Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:51

elibeest, wat een rare redeneringen heb jij. Ten eerste, denk jij dat het paard begrijpt dat 2 jaar lang pijn hem uiteindelijk beter maakt (nou ja, niet eens beter, of er ooit nog op gereden kan worden is de vraag en dat heeft dus een medische reden). 2 jaar lang pijn is NIET ok om een dier bewaust aan te doen.
Ten tweede, omdat er leed bij maneges bestaat, is dit ok volgens jou? En heb jij Bokt wel eens doorgelezen, weet je hoe druk mensen zich maken om manege-leed? Heel erg zelfs. Zo erg, dat er tegenwoordig wetten en regels opgesteld zijn, dat maneges steeds beter worden (voorbeeldjhe: er mogen geen stands meer gebouwd worden). Niet dat het nu al super in orde is, maar het geeft wel aan dat men zich er daadwerkelijk druk om maakt.

Ik vind het heel erg dat mensen hun paard dus daadwerkelijk 2 jaar pijn aan zouden doen om het dier maar in leven te kunnen houden. :(

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:51

Er heeft al eerder een soortgelijk verhaal van een verbrand paard op bokt gestaan, die mensen hadden de wonden ook laten behandelen met slangengif en alles. Tja ik weet t niet.. vind deze er wel een stukje beter uitzien dan die in het andere verhaal, maar het blijft zo dubbel!

germie

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:52

En heeft het dier nu echt geen pijn meer? Ik twijfel daar wel een beetje aan.
Littekens hebben ze wel en daarvan is de huid toch gevoeliger.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:53

He wat een nare discussie... :n

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:54

Ongelofelijk dat je je paard zoiets aandoet... :n

GamblersCup

Eerlijk waar, zelfs al zou ik mijn paard 6 maanden helse pijn aan moeten doen om "hopelijk beter" te worden, dan zou ik laten inslapen. Beest weet niet wat m overkomt, beest lijdt...

dromertje2

Zelfde mening al in dat andere topic, ik vind het ronduit egoïstisch om een paard zo te laten lijden, pijn hebben want zelfs met de beste pijnstillers heeft het paardje nog pijn, ze houden niet voor niets mensen ernstig verbrand zijn in een kunstmatige coma, omdat ze anders teveel pijn hebben.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:56

ik vind het ook dubbel, maar wie zijn wij om van zo'n afstand te oordelen? de eigenaar en het veterinaire team hebben blijkbaar gezien dat het paard voor haar leven wou vechten, en ik kan me voorstellen dat ze toen samen met haar de strijd aan hebben willen gaan.

Nu heeft het paard inmiddels weer een kans op een fijn leven, ookal zal dat leven nooit meer hetzelfde zijn als voor de brand. Super als ze mensen met brandwonden kan inspireren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:57

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:58

Citaat:
En de vraag is nu of je een TOP eigenaar bent of een egoïst... Ik neig toch iets naar het laatste als ik heel eerlijk ben.......

Je haalt de woorden uit mijn mond..

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:59

svdijk86 schreef:
Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..

Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.

Ik ga hierin mee. Als een familielid normaal zo'n vechter is en verbrand zo'n 70% of wat dan ook, houden wij en degene het ook vol.
Dus nee, aan de andere kant vind ik het niet egoistisch.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:00

Gadver, verbrand paard nummer 2 al die hier op Bokt rondzwerven.
Soms zijn beesten gewoon beter dood af. Walgelijk. Egoistisch vind ik het van een eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 11-05-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:00

Javayo schreef:
ik vind het ook dubbel, maar wie zijn wij om van zo'n afstand te oordelen? de eigenaar en het veterinaire team hebben blijkbaar gezien dat het paard voor haar leven wou vechten, en ik kan me voorstellen dat ze toen samen met haar de strijd aan hebben willen gaan.

Nu heeft het paard inmiddels weer een kans op een fijn leven, ookal zal dat leven nooit meer hetzelfde zijn als voor de brand. Super als ze mensen met brandwonden kan inspireren.

wij begrijpen elkaar :o

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:01

annebe schreef:
Citaat:
En de vraag is nu of je een TOP eigenaar bent of een egoïst... Ik neig toch iets naar het laatste als ik heel eerlijk ben.......

Je haalt de woorden uit mijn mond..

Ik twijfel niet, ik vind dit zeer egoïstisch, ook al gaat het relatief goed met het paard nu. Hiervoor heeft het paard 2 jaar lang aan een stuk pijn moeten lijden

Veroontje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:01

Allereerst.... diep respect voor de eigenaren en verzorgers van het paard!

