een dierenbescherming op af als je er zo op fel tegen bent.

En ik had precies zo gereageerd als het om een andere tak ging hoor .. Want was los je op met elkaar nu de haren in te vliegen?
Dacht niets ...
Maar goed.

Dat wordt niet uitgemolken, het kan niet altijd meer in de doofpot gestopt worden. De rotte appels verzieken het voor de rest en mogen daar best mee geconfronteerd worden.

Verder vind ik je reactie een reactie die je van meisjes van jouw leeftijd kunt verwachten.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:47

Jeetje! Dat dat paard de koprol nog niet maakt zeg.. En wat een getrek, arm dier.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:48

Pff ben wel even prakeloos na deze filmpjes, wat walgelijk zeg :n

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:48

tellom schreef:
Leuk he dat western rijden %)

Scheer ze nou niet allemaal over 1 kam ;)
Dat zou jij ook niet leuk vinden als dat bij jou type sport gedaan word.

Tuurlijk gebeurd dit helaas overal.
Maar ik ben het er ook niet mee eens hoe ze die paarden in de film behandelen.
Er zijn namelijk ook zat ruiter die wel eerlijk zijn tegen over hun paarden!

@ Pelryo, dat was mijn vraag ook. Of ze duizelig kunnen worden.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:49

Dat spinnen op dit filmpje, dat vind ik dierenkwellerij! tuurlijk raken paarden duizelig, dat zie je ook. Het paard doet moeite om zijn evenwicht te herstellen.
Nu is het op film en in openbare ruimte, ik wil niet weten hoe deze paarden thuis getraind worden.
Laatst bijgewerkt door xcomplientx op 26-05-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:49

Pff.. verschrikkelijk om dit te zien. Maar vooral heel oneelijk tegenover het paard.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:50

Pff ik rijd Western, maar walg ook van deze filmpjes!
Vind dit ronduit belachelijk en respectloos, hoe er met de paarden wordt omgegaan.

Veel mensen gaan er inderdaad vanuit dat western rijden zonder druk aan de teugels is. Dit is niet zo, we vragen licht aan de teugels tot het paard zijn hoofd op zijn westerns 'aan de teugel doet'
Dit zeg ik trouwens niet om de filmpjes te verdedigen, maar om misverstanden te voorkomen :)

Het stoppen voor een muur is een oefening, maar vind het niet echt een fijn zicht. Sommige paarden vinden het leuk om het in de wei te doen, maar dit is zo geforceerd..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:51

Ach gerem! Wat heb ik een medelijden met die paarden,al dat getrek in die mond.. Dat die man zich daar niet voor schaamt zeg! En die jury doet er ook helemaal niks aan.... Waarom had niemand wat tegen die man gezegt!??

Elise95

Tja zulke gevallen zitten er altijd bij. Bij elke tak van de paardensport.

Wel goed dat de ruiters er op gewezen worden :j. Alleen zullen ze er zelf niet zo blij mee zijn.

Dioxide

Gatverdamme.. Wat een misselijk getrek en gedonder op die filmpjes zeg :\ Dit heeft geen zak meer met rijden te maken! Ik ben gewoon een standaard veelzijdige rijder, geen natural of wat dan ook, maar dit gaat gewoon echt te ver. Arme beesten lopen compleet in stand zeepaard, en worden nog vol gesnukt met de stang :n En dat spinnen, overduidelijk dat het paard erna heel erg moet bijkomen.. Bah bah. Dat de officials niet ingrijpen begrijp ik ook niet helemaal goed.

Maar, natuurlijk heb je in elke tak van sport dit. Overal zitten eikels bij, helaas.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 26-05-11 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:52

Volgens mij is er zijn er wel ergere dingen
En in alle takke van paarden sport zit wel rotte dingen om te zien maar niet alle reiners zijn zo
In de spring wereld laten ze ook spring paarden tegen balken aan springen zodat ze bij de balken uit de buurt blijven
Maar dat neemt niet weg dat ik het leuk vond om te zien
Maar een echte goeie reiner is echt gaaf om te zien

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:53

wat verschrikkelijk om te zien :oo
Wat word er in paard zijn mond omgetrokken zeg in het eerste filmpje.

