NHB Deurne stuurt hoofdinstructeur naar huis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:48

Wendy schreef:
DanceValley schreef:
Als je het ervoor over hebt om een dure opleiding te doen, je papiertje te halen en vervolgens werk te doen wat een ongeschoolt iemand ook kan, en daar ook naar betaald krijgen. Dan is de opleiding wel geschikt :)

Er is zoveel werk wat een ongeschoold persoon ook kan doen, maar niet mag doen vanwege het ontbreken van een papiertje (bijvoorbeeld achter de kassa van de supermarkt) waardoor het vaak toch wel handig is om het papiertje dan toch maar te halen. Maar dat zegt niks over de opleiding...

Er zijn ook zoveel opleidingen die in feite opleiden voor werkloosheid, omdat er simpelweg geen werk in is. Maar dat zegt niets over de inhoud van die betreffende opleiding. Net zoals jouw opmerking ook niks zegt over de inhoud van deze opleiding. Het zegt alleen iets over de vraag of je na de opleiding een leuke, uitdagende goedbetaalde baan kunt krijgen.

en die zijn er helaas bijna niet...

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:50

colette_007 schreef:
Tja het meest 'bezwaarlijke' na jaren van studie over de nhb deurne... Vind ik nog dat je als leerling gewoon je opleiding kan kopen bij wijze van (tenminste een heel groot gedeelte daarvan).
Lees: pa en ma hebben veel geld, kopen een ex GP paard en daar gaat dochter/zoonlief even een leuk L/M proefje mee rijden en hej hij/zij slaagt gewoon :')

En daar ben ik het dus ook mee eens. Tegen mij is bijna letterlijk gezegt: Je ouders staan niet genopeg achter je. Ze tonen te weinig interresse in je opleiding.????? Tis toch mijn keuze en mijn opleiding. Ik moet er toch mijn geld mee gaan verdienen.

Al met al blijft het een vaag bericht. Ben ook wel neiuwschierig naar de toedracht. Heb bij Mvr Schreuder altijd fijn gereden en goed les van gehad.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:52

Ik ben ook alles behalve te spreken over het niveau van Deurne.
Ze hadden broodje nooit moeten laten gaan, en met hem velen andere goede instructeurs.
Muis vind zichzelf geweldig. Anders had ze zichzelf ook geen muis genoemd (ze is onder een andere naam geboren)
En verder zitten er nog een paar die van toeten nog blazen weten.

Gewoon weer een ouderwetse autoritaire opleiding, daar is niemand slechter van geworden. Een beetje discipline en hard werken , dat is wat een echte paardenmens moet hebben en kunnen.
Ik ben desalniettemin blij dat ik daar destijds mijn papiertje heb gehaald. De Orun was toen al van lagere kwaliteit.
Nu zijn beide niets meer waard helaas.
Dit werkt slechte instructie's in de hand en dat is zonde voor de kwaliteit van de Nederlandse paardensector.
Ik mag niet klagen, zonder dat papiertje had ik nu die leuke baan als stalmanager/instructrice nooit gehad.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:10

CM_ schreef:
Ik ben ook alles behalve te spreken over het niveau van Deurne.
Ze hadden broodje nooit moeten laten gaan, en met hem velen andere goede instructeurs.
Muis vind zichzelf geweldig. Anders had ze zichzelf ook geen muis genoemd (ze is onder een andere naam geboren)
En verder zitten er nog een paar die van toeten nog blazen weten..

Wat betreft Muis Schreuder: wij hebben haar 2 jaar als coach gehad en heb mij geen betere coach voor kunnen stellen. Ze stond altijd voor ons klaar, we konden al onze verhalen kwijt (want ook wij waren het lang niet altijd eens met hoe alles op school geregeld was) en ze ging er altijd direct achter aan (vaak met succes). Ze nam het altijd voor ons op en ze nam ons ook serieus. Vond haar een erg prettige coach. Wat maakt het dus in hemelsnaam uit hoe iemand zich zelf noemt? Of hoe iemand heet? Al heet je poep, als je als coach fijn werk levert, dan draait het daar toch om?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:49

Misschien moet je niet zo snel oordelen over dingen waar je totaal het fijne niet van weet.
Dat Muis nu zo heet heeft ze niet gewoon zomaar zelf bedacht. Ik vind dat ook onzin dat het afbreuk zou doen aan haar coach zijn.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:12

Vudress schreef:
En dat zegt dan iemand die zonder zadel op een pony rijdt.

Je moet Deurne niet als eindstation zien, maar als middel om je doel te bereiken.

Gefeliciteerd

U bent genomineerd voor het geven van de domste opmerking van dit topic *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Vudress

Re: NHB Deurne stuurt hoofdinstructeur naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:20

Deurne is zeker niet heilig maar levert wel een diploma op voor het lesgeven, je kunt er contacten opdoen en je krijgt er een theoretische basis mee. Dat laatste is nogal nodig, gezien de vele domme opmerkingen op bokt en de onkunde over rijtechnische zaken.

Al met al weet dus niemand wat er aan de hand is rondom Marion Schreuder.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:40

oeh snel die pb weghalen als ik jou was :))
ik heb er namelijk een OW aan overgehouden ;)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:48

kan niet meer :p

Maar iemand beledigen en lastig vallen via pb mag natuurlijk wel ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:50

Stagediver schreef:
kan niet meer :p

Maar iemand beledigen en lastig vallen via pb mag natuurlijk wel ;-)

Daarvoor krijg je geen OW, voor een PB openbaar maken wel.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:13

Stagediver schreef:
Vudress schreef:
En dat zegt dan iemand die zonder zadel op een pony rijdt.

