Team Nijhof verliest rechtszaak om ‘onjuist’ paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:21

juliomariner schreef:
Het gaat me nu niet om Nijhof maar het paardenwereldje is natuurlijk erg klein en roddels heb je gauw de wereld in geholpen.
Vaak gaat het om vhz (van horen zeggen) en zijn er geen bewijzen.
En natuurlijk is ook het chipsysteem niet helemaal waterdicht, maar altijd nog neter dan via de aftekeningen een paard identificeren.
Ik heb voor een hengstenhouder veulens opgefokt. Dan had je ook wel eens dat je er van overtuigd was dat een veulen van Pietje afstamde terwijl hij echt van Jantje was (daar kwam je wel achter als je het papier met de aftekeningen erbij pakte) maar je moest dan wel echt goed kijken. Ik kan me de verwisseling wel goed voorstellen in ieder geval. Daarbij zie je het paard als veulen alleen met de merrie daarna in een koppel van 30 met veel vossen en bruinen pak dan maar ens de juiste. Daarbij gaan de jonge paarden in het zomerseizoen op de wei en zie je ze een paar maanden niet en een veulen veranderd gauw natuurlijk.

Wij hebben 55 jonge paarden jaarrond op stal en op de wei van particulieren en hengstenhouders . Ik ken ieders paard naam eventuele bijzonderheden en afstammeling/eigenaar uit mijn hoofd !
Met een beetje in willen leven en energie in willen steken is dat geen enkel probleem .

juliomariner

Re: Team Nijhof verliest rechtszaak om ‘onjuist’ paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:27

55 OK maar Nijhof heeft honderden paarden. Ik moet zeggen dat zowel senior als junior de meeste paarden qua afstammning goed kennen!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:30

juliomariner schreef:
55 OK maar Nijhof heeft honderden paarden. Ik moet zeggen dat zowel senior als junior de meeste paarden qua afstammning goed kennen!

Dat lijkt mij ook wel .. :j

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:05

Die ervaring heb ik ook julio :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:21

elllis schreef:
juliomariner schreef:
Het gaat me nu niet om Nijhof maar het paardenwereldje is natuurlijk erg klein en roddels heb je gauw de wereld in geholpen.
Vaak gaat het om vhz (van horen zeggen) en zijn er geen bewijzen.
En natuurlijk is ook het chipsysteem niet helemaal waterdicht, maar altijd nog neter dan via de aftekeningen een paard identificeren.
Ik heb voor een hengstenhouder veulens opgefokt. Dan had je ook wel eens dat je er van overtuigd was dat een veulen van Pietje afstamde terwijl hij echt van Jantje was (daar kwam je wel achter als je het papier met de aftekeningen erbij pakte) maar je moest dan wel echt goed kijken. Ik kan me de verwisseling wel goed voorstellen in ieder geval. Daarbij zie je het paard als veulen alleen met de merrie daarna in een koppel van 30 met veel vossen en bruinen pak dan maar ens de juiste. Daarbij gaan de jonge paarden in het zomerseizoen op de wei en zie je ze een paar maanden niet en een veulen veranderd gauw natuurlijk.

Wij hebben 55 jonge paarden jaarrond op stal en op de wei van particulieren en hengstenhouders . Ik ken ieders paard naam eventuele bijzonderheden en afstammeling/eigenaar uit mijn hoofd !
Met een beetje in willen leven en energie in willen steken is dat geen enkel probleem .

er gaat ginds op het bedrijf ook veel meer rond dan alleen die tientallen in de opfok ;)
wat te denken van die 100 den rietjes die dagelijks bij de juiste merriehouders moeten verzonden worden ..om maar één ding bij op te noemen

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:49

Ik heb het niet over Nijhof persoonlijk Bestita ik heb weinig meegekregen van die zaak of hoe het daar op het bedrijf gaat dat zal ongetwijfeld allemaal prima in orde zijn :) !!

