juliomariner schreef:Het gaat me nu niet om Nijhof maar het paardenwereldje is natuurlijk erg klein en roddels heb je gauw de wereld in geholpen.
Vaak gaat het om vhz (van horen zeggen) en zijn er geen bewijzen.
En natuurlijk is ook het chipsysteem niet helemaal waterdicht, maar altijd nog neter dan via de aftekeningen een paard identificeren.
Ik heb voor een hengstenhouder veulens opgefokt. Dan had je ook wel eens dat je er van overtuigd was dat een veulen van Pietje afstamde terwijl hij echt van Jantje was (daar kwam je wel achter als je het papier met de aftekeningen erbij pakte) maar je moest dan wel echt goed kijken. Ik kan me de verwisseling wel goed voorstellen in ieder geval. Daarbij zie je het paard als veulen alleen met de merrie daarna in een koppel van 30 met veel vossen en bruinen pak dan maar ens de juiste. Daarbij gaan de jonge paarden in het zomerseizoen op de wei en zie je ze een paar maanden niet en een veulen veranderd gauw natuurlijk.
Wij hebben 55 jonge paarden jaarrond op stal en op de wei van particulieren en hengstenhouders . Ik ken ieders paard naam eventuele bijzonderheden en afstammeling/eigenaar uit mijn hoofd !
Met een beetje in willen leven en energie in willen steken is dat geen enkel probleem .
!!