Je moet Deurne niet als eindstation zien, maar als middel om je doel te bereiken.

Gefeliciteerd

U bent genomineerd voor het geven van de domste opmerking van dit topic *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

_/-\o_

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:31

Goh, nooit geweten dat zonder zadel rijden in moet houden dat je waarschijnlijk niets van paarden rijden e.d. weet???? :+
Nou, dat weet ik dan ook weer. _O-

Tjongejonge, alsof Deurne zo'n hoog niveau heeft. Proest. :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:34

Nou, Als je weet wat voor berichten ik wel niet kreeg, over dat mijn profiel er profecioneel uit moest zien, en over mijn Nederlands, en over mijn tatttoo (met de letter van mn paard erin) en dat ik maar een fjorden tattoo moest nemen, en daarboven nog zeggen, "er is niets met fjorden hoor, als ze maar in noorwegen blijven staan" :/ dan heb je toch wel een gezond verstand :p

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:36

Stagediver schreef:
Nou, Als je weet wat voor berichten ik wel niet kreeg, over dat mijn profiel er profecioneel uit moest zien, en over mijn Nederlands, en over mijn tatttoo (met de letter van mn paard erin) en dat ik maar een fjorden tattoo moest nemen, en daarboven nog zeggen, "er is niets met fjorden hoor, als ze maar in noorwegen blijven staan" :/ dan heb je toch wel een gezond verstand :p

Je verlaagt jezelf ook behoorlijk naar dat niveau.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:37

En welk niveau is dat dan, Irisje?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:38

uh welk niveau? dat ik zeg dat het de domste opmerking van dit topic is.

Zonder zadel rijden zegt niets, en dan nog een pb sturen dat mijn profiel er niet zo profecioneel uitziet? Sorry hoor welke *** verzint zoiets dat zonder zadel rijden je niveau aantoond, en dat een forum profiel er profecioneel uit moet zien anders kan je niet rijden E.D.
En fjorden lopen afzeiken en wat dan ook, zijn die minder omdat het geen sportpaard is? toevallig is mijne sport gefokt ;-)
Laatst bijgewerkt door Stagediver op 20-05-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:38

Het neerhalen van andere en vooral maar doorgaan er over terwijl het niet relevant is voor dit topic.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:39

Stagediver, jou snap ik wel, maar ik vraag aan Irisje nog-wat, wat ze nou precies bedoelt?
Bij Deurne mag je niet met een Fjord aankomen toch? Daar moeten ze toch een bepaalde stokmaat hebben?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:40

Neerhalen van andere?
Nee iemand afzeiken omdat ze zonder zadel rijden mag wel? En mijn paarden afzeiken?? Lees je wel? wie haald wie nou neer?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:41

Twiggy2008 schreef:
Stagediver, jou snap ik wel, maar ik vraag aan Irisje nog-wat, wat ze nou precies bedoelt?
Bij Deurne mag je niet met een Fjord aankomen toch? Daar moeten ze toch een bepaalde stokmaat hebben?

Ja klopt, al zou ik naar deurne willen, heb ik ook nog een bloedmooie N.R.P.S staan ;-) maar kom op zeg, omdat je in de Z zit hoef je nog geen koudbloedige gaan afzeiken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:43

xx_Irisje schreef:
Het neerhalen van andere en vooral maar doorgaan er over terwijl het niet relevant is voor dit topic.

Het is niet relevant, nee, maar ik vind het ook niet bepaald een erg sympathieke opmerking. ;)
Een foto met iemand die zonder zadel rijdt, zegt niet per se iets over iemand's niveau, kennis of kunde.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:43

Ik zeg niet dat ze gelijk heeft en snap als je er een reactie op terug plaatst maar dit topic gaat over het non-actief stellen van Marion Schreuder en niet over wie lelijk doet over elkaars paarden dus laat het rusten inplaats van dit topic ermee te verzaken.
Ik bedoel dus dat je niet eindeloos door hoeft te gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:47

Hoe-dan-ook.... iemand wordt niet wegens enkel bezuinigen zomaar heel plotseling aan de kant gezet. Dan is er altijd wel een overgangsperiode of financiele regeling e.d. en wordt er ook wel open over gecommuniceerd.
Nee, ik denk ook dat er wel meer aan de hand is, blijkbaar heel intern, gezien hoe er tot nu toe mee omgegaan wordt vanuit Deurne zelf. Maar goed, naar ik weet, is het verder helemaal geen geweldige opleiding, als dat het al ooit geweest is. :+

Jammer voor de betrokken mensen en de leerlingen die deze vrouw konden waarderen. Ik ken haar verder niet, ken alleen wat mensen die deze opleiding jaren geleden gedaan hebben en er vooral lol gemaakt hebben, maar niet bijster enthousiast zijn over de opleiding an sich.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:49

kinderskinderskinders lief zijn :(:)

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:12

[quote="anneliesdj"]http://www.horses.nl/www.depaardenkrant.nl

Marion Schreuder, hoofdinstructeur bij NHB Deurne, is met onmiddellijke ingang op non-actief gesteld. De opleiding zelf noemt het buitengewoon verlof. Dit besluit van de directie heeft verbijstering veroorzaakt bij veel mensen in de paardenwereld.

Is weer eens wat anders, wij werden toendertijd..( Heul lang geleden..) :roll: één dag voor het laatste examen, met 21 cursisten weggestuurd!! Ga óók niet zeggen waarom.. :D