Ik reageerde alleen op dit gedeelte van de quote ;)

juliomariner schreef:

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:07

Ik kan mij voorstellen dat er zo nu en dan paarden verwisseld worden.
Ik vraag me af of dit paard al als veulen is gechipt. Ik heb ieder jaar een veulen en het eerste veulen dat bij mij is gechipt is van de Z jaargang. DNA afnemen is pas sinds 2 jaar volgens mij.
Als ze naast de moeder staan is verwisselen moeilijker, maar als ze ouder zijn kan het gebeuren, zeker als het om grote stallen gaat.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:47

besita schreef:
Ik vind dit eigenlijk grote opklopperij van de winnende partij en imo heeft Nijhof er echt alles aan gedaan om die partij eerst tegemoed te komen ..ze wilden zelfs de de "juiste" merrie afgeven nadat de fout is vastgesteld ..vergoedingen ed werden afgeslagen ..tja

Sorry hoor.. maar Nijhof kan niet het gewenste paard zelf leveren...dus de looks + afstamming...dus NATUURLIJK...ga je daar niet op in!! (Je krijgt immers niet wat je daadwerkelijk hebt willen kopen)
Tis echt niet de 1e keer dat Nijhof zo te werk gaat.. je hoeft echt niet alles te pikken van ze hoor!

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:50

ze moeten gewoon een beetje beter opletten bij het chippen..

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:55

kissmeB schreef:
zoepahhpaula schreef:
Och...weer een probleem met Nijhof...ze zijn niet de eerste...en vast ook niet de laatste!
Als je daar je merrie dekt moet je ook zelf goed opletten! Ze naaien je zo een oor aan..

dat laatste neem ik aan dat je dat over het algemeen bedoelt?
verder nooit geen problemen met nijhof. paar x met drachtige merrie geweest maar tot nu toe altijd keurig behandeld en alle tijd nemen ze ook voor uitleg etc.z e hebben een super aanbod aan alle soorten hengsten en vele dekkingen dus ja dan kan er eens iets misgaan

Wij dekken er niet meer.. wij laten jaarlijks 10 merries dekken..en altijd gezeik en sores met Nijhof.. dus wat ze ook in de aanbieding hebben.. geen interesse!
Ook voor tussenpersonen en voor andere stamboeken is Nijhof geen fijne partner..
Magoed..ieder zijn eigen mening en ervaring! Ik waarschuw alleen maar omdat ik t vervelend vind als meerdere mensen soortgelijke dingen overkomt.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:57

Angela schreef:
Als de koper precies wilde hebben wat ze hebben gekocht, tja, dan is dat inderdaad onmogelijk. Wellicht was het paard dat bij de papieren hoorde een veel minder mooi paard, en was de gekochte merrie veel minder waard door de andere afstamming, en daardoor niet interresant voor de koper.

Dan zit er idd maar 1 ding op, en dat heeft de koper gedaan. Nu denk ik dat team nijhof er alleen beter aan had gedaan om direct de merrie terug te nemen, en een schadevergoeding te betalen... Was waarschijnlijk veeeeel goedkoper geweest als wat ze nu moeten betalen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.. :-)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:47

Toen de verwisseling boven water kwam, heeft Nijhof voorgesteld de merrie terug te nemen en het paard dat bij de Heartbreaker papier hoorde te leveren. Cooymans wilde de merrie niet teruggeven. Dus moet Cooymans nog steeds de potentie van de merrie ingezien hebben. Ze willen alleen de gemaakte kosten terugkrijgen.
Ben nog steeds benieuwd naar de verdere bloedlijnen bij die Fuego merrie...

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:58

Ja maar de eigenlijke Heartbreker ziet er niet hetzelfde uit en heeft niet dezelfde africhting..en Fuego x Ekstein is wel ff iets anders als Heartbreker x Calvados.. gezien de bloedlijn is dat een stuk minder interessant!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:57

Voor de fokkerij? En toch heeft die Fuego merrie een goede EPTM afgelegd, dus dan zegt papier niet zoveel. Als het inderdaad die Fuego x Ekstein merrie is (heb ook zitten googlen op paardenfokken.nl): die is ster, heeft een goede EPTM afgelegd en is L springen. Best interessant om mee te gaan fokken dan, zou ik zeggen. Achter de Ekstein merrie zit een lijn die op het oog niet zo interessant lijkt maar de merrie zelf doet het niet slecht.
Nogmaals: Cooymans heeft de merrie toch aangehouden, dus daar moet dan toch enig geloof in zitten dat die merrie capaciteiten heeft. Als dat niet zo was, dan heeft Cooymans puur en alleen een papiertje gekocht.
Mijn idee is dat een merrie alleen interessant voor de fok is, als ze zelf iets gepresteerd heeft. Met een papiertje alleen fok je niet.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:59

Goede reputatie voor Team Nijhof <<)