Yunomi

Hij lijkt er zelfs trots op te zijn ... :x

pien_2010

Jennifuur schreef:
Pff ik rijd Western, maar walg ook van deze filmpjes!
Vind dit ronduit belachelijk en respectloos, hoe er met de paarden wordt omgegaan.

Veel mensen gaan er inderdaad vanuit dat western rijden zonder druk aan de teugels is. Dit is niet zo, we vragen licht aan de teugels tot het paard zijn hoofd op zijn westerns 'aan de teugel doet'
Dit zeg ik trouwens niet om de filmpjes te verdedigen, maar om misverstanden te voorkomen :)

Het stoppen voor een muur is een oefening, maar vind het niet echt een fijn zicht. Sommige paarden vinden het leuk om het in de wei te doen, maar dit is zo geforceerd..

Jennifuur, is het de bedoeling in de western sport dat het paard zijn hoofd zo diep buigt? Even los van al die walgelijke handelingen in het filmpje. Want dat verbaasde me ook wel. Ik dacht dat in de western sport dat ook niet graag gezien wordt. Of vergis ik me? Ik rijd zelf geen western vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:54

xcomplientx schreef:
Dat spinnen op dit filmpje, dat vind ik dierenkwellerij!
Nu is het op film en in openbare ruimte, ik wil niet weten hoe deze paarden thuis getraind worden.

Dus Riekie Young is er ook niet vies van om op deze manier paarden te trainen. Ik denk nioet dat ik wil weten wat daar achter gesloten deuren gebeurt. Het spijt me wel, maar respect voor dit soort mensen verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Als dit soort praktijken uitgevoerd door de mensen die in de top van hun sport staan en waar dit soort filmpjes van bekend zijn, mogen om mij gediskwalificeerd worden in hun tak van sport. Ik vind dat dit soort mensen een voorbeeldfunctie beoefenen voor hun tak van sport, maar als deze wordt behaald door dierenkwellerij en dit soort hardvochtige trainingen, vind ik dat geen voorbeeld en mogen ze om mij met een trap onder hun reet de sport uitgesodemietert worden.

Ik vind dat het op de ruiters in kwestie gespeeld moet worden en niet op de tak van paardensport welke men uitoefent. Dat deze mensen zo doen, hoeft niet te betekenen dat de rest ook zo doet. In elke tak van paardensport zijn misstanden en ik vind dat je individueel de ruiter in kwestie daarop moet aanspreken.

Dat de heer in kwestie vindt dat dit niet mag worden uitgezonden, geeft bij mijn alleen maar aan dat hij weet hoe grof hij is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Bah, ik word gewoon misselijk van de filmpjes. Lekkere manier om je paard zo te ""trainen"". ;(

Sappos

Och dat geruk en gepluk is niets nieuws. Vorige maand op de hengstenkeuring van het stamboek van mijn pony's was er in de buitenbak een westernruiter met zijn paard aan het trainen. Dikke shank erin en maar doorvragen, nee dat was geen doorvragen meer dat was ordinair trekken. Het zag er niet uit en ik snapte het nut niet eens. Paard deed alles braaf maar werd met zijn neus tegen zijn flank aan gebogen. Op een gegeven moment kom ik me niet meer inhouden en riep ik of ie het paard op rechts nog even door wilde vragen...Wat een LUL!
Westernwereldje is een harde sport, deze filmpjes zijn imo niet minder erg dan de rollkur bij de dressuurpaarden. Ik kots van die prestatiedwang waar de paarden uiteindelijk onder lijden...bah

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:55

Yunomi schreef:

Je ziet hem inderdaad even lachend om zich heen kijkend, zo van hee kijk mij!

Ariana2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:56

Vreselijk dat mensen zo met hun paarden om kunnen gaan!!! |(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:56

Heb niet alles gelezen, misschien is dit al gezegd

Nu ook al rollkuren in de westernsport?

