Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:54

Steeds vaker en erger en gruwelijker en steeds meer komen dit voor.

Rarara hoe komt dat? te slappe straffen tegenwoordig hier.

Ik zou alle daders flink aanpakken en openbaar lijfstraffen toepassen, nou dan laten ze het wel hoor.

Bah hier wordt ik gewoon ziek van. Zulke uitschotten verdienen geen milde straffen, als ze opgepakt worden.

vivana

Re: Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:02

Laten ze de dader maar vinden dit is wederom om te KOTSEN!! :r :r :r :r :r :r

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:05

Update/ Aanvulling

www.gva.be

De dierenarts stelde formeel dat de verwonding aangebracht was met een scherp voorwerp. De stukken bot die in de weide teruggevonden werden, wijzen in de richting van een bijl. Het is al het vierde geval van dierenmishandeling in een week tijd in de omgeving van Hoepertingen-Ulbeek-Zepperen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:14

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:15

Lusitano schreef:
en die 2 arabieren die aan het hoofd waren toegetakeld? Toch ook in Belgie?
Wat een verschrikking zeg...

deze was idd ook in begië

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:25

jeeeetje, de wereld wordt als maar gestoorder en gestoorder :oo

Ze zouden op een landje paarden expres buiten moeten zetten op een makkelijk zichtbare en toegankelijke wei, en dan met een heel politie team in een greppel liggen waken tot ie arriveert..

En wat mij betreft mogen ze die man het zelfde aan doen als wat hij gedaan heeft bij de paarden.. verrekte gek!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:29

ik wilde mijn paarden vorige week op een weide gaan zetten, maar deze ligt nog al afgelegen. Ik durf het gewoon niet aan. Dus blijven ze maar thuis in de zandbak staan.
Dit soort dingen geeft toch echt wel een psychotisch iets aan hoor, deze persoon of personen zullen op een gegeven moment dit soort dingen ook bij mensen gaan doen als de lol er voor hun afraakt omdat het dieren zijn. het is werkelijk te walgelijk voor woorden. Ik heb de foto's niet gezien, omdat het me alleen nog maar angstiger maakt. Of het nu mijn paard is of een ander dier, het maakt eigenlijk niets uit. Het blijft een verschrikkelijk iets voor deze dieren. Ik vind daarom dat deze mensen gestraft moeten worden alsof de slachtoffers mensen zijn. Het maakt in hun ogen namelijk geen verschil meer ofdat het dieren of mensen zijn, dus waarom zou je ze dan sparen? Gewoon weg TE verschrikkelijk!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:30

Waarom zou iemand dit willen doen? Toch niet omdat je het gewoon niet voor paarden hebt? Dan kom je meestal niet in de buurt, mss wil deze persoon zich wreken omdat hij iets ernstig heeft meegemaakt ivm paarden? of dierbaren verloren heeft dtv paarden.

Dit wil niet zeggen dat ik dit goedkeur, helemaal niet maar graag zou ik weten WAAROM toch?!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:33

Killed, dit heeft vaak totaal niets met paarden te maken. Dit is een soort van voorbereiding op ergere dingen. Dierenbeulen beginnen vaak klein. Het is niet dat ze wakker worden en gelijk aan een paard beginnen. Het begint vaak met kleine diertjes. Het feit dat deze persoon zich nu al op deze manier aan grotere paarden waagt, zegt eigenlijk al genoeg dat hij niet zo heel ver meer weg is om dit op mensen uit te gaan proberen.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:01

Gini schreef:
De politie gaat er nu vanuit dat dit dezelfde daders zijn als toen bij onze paardjes twee jaar geleden.
http://www.hbvl.be/limburg/sint-truiden ... den-2.aspx

De angst slaat iedereen in de omgeving hier om het hart, maar voor jullie moet het bijzonder zwaar zijn.
Ik ben geen gelovig mens, maar ga toch een schietgebedje dat ze hem vandaag nog vinden, zodat iedereen hier weer een beetje kan ademhalen.
Mijn hart gaat uit naar Guido en Sanne waar het laatste geval maandag is voorgevallen

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:05

Is het niet een idee voor eigenaren in de buurt om tijdelijk een neighborhood watch op te zetten?
Vele handen maken licht werk. Hopelijk valt hij dan in de kraag te vatten.
Wat een ziek figuur zeg...
Van de straat halen, als je tot dit soort dingen in staat bent duurt het niet lang voor hij de grenzen weer verder gaat verleggen...