Iedereen kiest zelf wat te doen bij... , ik neig ook naar inslapen maar bij t idee daaraan zal ik toch ook alles voor mn beesie willen doen, wij staan aan de zijkant en hebben "makkelijk" praten.
Daarentegen vind ik ook dat ze mensen die hier wel voor hebben gekozen ook de medische wetenschap helpen. Mocht 1 van onze paarden ooit brandwonden krijgen dan weten dierenartsen wel beter wat wel of niet goed is/ kan voor je paard!!
Belangrijkste is dat dit paard er weer bovenop komt, hij is al zover...!! Sterkte

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:03

Agh ik zag die foto's en dat was echt schokkend.Maar natuurlijk blijft ze voor jou altijd perfect

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:04

Gelukkig dat het dier beter is..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:04

Ieder mag zijn mening hebben. Feit blijft wel dat niemand erbij is geweest. Niemand weet waarom ze tot deze beslissing zijn gekomen en het paard een kans hebben geven. Het lijkt mij dat dit ook allemaal onder toezicht van een dierenarts is gegaan. Ik neem aan dat die er geen tijd aan zou spenderen als er geen kans was op goed herstel. Ik geloof ook niet dat dit uit eigen belang is gedaan. Ik persoonlijk zou ook tot het gaatje gaan als die mogelijkheid er was. Maar ik zou ook anders beslissen als bleek dat het paard het zou opgeven. Geloof me, als je een paard goed kent dan pik je de signalen echt op.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:05

Wat ongelofelijk egoïstisch om een paard zulke pijnen te laten doorstaan.
Niets erger dan brandwonden!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:06

svdijk86 schreef:
Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..

Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.

kijk zo denk ik er precies zo over,
een kind of mensen spuiten we toch ook niet plat,
en kijk eens naar het topic over die schimmel.................ziet er weer happy uit.
Dat de meeste mensen waaronder ik het vermoedelijk financieel niet zouden kunnen opbrengen dat is een ander verhaal.
Maar als ik het geld had, zou ik ook alles doen om mijn vriend te redden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:06

Sommige paarden willen niet dood....sommige wel.
Sommige mensen willen niet dood.....sommige wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:07

Een DA kijkt inderdaad naar "kans op herstel" en niet naar "paard lijdt 2 jaar lang nonstop helse pijnen".

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:09

Vreselijk voor dit mooie lieve dier......hoe dan ook dit paard zal ook altijd pijn blijven houden.......

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:09

svdijk86 schreef:
Dan heb je niet goed gekeken want hij heeft gewoon overal haar op 1 van de foto's?
Alleen de puntjes van zijn oren is hij kwijt..

Voor jou is die vergelijking misschien iets dat nergens op slaat.. voor mij persoonlijk wel.
Je zal wel raar opkijken als ik t zeg maar mijn vorige paard betekende meer voor mij dan mn familie.
Had liever mn ouders verloren dan hem.

Sorry, maar voor MIJ is het zo. Dan vind je me maar rijp voor het Altrecht.

Het haar is weer teruggegroeid na 2 jaar pijnlijke behandelingen, als je op de eerste foto kijkt heeft hij na de brand helemaal geen huid en haar meer.

Weet je waarom je een dier niet met een mens kunt vergelijken? Omdat een dier geen consequenties kan overzien. Een mens weet: als ik 20 operaties heb gehad zie ik er weer "toonbaar" uit, dat is voor mij de pijn waard. Een paard denkt zo niet, een paard weet niet dat een operatie er is om het beter te maken, hij voelt het moment, niet de er aan vast hangende consequentie.
Je kunt een dier deze onmogelijke pijn niet aandoen voor je eigen egoïsme omdat je niet zonder hem zou kunnen...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:10

Paarden vechten altijd, in het wild mogen ze niet laten zien dat ze pijn hebben en bliven ervoor gaan, omdat ze anders rap in handen vallen van roofdieren. Sommige paarden geven dus nooit op, het lis dan aan de eigenaar om te zeggen dat het genoeg is geweest.

Nu kan je zeggen dat ik er niet bij geweest ben, dit is zo inderdaad, maar mij ga je niet wijs maken dat het paard niet geleden heeft, nogmaals mensen met zware brandwonden houden ze met een reden in een kunstmatige coma, dit gaat bij paarden niet, dus heeft het zowiezo pijn geleden, tegen zo'n pijn kunnen pijnstillers niet tegen op