Ik meer dat er zo min mogelijk, en eigenlijk niets met het bit gedaan mag worden op t hoogste niveau?

Iedere sport heeft z'n slechte vertegenwoordigers. Dit is er duidelijk zo een voor de westernsport.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:57

Ikwashier schreef:
Yunomi schreef:

Je ziet hem inderdaad even lachend om zich heen kijkend, zo van hee kijk mij!

Waarschijnlijk zie hij $$$ door het willen sue-en van de maker van dit filmpje.. :n

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:57

Dit verbaast me niks...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:58

Vreselijk die filmpjes,

Nog erger is, dat dit niet alleen op dit niveau gebeurt. Heb een tijd geleden met open mond staan kijken naar een training op vrij goed aangeschreven westernstal.. Gebeurt hetzelfde kwa rukken in de mond, helaas!!!!
Laatst bijgewerkt door rensju op 26-05-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:59

FINALLY dat dit eindelijk eens naar buiten komt.

Ik ben in 1995 voor het eerst in aanraking gekomen met westernrijden. Van geen kaas gegeten en ik ging ervanuit dat , voor in die tijd, onze beste nederlandse westernruiter uit den haag het wel wist. Ik vergeleek het zelfs met de strenge methode van Martin Gaus :o .
Tja...ik heb al aangegeven dat ik er nog geen kaas van had gegeten.

Ben later zelfs ook overgestapt op western en dat ruk en pluk was/is heel normaal in deze tak. Ik heb het zoveel gezien en helaas ook zelf toegepast op aanraden van de instructeur en de instructeur die erop ging om paard te trainen(ik heb meerdere gehad) ben wel eerlijk om te zeggen dat het wel een mildere vorm had. Maar als ik er nu over nadenk voel ik me heeeeell erg schuldig tegenover mijn paard.

Na een kreupel paard heeft ene belgische meneer de Bodt mijn ogen geopend, helaas 10 jaar te laat. En zelfs in zijn les was een westernruiter die steeds maar aan de teugels zat te plukken. ruiter is daarvoor wel op de plaats gezet.
Ik ben na de lessen van de Bodt nog 1x in een westernhal geweest en zag opnieuw het ruk en pluk werk, met stang en ook met twisted wire bitjes die gebruikt werden op 3 of 4 jarige paarden.
Ik wist genoeg een nageeflijk paard krijg je niet door ruk en pluk.
Ik weet 1 instructrice die wel eerlijk traint en les geeft, is ook anti ruk en pluk, gebruikte in die tijd methode de Bodt als basis en is/ was ook bokker ;)

Ik denk dat dit wel het een en ander gaat veranderen en ik hoop dan ook dat de westernsport weer een mooie en eerlijke sport word.
Want mijn hart ligt daar echt.

EN HOUD ALSJEBLIEFT OP OVER DIE ROTTE APPELS IN DE SPORT, DAT IS GEWOON EEN MANIER OM DIT SOORT PRAKTIJKEN IN DE DOOFPOT TE STOPPEN TERWIJL DIT SOORT PRAKTIJKEN JUIST KEIHARD AANGEPAKT MOETEN WORDEN OM DE SPORT WEER MOOIE EN EERLIJK TE MAKEN.!
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-05-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:00

Mindim schreef:
Dus Riekie Young is er ook niet vies van om op deze manier paarden te trainen. Ik denk nioet dat ik wil weten wat daar achter gesloten deuren gebeurt. Het spijt me wel, maar respect voor dit soort mensen verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Je kan daar gewoon gaan kijken, ze zit er niet mee om dit te doen in het zicht van iedereen.
IK ben daar toevallig 1 keer geweest (voor die winkel die er zit) en zag haar en haar man toevallig in de piste trainen en ben even blijven kijken.En dat spinnen ging maar eindeloos door en door. Even stil zetten en opnieuw etc... %)
Dat is blijkbaar dagdagelijkse kost daar... of heb ik toevallig veel 'geluk' gehad dat ik dat mocht zien? :o?