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:19

De angst slaat niet alleen daar om ieders hart, ook hier in Limburg Nederland en ik denk de rest van wereld als je dit leest. En ik maar denken dat ik zonder zorgen mijn paardjes dadelijk dag en nacht op de wei ga zetten. Ik zal een goede nachtrust krijgen (maar niet heus).
Ik moet hierdoor ook plotseling denken aan een tiental jaren geleden toen er in Duitsland iemand was die altijd paarden neerstak met een mes. Geen idee of die persoon ooit gepakt is.
maar het ergste vind ik nog dat dit soort mensen niet alleen een gevaar opleveren voor dieren, maar ook voor mensen. Het is maar een kleine stap van een paard naar een mens. Zeer zorgwekkend dit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:26

Idd, veel sterkte voor de mensen. Je paard zo vinden is een beeld dat nooit meer verdwijnt en jammer genoeg soms de leuke herinneringen overstijgt.
@Lusitano: ik ben echt voor een klopjacht. Opjagen zoals een wilde hond...nergens meer veilig...altijd achterom moeten kijken...dat wens ik de dader(s) zeer zeker toe.
@Laureentje: paard op stal of in wei maakt niet uit. Ze slaan toch toe als ze willen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:41

Misschien zou iemand in de openingspost kunnen zetten dat het om Belgisch Limburg gaat? (Daar heb ik toch gelijk in, of google maps klopt niet) Vond het een beetje verwarrend.

Dat terzijde. Drama weer. :\ Je bent imo zeker ziek als je dit soort dingen bedenkt en uitvoert. Maar er kunnen talloze stoornissen/aanleidingen/ideën/enz. aan ten grondslag liggen. Ik ga dan ook niet mee in de speculatie hier. Of de verwensingen aan het adres van de dader. Verschrikkelijke feiten, ik zou ook wakker liggen als het in de buurt was, maar vind internet niet de plaats om hierover door te gaan.

Wel sterkte en beterschap voor de paarden en hun eigenaren/verzorgers. Hoop dat jullie, maar anderen ook, mijn post niet verkeerd opvatten.

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:44

Het is echt onvoorstelbaar gruwelijk wat er weer aan de hand is! -:(- :r
gelukkig gaan mijn paarden alleen overdag op de wei, maar als ze echt willen kunnen ze ook op stal de paarden gaan verminken als er geen toezicht is.
Nu is het wel niet bij ons in de buurt maar ik ben ook heel bezorgd en bang dat er bij ons in de buurt ook zoiets kan gebeuren.
Ik wil al de eigenaars van de slagtoffers sterkte wensen en hoop dat hun andere paarden gespaard blijven.
Als ik hun was zou ik ze toch s´nachts binnen zetten moesten ze de mogelijkheid hebben, overdag kunnen ze lang genoeg buiten zetten.
Ik zou ze zelfs niet durven buiten laten staan s´nachts moest het mij overkomen zijn.
En zou ook een buurt actie ondernemen en afwisselend patroulieren s´nachts om er voor te zorgen dat de dader of daders gepakt worden want zo kan het niet blijven duren!
Er kunnen ook camera´s gehangen worden dan kun je zien wanneer die komt en ook zien wie het is mischien en dan kun je gewoon in huis bij het scherm kijken of de dader komt.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:48

Nou, liever mijn paardjes op de wei hoor. Dan kunnen ze nog gewoon vluchten, in de stal kan die persoon ze veel gemakkelijker toetakelen.
Het stelt wel een beetje gerust dat het hier toch nog 20 minuten vandaan is, maar die kan natuurlijk zo van plaats veranderen he.
Sterkte voor de personen wie het al overkomen is en ik hoop dat de beul toch nog gevat word!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:55

laat ze mijn daar maar zeten
heb ik een verrasing voor hem
maar hij kom er niet levend vandaan
kan je van mij aan nemen _-:( :(
ik heb zelf mee gemaakt
met hylke na 2 jaar vechten
nog in moeten laten slapen
4 weken geleden |( :( :(
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 25-05-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:08

Ben ik niet helemaal met je eens Gini. Thuis heb ik namelijk een hond buiten rondlopen die aanslaat en eerst bijt in plaats van wachten tot het baasje komt. Tevens is de staldeur altijd dicht 's nachts. Dat heb ik op de wei niet en de wei ligt helaas niet aan huis. Dus een bepaalde angst heb je wel wanneer je ze 's nachts op de wei wil laten. Overdag is geen probleem, dan zien veel mensen de paarden staan en ze weten allemaal wie de eigenaar is. Maar 's nachts is een ander verhaal. Het heeft toch met gevoel te maken dat ze thuis veiliger staan dan op de wei.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:12

BAH :( ..
Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen.. Dit is echt niet normaal meer..
Als ze die paardenbeul ooit pakken zeg ik: Levenslange gevangenisstraf.. Maarja, Waarschijnlijk komt zij/hij er toch met een aantal jaar mee weg.. Bah.. Vreselijk.. ;(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:40

Laureentje schreef:
Ben ik niet helemaal met je eens Gini. Thuis heb ik namelijk een hond buiten rondlopen die aanslaat en eerst bijt in plaats van wachten tot het baasje komt.

Die gasten hebben een hakbijl bij. Ik vrees dat jouw hond dan het eerste slachtoffer wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:39

Pfff, hier nog iemand die er niet goed van is ..
Ook die van mij staat niet zo heel ver uit de buurt .. ik vind het echt veel te dichtbij naar mijn gevoel := Ben toch niet meer op mijn gemak .. Vandaag op het werk hadden we het er ook over ... de zoon van een collega was als eerste bij het paard van maandag (hij werkt bij de politie), moet vreselijk geweest zijn zoiets aan te treffen ... Ik hoop echt dat ik het nooit moet zien, hoop uit de grond van mijn hart dat ze de dader(s) heel snel hebben en dat ze uit de buurt van die van ons blijven ...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:42

St Truiden is maar een uur van bij ons thuis weg en twee maanden terug vonden we een van onze paarden met een enorme lap vlees tussen haar achterbenen hangen. Aller eerst dachten we ook dat het om het werk van een dierenbeul ging :/
Als je dit hoort ga je dan toch echt twijfelen of er niet meer achter zat want we kunnen tot op vandaag geen reden vinden dat ze een snee van zeker 50 cm tussen haar achterbenen heeft gekregen.

Gelukkig is het goedgekomen.
Mijn medeleven voor de eigenaar van het paard :(

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:17

ongelofelijk wat lopen er toch gekken rond. je zal je paard maar op die manier terug vinden. echt walgelijk. waarom? dat vraag ik me dan altijd af. waarom doe je zoiets in vredesnaam? ik hoop dat ze de dader snel pakken ik weet nog wel een paar leuke straffen...

maximeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:19

Weet je, met die hakbijl... Mijn buren hebben paarden, mijn buur is Guido Neven en het paard dat stierf is Diamond, een merrieveulen van 1-2 jaartjes jong.
Er is nog een aanval geweest, maar dan op een Brabants trekpaard veulen, van 6 weken jong. Dit was 200 m van mijn huis.
Als je foto's van Diamond wil, pb me :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:25

Er is op het regionaal nieuws van 18.30u een reportage geweest over de gebeurtenissen... Daar hebben ze ook het trekpaardveulen laten zien .. Die zag er best ok uit moet ik zeggen. Was natuurlijk een mega wonde, maar veulen stond en liep vrolijk bij de moeder .. Dus dat is toch iets :)